Rabu, 13 Mei 2015

Barua Tetap Selamanya Barua..!


Bukan main panjang lebar tv3 bagi peluang kepada budak tua bangsat ni mengutuk Tun M. Barua bangsat ni siapa? Apa jasa dia kepada negara? cuba tengok ada tak kesan parut di tubuh bangsat ni dalam mempertahankan agama, bangsa dan negara? Dimana budak tua  barua bangsat ni semasa Tun M memerintah negara ni dahulu?

Budak tua barua bangsat ni hanya barua DAP hingga diletak sebagai Naib Presiden DAPig selama ini..! Maka apa perlunya Media utama Kerajaan membenarkan suara komunis DAPig menghina seorang negarawan berjasa?

APa hak budak tua barua bangsat ni menghina bekas Perdana Menteri?

Apa hak budak tua barua bangsat ni memperlekeh bekas Presiden UMNO?

Beberapa minggu lepas disorongnya bekas Ahli Parlimen PKR si Zahrin Duta bangang mengkritik Tun M. Apa kerja TV3 sekarang ni? Sekadar menjadi batu api ke? Baru semalam Najib melalui hari UMNO melemparkan salam perpaduan dan keharmonian..! Rakyat pun dah mula melunjur merehatkan akal yang lama tegang..!

Tindakan Johan Jaafar membenarkan perkara ini berlaku hanya membuatkan rakyat marah dan menambah simpati kepada Tun M yang bukan sahaja tidak mendapat peluang di media arus perdana malah terus terusan dihina dan dicerca..! 

Rakyat menantikan jawapan dari persoalan yang Tun M bangkitkan..! bukannya membawa seberapa ramai barua bangsat untuk mengkritik dan menghina seorang negarawan yang berjasa..!

Cara TV3 bekerja langsung tidak membantu Najib dan kerajaan dalam meredakan kemarahan dan keresahan rakyat..! Itu bukan kerja orang cerdik dalam menangani sesuatu isu besar yang sedang melanda negara..!

Ini lah kerja jemuan yang Najib sebutkan..! TV3, Johan Jaafar dan yang sekutu dengannya tidak perlu terus menunjukkan wajah barua..! 

Buat kerja dengan ikhlas untuk mempertahankan pemimpin dan kerajaan sambil mengambil kira sentimen rakyat. 

Fahami maksud pemimpin yang melaungkan slogan pencapaian didahulukan-rakyat diutamakan..! Jadi pendamai...bukan pengadu domba..!

Bukan berlumba lumba membuktikan siapa yang paling jaguh dalam menjiwai kehidupan sebagai barua bangsat yang membawa rebah..!

Bangang..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

42 ulasan:

  1. Dia kenal x zairil dengan lim guan eng????kihkihkih.....ni pun salah sorang Gurkha najib ni....Ahmad said pun dah bersuara....Gurkha bolehlah kerja lebih masa sementara duit haram masih tinggal kerak untuk bedak2....!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Renungkan betul wajahnya dan bandingkan dgn TDM siapa kelihatan lebih Melayu? Cakap Bahasa Melayu pun tergagap-gagap. Cakap bahasa omputih pun tak lancar walaupun ada script depan mata. Nampak sangat Najib & tv3 tersangatlah desperado....!!!

      Padam
  2. boikot tv 3 tanda sokongan kepada Tun M

    BalasPadam
  3. Silap Tun M..hilang hormat aku pada dia sebab kalau dia buat tuduhan tanpa bukti nyata..TV3, Askar, Polis menyokong siapa yang memerintah..andaikata DAP memerintah sekalipun Askar, Polis, Media Prima akan jadi alat mereka jadi jangan bising..macam sekarang dalam Media Prima, PDRM atau ATM banyak juga golongan PAKATAN..begitu juga sebaliknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasanya x salah TDM nak tahu apa yg berlaku . Hanya penjelasan...sukar sangatkah...dipanggil mereka mereka untuk mengungkit zaman TDM yang telah banyak menyumbang jasa.Memburukkan TDM hanya akan menyebabkan lebih ramai orang akan membenci DSN

      Padam
    2. Setuju untuk Tun dapatkan penjelasan namun pertanyaan Tun lebih bersifat "insinuate" dan tidak disertakan bukti kukuh. Apabila disoal semula Tun berkaitan pemerintahan Tun, Tun dengan lantang meminta bukti jadi di sinilah bezanya yang menyebabkan ada yang mengambil langkah tunggu dan lihat kerana DSN sendiri telah arahkan audit dan juga akan dibawa ke PAC.

