Isnin, 12 Ogos 2013

Roboh Surau - Sultan Johor


Daulat Tuanku..! Raja adil Raja disembah..! bagitu ler peranan seorang raja dalam mempastikan kehidupan rakyat sentiasa aman dan sentosa, kenyataan terbaru berkaitan kebiadapan puak kafir yang cuba menghina kesucian Islam telah mendapat perhatian ke bawah DYMM Tuanku Sultan Johor...

Surau yang menjadi pertikaian didalam media sosial sejak semalam mendapat perhatian Sultan Johor. 

Arahan terbaru dari Istana mengatakan bahawa surau berkenaan tidak diiktiraf sebagai surau. 

Segala papantanda mengenai Islam telah diarahkan dibuka, Titah dari DYMM Sultan Johor bangunan tersebut diarahkan untuk dirobohkan.

Titah Tuanku..Titah dijunjung.

Sementara itu...


Tindakan terhadap pengusaha resort di Sedili yang membenarkan surau kawasan penginapan menjadi tempat ritual keagamaan selain Islam akan diputuskan oleh Jawatankuasa Fatwa negeri dalam tempoh terdekat.

Mufti Johor, Datuk Mohd. Tahrir Samsudin berkata, siasatan lebih mendalam akan dilakukan mengikut Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Johor namun beliau menegaskan perkara seperti itu tidak sepatutnya berlaku dan masyarakat perlu sedia maklum bahawa masjid, surau atau musala hanya boleh 'dihidupkan' oleh orang Islam.

"Dalam al-Quran, Allah menerusi Surah at-Taubah berfirman sedemikian dan bukan sebaliknya, itu jelas dan tidak perlu dinafikan. Berdasarkan tinjauan, terdapat banyak keraguan dari segi reka bentuk surau ini iaitu kedudukan arah kiblat yang lari dari Kaabah malah menghadap luar dari kawasan Tanah Haram di Mekah.

"Kita ada enakmen dan undang-undang, jangan lekeh dan hina perlembagaan di Malaysia. Perkara yang berlaku ini jelas menghina kesucian agama Islam di sini," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan bersama Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut di surau dalam kawasan resort di Kampung Sedili Besar hari ini.

Yang turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Agama negeri, Abd. Mutalip Abd. Rahim; Pegawai Daerah Kota Tinggi, Mohd. Noorazam Osman dan Yang Dipertua Majlis Daerah Kota Tinggi, Hasrin Kamal Hashim.

Kelmarin, penduduk sekitar perkampungan nelayan Sedili Besar gempar selepas bangunan yang didirikan di sebuah kawasan resort sebagai surau dicemari dengan upacara sembahyang agama lain.

Upacara sembahyang yang dijalankan dipercayai oleh penganut agama Buddha itu disedari seorang pengunjung resort yang ingin menunaikan solat asar.

Sementara itu Pegawai Daerah Kota Tinggi, Noor Azam Osman berkata, pengusaha terbabit bukan sahaja akan didenda atau disaman malah lesen operasi mereka juga boleh dibatalkan selain surau tersebut akan dirobohkan.

"Dari sudut pemilikan tanah, lokasi resort ini merupakan hak milik persendirian dan sudah diubah mengikut syarat rezab Melayu. Pegawai daripada Pejabat Tanah dan Galian akan terus menjalankan siasatan mengenainya dan yang paling penting pada waktu ini adalah keputusan Jawatankuasa Fatwa negeri dan Jabatan Agama Johor.

"Disebabkan resort ini berada dalam kawasan persendirian, kami nasihatkan orang ramai atau pelanggan supaya tidak menjalankan sebarang aktiviti dalam surau ini untuk sementara waktu," katanya. - UTUSAN ONLINE

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Syukur Alhamdulillah di atas KETEGASAN DYMM Tuanku Sultan Johor dan jabatan agama. Inilah akibatnya kita asyik GADAI kpg/tanah pusaka umat Islam/Melayu kat KAPIR JAHANAM! Makin bala bumi Islam pusaka nenek moyang kita ini.

    Saya syaki perbuatan MENGHINA Islam/umatnya di Surau ini, bertujuan menghasut seluruh umat Buddha pula membenci Islam/umatnya (terutama yg Melayu) spt di Myanmar (ke atas puak Rohingya), Thailand dan Sri Lanka, selepas puak Kristian dah dihasut oleh puak Kristian Zionis DAPBIAWAK/PKR dgn MENGHINA kalimah suci ALLAH SWT kita, utk diguna dlm Injil! Tetapi, CINA TAMAK/RASIS DAPBIAWAK/PKR, saya syaki bukan hanya SAMSENG GANAS politik dan PELAHAP-GELOJOH-makan-babi!

    Lihat berita JENAYAH terbaru yg amat MENGGERUNKAN psl GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Yg gerunnya, ada Cina kongsi Gelap kerja dlm hartanah (real estate), maka ini amatlah MEMBIMBANGkan bila makin banyak rumah/kedai/kpg Islam/Melayu, TERBAKAR - Hari Raya ini bukan main banyak lagi kebakaran, termasuk kebasaran besar di kpg air di Sandakan, kpg-kpg di Bayan baru, Datuk Keramat, Kucing, Sentul dsbnya! Saya syaki mungkin kebakaran-kebakaran ini berkaitan dgn nak ambil tanah kpg, kedai atau nak halau/bunuh umat Islam/Melayu dari kwsn perumahan/kpg! Bila penduduk/tuan rumah terpaksa pindah - maka apa jadi pd. TANAH yg kebakaran rumah/kpg-kpg ini? Dan siapa DALANG utama yg menaja Cina yg jadi 'pelabur' dlm geng kongsi gelap ini?

    Dan saya syaki geng kongsi gelap yg besar makin ditaja oleh CINA SAMSENG DAPBIAWAK/PKR yg sekutunya, Barat-Israel. Bahkan CIA-MI6-Mossad juga terlibat dalam sindiket dadah/senjata api global, seperti yang ditaja besar-besaran mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika ( lihat http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Ini adalah untuk menghancurkan moral jenerasi muda dan meningkatkan JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api, untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH!

    Jadi, KDN mesti buat RISIKAN segera - sebab ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan negara pusaka kita ini.

    Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:

    KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

    “Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

    …..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Dulu saya MAKCIK Tempurung).

    BalasPadam
  2. Benarlah kata hukama':-
    "Jika mahu membunuh tanaman, racunlah akarnya, jika mahu membunuh bangsa, racunlah sejarah mereka"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini la yg sedang dibuat oleh Israel dan Barat thdp negara2 Islam skrg dan puak cina dap di Malaysia.

      Padam
  3. Teringat saya MP kota tinggi syed hamid jafar albar.....Mungkinkah hanya kebetulan saja ?......emmm.......gali....gali nanti dapat jawapanya ......

    BalasPadam
  4. Semua pencabulan pihak kafirun thdp Islam telah didorong, disokong dan dibela oleh PAS pis pus, kununnya utk berdakwatp sebenarnya nk beli undi. PAS pis pus sanggup mggadai Islam demi undi cina dap. PAS pis pus telah mbiarkan Islam dicabul di depan mata oleh rakan tahaluf siyasi mereka.

    BalasPadam
  5. ingat....hati2 nnt ada yg mengatakan baginda sultan johor arahkan surau diroboh... nnt ada kata lak sultan pro BN.... itu la sikap org pas yg sgt2 menfitnah muslim yg lain yg tidak sehaluan dgnnya.

    BalasPadam
  6. hello Macaixumno...

    umno jual rizab melayu Johor pada cina mca pula apa hal?.Lu orang ingat PAS atau PKR jual ker?

    Bodoh macai umno, tidak boleh fikir.

    BalasPadam
  7. PAS n PKR yang tak guna...kelepe....hadap sangat nak kuasa....sesen tak guna..

    BalasPadam
  8. Pas dan pkr lum dapat da dapat bukit dan hutan pun gondol...saam aja semua nak penuhkan tekak sendiri..

    BalasPadam