Khamis, 24 April 2014

PANAS ~ Video Pesawat Firefly Berpatah Balik Hadapi Masaalah Teknikal…!


Nasib baik..!

Kenapa negara dirundung pelbagai kejadian yang menimpa nimpa? Industri kapal terbang seakan dirasakan gagal menangani pelbagai isu keselamatan..!

Pengangkutan Bas pulak seakan akan berlumba untuk memenuhi dada akhbar..! 

Apa sebenarnya yang menimpa? Ada pencerahan?

Lu Fikir La Sendiri!!!




PETALING JAYA: Sebuah pesawat Firefly berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan Lepas terpaksa berpatah balik hanya setengah jam selepas berlepas kira-kira pukul 6.55 pagi Khamis.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan syarikat penerbangan itu, pesawat tersebut mengalami masalah pada gear mendarat sebaik saja berlepas.
"Memandangkan keselamatan penumpang menjadi keutamaan Firefly, pesawat tersebut diarahkan supaya berpatah balik ke Pulau Pinang.

"Ini adalah pendaratan biasa, oleh itu Perkhidmatan Bomba dan Menyelamat Lapangan Terbang tidak diperlukan," menurut kenyataan itu.

Pesawat tersebut mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Antarbangsa Pulau Pinang kira-kira pukul 7.30 pagi
Kesemua penumpang dan anak kapal dilaporkan selamat. dipindahkan ke pesawat lain untuk meneruskan perjalanan ke destinasi sama.

“FY1002/MH9948 dijadualkan berlepas semula dari Pulau Pinang pada pukul 8.50 pagi ini (Khamis) dan mendarat dengan selamat di Kota Baru pada pukul 9.50 pagi hari yang sama," kata kenyataan itu.

Pesawat jenis ATR 72 itu telah dihantar ke pangkalan udara Firefly di Subang untuk dibaiki.

Ia merupakan insiden kedua selepas pesawat Penerbangan Malaysia (Malaysia Airline) berlepas ke Bangalore, India, awal pagi Isnin lalu terpaksa membuat pendaratan cemas apabila salah sebuah daripada tayar pada gear pendaratan utama sebelah kanannya pecah semasa berlepas.

3 ulasan:

  1. Yg. aku heran AirasiagilaPELACURMINISKIRTMERAH yg. makin ANGKUH tu - tak dak pula mcm-mcm 'accident' - ini amat MENCURIGAkan apalgi bila geng kongsinya dr. Barat-ZIONIS!

    Dan saya syaki MAS, Firefly mahupun Malindo Air mungkin akan terus disasarkan dgn. pelbagai SABOTAJ, selagi tidak menjadikan Barat-Zionis sbg. 'partner'nya (termasuk motiv lain)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Kesultanan Melayu/PERKASA/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  2. Apa ceta ni..??!!! Semua masalah penerbangan berkaitan dengan MAS jer.. Apa Asia Asia, Singapore Air, Malindo Air atau lain-lain syarikat penerbanngan tiada masalah ker??? Macam SENGAJA sabotaj jerrr...

    BalasPadam
  3. bro, air turn back ni perkara yg terlalu biasa dalam dunia aviation.. tak pyh laa mau buat kecoh sgt..
    kenapa negara dirundung masalah bertimpa2? bro ni bkn nya masalah apa pun.. do your research on ATB before nak buat drama laa..

    BalasPadam