Rabu, 27 Julai 2016

Pekung Dah Terburai..!


Hanya yang buta hati perut disamping menjaga kepentingan peribadi sahaja yang masih lagi di dalam sindrom penafian..! hakikatnya rakyat dan dunia melihat najib serta konco konconya hanyir dan berulat..!

SEKARANG RAHSIA TELAH TERBONGKAR

1. Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat telah mengambil tindakan untuk merampas aset individu-individu yang dinamakan yang disyaki mencuri wang hak milik 1MDB dan Kerajaan Malaysia.

2. Secara keseluruhannya 17 aset telah disenaraikan. Ini termasuk harta, pelaburan, 
pesawat udara, kapal layar, syarikat-syarikat, lukisan dan filem-filem. Jumlahnya bernilai USD1 bilion. Dokumen sepanjang 136 halaman itu menunjukkan secara terperinci cara wang itu disalurkan melalui pelaburan penipuan dalam syarikat-syarikat palsu, melalui pelbagai bank dan individu-individu serta berakhir dalam akaun MALAYSIAN OFFICIAL 1.

3. Siapakah Malaysian Official 1 yang disebut 36 kali dalam laporan ini. Beliau digambarkan sebagai “seorang pegawai berpangkat tinggi dalam Kerajaan Malaysia yang juga memegang kedudukan yang berkuasa dengan 1MDB. Sepanjang keseluruhan masa berkaitan dengan aduan itu, Malaysian Official 1 adalah “pegawai awam” sebagai istilah yang digunakan dalam 18 USC – 1956 (c) (7) (B) (iv) dan “penjawat awam” sebagai istilah yang digunakan dalam Seksyen 21 Kanun Keseksaan Malaysia.”

4. Dalam para 39 laporan tersebut “Malaysian Official 1 memegang jawatan yang berkuasa dengan 1MDB. Malaysian Official 1 mempunyai kuasa untuk meluluskan semua pelantikan kepada, dan penarikan balik daripada, Lembaga Pengarah 1MDB dan Kumpulan Pengurusan Kanan 1MDB. Di samping itu, sebarang komitmen kewangan 1MDB, termasuk pelaburan yang mungkin memberi kesan kepada jaminan yang diberikan oleh Kerajaan Malaysia untuk manfaat 1MDB atau mana-mana dasar kerajaan Malaysia, memerlukan kelulusan Malaysian Official 1. ”

Para 102 laporan menyatakan bahawa Malaysian Official 1 adalah benefisiari muktamad AmPrivate Banking – Akaun MR adalah akaun sama yang kemudiannya menerima bayaran tertentu berjumlah kira-kira USD681 juta pada Mac 2013. Seperti yang dinyatakan dalam Perenggan 263 di bawah, Peguam Negara Malaysia telah secara terbuka menyatakan bahawa akaun yang menerima bayaran $681 milion itu dipunyai oleh Dato Sri Najib, Perdana Menteri Malaysia. Tidak mungkin akaun dan jumlah USD681 juta dimiliki oleh dua orang yang berbeza.
Para 28 menyatakan “Malaysian Official 1″ adalah seorang pegawai berpangkat tinggi dalam Kerajaan Malaysia yang juga memegang kedudukan yang berkuasa dengan 1MDB.”

Para 29 “Riza Shahriz bin Abdul Aziz (“Aziz”), seorang warganegara Malaysia, adalah saudara kepada Malaysian Official 1 dan seorang kawan LOW. Beliau adalah pengasas bersama Red Granite Pictures, iaitu studio pengeluaran dan pengedaran filem Hollywood, pada tahun 2010.”
Dalam Para 39 Malaysian Official 1 mengambil alih kedudukan berkuasa dengan 1MDB dan lain-lain.

5. Saya tidak tahu mengapa pegawai-pegawai Amerika yang menulis laporan segan memberi nama sebenar Malaysian Official 1 pada hal dengan rela hati menyebut nama-nama pesalah lain, iaitu Riza Aziz, Jho Low dan Khadim Abdullah. Jika ini adalah kerana bukan peringkatnya untuk membuat tuduhan jenayah, maka mana-mana nama pun tidak patut disebut.

6. Sekarang Najib dan penyokong-penyokong bodoh beliau mengatakan bahawa Najib tidak terlibat oleh sebab namanya tidak disebut. Najib sendiri berkata, “Biarkan proses undang-undang berjalan bagi mereka yang nama mereka disebut oleh US DOJ.” Jelas sekali bahawa beliau menganggap proses undang-undang itu tidak mengandungi siasatan berhubung peranannya sendiri di dalam mencuri wang milik 1MDB.

