Sabtu, 7 November 2020

Bajet 2021 ~ Antara Tersurat, Tersirat & Hakikat..!

 


Dalam kehidupan ni kita kena tahu bersyukur dan berterima kasih. Tentunya dalam setiap bajet yang di bentangkan saban tahun tujuannya tidak lain adalah demi kesejahteraan rakyat dan kemakmuran negara.

Itu jelas..! Sejelas apa yang di suratkan serta dinukilkan oleh YB Senator Menteri Kewangan semalam petang.







Tapi di celah tu ada jugak yang tersirat, kalau diperhatikan bayaran kepada JASA meningkat kepada RM 81 Juta. Nampaknya berminyak muncung para 'orang kuat' parti dan sudah barang tentu orang kuat PBBM la yang akan meraih labanya..tak gitu?

Cerdik tak?


Hakikatnya rakyat terbanyak sangat sangat mengharapkan kerajaan dapat menyalurkan semua bantuan yang dirancangkan dengan telus dan segera tanpa banyak kerenah birokrasi atau sebarang ketirisan yang tidak perlu berlaku terutama di zaman susah sekarang ini..!

Juga semua perancangan yang digariskan perlu lah memberi manfaat kepada semua pihak dalam mempastikan negara terus berdaya saing dengan membuka lebih banyak peluang kepada rakyat merebut dan menikmatinya.

Kalau tidak? 

Lu Fikir La Sendiri..!


1 ulasan:

  1. Otai Reformasi puji belanjawan 2021. Saje kopi pes dari laman reformasi

    Waktu PH perintah.. takde departmant ini..tutup terus. Sebab tu perihal kerajaan masa PH tadbir dulu rakyat banyak tak tau. Fitnah-fitnah musuh sukar ditangani masa tu.

    Nak tubuh team cytro pro PH pon taknak. Sebab dah ada RTM, ada Bernama news katanya.

    Pada gue, itu bukan soal PH potong baget JASA sebab bukan keperluan, tetapi potong dan di TIADAKAN sebenarnya PM7 Mahakuty masa tu sudah plan nak sabotaj. Supaya PH diserang teruk dan dibenci rakyat.

    Kita penyokong PH pon jem nak sebar kebaikan PH pon payah. Manifesto-manifesto PH banyak yang tak tertunai.

    Pasal mangkok ayun tua kutuk PM7 tu lah!!! Mentri-menteri PH masa tu pon semua bangang- bangang belaka.

    Bila situa jahanam tu cakap " Manifesto bukan kitab suci " sekor siamang laut pon tak berani sanggah!!! Agaknya mulut dah disumbat projek-projek kot.

    Sebab itulah sampai kini ada bekas2 menteri masih dok gilakan si tua kutuk pengkhianat PH tu.

    Sedar tak masa jadi PH dulu kalian menteri2 dikhaldaikan si tua Pm7 pastu terus teruskan jadi khaldai dia sampai hari ni?

    Esok if baget JASA dengan perubtukan besar nih lulus, jangan kamu hairan bila cytro2..page2 FB yang condong sokong PH dah dapat dana dedak PN dan mula mengeji PH pula ya!!!!

    Tak tau chek nak habak camner... samada nak gelak ka atau nak nangis... cuma chek rasa apa ya..!?











    haahhhh tepokkk...!!

    BalasPadam