Selasa, 19 Julai 2016

Keuntungan Diri Diutamakan ~ Kepentingan Rakyat Dibelakangkan..!


Zaman Najib ni serba serbi perit..! serba serbi sempit..! Nasib baik ada BR1M..! rim..! rimmmmm!

Kadar tempat letak kereta di KL naik 150%

Kadar tempat letak kereta milik DBKL di beberapa lokasi perniagaan di KL meningkat bermula hari ini, menurut laporan.
Sila bersedia untuk membayar tiga kali ganda lebih mahal berbanding sebelumnya bila anda meletakkan kenderaan di pusat perniagaan yang sama di Kuala Lumpur, bermula hari ini.
The Star melaporkan kadar tempat letak kereta di kawasan milik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) di beberapa pusat perniagaan terkemuka di ibu kota akan dinaikkan hingga 150%, berkuat kuasa hari ini.
Jika sebelum ini anda dikenakan 80 sen bagi sejam pertama tempat letak kereta, kini kadarnya ialah RM2, sementara jam kedua dan seterusnya mengenakan caj RM3.
Kawasan yang terbabit dalam peningkatan kadar itu ialah Bukit Bintang, Bukit Damansara, Sri Hartamas, Desa Hartamas, Solaris Mont Kiara, Taman Tun Sr Ismail dan Bangsar, menurut laporan itu dan menambah kenaikan kadar itu akan dikuatkuasakan secara berperingkat dari sekarang sehingga 1 Ogos.
Kadar di tempat letak kereta DBKL di luar pusat perniagaan di ibu kota, termasuk di Brickfields, Taman Maluri, Cheras, Wangsa Maju dan Setapak juga dijangka meningkat, menurut laporan itu.
Datuk Bandar KL Datuk Mhd Amin Nordin Abdul Aziz berkata kepada akhbar itu langkah berkenaan “satu-satunya cara” untuk mengurangkan kesesakan dalam bandar dan menggalakkan berkongsi kereta, dan bukan menyasarkan kepada mengaut keuntungan.
Beliau berkata kira-kira 50,000 kereta baharu didaftarkan di KL setiap bulan dan pelaksanaan peningkatan kadar tempat letak kenderaan itu diharap dapat menggalakkan sekurang-kurangnya sejuta pemandu solo, mempertimbangkan kaedah menaiki pengangkutan awam atau berkongsi kereta ke pejabat.
“Jika anda dapat mengelak sejuta kereta memasuki pusat bandar, anda akan dapat menikmati jalan raya lapang seperti ketika sambutan Hari Raya minggu lalu.
“Ini bermakna semua orang dapat pulang ke rumah lebih cepat, meluangkan masa berkualiti dengan keluarga dan buat apa yang mereka suka,” kata Amin kepada akhbar itu.
Beliau berkata maksimum had dua jam di tempat kereta yang diumumkan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor awal bulan ini, belum boleh diguna pakai.
Satu satunya cara??? dah pecah kepala memikirkan masaalah kesesakan lalulintas akhirnya naikkan harga ajer la..! kalau macam tu tak payah guna otak pun boleh..! Laluan LRT ampang dan Chan Siow Lin pun dilaporkan sesak dan menyusahkan pengguna minggu ni..! Alternatif apa yang ada???
Takde pulak pemuda UMNO nak berarak dan menyerah memorandum..! takde lagi suara Ahli Parlimen yang membela rakyat...! semuanya membela Najib..! apa najib lebih utama dari rakyat ke?
Rakyat memerhati jer gelagat para pemimpin yang sedang bergelumang dengan kuasa..! Tengok la nanti apabila kuasa rakyat mengambil giliran..! masa tu nak berarak, nak serah memo..! lambat la weii..!
PRU tak lama lagi la weii..!
Tunggu ajer la..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

48 ulasan:

  1. Kalau tak cuba mana nak tahu. Cuba fulu kaedah tersebut untuk 6 bulan dan lihat samada berkesan atau tidak. Kalau berkesan teruskan.

    BalasPadam
  2. Najib biorkan harga naik sebab nakkan negara jadi ekonomi pendapatan tinggi - high income nation. Biorkan rakyat jadi mangsa sebab nak bikin majikan2 naikkan gaji. Nanti penganalisa ekonomi akan kata angka2 pendapatan negara dah naik dan istiharkan Malaysia dah berpendapatan tinggi.