7. Namun rujukan kepada Malaysian Official 1 bertepatan dengan apa yang diketahui dan yang diakui oleh Najib sebagai mempunyai kaitan dengan beliau. Ini termasuk rujukan kepada USD681 juta dalam akaun Malaysian Official 1, rujukan kepada kuasa Malaysian Official 1 atas Kerajaan dan 1MDB yang bertepatan dengan kedudukan Najib sebagai Menteri Kewangan dan Penasihat kepada Lembaga Pengarah 1MDB. Dan begitulah seterusnya dengan 30 penerangan lain mengenai hal kuasa dan peranan Malaysian Official 1 serentak dengan peranan Najib sebagai Perdana Menteri, Menteri Kewangan Malaysia dan Penasihat kepada Lembaga Pengarah 1MDB.

8. Walaupun terdapat penerangan terperinci dalam laporan DOJ bagaimana wang 1MDB telah dipindahkan melalui pelbagai syarikat, termasuk Good Star, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Jho Low dan bank-bank di beberapa negara dan akhirnya menjelma dalam akaun Malaysian Official 1 di Ambank, Peguam Negara menegaskan bahawa tidak ada bukti bahawa wang daripada 1MDB telah disalah gunakan.

9. Di bawah 11 pada Para 14 laporan DOJ “Fasa The Good Star: Lebih daripada $1 bilion disalah gunakan daripada 1MDB.”

10. Para 40, cara bagaimana $1 bilion wang 1MDB telah dilaburkan dalam Petro Saudi diperincikan.

11. Para 41 menjelaskan bahawa Jho Low dan rakan-rakannya menyebabkan $700 juta daripada $1 bilion bertujuan untuk dilaburkan dalam Petro Saudi, dihantar ke satu akaun di RBS Coutts Bank di Zurich yang dipegang atas nama Good Star Ltd, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Jho Low.

12. Para 42 menyatakan bahawa “di antara bulan Mei dan Oktober 2011”, kira-kira $330 juta dana tambahan telah dihantar atas arahan pegawai 1MDB ke akaun Good Star yang kononnya mempunyai kaitan dengan suatu perjanjian pembiayaan antara 1MDB dan 1MDB-Petro Saudi JV.

13. Mungkin Peguam Negara Malaysia dapat menjelaskan mengapa pelaburan 1MDB sebanyak $1 bilion harus pergi ke dalam akaun Good Star dalam RBS Coutts Bank di Zurich. Atau adakah beliau akan menafikan bahawa ini berlaku? Dalam kes ini beliau patut menunjukkan bukti bahawa ianya tidak berlaku. Semata-mata dengan berkata ianya tidak benar tidak mencukupi. Kata-kata Peguam Negara tidak mempunyai sebarang kredibiliti sama sekali. Dakwaan bahawa tidak ada bukti salah laku Najib dalam semua laporan-laporan yang dikemukakan kepadanya adalah seandai mempercayai air mata tangisan buaya. Dakwaan Peguam Negara bahawa Najib telah mengembalikan RM2.3 bilion daripada RM2.6 bilion yang diberikan oleh seorang Raja Arab Saudi yang telah meninggal dunia mempunyai kredibiliti yang sama. Tiada dokumen pemindahan dan tiada resit telah dipamerkan.

14. Mencuri wang adalah satu jenayah. Semata-mata merampas wang yang dicuri tidak membatalkan jenayah itu. Satu-satunya urutan logik untuk menyita wang yang dicuri adalah membuat pertuduhan jenayah terhadap pencuri. Bagaimanakah DOJ dari Amerika Syarikat akan mengenakan tuduhan terhadap Malaysia Official 1 tanpa menyebut namanya?

15. Rakyat Malaysia mahu menebus semula nama baik mereka. Mereka tidak mahu 
dipimpin oleh seorang pemimpin yang disyaki kleptokrasi mencuri berbilion-bilion wang Kerajaan. Mereka sendiri tidak boleh berbuat apa-apa kerana Malaysian Official 1 mengawal Peguam Negara dan polis – agensi-agensi penguatkuasaan. Mereka tidak boleh menyingkirkannya melalui undi tidak percaya kerana beliau mengawal majoriti Ahli-ahli Parlimen melalui langkah-langkah yang haram.

16. Suka atau tidak, mereka terpaksa bergantung kepada tindakan oleh negara-negara asing. Jika Amerika Syarikat benar-benar percaya dengan membasmi rasuah dan pengubahan wang haram yang melibatkan negara mereka, mereka sepatutnya tidak segan untuk menyebut nama dan membiarkan proses undang- undang berlaku.

17. Apabila pencuri adalah pengawas polis dan agensi pendakwa, hanya campur tangan asing sahaja yang boleh membawa keadilan.

