Selasa, 5 Julai 2016

UMNO Di Tunjang Atau Di Tunggang..?


Hidup biar menunduk...jangan menanduk..!
Hidup jangan angkuh..!

Umno menerima keputusan naib presidennya, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal untuk keluar daripada parti itu, kata Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
Beliau berkata menurut peraturan parti, sekiranya Mohd Shafie sudah mengisytiharkan untuk keluar parti, secara automatik beliau bukan lagi anggota Umno.
"Kita delete sahaja nama dia daripada keahlian (Umno)," katanya kepada Bernama apabila diminta mengulas pengumuman Mohd Shafie meninggalkan Umno hari ini.
Naib presiden Umno itu yang digantung keanggotaannya daripada parti pada 24 Jun lalu, membuat pengumuman berkenaan ketika menghadiri majlis Rakyat Bersama Anggota Parlimen Semporna, di Semporna Sabah hari ini.
Tengku Adnan berkata: "Sesiapa yang nak keluar daripada Umno, silakan... sebab kita hanya perlukan ahli yang betul-betul bertanggungjawab, setia dan amanah untuk berada dalam parti."
Betul ke yang masih bersama UMNO kini benar benar bertanggungjawab, setia dan amanah?
Hakikatnya..
GOLONGAN RUWAIBIDHAH
Ertinya:

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda. “Lagi akan datang kepada manusia tahun-tahun yang tandus (kemarau panjang). Dan pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan “Ruwaibidhah””. Sahabat bertanya, “Apakah Ruwaibidhah itu hai Rasulullah?”. Nabi saw. menjawab, “Orang yang kerdil dan sebenarnya hina dan tidak mengerti urusan orang ramai”.
H.R. Ibnu Majah
Keterangan
Zaman yang disebutkan tadi adalah zaman ketandusan. Tandus di segi material dan juga tandus di segi pemikiran. Orang yang benar akan diketepikan dan orang yang khianat serta fasiq akan disanjung dan dibesar-besarkan.
Orang yang benar tidak diberikan peluang untuk bercakap. Yang berpeluang bercakap hanyalah peribadi-peribadi yang hina dan sebenarnya tidak tahu bagaimana untuk menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi oleh masyarakat.
UMNO parti keramat..!
Pemimpinnya yang menyebabkan UMNO hina dan bangsat..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. dah fikir sendiri cam lu jugak ... Selamat Hari Raya bro ... go fly kite !!

    BalasPadam
  2. Yg suka fly kite nampak tak bnyk dpt duit raya tu yg keluar pun kosong tak menyengat pun..takpe lah pelajaran rendah kerja mcm ni pun mudah..sapa nak bagi?tq n slmt hari raya mat smelan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila masa plak komen dia menyengat. Maki hamun dan merapu, pura2 tk faham adala..

      Padam
  3. Selamat Hari Raya Putera Merdeka and thank you for sharing the Hadith.

    May Allah makes it easy for your effort, Amin.

    MLN

    BalasPadam
  4. Hadis tu sesuai utk momok boboi n gangs.... selamat hari raya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesuai untuk ko la. Dasar hipokrit penjual maruah dir..

      Padam
    2. Sesuai untuk ko la. Dasar hipokrit penjual maruah dir..

      Padam
  5. momok sapa momok? ha syaitonn??

    BalasPadam