      Bagi kami di atas pagar, sekiranya benar terdapat penyelewengan di pihak Najib kami tahu apa yang perlu dilakukan. Namun kami ingin tentukan sendiri siapa presiden kami dan bukannya Tun. Kami hargai jasa Tun namun kami ingin berdiri sendiri.

      Padam
  4. Aku rasa Mahahtir boleh ko kalau di buka sisatan berkaitan dgn bailout syarikat kapal anaknya.Semua dokumen misti masih tersimpan di MISC.Mudah je kalau najib nak bagi Mahahtir out,tapi dia kesian je kat orang tua tu,afterall masa bagi dia pun dah tak lama kalau di kirakan dari umurnya.Aku pun kesian pada dia,kerana masih sanggup jadi balaci PR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, setuju sangat.....kalau tak kerana tdm dan kroni nya yg maha pelahap tak sedar diri.... pembangkang dah hampir bungkus tak bernyawa...guan eng dan jijah kipas dan pasma should be very happy dgn bantuan tdm dgn timing yg begitu cantik......

      Marina dan ambiga memang happy, naik balik harapan lgbt dan liberalisma...

      Padam
    2. Aku rasa Tanpa Nama 12:58 tak pernah membaca tulisan Tun M didalam blog beliau chedet. Tun M pernah mencabar Tengku Aziz/MACC untuk menyiasat apa yang dikatakan segala salahlaku Tun M di masa lalu.
      Aku dah tak tenguk TV3 jadi aku tak tau apa yang dikatakan oleh Tengu Aziz ni. Ada ke dia kata akan mulakan siasatan? Kalau tak ada lebih baik dia diam (seperti yang disuruh oleh Tun M).
      Tanpa Nama kata “Semua dokumen misti masih tersimpan di MISC.Mudah je kalau najib nak bagi Mahahtir out” Aku kat “Bring it on!!”
      Tanpa Nama Kata “Aku pun kesian pada dia,kerana masih sanggup jadi balaci PR.” Aku kata ini lah komen taraf sampah yang di maksudkan oleh Putra Merdeka.

      Padam
    3. Jadi apa beza Tun dan DSN? DSN arahkan siasatan terhadap 1MDB dan ia akan dibawa ke PAC. Dia beri jaminan siapa yang terbukti menyeleweng akan dibawa ke pengadilan. Jadi kenapa DSN kena letak jawatan walhal belum terbukti penyelewengan berlaku?

      Disebabkan itu juga TA di sidang akhbar semalam meminta Tun untuk mengemukakan bukti berlaku penyelewengan di 1MDB kerana Tun minta bukti berlaku penyelewengan semasa pemerintahan beliau.

      Jadi apa beza?

      Padam
    4. Tanpa nama 1:42,

      Apa kata kita mulakan siasatan dengan kes bailout syarikat kapal anak dia ni,jom kita buat lapuran SPRM,bagi membuktikan Mahahthir,adalah bersih,biar T Aziz tu kantoi.

      Padam
  5. Tunku Aziz digunakan oleh TV3 untuk menyerang Tun M memperlihatkan sokongannya kepada DSN. Sebenarnya tindakan beliau menrosakkan imej SPRM kerana beliau adalah salah seorang ahli panel penasihat SPRM. Sepatutnya SPRM telah memulakan satu tindakan untuk menyiasat samada berlaku penyalah gunaan kuasa dan rasuah di dalam 1MDB bagi menunjukkan ketelusan SPRM sebagai badan yang bebas dan berwibawa didalam menangani gejala rasuah. Tindakan beliau mengkritik Tun M dan memberi gambaran yang beliau menyokong DSN dan beliau sepatutnya meletak jawatan sebagai ahli penal SPRM kerana beliau bukan lagi boleh dianggap seorang bebas dan berkecuali.

    Tindakan TV3 mempertahankan DSN sememangnya sudah sampai ke tahap bangang kerana mencemarkan kredibiliti SPRM

    BalasPadam
  6. Taktik yg sangat keji, menggunakan bekas-bekas pengkianat & barua utk serang Mahathir. Naik meluat pula tengok komen tua2 ni. Kalau nak bandingkan jasa situa diatas dgn Mahathir, bagaikan langit & bumi, haprak. Akupun heran si Najib perasan boleh kutip si Zahrain, apa kebolihan dia. Mahathir sekarang tak ada kuasa, tapi ingat orang ini masih ada ramai sokongan & pengikut setia & yg penting Mahathir ada otak yg pandai berfikir tak payah pakai penasihat2 yg menjahanamkan negara.