18. Tangislah negara ku yang tersayang .


Saatnya akan tiba nanti..! Najib dan konconya pasti akan menerima balasan atas apa yang mereka lakukan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

57 ulasan:

  1. Tak salah nak mintak tolong tapi kalau nak minta tolong negara asing untuk banteras kletokrasi, mintalah tolong pada negara yang bebas kleptokrasi tapi bukan negara yang klepet telaga minyak secara bersembunyi di sebalik tugasan membanteras kuku besi kononnya. Kalau Pak Sam ko nak mintak tolong, serupa macam huluq kor punya tengkuk, Bro.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mntk tolong?
      Mntk tolong mcm mn tu?
      Bkn amerika je siasat, spore hkg, swiss dan berapa negara lg.
      Ke negara mana duit tu pegi, negara tersebut ada hak utk siasat.
      Kerana najib satu dunia kena bg pass?

      Padam
    2. 6.39
      Hanya kerana nak menghalalkan perbuatan MO1, ko sanggup jadi dunggu terlampau.

      Padam
    3. Kepada macam protun aku akan pertahankan AG Malaysia serang dari doj amerika ADA faham.

      Tan tah Berita TV yg dia tunjukan ambil TV ayama stasen TV milik pan di tamil nadu he.he.he..

      Dah cai Protun jangan bodohkan orang

      Padam
    4. Ko nk percaya pertahankan siapa pun itu urusan ko.
      Tp cai najis tetap gagal memberi alasan hujah bernas.
      Kes di amerika, pelaku di amerika disiasat di amerika.
      Tiba2 cai najis yg panas punkoq.
      Dh xde nama najis duk relek diam sudahlah.
      Baik la org amerika xdungu mcm cai najis nk bdemo tunjuk perasaan kt msia, jgn campur urusan keadilan dan kedaulatan amerika

      Padam
  2. 15. "Rakyat Malaysia mahu menebus semula nama baik mereka. Mereka tidak mahu dipimpin oleh seorang pemimpin yang disyaki kleptokrasi mencuri berbilion-bilion wang Kerajaan. Mereka sendiri tidak boleh berbuat apa-apa kerana Malaysian Official 1 mengawal Peguam Negara dan polis – agensi-agensi penguatkuasaan. Mereka tidak boleh menyingkirkannya melalui undi tidak percaya kerana beliau mengawal majoriti Ahli-ahli Parlimen melalui langkah-langkah yang haram"

    Komen:

    Melayu juga mahu menebus semula nama baik mereka. Mereka pun tidak mahu dipimpin oleh seorang pemimpin yang disyaki mencabuli dasar ekonomi yang dikhususkan pada mereka satu masa dulu hinggakan berbilion-bilion hilang dan mereka hanya gigit jari. Mereka sendiri tidak boleh berbuat apa-apa kerana adanya otokrasi yang menukar dan mengawal Peguam Negara dan polis – agensi-agensi penguatkuasaan. Mereka tidak boleh menyingkirkannya melalui undi tidak percaya kerana otokrasi dibantu oleh cai, boh dan ISA.

    #bilanakpulangkanduitkami?.

    BalasPadam
  3. 6.39 segala usaha telah dijalankan untuk menyingkir najib, punca najib tidak dapat disingkirkan adalah kerana KUASA yg beliau pegang dibantu pula punahsihat yg gelap hati.

    KUASA yg dipegang bertatahkan dan bersalutkan wang ringgit, disumbat kepada pengundi sarawak k.kangsar dan sg besar.

    Boleh kah najib lakukan perkara yg sama pada skala besar tiba PRU nanti? Menjadi harapan kami rakyat marhaen bahawasanya pembangkang perlu bersatu jika ingin menewaskan parti najib.

    UMNO perlu disedarkan dari mainan kuasa dan wang ringgit sehingga menyebabkan rakyat ditindas dan di zalimi!

    Ayuh pembangkang sekalian bersatu dan bertolak ansurlah diantara kamu jika inginkan KUASA.

    Bola tanggung dah ada didepan mata...tak perlu tamak antara kamu, berkongsilah dan ini kali lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat dunia ni boleh la Najib menyalah gunakan kuasa untuk melindungi dirinya dari ditangkap? Malahan kat dunia ni boleh la pegawai-pegawai kerajaan kanan yang bersekongkol dengan Najib tu tadah mulut untuk mentekedarah dedak sepuas-puasnya, di akhirat nanti hang pa nak salah guna kuasa macam mana lagi?

      Ingatlah Najib, ingatlah pegawai-pegawai kanan kerajaan yang sanggup menjadi barua menafikan kebenaran, hang pa semua bukan makin muda, tapi makin tua, makin mendekati mati, ingat boleh hidup sampai bila-bila ka? Sedangkan orang yang muda pun boleh mati eksiden, sakit jantung, sakit itu dan ini, apa lagi orang yang dah tua macam Najib dan pegawai kanan kerajaan yang korup sanggup lindungi jenayah yang dah terbongkar itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    2. Orang Melayu tak perlu berpecah kalau mahu mengambil balik harta mereka yang dirampas dek 'tikus' yang kalis CAT di Pulau Pinang atau di kebas oleh 'tikus berbulu rakyat' di Selangor atau kronikapitalis menyamar putra 22. Berpecah bermakna mereka akan hilangan segala galanya.