    Teruk lah rakyat jadi mangsa. Terutama nya rakyat yg berpendapatan rendah. Antara harga barangan naik dan dapat gaji naik tu lama pulak.

    Yang akan naik akibat itu ia lah peratus popular votes dan jumlah kerusi yang pergi ke Pembangkang PRU14. Bagus nya - bila UMNO/BN kalah, Najib tak lagi jadi PM dan berdepan dengan prospek dakwaan di mahkamah. Alhamdulillah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tengok juga cara pembangkang kawal keadaan tapi kalau cara pembangkang ialah menyalahkan pihak berkuasa sebelumnya:"sume kesesakan itu bermula di era 22 tahun pemodenan", apakah ianya berbaloi? Kik kik kik.

      Padam
    2. Komen 8:05 PG di bawah tu kata mengharapkan komen2 yang bersopan santun.

      Izinkan saya tambah: termasuk yang tak Kik kik kik. Mari lah kita buat komen sebagai orang dewasa.

      Padam
    3. Dulu Tun M pernah ada vision mahukan integrated transport system mcm kt Tokyo...inter-city pakai hi-speed train dan intra-city pakai train low speed. Plan sudah ada cuma masa nak melaksanakan sahaja. Aleh2 bawah Tun Dol tak buat sebab dia kuat tido...beralih ke najib lagi teruk sebab dia kuat menyamun. Berbillion2 hangus mcm tu jer gara2 mangkuk dua ekor nih. Kalau tak ramai org dah naik public transport gi ke KL mcm kt Tokyo tu gi keje. Masa aku kerja kt Tokyo punya la jarang hatta naik teksi sekalipun sbb mana2 tempat bleh pergi naik train. Tun M banyak kali dtg sini...dok coret banyak menda kt buku kecik dia utk dibawa pulang supaya Malaysia boleh tiru sebijik. PM2 selepas dia dah la bodo2...kuat menipu...kuat menyamun...ntah laa.

      Padam
  3. Org2 kampung/felda boleh gunakan kereta sekarang sebab tak ada kesesakan, tak ada tol, tak ada bayar parkir.
    Warga kota nampaknya lebih ekonomical pakai kapcai sajalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian lah warga kota pulak. Ramai jugak yang berpendapatan rendah tapi perlu kereta, van dsb nya untuk berniaga kecil, pasar malam, pasar tani, pasar bergerak, beli barangan untuk di jual, bukan saja di pasar borong tapi jugak di kedai2 barangan biasa.

      Padam
    2. Dia beli barang seminggu sekali berapa sen sangat bayar nya, lupa, parking dekat pasar pun hanya 2rm pun nak berkira, lupa parking dekat pasar 80sen sejam tak payah bohong aku ini, hanya dekat Bandar parking di naikkan,

      Padam
  4. Contohi Singapura, banyak warga dari kereta.

    BalasPadam
  5. Bangga aku setakat ini nampak komen komen yang berisi, membangun / constructive dan bermakna. Dengan bahasa yang sopan dan santun, awalu pun tak setuju dengan pendapat lain.

    Aku harap akan berterusan begini bagi komen komen di blog ini. Boleh tak setuju, boleh mengkritik tapi bersopan santun. InsyaAllah.

    BalasPadam
  6. mana2 negara maju Dan moden dah lama amalkan kaedah ni..... tu salah satu principal dalam town planning. Blogger lebih baik mulakan amalkan family planning supaya dapat kawal sikit Dari bertambahnya zuriat bebal macam blogger yg bercakap guna kepala lutut Dan penuh sentiment. Lu pikir sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini dah mula komen tak sopan santun. Mengata "bercakap guna kepala lutut".

      Coba lah bersopan santun, terima kasih.

      Padam
    2. Dah sememangnya si Anon 8:05 PG spesis otak di Kepala tut sbb itu cakap pakai kepala tu!!!

      Padam
  7. Charge parkir tu ade dilapor oleh WSJ...Panama News.. Bank Singapork..Mahkamah timbangtara IPICvs 1mdb...Bank Swiss. ...Straits Times macam kes 1 MDB ke atau idak...?Apa krna.mengena parkir tu dengan 1MDB..? Parkir tu ada menjejaskan siasatan 1MDB dan laporan audiit PAC tak... kikikiki.. ni bukan kes alih tiang goll lagi nih ini...cobaan alih tapak rumah kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. puak gila meroyan ni dh alih tiang gol setiap 12 jam..

      kah..kah..kah..

      nama parti baru mamaktoun ape ekk??

      boboi botak pgng jawatan ape... aawwwww...