    BalasPadam
  7. TV 3 dah jadi suara PR...batu api dan tuang minyak utk menghancurkan UMNO... Aku dah tak berapa nak follow news TV3 sebab tak ada nilai...Bangsat sangat...

    BalasPadam
  8. Tengku Aziz (TA) bukan sahaja diguna oleh TV 3 tetapi ini adalah peracangan war room DSN.Soalannya kenapakah TA yang berkedudukan dalam LONGKANG diangkat kedalam panel SPRM? Memang dengan jelas lagi nyata jika dibiarkan TA disitu (dlm LONGKANG) sudah tentu dia boleh menyerang siapa saja termasuk DSN. Dari kesempatan tersebut DSN jadikan TA sebagai BAR*A mungkin berbayar postpaid,fullypaid atau oledi paid.
    Mungkin sebelum ini TUN mencabarnya tentang 1MDB, tetapi apa yang dinyatakan semalam di TV 3 seolah olah peperangan peribadi dengan TUN, dimana rationalnya seorang yg berada dalam panel SPRM boleh membuat kenyataan sedemikian dan terdapat juga fakta fakta yg bercanggah kebenarannya. TA cabar TUN membuktikan tentang wang yang disimpan di Singapura tetapi kenapa minta dari TUN, penygakuan tersebut di buat oleh DSN. BANG***G
    Saya bersetuju dengan tajuk diatas BARUA TETAP SELAMANYA BARUA

    BalasPadam
  9. korea, japan, china, india dll berdiri teguh di bawah 1 bangsa pelbagai anutan ugama. Jangan hancurkan Malaysia hanya kerana kita pelbagai bangsa.

    BalasPadam
  10. Johari jugaklah yang kenak Manickam.

    BalasPadam
  11. ASSALAM BRO,AKU INGIN MENCADANGKAN KEPADA TDM SUPAYA BERHENTI MENGKRITIK NAJIB.JANGAN PEDULI APA YANG BERLAKU.TUNGGU DAN LIHAT HINNGA SIASATAN SELESAI.OK TAK ?

    BalasPadam
  12. Percayalah isu 1MDB, GST, bini dia , kos sara yg meningkat akan menghancurkan Najib & BN kalau tidak ditangani segera. Cuba buat survey,tengok sama ada Najib popular atau tidak. Lagi best kalau buat survey tajuknya Siapa PM paling bijak & berani A) Mahathir B) Najib..atau Siapa isteri PM Malaysia yg paling boros & berlagak...kah...kah...kah...

    BalasPadam
  13. Aziz tak mempunyai kelayakan dan kredibiti utk memberi komen terhadap Tun M . bagaimana seseorang yg hampir seumur hidupnya telah ditipu oleh DAP tanpa ada sedikit idea mengenainya langsung, hatta bergelumang didalam kelompok tersebut mampu mengatakan yg Tun M silap??

    katakanlah dia bersikap sbg warganegara yg prihatin dan cuba bersikap professional, mengapa tidak disebutklan sekali kisah menantu paklah yg langsung tidak mempunyai apa2 asas perniagaan boleh mendapat pinjaman beratus juta, membeli aset Pantai dan kemudian menjualnya pula ke Singapura hinggakan Khazanah terpaksa membeli balik dgn harga yg maha tinggi? sekurang2 Mohzani mmg awalnya bermula dgn perniagaan used car, kemudian beralih ke kereta exotic, mendapat 1&2 AP awalnya utk menjual Porsche (atau ferrari?) hingga akhirnya Prosche melantiknya sbg sole distributor utk Porsche di malaysia. adakah Tun M begitu kuat hinggakan boleh mempengaruhi Jerman2 di Porsche yg begitu teratur & berdisplin tersebut utk memberikan satus distributor kepada Mohzani dgn begitu sahaja?

    nasihat saya pada Aziz, cerminlah diri sendiri dulu. kalau anda menangis dari hari ini sehinggalah saat kematian anda, belum tentu dapat membayar kembali semua kerosakan yg anda telah buat terhadap Malaysia dan orang melayu semasa anda didalam DAP dahulu..

    BalasPadam
  14. TV3 sepatutnya, hari2 sial pasal Madey haprak yg banyak bawak sial suwey majal, lagi bagus.

    Aku, memang benci meluat kat Madey yg perangai serupa firaun, zalim, kejam, puaka.

    TV3 hari2 siar orang citer kisah haramjaddah madey merompak, melanun, mencuri pon tak per, aku tengok, selalu tunggu Buletin Utama.

    Kau orang tak nak tengok, TV3 peduli apa, nak jadi macai madey, teruskanlah.

    Aku tetap menonton TV3.

    Pada aku Babi (drp keturunan Bani Israel Yg di Murkai) lebih mulia drp Maddey Mahazalim.

    BalasPadam
    Balasan
    1. seekor babi memang akan mengatakan golongan babi lebih mulia drp yg lain

      Padam
    2. Kan aku dah pesan, pastikan yang hang makan ubat ikut waktu yang ditetapkan, kan lani dah kena balik sawan gila babi hang tu,hmmm....budak baru nak membesar !

      Padam
    3. Kesiannya Tanpa Nama 13 Mei @ 3.22 ptg. Gelagat macam budak lahir tak cukup bulan.

      i
      Ingat... bahasa mencerminkan keperibadian anda.

      Padam
  15. seekor babi memang akan mengatakan golongan babi lebih mulia drp yg lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wan jamak mare nampak....

      Idola dikatakan BABI...

      Muah muah muah

      Padam
    2. Wan Jamak nama bunyi macam Wan Samak....

      Babi kena Samak

      kah kah kakh khahk tuuuih

      Padam
  16. Tun da suh barua ni siasat aritu. Knpa x siasat? knpa sibuk hentam tun? Brapa najib byr barua ni? KNPA X SIASAT 1MDB? Jgn lupa tgk tv 3 malam ni, siape lg barua2 najib.. aku tgk penyampai berta tu pin mika kelat je nk ckp.. agaknye dia pun malu nk smpaikan.. xcaye tgk.. najib skrg pun da guna politik Anuwar memburukan org lain.. hehe.. tun suh jwb je mana pegi duit1mdb.. susah sgt ke? Knpe perlu pusing sana sini.. xble jwb burukan org lain.. yahudi punye keje.. aku org bugis malu la

    BalasPadam
  17. SOKONG TV3 SELAMA-LAMANYA.. HIDUP TV3..!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu aku tak tengok TV 3,sekarang sejak dia hentam Mahahtir ,aku memang hanya tunggu tang tu,seronok weh.Semua benda tu memang kami nak sangat keluar zaman Reformasi dulu,tapi masa tu dia yg control tak ada can le.Dulu aku sokong Nuar ,lawan Mahathir,tapi sekarang aku dah tak sokong Nuar,tapi tetap tak suka Mahahtir.

      Padam
  18. menarik juga baca penjelasan malaysian today....nampaknya ada pihak baling batu sembunyi tangan......pihak yang asas 1mdb ghupanya bukanlah NAJIB.....INTERESTING DAMM.!!!..NAMPAKNYA NAJIB DAH TERKENA GETAH NANGKA YG DIMAKAN ORANG LAIN.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang betul kalau 1MDB adalah asalnya Terengganu Investment Authority(TIA),ianya memang bermula dari zaman Pak Lah dan berpunca dari Wang Ehsan yg di tubuh oleh Mahahtir.KJ,Ptric Lim,Monsoon Cup semuanya nama-nama yg sering di gossip ketika itu.

      Padam
    2. Tapi yang pastinya bukan Pak Lah yang nak cagarkan telaga petroleum dan gas asli di Terengganu, itu kerja orang yang menggantikan Pak Lah. Najib ni memang pakai main redah, sampaikan kedaulatan negara pun menjadi galang ganti dan taruhan kerana nak puaskan nafsu serakahnya itu.

      Padam
  19. Kalau gitu...kenapa tak pasal-pasal rosmah pula yang terkait??...

    BalasPadam
  20. nak marah tv3pun, pakai akal la bro. tv3 tu kepunyaan tun mahathirkah? tentulah tv3 memihak kepada kerajaan yang memerintah. adakah betul media arus perdana berfungsi menongkah arus dengan menentang kerajaan? itu bukan bodoh bro, tapi bangang. jadi, jangan persoal kenapa tv3 bertubi2 menyerang tun mahathir. sebab sekarang najib yang jadi pm, bukan tun mahathir. andaikan suatu masa nanti yang menjadi kerajaan ialah pakatan rakyat, adakah tv3 akan menentang kerajaan pakatan rakyat untuk survival? so, siapa yang bangang sekarang?

