Rabu, 25 September 2013

HOT - MD TAIB PUN DAH TERSAMPOK KOMUNIS..!!!

 VS

Kita awalnya hormat Md Taib ni..! selain dari bekas guru yang dilantik menjadi Menteri Besar Selangor hingga mengubah landskap negeri Selangor Maju dengan pembangunan yang besar besar..!

Ada Masjid besar..! Ada Stadium besar..! Ada Litar motor besar..! Ada lapangan terbang besar yang di bina di Perang Besar..! semuanya besar besar termasuk la berita besar berkenaan perkahwinan anak raja dan tangkapan duit dengan jumlah yang besar di Australia cukup membuatkan kita semua terbeliak besar..!!!

Tapi bila dia keluar UMNO dan menyertai PAS saat pilihanraya sedang berlangsung satu lagi kejutan besar yang dibuat..! Seorang yang dahulunya tebal dengan semangat ke Melayuan tiba tiba merelakan diri menjadi hamba sahaya Anwar dan DAPig didalam hamPAS.

Rupanya persetubuhan haram dan persekongkolan Mat Taib bersama hamPAS yang baru menginjak usia 3-4 bulan telah berjaya merubah bukan sahaja semangat perjuangan malah merubah kepercayaan dan keyakinannya keatas sejarah rumpun bangsa yang pernah di agungkan olehnya suatu ketika dahulu.

Baru beberapa bulan..pasti kalau masuk beberapa tahun mungkin akan dapat taraf tok pekong..! Tak percaya?

(TMI] Tan Sri Muhammad Muhd Taib mengingatkan kerajaan Barisan Nasional (BN) supaya tidak terus memperalatkan media seperti TV3 dan akhbar milik Umno Utusan Malaysia untuk memberi gambaran yang salah mengenai mendiang Chin Peng dan gerakan komunis di Malaysia.

Bekas Menteri Besar Selangor itu berkata, media berkenaan digunakan sebagai medium penyelewengan kebenaran untuk menakut-nakutkan rakyat bagi melabel Chin Peng dan komunis sebagai musuh negara.

“Saya tidak melabelkan Chin Peng itu sebagai hero tetapi kerajaan perlu adil dengan kematangan pemikiran yang dibentangkan kepada masyarakat. Memang betul ramai orang Melayu mati semasa penjajahan komunis tetapi lebih ramai yang mati semasa pemerintahan Jepun.

“Jangan gunakan Utusan dan TV3 untuk seleweng fakta menakut-nakutkan rakyat dengan memutar-belit serangan komunis yang dipimpin Chin Peng. Ini tidak betul. Jangan selewengkan fakta,” katanya Muhammad dalam satu wawancara eksklusif bersama The Malaysian Insider di kediamannya di Shah Alam, Selangor semalam.

Siapa sebenarnya menjadi alat? Siapa di alat siapa Mad?

Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. kesiannya mike ni ye....dah tersampok chin peng rupanya...

    BalasPadam
  2. kesiannya mike ni ye....dah tersampok chin peng rupanya...

    BalasPadam
  3. Dah terpinggir ...... dan sedang dipinggirkan. Kata Eton @Sekadar di pinggiran@

    BalasPadam
  4. Mangkuk dah tua nyanyuk tu yang melalut, orang banyak dosa ni mmg liat nak mati sbb Allah bg masa tambahan utk dia taubat tp malangnya masih tak sedar diri, mungkin sbb banyak makan duit haram masa jadi pemimpin Selangor dulu kot....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes....btul.....masa yg dberi Allah supaya dia brtaubat nasuha!!!!!!

      Padam
  5. aku ksian tngok mike tyson ni,krana trlalu lama sangat jd MB yg prnah hidup senang lenang tiba2 turun merudung mnjadi orang biasa2 saja mana tak trkejut beruk.Blajar lah ksalahan silam,ingat langit tak selalu cerah,hidup manusia ni macam roda ada naik turun.sbagai guru yg bijak mengajar anak2 sekolah tak kan lah tak mnyedari perkara2 sbegini yg menjadi lumrah khidupan.Bila Mike ni belajar sejarah yg kata chin peng tu pjuang kmerdekaan Negara. Jangan2 Mike ni trsilap baca buku sejarah Mao Tze Tong kot.Bawa2 lah bertoubat Mike....!!!!!

    BalasPadam
  6. Bodoh rupanya bekas cikgu neh. Zaman pendudukan Jepun adalah perang meluaskan empayar...walaupun slogannya Asia untuk org Asia. Dia lupa ker zaman tu juga Jerman juga buat benda yg sama... Cuma dia tak kata Eropah untuk org Eropah....kominis a.k.a mpaja a.k.a mpaba a.k.a pkm ni bukan tentera kerajaan asing...mereka ni gerila yg menentang yang dipertuan agung dan raja2 melayu zaman darurat sampailah awal 1990. Jadi komrad konon nak perintah negara. Ini kita panggil pejuang ker...petualang? Senang cakap pengganas lah taib pengkhianat. Dia ni cikgu ajar apa ek? Pendidikan jasmani ker? Tak baca sejarah..mau cerita pasal sejarah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tepat sekali. Cikgu yg buta sejarah.

      Padam
  7. Mike Tyson ori bertembuk sana-sini dapat berjuta2 dollar, lastly jadi bankrup tak bayar tax kan bodoh. Mike Tyson Malaysia ni pon benak, dia lupa lepas Perang Dunia ke2 berapa banyak orang Melayu terutama Polis, penjawat Awam dibunuh PKM - kalau ada Datuk -Nenek yang umur panjang sila tanya - Cina Raja sebulan. Pasal tu orang Batu Pahat bawa parang panjang.

    BalasPadam
  8. 1948 -1960 Darurat 1960-1989, PKM masuk hutan. Orang Melayu jadi mangsa, pasal orang duduk di kawasan pendalaman. Kena bagi Beras, macam2, kat komunis Melayu jadi mangsa, hidup susah...

    Bila si Komunis serah senjata, orang putih dan Tengku bagi tanah dan duit. Bila Polis & Tentera lawan komunis sampai ada yang mati, putus kaki dan tangan kena, apa dia orang dapat.

    BalasPadam