      Padam
    2. Dua dua komen di atas ini ia lah dari orang yang sama.

      Di harap dia sopan santun bila membuat komen di sini.

      Padam
  8. kalau idak suka harga naik pegi duduk zimbabwe sana!

    BalasPadam
  9. itu admin perli TounMadey.. jage2 skit.. dedak expired kena sekat nnt..
    sbb itu Toun suka kroni pegang konsesi puluhan tahun...

    kalau bodoh sgt tk tahu keadaan KL admin xyh leh nk jilat dedak expired utk kutuk Najib.. shameful sgt .. kasihan mak pak kau ye admin... klu mak pak kau baca blog kau menyumpah2 nyesal lahir ko agaknye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak pak ko baca komen bodoh mcm ko pun mnyesal sambil mnyumpah2.

      Padam
    2. aikk admin pon pakai anonymous ke.. bacul nyerr..
      geng2 TounTahik mmg coward..

      Padam
    3. Mak Pak ko admin nyesal menyumpah2 dpt anak cm ko, dh le penjilat dedak haram.. pastu pengecut plk.. ade hati nk guling krjn..

      kalau di Turki org mcm ni Erdogan akan tangkap dn hukum BUNUH!

      Padam
    4. 8.30. Kenapa kau ni BODOH sangat? Dah la bodoh bangang pulak,lepas dungu lagi. PERGI JILAT JIBON TU.

      Padam
    5. 8.37, kebebalan ko semakin tebal. puak2 bongok bebal penjilat dedak di lantai jamban.. isi temolok.. then berangan2 mat jenin nk pukul kepala Najib..... puiiii... kenTottt proooooottttt

      KALAU KAT TURKI PUAK2 DAJJAL NI DITANGKAP DIHUKUM BUNUH.. mau tau laaa!!

      Padam
    6. Xpayah twist la cai najis.
      Bkn nk gulingkan kerajaan, nk najis turun je.
      Dulu dolah turun xde pape pun. Paling hadhari dia je xmenjadi

      Padam
    7. Aku rasa si Anon 8:09 PG ni spesis anak yg mak bapak tak nikah!!

      Padam
  10. Tindakan tidak popular tetapi perlu adalah landasan betul menuju negara maju.

    BalasPadam
  11. Saya dah minta beberapa kali supaya buat komen di sini dengan sopan santun. Nampak nya pihak yang menyokong Najib mula keluarkan kommen yang tak sopan.

    Sekarang sudah di balas dengan cara yang serupa.

    Akan berperang lah kita di sini. Saya akan tutup computer. Bukak lagi beberapa jam lagi, nak lihat jika ada yang terkorban.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ekleee munafik pakatoun ni berlakon tak habis2.. ditgn pisau tikam sana sini lepas tu buat2 innocent.. cilakaa! penyokong najib mana atau penjilat tahik peliwat gabung dgn tounmamak???

      sudahlaahh sopan2 apa kalau kepala mamak pun tu kurang ajar.. mana mari penjilat bwhn toun nk sopann??

      Padam
  12. LAGI KEGAGALAN TON MADEY.. kantoi dan terus menipu.. makin terburaii..isi perut busuk geng2 pendedak haram..


    " Mahkamah telah hukumkan bahawa kata-kata Tun Dr Mahathir tidak ada isi dan asas untuk diambilkira sebagai fakta mahkamah. Ini bermakna Tun Ling Liong Sik tidak ada asas untuk penggil Najib perompak.

    Tun M dan Tan Sri Muhyiddin pun tiada asas untuk panggil Najib perompak. Hanya Naji masih kasihan untuk saman kedua-dua mereka.

    Jika benar mereka ada bukti yang sahih dan tidak boleh disangkal, apa dia? Kenapa tak keluarkan sekarang? Jika dah keluar, Najib is finish. Mesti undur dan naiklah sesiapa idola mereka jadi President UMNO dan PM.

    Perlu tanya kenapa mereka ambil jalan jauh untuk buat macam-macam jika jalan pintas untuk dedahkan salahlaku Najib boleh dilakukan?????"