    BalasPadam
  21. kalau 1mdb punya banyak aset-aset yang bernilai...tak bolehkah tun beri masa kepada 1mdb mencairkan asetnya dan kemudian mengembalikan pula kepada kerajaan kerana 1mdb pun sebenarnya milik kerajaan.Kenapa riuh rendah ?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalah sekarang ni adalah satu persatu lingkup, hutang 1MDB yang kini mencecah RM 49 bilion, hutang campur faedah bank, menggunakan wang perbendaharaan negara sebagai cagaran, sebab kerajaan menjamin pinjaman 1MDB itu, kalau RM 49 bilion itu tak mampu dibayar oleh 1MDB, maka wang negara akan digunakan untuk bayar hutang 1MDB. Lepas tu tanah kerajaan yang harga sekaki persegi RM 7,000.00 dan RM 3,000.00 persergi dengan keluasan 70 ekar dan 100 ekar, dijual dengan harga RM 64.00 sekaki persegi dan RM 90.00 sekaki persegi, lepas tu gunakan Tabung Haji untuk bail out hutang 1MDB, tanah yang dibeli dengan harga RM 4 juta (RM 64 sekaki persegi) untuk keluasan 1.56 ekar dijual kepada Tabung Haji dengan harga RM 188 juta (RM 2,777.00 sekeki persegi), tengok pada transaksi pun dah sangat meragukan, apa kejadahnya semua ini?

      Tak cukup dengan itu, dah terdedah isu bail out oleh Tabung Haji itu, maka patutnya tanah itu dibatalkan perjanjian jual beli sahaja, yang nak juga Tabung Haji beli tanah itu dan jualkan kepada pihak lain tu pasal apa? Bila Tabung Haji beli tanah itu dan jualkannya dalam tempoh yang singkat, kena bayar cukai keuntungan hartanah, 30% cukainya kerana terlalu singkat tempoh pengangan, maka walaupun dikatakan Tabung Haji akan untung RM 5 juta, tapi cukainya dah RM 1.5 juta, hanya baki RM 3.5 juta. Oh ada yang kata masih untung, tapi 1MDB dapat untung RM 184 juta hasil jualan tanah itu tak digembar gemburkan pula.

      Kemudian lepas Tabung Haji, maka sekarang ini, Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan) pula beli tanah di TRX, beli tanah dan bangunan 40 tingkat dengan kos RM 1 bilion hingga RM 1.2 bilion, dengan alasan sekarang ni Kumpulan Wang Amanah tak ada pejabat sendiri, sewa dari KWSP, apa kejadahnya sampai beli bangunan 40 tingkat, ramai sangatkah kakitangan Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan ini)? Malahan jika hendak dibuat pelaburan baki unit yang tidak digunakan oleh Kumpulan Wang Amanah Persaraan itu, kepada siapa hendak di sewakan atau dijualkan, tentulah dengan harga yang tinggi, berapa ramai bumiputera yang mampu, kepada siapakah yang akan dijualkan hartanah itu sedangkan kawasan TRX ini diwar-warkan oleh Najib sebagai pusat komersil bumiputera?

      Sebab itu Tun Dr. Mahathir begitu marah, kerana satu persatu aset negara diperjudikan dengan sesuka hati oleh Perdana Menteri yang tak tahu menguruskan negara seperti Najib ini.

      Padam
    2. Malahan baru-baru ini, mantan Menteri Besar Terengganu mendedahkan bahawa 1MDB ini asalnya adalah TIA (Terengganu Investment Authority), milik Kerajaan Negeri Terengganu, kemudian Kerajaan Pusat masuk campur, sampaikan nak gadaikan telaga petroleum dan gas asli di perairan Terengganu, bila Y.B. Datuk Seri Ahmad Said yang ketika itu Menteri Besar tidak setuju, maka Najib marah dia, paksa dia letak jawatan, sampaikan Y.B. Ahmad Said minta tempoh untuk letak jawatan selepas perkahwinan anak Y.B. Datuk Seri Ahmad Said pun Najib tak ada belas kasihan sampai katakan ' itu masalah peribadi awak', memanglah urusan perkahwinan anak itu hal peribadi Y.B. Datuk Seri Ahmad Said, tapi pasal apa sampai begitu kejam sekali, suruh letak jawatan dengan tergesa-gesa.

      Walaupun begitu, isu utamanya bukanlah Y.B. Datuk Seri Ahmad Said dipaksa meletakkan jawatan sebelum perkahwinan anaknya, tetapi isu nak mencagarkan telaga petroleum dan gas asli di perairan Terengganu, itu yang menjadi isu utamanya, nak berhutang hingga mencagarkan aset penting negara, itu sudah sangat keterlaluan.

      Malahan apakah mungkin Putrajaya sendiri sudah dicagarkan oleh Najib, sebab itulah dia begitu liat nak letak jawatan kerana nak gunakan agensi-agensi kerajaan yang ada banyak duit seperti Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan), Tabung Haji, dua-duanya dah kena dah, sekarang ni mungkin FELDA, FELCRA, Petronas, malahan KWSP yang ada puluhan bilion dana itu mungkin menjadi idaman Najib untuk membail out 1MDB dengan segera, sebab itulah Audit Negara begitu lambat masuk mengaudit.

      Kalau audit pun, dengan campur tangan itu dan ini, susahlah, kerana sebelum ini, Audit Negara buat audit di Kementerian Kewangan yang menterinya adalah Najib sendiri, Audit Negara dah berikan banyak syor untuk penambah baikan, tetapi haram satu maklumbalas pun tak diberikan oleh Kementerian Kewangan.

      Sebenarnya mungkin ada lagi bom besar yagn masih belum meledak, sebelum ini dah meledak bom kecil seperti dana Tabung Haji, lepas tu meledak bom besar sikit, dana Kumpulan Wang Amanah Persaraan (Diperbadankan), sekarang ni bom yang lagi besar iaitu percubaan cagaran telaga petroleum dan gas asli di perairan Terengganu, mungkin bom yang lebih besar dari itu adalah mungkin Putrajaya sendiri dah digadaikan, malahan mungkin perjanjian yang merugikan ekonomi negara iaitu Trans Pacific Partnership Agreement (TPPA) dah ditandatangani, malahan mungkin dalam Perbendaharaan Negara dah tinggal beberapa ringgit sahaja lagi kerana asyik bayar hutang 1MDB.

      Sekarang ini rakyat berhadapan dengan bahaya keruntuhan ekonomi disebabkan kedegilan Najib yang pandir berlagak pandai, jenis cerdik tak boleh ditumpang, bodoh tak boleh diajar, nak tunggu jadi macam Greece sampai negara nak kena lelong baru Najib nak puas hati, larikan diri ke luar negara pakai jet baharu yang beratus juta ringgit itu, apartmen mewah ratusan juta ringgit dah beli di New York, yang jadi mangsa adalah rakyat jelata.

      Sedarlah semua.

      Padam
  22. betulkah semua yang berlaku akhir-akhir ni salah Najib??.....sayangnya Najib tak buka mulut lagi.....bimbang juga kalau dia buka mulut..akan terburai semua bahawa itu mainan orang lain????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kisahlah mainan siapa pun, yang penting negara ini perlu diselamatkan, kalau Najib nak melingkup ke mana-mana dengan kuncu-kuncu serta pengampu dan pembodek keturunan Raja Mendeliar dan Si Kitol semua itu, itu mereka punya pasal, tapi sebelum melingkup tu, eloknya dibawa ke muka pengadilan, dihukum penjara, letak satu sel dengan Anwar, elok Najib dan Anwar melingkup di penjara bersama-sama, itu yang sepatutnya.

      Padam
  23. NAJIB JUGAK YANG KENA.....BELUM DIBUKTIKAN BERSALAH DAH DIJATUHKAN HUKUMAN BERSALAH OLEH.....RED ARMY BEANNNN

    BalasPadam
  24. Kesian mamk kutty,tak lama lagi semuanya terburai,anak dia pun dah tak senang duduk di buatnya dah lah baru saja letak jawatan dari Sapura Kencana, balik ke co ciput Opcom,sekarang gara-gara bapak dia kes lama pula mula di perkatakan.1MDB pula dah tahu asal usulnya,Rupanya Najib jadi pak sanggup je,baik betul njib ni.SPRM pulaksekarang ni bukan main garang,RM 567 juta duit mereka yg di siasat rasuh di bekukan,hari ni saja pembantu menteri di Serawak juga kena beku a/c bank.Menggeletar weh.Kes bailout syarikat kapal ni,jr invistigation officer je boleh siasat,bukti senang nak dapat.

    BalasPadam