Rabu, 20 Mei 2015

BOM Lagi..!!!


Semalam PAC telah mula menjalankan siasatan ke atas 1MDB..! Tan Sri KSP telah dipanggil..! Menurut yang ampunya cerita KSP begitu tenang dengan jawapan yang diberikan..! 

Semua soalan yang dilontarkan oleh Pengerusi PAC dilihat dipersetujui oleh semua anggota PAC sehinggakan hampir tiada soalan tambahan..! Hanya Tony Phua sahaja yang dikatakan melontarkan hanya satu soalan tambahan..! kata yang ampunya cerita...!

Yang menariknya apabila ditanya kenapa KSP begitu tenang dengan jawapan yang diberikan..! jawab yang ampunya cerita kesimpulannya KSP begitu tenang kerana beliau TIDAK TAHU MENAHU dengan segala yang berlaku didalam 1MDB..! 

Kalau penasihat tak tahu...habis siapa yang tahu..? 

Lu FIkir La Sendiri!!!

Tun Dr Mahathir Mohamad mendesak satu suruhanjaya ditubuhkan bagi menyiasat operasi 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kerana audit yang dibuat ketika ini katanya tidak akan mendedahkan mengenai beberapa personaliti yang sering dikaitkan dengan dana pelaburan strategik itu.
Katanya, ketua audit negara boleh mengaudit namun ia tidak akan mendedahkan apa-apa, oleh itu lebih baik ditubuhkan satu suruhanjaya untuk meneliti setiap tindakan 1MDB serta anggotanya yang bukan dipilih oleh kerajaan.
"Ini kerana ia (suruhanjaya) akan menyiasat bukan sahaja 1MDB tetapi juga kerajaan yang gagal mengawasi hal ehwal 1MDB," tulis beliau dalam masukan terbaru blognya petang ini.
"Memeriksa akaun sahaja tidak akan menjelaskan siapa Jho Low. Ia juga tidak akan menjelaskan bagaimana Riza Aziz (anak tiri Najib) memiliki banyak wang ketika wang 1MDB lesap," katanya.
"Ia tidak akan menjelaskan urusniaga-urusniaga meragukan dengan Petro-Saudi, bank-bank di Seychelles, Hong Kong dan Kepulauan Cayman.
"Wang dari Cayman dibawa pulang dan disimpan dengan bank di Singapura.
"Sekarang bank kata tak pernah ada duit disimpan dengan mereka," tulisnya lagi.
Siasatan ketua audit negara ke atas 1MDB diarahkan oleh Najib selaku menteri kewangan merangkap pengerusi lembaga penasihat 1MDB pada awal Mac lalu.
Komen terbaru Dr Mahathir ini dibuat dua hari selepas Najib menggesa pengkritiknya agar bersabar menanti dapatan audit ketua audit negara ke atas 1MDB.
Malah semalam, beliau turut mempertahankan operasi dan akaun tahunan 1MDB yang menurutnya tidak akan disahkan juruaudit bertauliah antarabangsa jika ia bermasalah.
Mengulas perkara ini, Dr Mahathir menyifatkan gesaan Najib itu sebagai mencuit hati.
"Menyuruh orang agar tidak bertanya sebarang soalan adalah melucukan.
"Ia ibarat melihat orang dirompak dan menggesa orang ramai agar tidak berbincang tentangnya sehingga pendengaran di mahkamah selesai," kata Dr Mahathir. 
Banyak cerita tersirat dan tersurat rupanya..!
Tunggu..!!!

7 ulasan:

  1. Kalau orang yang curi tabung masjid sebanyak 2 ringgit dikenakan penjara 2 tahun....Cuba Kira sibangsat yang mencuri 42 billion,agak2 berapa juta tahun dipenjara dikenakan kepada mereka???

    BalasPadam
  2. Najib tuan penasihat 1MDB tapi tak tau apa2, tak layak jadi PM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tan Sri KSP tu Najib la...... apa la you, baca tapi tak faham....lol

      Padam
  3. panas lg pungkoq najib...

    BalasPadam
  4. Tengok muka Ahjibgor pun da mcmmmuka nuar brahim..muka byk masalah..seri muka pun x lama hilang..perasaan tak ..

    BalasPadam
  5. Tengok muka Ahjibgor pun da mcm muka nuar brahim..muka byk masalah..seri muka pun da lama hilang..perasaan tak ..

    BalasPadam
  6. Kita tahu.. cuma bukan "level" kita hendak bertanya. Jadi PM kena telus di mana PAC dan AG juga kena telus, tengah "post mortem" sekarang.

    Tun M sudah di peringkat asakan - Najib mesti berundur.

    Bagi kita rakyat biasa, telan mati emak, luah mati bapak (saja aku terbalikkan sikit) - nilai lah sendirin

    BalasPadam