Khamis, 17 April 2014

Kenapa Anwar Tersenyum..!


Baca dulu kenyataan Anwar di bawah ni…

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menyifatkan negara telah kehilangan seorang individu yang amat berdedikasi, dan rakyat Malaysia pula kehilangan seorang pejuang kebebasan yang berani dan mulia. Anwar juga menyifatkan Karpal sebagai seorang wira bagi seluruh rakyat didalam negara ini.

"Bidang perundangan telah kehilangan salah seorang pencetus mindanya, dan saya pula telah kehilangan seorang sahabat sejati, yang baik pertuturannya dan mulia dalam perbuatannya," kata Anwar lagi.

Katanya tiada kata-kata yang dapat menggambarkan kesedihan yang dihadapi beliau oleh pemergian Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu.

Betul kah apa yang disebut sama seperti apa yang ada didalam hati perut? Barangkali Anwar juga tergolong didalam mereka yang menghela nafas lega atas berita pagi tadi? 


Kalau ada dikalangan umat Islam yang menyandar dan meluruskan kaki dengan berita tersebut mungkin Anwar boleh tidur nyenyak atas kejadian yang menimpa Karpal..!

Anwar tahu jika PR menang dalam PRU yang lalu dan beliau diangkat sebagai PM                     ( NAUZUBILLAH ) pasti akan ada gerakan untuk menjatuhkannya..! pada masa itu bukan UMNO atau BN yang akan mengheretnya ke Mahkamah tapi puak DAPig la yang akan mengeluarkan segala macam bukti dan saksi akan kebejatan sikap dan perilaku Anwar selama ini..!

Bagi DAPig anwar hanya alat..! Anwar hanya anjing peliharaan jinak serta hamba sahya yang taat untuk ditunggang bagi menjatuhkan kuasa Melayu dan Islam didalam negara ini..! setelah berkuasa Anwar sendiri akan disepak terajang masuk kedalam penjara..! Ketika itu DAPig la yang akan memegang tampuk mengemudi sesuka hati..!!! Barang dijauhkan Allah dari terjadinya tragedi ini..!


PAS? PAS hanya mengekalkan status sebagai hamba sahya yang taat lagi akur..itu jer..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. sekor tu je yg sedih sgt hilang sahabat sejati..pejuang sejati. kahkahkah.
    dlm byk blog yg aku baca hari ni byk yg ucap syukur alhamdulillah..
    hih..hih..hih...sedihnya aku...boleh jalan

    BalasPadam
  2. Mereka merancang, dan Allah swt merancang, dan Allah swt Sebaik baik Perancang.

    BalasPadam
  3. Kah kah kah kah kah.. ada la sekor penganut PAS yang sangggup menangisi pemergian mendiang Karpal Poosing, siap sanggup menangis ditepi keranda Karpal Poosing lagi...

    Tak percaya??? Tengok la blog penganut PAS tu disini (kalau dapat print screen dulu sebelum penganut kahak hijau tu padamkan entri dia.....

    http://penyokongpas.wordpress.com/2014/04/17/r-i-p-karpal-1940-2014/

    BalasPadam