      Padam
    3. ketika Pru 13 mukhriz telah tabuk dedak dan hadiah ITU Dan ini pada para pengundi.
      Ingat kami tak ada Mata disitu ke he.he.he

      Padam
    4. Tak payah kona sana sini la, sila suruh Najib nafikan bahawa semua laporan oleb DOJ itu palsu dan bila lagi nak saman WSJ, dah lebih kurang 50 kali selasa sejak ancaman Najib nak saman WSJ sejak tahun lalu, pasai apa tak saman lagi, takut ka? Takut terburai dalam mahkamah ka? Najib saman Harakah pasai ish 1MDB, lepas tu Najib ajak Harakah selesai kes luar mahkamah, bongok jenis apa tindakan Najkb ni? Dia sama orang, lepas tu diz pulak yang ajak orang yang dia saman tu selesai kes luar mahkamah pulak, pasai apa takut kes tu dibicarakan?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
  4. Sebagaimana MH370 berdasarkan pengumuman oleh Najib bahawa penerbangan pesawat itu telah berakhir di Lautan Hindi, maka berdasarkan siasatan oleh pihak berkuasa undang-undang Amerika Syarikat mengenai misteri kehilangan berbilion dolar amerika duit bon 1MDB akhirnya dikesan telah memasuki akaun dan dibelanjakan oleh Mohd Najib dan kroni-kroninya.

    Paling tak tahan adalah pendedahan bahawa USD 12 juta dibayar kepada kasino Ceasar Palace di Las Vegas dan USD 13.4 juta lagi dibayar kepada kasino Venetian Las Vegas untuk tujuan bayaran hutang main judi menggunakan wang jualan bon 1MDB, tak tau la kalau ada mana-mana rakyat Malaysia yang boleh terima dan rasa syok USD 25.4 juta bersamaan RM 101.6 juta (pada kiraan pertukaran USD 1.00 bersamaan RM 4.00) itu dijoli dan dipelingkupkan untuk berjudi di Las Vegas!!!

    Sila tengok perbelanjaan judi guna duit 1MDB di dalam perkara 108, muka surat 37 dalam kertas kes yang difailkan oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat itu. Dalam tu bukan saja menerangkan pasal belanja judi guna duit jualan bon 1MDB, tapi belanja-belanja lain seperti belanja sewa jet, sewa kapal layar mewah, beli barang kemas, hiasan dalaman, dan macam-macam lagi.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Mohamad Faiz Hamzal Ismail
    Ahli PERKASA
    Parlimen Kubang Pasu
    Kedah Darul Aman

    BalasPadam
    Balasan
    1. AMERIKA INI PUN SATU, BUAT KERJA TAK IKUT KEUTAMAAN.

      Pembuat kapal terbang yang hilang adalah mereka dan Tun Mahathir mengesyaki kapal terbang dah boleh dikawal dari jarak jauh.

      Itupun mereka lepas tangan.

      Dalam konteks Joe dan Aziz, duit yang dikatakan dikebas adalah bukan wang mereka tapi AS buat buat menyibuk.

      Padam
    2. AS buat buat menyibuk? Pulak dahhh ... Joe ngan Riza(bukan bapak dia si Aziz, tau) yang pegi menyibuk di AS ... itu pasal sudah kena lahhh ...

      Padam
  5. Ko pandai nuduh je admin..

    Adoi.. admin main petik ja.. tak tahu perkara sebenar.. main buat teori memandai..
    Nak ckp 1 jer..

    1mdb buat kenyataan rasmi hantar surat ke doj..
    Diaorg tader harta di USA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang la 1MDB tiada harta di Amerika, tetapi duit jualan bon 1MDB telah disamun doleh Malaysia Official 1, Jho Low, Riza Aziz dan kuncu-kuncu mereka untuk buat pelaburan untuk diri mereka sendiri dan berjoli sesuka hati mereka di Amerika itu.

      Jadi tak payah la nak kelentong lebih sangat, sebab memang harta-harta yang nak disita tu bukan harta 1MDB, tetapi dibeli menggunakan duit jualan bon 1MDB yang disamun oleh para penyamun yang tak guna itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    2. Chedet ckp..
      Dia yg memandai menuduh..
      Sori admin..
      Che det konon dulu hentam anwar.. g cari media barat backup..
      Skrg dia pon 2x5..
      Che det hipokrit! Penipu takyat.. lagi nk sokong? Terang2 dia berpaling tadah dgn parti dia sendiri.. bygkan apa dia bole buat lain2nya kepada kita yg kecik ni.. seklip mata tukar..

      Padam
    3. Apa ni? Dah terbentang dalam laporan kes yang difailkan oleh Department of Justice Amerika itu lebih dari USD 1 bilion duit jualan bon 1MDB yang diselewengkan termasuk USD 25.4 juta untuk main judi di Las Vegas, sampai la ni tak ada pun dinafikan secara rasmi pihak yang 'makan cili' itu pasai apa?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    4. Dah 'mentekedarah cili' pun tak mau mengaku juga.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    5. 708 PTG - "1mdb buat kenyataan rasmi hantar surat ke doj..
      Diaorg tader harta di USA.." betul lah tu.

      Dan siapa pula yg kata "penyata kewangan 2013 dan 2014 yang diaudit sebelum ini tidak lagi boleh digunakan sehingga dakwaan dibuat Jabatan Kehakiman (DOC) AS ditentukan di mahkamah"? 1MDB juggaakkk yg kata.
      Aku cuma tolong sampaikan.

      Padam
  6. Dah bbrp kali umno bg bola tanggung, tapi smash oleh pembangkang tersangkut di jaring.

    Sebenarnya kalau pembangkang cerdik, dah lama umno tumbang, namun pembangkang di Malaysia terlalu bodoh dan bengong.

    DISEBABKAN PEMBANGKANG DI MALAYSIA BODOH DAN BANGANG, MAKA UMNO TERUS TERUSAN MENANG PILIHANRAYA DAN TERUS KEKAL SEBAGAI PEMERINTAH DI MALAYSIA.

    PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang pembangkang ni bodo, berlawan sesama sendiri, itu sebab dia dari zaman Persekutuan Tanah Melayu, hinggalah ke zaman Malaysia, hinggalah ke zaman la ni pembangkang kalah dalam pilihanraya kerana mereka sendiri suka bercakaran sesama mereka.

      Walaupun saya menyokong UMNO dan Barisan Nasional sebelum ini, tetapi dengan krisis melibatkan 1MDB ini saya dah tarik balik sokongan itu, dan saya menyokong gerakan oleh Tun Dr. Mahathir dan rakan-rakannya untuk menyelamatkan negara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
  7. kita terpaksa minta bantuan usa kerana harta hasil di curi itu berada dalam negara usa..hanya usa yang berhak rampas dan dakwa.harta yang dibeli melalui duit haram di singapore..kerajaan singapore yang ambil tindakan begitu juga negara swiss.itu pun bodoh nak pikir?

    BalasPadam
  8. Hebat negara2 yg siasat Najib neh... Tapi takde satu yg berani ambik tindakan kepada dia. Makan dedak juga atau kesalahan tak dijumpa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan tuduh sembarangan ... tak baik tau. Negara2 tu bukannya siasat Najib; mereka siasat penggubahan wang yang berlaku dalam negara mereka, yang bersangkutan dengan 1MDB serta syarikat2 lain yg ada kaitannya dengan 1MDB ataupun negara mereka.
      Kiranya ada masalah dengan dedak atau sabun ... pergi aje ke kedai berhampiran.

      Padam
  9. "kita terpaksa minta bantuan usa kerana harta hasil di curi itu berada dalam negara usa.."

    bahasa2 puak2 liberal lgbt.. sama dgn alasan Nuar mintak US campur tgn urusan LGBT di Malaysia sbb hanya US shj boleh iktiraf LGBT masuk Malaysia??

    main carta alir lepas tu tepok tangan US akan 'tolong' tangkap Najib.. ???

    pemakan dedak2 mahatahik.. bkn soal intergriti yg diperjuangan sbb bapak segala Lanun ialah Madey Mahazalim sndiri. tp sbb tamak kuasa nak naikkan boboi.. pura2 lh dgn sgala2 yg dusta..

    BalasPadam
    Balasan
    1. "main carta alir lepas tu tepok tangan US akan 'tolong' tangkap Najib.. ???"
      Aiiikkk ... kata tak sebut nama Najib poonnggg,aleh2 nak tangkap pulak?
      Lanun jangan sebut selalu ... khuatir, si bugis marah nanti .

      Padam
  10. Bila dah terlalu banyak makan DEDAK dah tak boleh fikir lagi.
    Ibaratkan menungggang KUDA KEPANG .

    BalasPadam
  11. Siapa kata kita minta tolong dari US. Apa yang pasti "mengkarung" yang klepet duit 1MDB tu salah jalan, dia ingat US tu negara bapak dia. Negara tu sememangnya menentang pengubahan wang haram, yg baghal tu pi guna USD dan beli property kat US , siapa suruh! Tulah sepandai pandai manusia apabila nafsu menguasai diri..semua Tuhan lupakan. Alih alih..terjerat akhirnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blessing in disguise. Satu pengajaran berguna. Satu peringatan buat Melayu, hanya PAS saja parti yang boleh diharapkan untuk jadi mulut dan telinga mereka. Yang lain bukan tak boleh tapi yang lain tu hanya pentingkan mulut dan tembolok sendiri. Ayuh Melayu bersatulah anda di bawah panji Pas.