    KOMEN AKU : KALAU DAH PAKAI JALAN BELAKANG DAN JALAN BERSELIRAT TU.. TANDANYA TAKDE BUKTILAH... RESAM MADEY HARAMJADAH NI IALAH IKUT KAEDAH PARIAH..IAITU PUTAR BELIT!!

    kah..kah..kah..kah.. MACAIs dikencing buat sekian kalinya....!!


    http://theunspinners.blogspot.my/2016/07/hanya-pentaksub-kelab-chedet-kata-tun-m.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. najib bukan perompak,tapi penyamun.

      Padam
    2. Cakap banyak tak guna!!

      Kalau si Lanun Bugis Besar saman Tun M pon ada baiknya!!

      Itu pon kalau si Lanun Bugis berani dan ada buah peler yang di control si rambut sarang tebuan!!

      Biar terbukti siapa yang bersalah.

      Padam
    3. Betul apa 12.07 tulis tu...

      Padam
  13. cucu tok selampit faham tak makna hearsay dan menghukum orang berdasarkan kaedah hearsay.Kalau faham ok la kalau tak faham cuba2lah tanya orang yang faham.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi 42juta masuk akaun najib.

      Padam
    2. 4.2 Billion masuk akaun Najis ini relaity, bukan hearsay.
      Tak bayar hutang IPC pun rality bukan hearsay, sebab tu kena
      saman di London. Tunggu apa kata hakim London, hearsay atau memang jelas penyonglap dan dikenakan b ayar USD6.2 billion.

      Padam
    3. Kalau BUKAN bukan hearsay tentu ada :
      No Acc, Tarikh, Nama Pengirim, Nama Bank Penerima & pengirim
      dan lain2 maklumat ... dah ada ke semua maklumat2 ini.

      Apakah anda mempunyai anggapan nahawa sesebuah syarikat tak boleh rugi, jika ada kerugian saja, anda anggap ada pehak mengsonglapnya.

      Kalau begitu siapa yang mengsonglap wang puluhan billion dp syarikat kroni Tun M, yang syarikat ini terpaksa di bail out oleh kerajaan.

      Terbaru :
      Malaysia's Proton gets government bailout package
      Posted 08 Apr 2016 19:05 Updated 09 Apr 2016 01:02
      KUALA LUMPUR: Malaysia's government has approved a bailout package of 1.5 billion ringgit (US$384 million) to help struggling national car maker Proton help pay its debts, amid poor sales and heavy losses.




      Padam
  14. ape nk heran...syarikat tol kroni madey pn tiap2 tahun nk naikkn harga tol..yg tu admin xnk komen???

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.31 Betul ke tiap2 tahun naik tol?

      Padam
    2. xnaik tiap2 tahun pun akan naik tetap naik gak tiap berapa tahun...tu belum lagi tambang lrt erl tu sume..

      Padam
  15. Pakar-pakar "hear say" sudah buat analisis undang-undang.Nampaknya sekali lagi lah najib kena sapina.Hari tu kat Paris lepas ni kat London pulak.Lama mana najib kena tunggu pun tak tahu lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar bro. Dia bukan hidup selama2nya pun. Bukan jadi pm selama2nya pun..Akan tiba masanya tu...

      Tak belajar2 lagi ke dari pemimpin2 lain? Semua bila dah takde kuasa...pelbagai jenis dakwaan dan hukuman..waktu ada kuasa ni bolehla kawtim2..hulur sejuta sini sejuta sana....tak ingat halal haram...

      Padam
  16. Untung ada cik minah rupa nya dia yang lebih tahu dar PAC

    BalasPadam
  17. Tak sangka sungguh, pengalaman jadi pm selama 22 tahun dan faham secara hadam undang2, rupa2nya tak faham 'hearsay' tak boleh digunakan dalam mahkamah. Tak ada sumber, tak ada punca dikenalpasti dan tidak ada kredibel. Entah la apa sebenarnya dalam kepala otak mahathir ni.... mungkin dah lemau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.17 kes najib liong sik dah tamat ke?

      Padam
  18. Kurr semangat nyaris nyaris di langgar superbike tadi. Nak pi mana la laju laju sangat tu. Tak sayang nyawa tul !

    BalasPadam
  19. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam