Ahad, 17 Julai 2016

Pendedahan Audit ~ Jho Low Penasihat Khas TIA..!


Mad Said bekas MB Terengganu pun pernah menceritakannya sedikit masa dahulu..! Bahkan penglibatan budak cina ni dikatakan amat luas dan berpengaruh sejak dari awal penubuhan 1MDB..!

Pendedahan ke 2 oleh Sarawak Report terhadap laporan yang dikatakan bersumber dari Laporan Audit seharusnya diambil tindakan oleh Amrin dan Najib..!

Kenapa susah sangat Amrin dan Najib menafikannya??? Betul ke?

Layan..

BAB 2 ISLAMIC MEDIUM TERM NOTES, PELABURAN EKUITI, NOTA MURABAHAH DAN DANA PORTFOLIO

Di para..1.16.  Semakan JAN mendapati semasa Mesyuarat Lembaga Pengarah pada 10 Oktober 2009, Encik Shahrol Azral memaklumkan terbitan IMTN disegerakan atas permintaan penasihat khas TIA dengan tujuan untuk membangunkan Pulau Bidong dengan kerjasama syarikat Mubadala pada tahun 2009. Pihak AmBank (yang turut hadir dalam mesyuarat tersebut) juga telah mengesahkan penasihat khas TIA telah meminta terbitan bon disegerakan. Namun demikian, melalui kenyataan akhbar pada 23 Mei 2009, pihak Mubadala menafikan penglibatannya di Malaysia selain daripada projek di Wilayah Pembangunan Iskandar. Semakan JAN mendapati penasihat-penasihat khas TIA yang dilantik pada 8 April 2009 ialah Dato’ Abdul Aziz bin Mohd Akhir dan Encik Low Taek Jho.

Nampak tertera nama Jho Low..?

Apapun semua yang berkaitan dengan TIA dan kemudiannya dinamakan 1MDB tidak boleh tidak dikaitkan dengan Najib selaku Penasihat, Menteri Kewangan dan juga Perdana Menteri..! (baca di sini)

Pelik la kalau Najib kata tak kenal Jho Low..!!!

Baca lanjut laporan yang diterbitkan oleh Sarawak Report tu di sini.

Kertas takkan mampu membungkus api bro..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. So apa isunya? Kronism?

    Maka Pakatun baru adalah anti kronism?

    hik hik hik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama nya pun Low Taek Jho.

      Apo nak di kato?

      Padam
    2. Budak kicik hik hik hik ni pun sama jenis kot - makan Taek.

      Padam
    3. Ooooops, silap - depa makan babi. Temgok muka dia tuh - tak ke macam babi.

      Macam rupa Jing Projibo di sini.

      Padam
    4. Makan babi ok lagi kot,tapi jing jibo makan taek babi....
      Hahaha...nasib lu la jing,bangang sangat!

      Padam
    5. Ya, betul, makan taik babi. Masa kecik dulu selalu di tinggalkan mak bapak dia di rumah yang dekat kandang babi masa deme pergi menoreh getah.

      Dia main di kandang babi, masa lapar, di ambik nya ketul ketul di situ, di masuk nya ke dalam mulut, makan.

      Padam
    6. Keganasan terhadap wanita Melayu oleh Najib17 Julai 2016 pada 7:38 PTG

      Presiden UMNO kawan baik Jho Taik Lho.. lepas tu nak kenakan keganasan terhadap anak dara Melayu yang berseronok seronok dengan sekds atau mengandung luar nikah..konon ikut ulama jhemur...
      Begitulah najib guna ugama untuk mencuri untuk kafir cina sambil bermunafik alim...

      Padam
  2. Nak harap-kan kronie melaise... Mas pun lungkup..

    Nak harapkan pembesar melaise ... Bestari.net jadi gajah putih jalan macam pengantin baru..

    Pilihan alternatif yang lojikal ialah ambil Rew Castle jadi kroni dan toko propa!!!

    kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makna perkataan "melaise" yang di gunakan dek binatang sekor di atas tuh -

      a general feeling of discomfort, illness, or uneasiness whose exact cause is difficult to identify.

      "a society afflicted by a deep cultural malaise"

      synonyms: unhappiness, uneasiness, unease, discomfort, melancholy, depression, despondency, dejection, angst

      Kot binatang ini bukan Melayu, Cina Bukit pendatang ungrateful ingrate ultra kiasu menyamar sebagai Melayu.

      Kalau dia Melayu, perlu di heret ke tepi pantai, sembamkan muka nya ke pasir, sula lubang bontot nya dengan buluh tajam, hukum Kerajaan Melayu Melaka kpd. pengkhianat bangsa.

      Padam
    2. SETUJU. Lepas tu? Salai je bro. Meh aku buat....

      Padam
  3. 2009 punya citer pun di sungkit gak.... kah kah tiang gol mana..? Cepat nak alih tiang goll nihhh... Dah jho lo plak punahsihat kah kah kejap najib kejap jho lo.. kah kan... mana tiang goll... kitaorang nak alih tiang gol.... tiang gol x ade..... kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala hotak kau tak mahu terima bahawa Jho Lo bawak Taek (nama tengah dia) kpd 1MDB sejak tahun 2009 lagi. Merancangkan bersama Reza Aziz anak tiri Jibo (kawan sekolah si Taek) bagi Jibo selewengkan dan songlap berbilion Ringgit masuk ekaun Jibo dan Rozy.

      Padan lah kata berita Australian Broadcasting Corporation RM1 bilion mauk ekaun si Reza anak tiri Jibo. ABC ada punca sendiri sebab sebuah bank Australia pemegang saham AmBank yang terima berbilion masuk keluar ekaun depa. Kena denda RM56 juta, mesti beri keterangan kpd rakan kongsi depa.

      Padam
    2. 1.35pgt He.he.he media barat penipu konon turki tak setabil lagi he.he.he baru tiga hari distabilkan, sedang media tempatan meloporkan turkis berjaya distarbil dalam masa 5jam oleh Rakyat Dan polis, adakah kita nak percaya media barat yg menipu seperti BBC ,abc Dan Australia itu.

      Padam
    3. Bangang 141 PTG kau caya media Pejabat PM (PMO) aje ke? Yang di terbitkan dek Saifudin apekename nye.

      Bila Reza Aziz anak tiri Najib di caci dan di keji sebab alih alih jadi kaya raya (dari wang 1MDB), PMO keluarkan kenyataan media mengatakan ada "legacy of wealth".

      SEMUA adik adik Najib keluarkan kenyataan media mengatakan bapak mereka, Tun A Razak, tak kaya.

      Media PMO punya pasal, Najib kena pelempang besau oleh adik adik nya. Seluruh dunia tahu pasal itu. Mana taruk muka pun tak tahu.

      Padam
  4. pundek la lu 12.54... klu dh penipu tu smp mati la menipu... dari mula jadi pee em smp mampus akan terus menipu... lu yang bangan je yg percaya dgn pee em penipu nak mampus tu

    BalasPadam
  5. Tak perlu kita nak layan puak minda lemah ,otak udang pembodek tegar. Kita ada 2 tahun utk menyedarkan org ramai tentang ke bobrokan Najib ni. Sabah bukan lagi sebagai fix deposit utk BN. Setelah apa yg berlaku paada ds shafiee afdal. Apa yg perlu kita beri tumpuan adalah pada peneroka² Felda agar fix deposit utk BN ini juga di gempur. Felda pun semakin goyang dan menghadapi aliran tunai yg kronik. Lihat sahaja projek perumahan utk jenerasi ke 2 Felda yg terbengkalai disana sini. Peneroka perlu diberi penerangan agar Pru 14 nanti BN betul2 akaan " be end ".

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he pandai kau itu he.he.he cerita dengan aku baru ini felda mampu bagi bonus pada pekerja dia Dan Wang raya 500rm pada peneroka he.he.he pikir sikit pkr he.he.he projek datum pun sampai setahun lebih tak siap siap tanam celucuk Dan bangunan tak nampak he.he.he. dok Lori keluar masuk je he.he.he
      Kalau hadapi fix defosit kenapa dia mampu bagi duit raya pada peneroka, sila jawab.

      Padam
    2. Bukan melayan, beb, tapi menghentam, membantai, membelasah mereka.

      Tak boleh di biorkan, mereka melanda landa.

      Dalam menibai mereka, kita boleh mengeluarkan fakta dan hujah yang membikin lebih ramai rakyat sedarkan kelakuan puaka si Najib itu.

      Padam
    3. He.he.he biar Rakyat menilai penipuan macai pkr dan protun. ini he.he.he
      Lupa pkr dah tak kerjasama protun itu he.he
      He

      Padam
    4. Budak he.he.he 136 tuh ahli PAS ke? Membidas PKR nampak nya.

      Tak kisah lah, asalkan dia hentam Najib jugak. Nampak nya dia menuding Najib tuh.

      Padam
    5. Bangang jing jibo ni nak makan pelempang....baru sedar. Ni bawak bangang keturunan dia la ni...haramjadah.BANGSAT

      Padam
    6. Kita teruskan menggodam dia, Bang 1:59 PTG. Belasah sehabis habis nya hingga dia angkat kaki, letak ekor di antara kaki, sampai bila bila selagi dia tak mati.

      Dia main kasar, kita main kasar. Orang Kristian pun ada tulis di kitab depa: bila di tempeleng di pipi kiri, suakan pipi kanan. Depa dah tak buat gitu lagi.

      Nate' ni nak coba tempeleng aje, aku tendang terajang dia, tak sampai tangan dia, sampai kaki aku ke muka dia.

      Padam
  6. 7negara siasat 1mbd mana kertas siasat cakap najib bersalah, dulu cakap najib disiasat oleh FBI mana berita nya, nampak sangat menipu macai protun itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belom lagi keluor, Jing. Ko tunggu le, sampai masa nya nanti, berdentum, skandal besor lagi.

      Ko bersedia le cari punca dedak lain, ye? Sebab bila dia tak lagi memimpin negara, ko takda dedak nak hidup.

      Padam
    2. Kau fikir 7 negara tu mcm apandir dan hasan cari makan ke?

      Padam
  7. Bukan saja rambut,kening dan misai najib pun dah putih melepak beruban gara-gara menunggu disapina oleh mahkamah Perancis dalam kes kapalselam tapi sampai hari ini perkara ini tak juga berlaku,lagi mahu sembang pasal 1mdb...tidak semua orang boleh ditipu pada setiap masa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau dan puak kau aje yang tak caya, Jing. Seluruh dunia dah tahu Jibo seleweng 1MDB dan songlap berbilion, Ketua Odit Negara kata RM28 bilion lesap dari ekaun 1MDB.

      Tak semua percaya tapi kebanyakan nya percaya. Kau dah cari punca dedak lain? Sebab kalau tak Peranchis, Singapore, Switzerland, US dll. Tapi paling mustahak sekali, Malaysia - bila kena dakwa di mahkamah je, habis lah bos kau.

      Padam
  8. Kalau PM Najib sedar dia jahat takkan diarahkan PAC yang turut dianggotai oleh pembangkang menyiasat masaalah 1MDB.Pencuri yang bangang saja yang buat repot polis keatas kejadian mencuri disebuah rumah yang dia sendiri mencuri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia main poker tu, Jing. Buat muka poker-faced, kata tunggu lah Laporan PAC.

      Tapi tipu helah Pengerusi "Cari Makan" Hassan, beri tahu yang beri testimony boleh tutup microphone kalau tak mahu di rekod dalam Hansard Parlimen, pinda derap laporan yang semua ahli PAC dah setujukan, keluarkan Laporan PAC tipu.

      Padam
    2. Si kepxxx bapxx itu jugak buat nohe' saje (istilah oghang Parit, tepi Sungai Perak) bila dia kata tunggu Laporan Ketua Audit Negara.

      Sampai masa, di rahsiakan nya Laporan itu. Kan layak di maki hamun tu.

      Aku nak maki sesangat pun, hormatkan Putra M - dia punya blog nih.

      Padam
    3. Aku yg pelik sgt2 ialah kutu2 yg sokong najib nie...kalau pegi youtube nengok apa dulu2 najib dah cakap...dah janji berkenaan siasatan 1MDB berkaitan dgn ketelusan malah sampai beriya2 nak bawak sapa2 yg bersalah ke muka pengadilan, rata2 org dah maklum yg terang2 dia dah menipu. Sila compare before and after kt dlm youtube tu cukup ler utk melihat najib punya perangai yg sebenar-benarnya.

      Padam
  9. Nak alih tiang golll.... tiang gol tak ade... kah kah kah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bola ade. Bola kau dan bos kau. Main bola tu le. Go bang balls. Kih kih kih kih

      Padam
    2. Jangan kasi nate' tu chance. Hantam dia perhabih.

      Padam
  10. Bodohnya ahli PAC pembangkang yang dipilih sebagai ahli parlimen.Kena tipu mentah2 pun tak nak bersuara kerana setakat ini tiada pun statemant dari ahli PAC pembangkang yang mengatakan lapuran akhir PAC itu adalah tipu.Tak percaya la kalau Tony Pua boleh diam seribu bahasa...Sekadar untuk percambahan minda

    BalasPadam
  11. the fact matter protun mmg syok sendiri from day 1 ... omong kosong ... makan dedak madey ... makan bullshit madey ... useless ... go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makan dedak tu sinonim dengan najib, mana tun ada bagi dedak, bullshit juga najib, dia janji nak dedah Repot JAN. Mana ada ,

      Padam
    2. 4.16 jika omong kosong, laporan audit negara dan laporan pac juga omong kosong ker?

      Padam
  12. Wait for audit report la..
    Tunggu laporan audit..sabar la...

    Tapi osa...dasar penipu dan munafik tahap gaban!

    BalasPadam