      Padam
  12. Pekung dah terburai dan satu dunia terkesan bau.
    Thailand pun satu macam tak ada semangat ASEAN tapi..... wisma putra pun membatu kira okle tu.

    BalasPadam
  13. SKANDAL USA.. ada hati nak 'cuci' Najib. Mamaktaik yg penuh taik pun terhegeh2 nak cuci..



    " Ini kerana Lynch terpalit de­ngan skandal rasuah membabitkan bekas Presiden AS, Bill Clinton dalam usaha menyelamatkan isterinya, Hillary dan sehingga kini lebih 100,000 rakyat AS sudah menandatangani petisyen tersebut sejak dilancarkan ACLJ pada awal Julai lalu.




    Berdasarkan laporan, Biro Siasatan Persekutuan (FBI) menemukan 100 e-mel perbualan antara Clinton dengan Lynch dan mereka berdua juga didapati berjumpa secara sulit di landasan sebuah lapangan terbang di Arizona, menyebabkan integriti Peguam Negara AS itu dipersoalkan.

    Namun, ketika banyak pihak menuntut tindakan tegas diambil ke atas Clinton, Lynch memutuskan tiada pendakwaan dibuat ke atas suami Hillary itu menyebabkan calon presiden daripada parti Republikan, Donald Trump, menuduh Lynch telah disogok oleh bekas Presiden AS tersebut. "

    di mana2 pun samaa sahaja...

    hanya yg kenal Allah dr kalangan hamba2 Mukmin shj boleh dipercayai.. jauh sama sekali kafir2 harbi.. mau dipercayai.. oleh pemakan2 dedak Amaaarekaa Laknatullah ini..

    ingtlh TRAGEDI PENCEROBOHAN IRAQ dan SADDAM HUSSAIN ditangkap dan dihukum bunuh.. see in ur heart!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laporan PAC muka surat berapa Aaaa ....

      Padam
  14. Fuyoooo TV mana punya nrgara tu..? Kongo..kongostan..go he'd gostann... atau syiatoonn.... kah kah kah.... TV tu pun lapor tak betul.. sian nrgara syaitoon tu... dapat news tipu dari DOJ.... kah kah.... ni bahana fitnah... negara lain yg melapor pun ambik brrita fitnah juga...

    BalasPadam
  15. Aku dah kata lama dulu ada sekor Anjing Najib di sini di panggil Jing Projibo. Dulu selalu keluar mengejing orang dahtu mengilai kakaka hahaha mcm pontianak. Tukar cara, bahasa dan nada mengkomen, kekadang pakai nama batang berayun entah apekedia. Selalu cakap mcm orang gila, keluarkan benda benda yg tak kena mengena, nak mencacah saja.

    Di masa yang lalu dah di tulis pasal dia -

    "Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, kekadang serius bahasa sikit tinggi.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Bila lapang, kita teruskan balas, bidas, belasah, sebat, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju bro 8.31....

      Pencacai ni juga yg beri contoh 5 hinggit hilang tengah jalan, atau TSMY hilang besikal dan ronaldo main curi ayam, doj jaga gawang bersekongkol pula dengan peranchis seterusnya ggoooooooollll...oh tidak, sayang sekali.

      Pencacai ni ler.

      Padam
    2. Hahaha... Hehehe... Hihihi..

      Apa yang kamu tulis tu adalah andaian kepala hotak berulat kamu je.

      Kalau dlm mahkamah, hidup2 kena tolak mcm afidavit mahathir tu.

      Muahaha...

      Padam
    3. Ok lagi tu ... kiranya guna kepala hotak dia.
      Takkan nak guna kepala bana atau kepala lutut, sioottt.

      Padam
    4. Kepala lutut dah tak boleh guna sejak eksiden langgar kereta polis masa perarakan 'bershit' dulu tu.
      Yg boleh guna cuma kepala butuh aje, itu pon nasib baik ada tolong ramas selepas selfie..Muahaha

      Padam
  16. Justice mananya si zionis. Negara mrk sendiri terbakar, sebok nak padam api kat negara orang. Pantang ada hal, mesti mrk yg nak jadi polis. Pantang ada perang, terbayang harta rampasan perang. Yg buat perang dia, yg konon nak hulur bantuan pun dia, yg penting tunduk ke dia dan keuntungan mesti ke dia. Justice amende.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harta iran mereka kemut, bunga saja trilion tapi yang dipulangkan hanyalah pokoknya. Bunga tah siapa yang kapur. Memang bangsat.

