Ahad, 8 November 2020

UMNO Jangan Terus Di Lelong..!



Ahli parti di bawah bukan main lagi bermati matian mempertahankan parti, namun yang di atas pun bermati matian juga tapi bermati matian menunggang parti..!

Pelan B: Rancangan rahsia jadikan Zahid Perdana Menteri

“Saya difahamkan, Anwar bersetuju untuk menyokong penuh Zahid sebagai calon Perdana Menteri dengan syarat beliau (Anwar) dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri dan dicalonkan sebagai Perdana Menteri menjelang Pilihan Raya Umum ke-15”

Raggie Jessy Rithaudeen

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Najib Tun Razak kini sedang menggunakan UMNO dan Majlis Kepimpinan Tertinggi parti sebagai ‘platform dendam’ untuk mengelakkan gandingan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah daripada berkuasa.

Pada peringkat awal, kedua-dua Najib dan Zahid, yang sudah sekian lama memasuki satu gencatan politik rahsia bagi tujuan itu, terdesak menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia ke-9 biarpun presiden PKR itu tidak pernah mencecah angka 91 dari segi sokongan ahli-ahli parlimen terhadapnya.

Menurut perkiraan terkini, sokongan terhadap Anwar tidak sampai pun 81 ahli parlimen, malah ada di kalangan ahli-ahli parlimen dari PKR sendiri yang secara senyap tidak menyokong Anwar untuk sekian lama.

Sebelum ini, saya membongkarkan kewujudan surat sokongan rahsia, di mana Zahid mendakwa seluruh UMNO menyokong pencalonan Anwar sebagai Perdana Menteri tanpa pengetahuan ahli-ahli parlimen atau Majlis Kepimpinan Tertinggi parti itu.

Bukan hanya surat ini disokong penuh oleh Najib, ianya dihantar kepada pihak Istana Negara tidak lama selepas Zahid berjumpa dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan menjanjikan sokongan padu UMNO terhadap kepimpinannya.


Perkara ini turut disahkan oleh sebuah portal baru-baru ini, yang menulis:

Surat bertarikh 11 Oktober itu, yang ditandatangani bersama bekas Presiden UMNO, Najib Razak dihantar menjelang panggilan menghadap Anwar ke Istana Negara pada 13 Oktober, di mana Presiden PKR itu perlu membuktikan dakwaannya mempunyai sokongan majoriti Ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

“Akan tetapi dua hari sebelum itu, Ahmad Zahid bertemu Tan Sri Muhyiddin Yassin di kediamannya di Bukit Damansara.

“Dalam pertemuan itu, Ahmad Zahid memberikan komitmen sokongan UMNO kepada Perdana Menteri, selepas Anwar mengumumkan mempunyai “sokongan kukuh dan meyakinkan” untuk menumbangkan kerajaan Muhyiddin,” demikian memetik laporan portal tersebut, hari ini.

Sumber dalaman memberitahu portal tersebut lagi, surat tersebut didakwa dihantar oleh Ahmad Zahid dan Najib selepas 48 jam pertemuan dibuat di kediaman Muhyiddin, menyatakan sokongan mereka untuk melantik Anwar sebagai Perdana Menteri yang baharu.

Tambah sumber, surat berkenaan disediakan tanpa pengetahuan mana-mana ahli Majlis Tertinggi UMNO.

“Tiada seorang pun tahu mengenai surat itu, kecuali mereka berdua, Zahid dan Najib.”

Bagaimanapun, dua hari selepas surat berkenaan dihantar iaitu pada 15 Oktober, wakil dari Istana Negara menghubungi Muhyiddin untuk memberikan salinan surat Ahmad Zahid.

Jadi sah naratif saya selama ini bukannya satu ‘spin’, tetapi hakikat, melibatkan Zahid dan Najib serta keterdesakkan mereka untuk cuba segala apa yang mungkin untuk mencantas Muhyiddin bagi menyelamatkan tengkuk mereka.

Pada mesyuarat kepimpinan UMNO bersama ahli-ahli parlimen dari parti itu yang diadakan baru-baru ini, majoriti yang hadir terkejut apabila Najib menyeru agar UMNO memberikan sokongan padu terhadap Anwar.

Seruan ini ditolak terus oleh ahli-ahli parlimen dari Team B yang berjumlah di sekitar 24 hingga 26 orang yang menyokong penuh Tengku Razaleigh Hamzah dan gandingan beliau bersama Mahathir sebagai peneraju kerajaan perpaduan baharu.

Manakala itu, Team A, yang diterajui Najib, hanya mendapat sokongan sembilan hingga sebelas ahli parlimen yang majoritinya mempunyai kes mahkamah dan terdesak untuk menyelamatkan tengkuk masing-masing.

Masalahnya, Zahid dan Najib sudah lama mengorak langkah untuk memastikan bahawa UMNO berada dalam ‘kawalan’ penuh mereka, walaupun Team A ditentang hebat oleh majoriti ahli-ahli parlimen dan pemimpin-pemimpin bahagian dan cawangan yang inginkan Zahid dan Najib berundur terus.

Pada 2hb Julai 2019, Zahid bertindak melantik lima ahli baharu Majlis Kepimpinan Tertinggi UMNO yang kesemuanya pro-Najib agar segala apa keputusan yang dibuatnya tidak akan mampu dicantas oleh ahli-ahli majlis dari Team B.

Inilah yang merencatkan UMNO selama ini, dan inilah punca segala permasalahan dalam parti, kerana segala apa keputusan yang dibuat oleh Zahid dan kepimpinan parti langsung tidak mencerminkan kehendak majoriti ahli-ahli parlimen, pemimpin-pemimpin bahagian dan cawangan serta akar umbi parti.

Justeru, segala apa pengumuman oleh Zahid yang didakwa “keputusan parti” tidak boleh diguna pakai, termasuk keputusan Majlis Kepimpinan Tertinggi yang dicapai pada malam 27hb Oktober 2020.

Hakikatnya, Zahid dan Najib menipu kononnya UMNO bersetuju untuk menadakan gencatan politik agar ahli-ahli parlimen dari Team B tidak menarik sokongan mereka daripada kerajaan, berbekalkan keyakinan bahawa Team A tidak akan cuba berdamping lagi dengan Anwar.

Sebab itulah Zahid mengumumkan bahawa UMNO tidak akan bekerjasama dengan Anwar, satu-satunya keputusan yang dipersetujui oleh kesemua ahli-ahli Majlis Kepimpinan Tertinggi setelah bertemu lebih tiga jam pada malam 27hb Oktober 2020.

Kesemua ini dilakukan untuk membeli masa sementara Zahid dan Najib memikirkan cara terbaik untuk mendapatkan persetujuan majoriti ahli-ahli parlimen dari UMNO agar Zahid dilantik sebagai Perdana Menteri.

Sepertimana Zahid dan Najib mengorak langkah untuk memastikan UMNO berada dalam ‘kawalan’ penuh mereka, kini, mereka ingin ‘menguasai’ Kabinet Muhyiddin dengan memastikan Timbalan Perdana Menteri dan menteri-menteri UMNO yang paling berpengaruh kesemuanya dari Team A.

Inilah sebabnya Zahid ingin singkirkan Hishammuddin, dan inilah sebabnya Najib bersetuju agar Zahid dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Zahid dan Najib berharap untuk mempengaruhi ahli-ahli parlimen yang menjulang gandingan Mahathir dan Tengku Razaleigh Hamzah agar mereka memberikan sokongan padu apabila Zahid, setelah dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri, tiba-tiba mendesak Muhyiddin untuk berundur.

Saya difahamkan bahawa Anwar bersetuju untuk menyokong penuh Zahid sebagai calon Perdana Menteri bagi menggantikan Muhyiddin dengan syarat beliau (Anwar) dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri dan seterusnya, dicalonkan sebagai Perdana Menteri menjelang Pilihan Raya Umum ke-15.

Inilah yang diharapkan oleh Zahid dan Najib biar terpaksa menghancurkan UMNO seandainya rancangan mereka tidak berjaya.

sumber

Cukup cukup lah ahli marhaien di bawah terus di kuda oleh mereka yang menerima dedak harami ini.

Kenal tak siapa?

Apa yang anda nampak belum tentu apa yang sebenarnya. Cukup cukup lah...!!!

Lu Fikir La Sendiri..!



8 ulasan:

  1. Pada orang tua ni bila dah berambos buat cara berambos.... bela ajer PejWang kau tu... hidup segan mampos tak mau..

    Cukup cukup lah selagi muka hodoh ini masih ada malaysia tak maju...

    BalasPadam
  2. Terimalah kenyatasn, Allah maha mengetahui. Perancangan Allah lagi berkesan darpda perancangan Najib, Wak Jahis dan Anwar. Kau maki hamunlah orang tua yg banyak berjasa tu, kau yg sakit jiwa. Kalau Allah nak orang tua tu jadi PM for the 3rd time, apa kau boleh buat....nak maki ALLAH....????

    MENGUCAPLAH BANYAK-BANYAK.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulisan penjilat atuk ni jgn percaya... tak habis2 nak fitnah Najib dan Zahid..udah2 lah tu...ingat umno Gila kuasa mcm atuk dan abah kau ke

      Padam
    2. Pesalah jenayah rasuah penggubahan wang haram bukan fitnah. Itu fakta. Disabitkan.

      Padam
  3. Si penulis tu perangai sebijik mcm sesumpah.....tulisan berbaur fitnah...
    Dia ni agen upahan atok kot ....
    Dengki sgt dgn Zahid dan Najib

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zahit dgn najip bukan utk didengki. Diaorang pengkhianat dlm umno. Sepatutnya kena buang sbb senyap2 sokong pembangkang. Ni la akibatnya apabila ambil penjenayah menguasai partu

      Padam
  4. Barua madey dlm umno..

    BalasPadam
  5. sampah.... tulisan Raggie Jessy Rithaudeen macam what the fuck.....teori khayalan banggang....pemimpin umno semua orang dah tahu... pelacur kelas atasan....jangan nak samakan pkr...pelacur2 pkr dah lama ditendang keluar besama azmin semburit..pemimpin umno nak lacur... please go to hell...jangan kaitkan pkr... anwar tak kebulur jadi PM...apa lagi TPM...kau simpan je dlm jamban kau. what the fuckkk

    BalasPadam