Selasa, 17 September 2013

Siapa Pemimpin PAS Yang Berpolitik Demi Agama, Bangsa & Negara?

ustaz nasa dan hassan ali dah keluar dari senarai...
PAS tak payah meroyan..kuda belang hamPAS tak perlu terpekik terlolong macam orang kena polong, sementara para pemimpin hamPAS yang bukan golongan ulamak tak payah nak merintih macam Mad Sabu merintih kematian Chin Peng-ganas..!

UMNO parti keramat..UMNO adalah parti yang memegang tampuk kuasa sejak merdeka, kini dan selamanya InsyAllah...so tak payah buang tebiat kata TPM dan UMNO macam macam..!

UMNO bersedia menjalinkan kerja sama dengan PAS pun kerana Agama dan Bangsa..! cukup!!! 

Jika memang dikalangan pemimpin dan kuda belang hamPAS hari ini berpolitik bukan kerana agama dan bangsa bagi keamanan negara, UMNO pun tak ingin nak adakan kerjasama..!

Pinggan tak retak, nasi tak dingin, orang tak hendak, kita pun tak hingin...!!!

UMNO melalui Tan Sri Muhyiddin masih lagi berbaik sangka, berpandangan jernih dengan hari terbuka, berlapang dada merasakan masih ada lagi pemimpin dan ahli PAS yang berpolitik demi agama, bangsa dan negara..! Itu sebab saranan tersebut dilontarkan.

Maka terpulang ler kepada para pemimpin dan ahli PAS, jika benar nawaitu mereka sama dengan pemimpin dan ahli UMNO..silakan kita bekerjasama TAPI jika takde yang nawaitu politiknya untuk agama, bangsa dan negara...apa boleh kita buat?

Melihat gelagat dan tingkah laku hamPAS yang bertuhankan Anwar dan DAPig dalam politik cukup bagi pemimpin dan ahli UMNO mengurut dada dan bersyukur kerana jauh dan terhindar dari bersekutu dengannya..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Demi kebaikan bangsa Melayu dan umat Islam, UMNO terbuka untuk bekerjasama dengan Pas, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden UMNO berkata, kerjasama antara kedua-dua pihak itu sebenarnya telah disarankan banyak pemimpin Islam.

"Ini sesuatu yang perlu kita teliti (kerana), banyak gesaan dari kalangan pemimpin politik Islam yang mahu melihat kenapa tidak UMNO dan Pas bekerjasama untuk manfaat umat Islam.

"Bagi UMNO, tiada masalah di pihak kami terhadap saranan Pas dan UMNO bekerjasama demi kebaikan umat Islam ini," katanya semasa menjawab soalan yang dibangkitkan pelajar mengenai perpaduan umat Islam dalam sesi dialog di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) di Gombak dekat sini.

1 ulasan:

  1. "Dan jika mrk cenderung kpd perdamaian, mk cenderunglah kpdnya (perdamaian), dan bertawakkallah kpd Allah (swt), sesungguhnya Dia Maha Mendengar lg Maha Mengetahui." Al Anfaal 61.
    Yg lbh baik dr dua org yg bersengketa adalah yg memulakan salam (perdamaian).

    BalasPadam