Ahad, 15 September 2013

Melayu Tak Ambil Hak Orang...


Melayu tak pernah ambik hak orang malah hak Melayu la yang diambik dan dikongsi dengan orang lain...!

Itu hebatnya Melayu...

Pemerkasaan Ekonomi Bumputera

Shah Alam: Rakyat diminta tidak salah sangka dan salah faham terhadap usaha kerajaan memperkasakan ekonomi Bumiputera kerana usaha itu bukan dengan jalan memintas atau mengambil hak orang lain, mahupun menafikan kepentingan sesiapa. 

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata ia dilaksana selaras hasrat murni kerajaan terus mencipta serta menjana kekayaan baru supaya nikmat dan kemakmuran diraih serta dirasai semua rakyat secara adil dan saksama. 

“Saya pertegaskan bahawa kita adalah kerajaan yang berhemah lagi bertanggungjawab ke atas seluruh lapisan rakyat, tanpa mengira apa juga latar belakang, sama ada Bumiputera atau bukan, Islam mahupun bukan Islam.

“Kita juga tidak seperti sesetengah pelaku politik yang tidak sudah menyalakan api perkauman sehingga menggerun dan memesongkan pemikiran rakyat.

Hasutan pihak luar

“Seandainya tidak berhati-hati dan terpengaruh dengan sentimen pihak luar melalui dalang dan petualang dalaman ini, maka tempiasnya akan terpercik kepada kita. 

“Sekiranya dibiar dan tidak dibendung, Malaysia sebagai sebuah negara bangsa yang berdaulat lagi merdeka, pada akhirnya akan musnah dan membungkam, barang dijauhkan Allah,” katanya.


Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata, sejak merdeka, semua perancangan serta dasar ekonomi Melayu dan Bumiputera oleh kerajaan digubal berasaskan perhitungan komposisi masyarakat.

“Secara prinsipnya, perkara dan amalan ini sudah diterima pakai sebagai satu kontrak sosial sejak sekian lama oleh seluruh rakyat seperti dipersetujui bapa pengasas negara kita dulu.

“Ia dilindungi dan dimaktubkan dalam Perlembagaan Persekutuan menerusi Perkara 153 dan Perkara 160 (2), perkara 161 A (6)(b). Juga Perkara 161 A (6)(b),” katanya.

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan