Ahad, 10 Mei 2015

Sel Sel Otak CKMM Mula Berhubung..!


Nampaknya cium keris mintak maaf@ckmm pun tak mahu ketinggalan..! Sebelum ni bukan main garang lagi ckmm meneruskan legasi amarannya dengan memberikan amarannya kepada Tun M tetiba ckmm dilaporkan berkata...

Datuk Seri Hishammuddin Hussein menganggap reaksi negatif pembelian tanah bernilai RM188.5 juta oleh Lembaga Tabung Haji (TH) berpunca daripada persepsi masyarakat mengenai beban kewangan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), dan menggesa ketua audit negara segera mengemukakan laporannya mengenai aliran tunai 1MDB.
"Kita perlu segera memadam persepsi negatif dan syak wasangka di pasaran dan pandangan masyarakat penjualan hartanah 1MDB ini merupakan simptom beban kewangan yang dihadapi syarikat pelaburan tersebut.
"Justeru, kita seharusnya mempercepatkan proses untuk mengetahui kedudukan kewangan sebenar 1MDB," kata naib presiden Umno itu dalam satu kenyataan hari ini.
Di samping itu, Hishammuddin mencadangkan, tanpa menunggu hasil laporan audit, lembaga pengarah 1MDB perlu melantik satu lagi firma audit antarabangsa yang bebas "untuk memeriksa, memberi verifikasi dan mendedahkan kepada umum nilai semua aset, liabiliti syarikat serta status portfolio pelaburan dan kedudukan aliran tunai".
"Saya yakin hasil audit bebas ini berserta siasatan ketua audit negara akan dapat membantu 1MDB meyakinkan rakyat tentang status kewangan syarikat pelaburan tersebut," katanya.
Kalau dah TPM dan rakan rakan Menteri sendiri mengakui bahawa mereka tidak dapat menjawab isu 1MDB bermakna sekaligus membuktikan bahawa kebinet sendiri tidak mendapat penjelasan sebenar akan apa yang berlaku didalam 1MDB..!
Kalau kabinet sendiri tidak dijelaskan akan apa yang berlaku didalam 1MDB takkan la ckmm dapat maklumat..! kalau ckmm dapat maklumat bermakna ckmm mendapat maklumat atas dasar peribadi..! atas dasar sepupu..! tak gitu??? Macam isu MH370 la dulu...TPM dan kabinet pun hanya tahu melalui sidang akhbar yang dilakukan oleh kerajaan ..! 
Yang menariknya kenapa sekarang baru ckmm bercakap? apa ckmm tengok kapal dah senget ke? atau ckmm sendiri dah tak yakin dengan Najib?
Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Memaag Madey pukimak haramjaddah, dia sajer yg betul, orang semua salah....

    Dlm institusi perkahwinan, bercerai suami isteri kerna orang ke-3, yg kuat dioengaruhi syaitan, kerajaan & rakyat hari ini dipengaruhi oleh Syaitan Iblis Mahathir....

    Panjang umur supaya kau dapat lihat hura hara di mesia nue, mamak kutty MahaLanun Madey

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaw-kaw todi yang lu minum ni bro. Jejaga ye, jangan sampai tidor dalam longkang. Orang mabok memang hilang akal fikiran. Tu sebab Allah haramkan dan samakan dengan air kencing syaitan.

      Padam
    2. hihihi.. betul la.....tanpanama 3.56 tu mabok todi ke ketum....kepala miong le tu....

      Padam
    3. Aku cuma ubah nama saja kerana orang mabok toddy memang biasanya bercelaru : Memang Najib/Rosmah pukimak haramjaddah, dia sajer yg betul, orang semua salah....

      Dlm institusi perkahwinan, bercerai suami isteri kerna orang ke-3, yg kuat dioengaruhi syaitan, kerajaan & rakyat hari ini dipengaruhi oleh Syaitan Iblis Najib/Rosmah....

      Panjang umur supaya kau dapat lihat hura hara di mesia nue, Bugis kutty MahaLanun Najib/Rosmah
      Apa macam elok ke ayat diatas ni....

      Padam
    4. Dari bahasa siLabu ni kita bole tau dia low educated dan jenis Phd. Tak perlu cerita pjg2. Sekian terima kasih.

      Padam
  2. KIta kena yakin sekarang bahawasanya Allah sedang menguji kita samaada akan terus bersatu bersama sesaudara seagama. Tengok kita akan bersatu untuk mengangkat hukum Allah yang terang tertulis dalam Al Quran dan diterang dengan jelas oleh Nabi Muhammad s.a.w.. jIKA KITA BERSATU, PASTI ISLAM DAN MELAYU AKAN TERUS MENDAPAT PEMBELAAN ALLAH DI ATAS BUMI BERTUAH MALAYSIA INI. Dalam masalah 1MDB ini kena tahu bawasanya usaha orang Islam iaitu kerajaan Umno BN ini telah dikhianati oleh taikun2 besar ekonomi di Malaysia yang telah tidak memberi sokongan kepada PM Najib.tidak seperti zaman Mahathir yang telah dengan bijaksana mendapat sokongan dari segi ekonomi juga politik oleh taikun 2 Cina . Sekarang 92 % bangsa Cina sudah bersama para taikun ekonomi ini telah bersatu menjahamkan segala usaha pembangunan ekonomi bumiputra Malaysia. Mereka akan berusaha menjanamkan ekonomi orang Melayu dan seterusnya merampas tampuk pemerintahan hinggalah Malaysia menjadi sebuah Negara republic seiras Singapore. KIta sebenarnya perlu jihad ekonomi iaitu menyelamatkan ekonomi orang Melayu Islam, kerajaan Melayu Islam yang masih bersisa hari ini dengan apa cara sekali pun. Marilah kita bersatu sebelum Negara ini menjadi hancur oleh tangan2 munafik yang dipimpin oleh Kafir laknat Dapig.
    Yang hendak diperangi bukanlah Najib dan bini, tetapi si kafir harbi.
    Orang Islam perlu mula bermunajat kepada Allah untuk mencari jalan keluar dari permasalahan dan memenangi perang dengan golongan kafir ini.

    BalasPadam
  3. Habisla lg duit nk melantik audit bebas..

    BalasPadam
  4. Aku tetap sokong UMNO...sebab dah tak ada pilihan lain...yg lain tu lagi sial..tapi bab TH ni kena hati2 sikit...kesannya sangat buruk jika tiada penjelasan yg logik...aku tak caya ape org lain cakap...tapi persoalan pembelian harga sebidang tanah perlu di jelaskan....kalau dah rega pasaran mcm tu aku tak kisah...penilai tanah perlu tampil utk kompom harga pasaran sekarag...dan logik th beli.

    BalasPadam