      Padam
  17. Mohon najib sedar yg eranya akan berakhir!!!

    BalasPadam
  18. admin ni banyak terima info dri dap n paN je..lain-lain punya info dia tak amik port pun..kira ejen gak la admin ni..ejen nak menjahanamkan negara..

    BalasPadam
  19. 8:31 - aku nak ulang lagi sekali. Apa yang kamu tulis tu adalah andaian kepala hotak berulat kamu je.

    Kalau dlm mahkamah, hidup2 kena tolak mcm afidavit mahathir tu.

    Muahaha...

    BalasPadam
  20. hearsay aka fitnah jadi air rebusan minum si kitol dedak admin mahazalim ini.. kita nk tggu perbicaraan DoJ. mintk tun mamaktahik desak DoJ cepat2 jalankan perbicaraan.. kalau dh ckp bukti berkotak setebal 139 muka surat dh ready.. apa mu tunggu lg.. jalan lah trial cpt2?

    atau wayang sedang diputarkan???

    BalasPadam
  21. Mahadey Mahazalim sedang membuat apa yg dia 'haramkan' dulu ahli UMNO buat.. setiap pd presiden parti yg bapak lanun.. kunun2 demi parti.. jgn percaya media asing.. jgn benarkan campurtangan asing, bla2.. hakttuihhh...

    skrg dia jilat balik semua yg dia telah haramkan dulu.. itu tanda Mahadey HARAMJADAH!

    BalasPadam
  22. 17 assets sudah disenarai iťamkan untuk dirampas... fuuuyooo... takoot...masalahnya ddah rampas ko belom nihhh.. dah comfirm ke blomm dirampas... negara dah bangkrap ka blomm..?
    Mukkadimah tah TV negara mana la yg malang sedut citer fitnah ... malang sungguh ñegara tu krna goreng dan kena tipu maklumat DOJ....

    BalasPadam
  23. Makin ramai cai najis.. sblm kes amerika tesebar, biasenya go fly kite dgn si bangla bodoh pengarang hikayat pahlawan bugis je komen. Nek tempoyak mungkin sedikit uzur atau sedikit payment.

    hairan, DOJ xpetik nama najis tp cai berlumba2 nk komen dgn teory sampah masing2.

    In denial as usual

    BalasPadam
    Balasan
    1. makin kurang cacai mahaTahik bersuara sebb melihat langkat bapak lanun tua buka pintu pd perosak asing dunia utk jatuhkan Najib.

      beria2 macai2 lanun tua mahaTahik mengaitkan Malaysia 1 Offical dgn nama Najib tp DoJ sendiri kecut telor nk sebut nama siapa??

      ramai yg xdpt terima wpun benci tahap gaban pd Najib..tanda2 lanun tua tu makin gila!

      Padam
    2. Sapa lagi Malaysia Official 1 tu kalau bukan Najib, sebab ciri-ciri Malaysia official 1 tudalam laporan DOJ adalah individu yang mempunyai jawatan yang berkuasa besar dalam kerajaan dan 1MDB, serta mempunyai hubungan saudara dengan Riza Aziz anak tiri Najib, dan ada duir USD 681 juta masuk akaun Malaysia Official 1.

      Sapa lagi kalau bukan Najib, takkan Arul Kanda atau Lodin Wok Kamarudin pulak kot, sebab depa tak dak jawatan dalam kerajaan dan mereka bukan ada hubungan keluarga dengan Riza Aziz anak tiri Najib, serta tam dak USD 681 juta maduk akaun peribadi mereka.

      Hanya jenis muka tak tau malu sajz yang dok tebai muka kononnya tak tau sapa dia Mlaysia Official 1 tu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    3. Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.
      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.
      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, kekadang serius bahasa sikit tinggi.
      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, belasah, sebat, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
    4. Anjing Najib di sini dulu selalu keluar mengejing orang dahtu mengilai kakaka hahaha mcm pontianak. Tukar cara, bahasa dan nada mengkomen, kekadang pakai nama batang berayun entah apekedia. Selalu cakap mcm orang gila, keluarkan benda benda yg tak kena mengena, nak mencacah saja.

      Padam
  24. Dah lama budak othman ahmad dan abu bakar tak bersiaran... lepas prk sg beso dan k kangsoor trus pupus... agaknye tumpah darah tak abis lagi kott... kikikiki....

    BalasPadam
  25. screen shot tv negara berok mana yg admin dedak tahik ni cedok dgn bangganya.. klu tk silap aku carta aliran tahik yg sama tahun lepas yg puak2 mahaTahik ni circulate. so nothing new melainkan CASH king utk panjangkan propaganda jatuhkan Najib.

    Abu Dedak Tahik n Otaman berok xbersiaran sbb DUIT xmasyukkk laaa tueeee kottt... jenis binatang makan dedak.. ada dedak je diorng jalan lee keje penganjingan.. !!

    BalasPadam
  26. Spin yang dibuat oleh pembangkang dan portal pendedka tahik seperti Anti Najib Campaign (ANC) Maloyaakini, PutraBerokTakMerdeka serta yang bersama dengan pembangkang mengenai saman Doj didedahkan.semuanya seperti di bawah

    1.harta 1mdb disita ( sebenarnya 1MDB tiada Aset di US)

    2.Datuk Seri Najib curi wang 1mdb beli harta ( nama Datuk Seri Najib Tiada dalam saman DOJ)

    3.Jho low & 3 orang lg curi duit 1mdb beli harta ( 1mdb maintain tiada duit yang hilang)

    4. Duit 1mdb hilang 1bil ( yang mengadu hilang duit ialah IPIC abu dabi yang ada urusan dengan 1mdb melalui anak syktnya Abrar,kenapa DOJ tak kaitkan Abrar ??? )

    5. Harta2 Jho low & lain2 telah dirampas ( baru nak siasat,macam mana nak rampas ???)

    6. Duit 1mdb dibuat bayar hutang judi & dana filem anak tiri Datuk Seri Najib ( ini bukan dakwaan Doj,tapi tuduhan daripada pengadu-pengadu ANC pada Amerika )

    7. Datuk Seri najib perlu letak jawatan ( Datuk Seri Najib tak disaman/dakwa apa-apa pun,tak seperti lim guan eng )

    8. Amerika & kuasa asing perlu masuk campur turunkan PM ( hanya org bodoh & tak sayangkan negara yang setuju cadangan bodoh Tun Mahathir )

    Semua spin & fitnah2 ini telah dirancang untuk :

    1. Beri pesepsi yang buruk pada kerajaan,Datuk Seri Najib & UMNO.

    2. Jemputan secara rasmi untuk campurtangan dalam politik malaysia.

    3. Mencari alasan untuk membuat demonstrasi jalanan.maria chin abdullah dah comfirm Bersih 5 dilakukan krn sesuai masanya

    4. Mengalih pandangan kes rasuah guan eng & kekalahan strategi-strtegi kotor Tun Mahathir yang lalu utk jatuhkan PM yg dipilih secara demokrasi.

    5. Cuba menarik sokongan org melayu yang tak fhm/keliru isu 1mdb yg diputarbelitkan oleh mereka yang tak setia pada negara.

    ANDA DAH FAHAM ???

    APA KATA ANDA ???

    RENUNG-RENUNGKAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai Najib, memang la tak dak harta 1MDB di Amerika, sebab para penyamun duit jualan bon 1MDB tu beli semua aset guna duit yang disamun dari 1MDB tu guna nama peribadi para penyamun tu, bukannya atas nams 1MDB, dah sah la 1MDB tu tak dak harta kat Amerika, lain kali guna pala otak untuk pikiaq, jangan guna pala butuh, nanti syok stim saja.

      Memang la tak dak nama Najib, sebab Najib balun duit saja, dalam laporan DOJ, hat beli barang mas, beli lukisan, tu jho low, dalam laporan DOJ, ada nyata sebanyak USD 731 juta di 0masukkan ke akaun peribadi Malaysian Official 1 yang merupakan orang berjawatan tinggi yang berkuasa dalam kerajaan dan 1MDB serta ada hubungan keluarga dengan Riza Aziz anak tiri Najib tu, sapa lagi yang punya ketiga-tiga ciri tu, dah memang Najib, mustahil Arul Kanda, Malaysia Official 1 tu adalah Najib.

      Kalau duit 1MD tak hilang pasai apa 1MDB nak bayar hutang pu tak boleh sampai mintak syarikat arab pi jamin bon-bon 1MDB itu?

      Dalam laporan DOJ, duit 1MDB bukannya masuk ke akaun Aabar anak syarikat IPIC, tapi masuk akaun syarikat palsu yang menyamar guna nama Aabar, lrpas tu duit tu di joli oleh kuncu-kuncu Najib dan sebahagiannya maduk akaun Malaysia Official 1 yang dipercayai Najib itu.

      Kalau duit bayar hutang judi tu perkara tak betul, macam mana dalam laporan DOJ nyatakan USD 12 juta dibayar kepada Kasino Ceasar Palace, lagi USD 13.4 juta dibayar kepada pemilik kasino Venetian Las Vegas, ini bukan tuduhan dari Tun Dr. Mahathir tapi penemuan oleh FBI yang tubuhkan tiga pasukan penyiasat untuk siasat samunan wang jualan bon 1MDB itu.

      Hanya manusia bodo saja yang boleh sokong puak penyamun yang mencuri harta negara sendiri.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam