Rabu, 18 April 2012

Anwar Akui Beza Mahasiswa Lembu KL Dan Terengganu!

Sekumpulan mahasiswa dan NGO tempatan hari ini mengadakan perhimpunan membantah keputusan kerajaan Terengganu menarik balik pinjaman kepada mahasiswa tajaan negeri itu yang kerana menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.

Perhimpunan yang disertai aktivis Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (Gamis), Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Gerakan Mahasiswa Pantai Timur (GEMPUR) dan Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) itu bertujuan menuntut supaya pinjaman pelajaran diberikan semula kepada mahasiswa terbabit.

Demonstrasi itu berlangsung selama sejam bermula jam 2 petang tadi di Wisma Darul Iman di Kuala Terengganu yang menempatkan pejabat kerajaan negeri.

Apa punya bodoh segelintir mahasiswa hari ini, belajar di menara gading tapi otak jelas semakin mereng.

Lembu Anwar dan pembangkang ni jelas menjadi lembu tak bertanduk apabila membuat kerja diatas sama tahap lembunya dengan rakan rakan mereka yang diternak di dataran merdeka!

Kerajaan bagi duit suruh belajar! Bukan suruh berdemo! Belajar bodoh, menipu orang kampung konon belajar di luar negara tapi diri semakin tiada harga!

Yang lebih pelik beza dua kandang lembu ni ialah kandang lembu KL kata nak belajar percuma! Nak belajar free untuk terus menipu!

Sementara kandang lembu Terengganu pulak minta supaya pinjaman pengajian lembu ini diteruskan! Minta supaya belajar mesti diberikan pinjaman!

Cuba tengok bagaimana Anwar menyucuk jubor lembu lembu 2 kandang ni.. Itu pun tak nampak? Dah la lembu! Kena jubor lagi..lebih malang lagi buta hati perut!

Malang..malang!!! mahasiswa malang kesukaan pembangkang!!!

Lu Fikir La Sendiri!
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 ulasan:

  1. DIORANG LEPAK KAT KHEMAH TU SAJE NAK BUANG MASE JEK BROO..NAK JADI PELAJAR CONTOH LER KATEKANNN KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Biarkan mereka...Luncai terjun dengan labu-labunya...biarkalah biarkan

    BalasPadam
  3. kenapa tak minta je pinjaman dengan parti bulan mengambang? tak pun dengan PKR atau DAP..pasti ditaja secara percuma!!!..padan muka, kan ke itu penyakit yang dicari sendir??..org suruh belajar awk buat benda lain..tu lah gelojoh sangat.. tak sabar2 nak join bersih yang paling kotor tu..sebab warnanya sama dengan taik..

    BalasPadam