Khamis, 28 Julai 2016

Kebenaran Draft Pendakwaan Najib Bakal Terbongkar..!



Inilah masa dan peluangnya bagi Zeti, Abu Kasim dan Gani menyatakan kebenaran..! Kalau dahulu mereka masih penjawat awam dan terikat dengan akta dan undang undang..! Kini mereka dicabar untuk menyatakan kebenaran dari fitnah yang menggejala..!

Jangan dihalang pulak mereka hadir ke  Mahkamah..! Jangan dibiar pulak hakim tangguh tanguh hingga lenguh..!

Biar Mahkamah yang adil, bebas dan telus memberikan hukuman sebenar..! Bukan Mahkamah pengecut@bacul tu..!!!

Aduan Pemuda Umno: Siapa Sebenarnya Berkonspirasi?


ALHAMDULILLAH, satu peluang keemasan terbuka kepada pihak-pihak yang berpengetahuan mengenai skandal raksasa 1MDB untuk menyatakan kebenaran.

Kini, demi mempertahankan diri daripada satu tuduhan yang sangat serius, mereka terpaksa memberitahu polis apa yang mereka tahu mengenai skandal itu dan pelaku-pelakunya.

Mereka yang saya maksudkan adalah bekas Peguam Negara (Tan Sri) Abdul Gani Patail, bekas Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (PSRM) (Tan Sri) Abu Kassim Mohamed dan bekas Gebenor Bank Negara, (Tan Sri) Zeti Akhtar Aziz.

Mereka telah dituduh dalam satu laporan polis oleh Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairul Azwan Harun, terlibat dalam konspirasi untuk menggulingkan Perdana Menteri, (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone) Mohd Najib Abdul Razak dan kerajaan yang sah.

Naik Ketua Pemuda Umno Malaysia dakwa konspirasi terhadap Najib

Ini adalah satu dakwaan yang sangat berat yang boleh ditakrifkan sebagai penderhakaan terhadap kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Jadi wajib disiasat rapi.

Saya tidak tahu apa tujuan tersirat si pembuat laporan. Tetapi secara tersurat, ia nampak seolah-olah satu lagi kegiatan puji ampu oleh pemakan-pemakan dedak Umno.

Namun saya berterima kasih kepada Khairul Azwan kerana akibat laporan beliau itu, ketiga-tiga tokoh yang dituduh boleh memberi keterangan mengenai apa yang mereka tahu berkaitan skandal 1MDB, SRC International Sdn Bhd dan "derma Arab" RM2.6 bilion yang selama ini terpaksa mereka rahsiakan.

Banyak yang boleh mereka ceritakan kepada polis bagi menafikan tuduhan Pemuda Umno itu.

Misalnya mereka boleh menjelaskan sama ada benar atau tidak ura-ura bahawa Mohd Najib di ambang tangkapan dan pertuduhan di mahkamah pada akhir Julai tahun lalu bersabit kes pecah amanah duit SRC International Sdn Bhd.

Abdul Gani sendiri boleh mengesahkan sama ada betul atau tidak jawatannya sebagai Peguam Negara ditamatkan secara mendadak pada 28 Julai lalu kerana beliau sedang bersiap sedia menangkap dan menghadapkan Mohd Najib ke mahkamah bersama-sama dengan Nik Faizal Ariff Kamil dalam kes penipuan SRC International.

Zeti boleh menjawab mengenai hasil penyiasatan ke atas pengaliran keluar-masuk duit 1MDB dan kaitannya dengan “derma” RM2.6 bilion yang masuk akaun peribadi Mohd Najib di AmBank.

Ambank telah pun mengaku salah atas pembabitannya dalam pemindahan wang tersebut dan membayar denda RM53.7 juta kepada Bank Negara November lepas.

Abu Kassim pun macam itu juga. Dia terpaksa menafikan tuduhan itu dengan menceritakan kepada polis apa yang SPRM telah temui dalam siasatannya ke atas SRC International, 1MDB dan derma RM2.6 bilion.

Rakyat Malaysia yang tidak keracunan dedak percaya bahawa SPRM telah membina kes yang cukup kuat yang melibatkan Mohd Najib dan Nik Faisal dalam pengalihan haram duit SRC International sebanyak RM42 juta.

Kempen dedak pertahankan Mohd Najib
Hanya dengan mendedahkan maklumat-maklumat ini untuk dirakamkan oleh pihak polis barulah mereka dapat mempertahankan diri daripada tuduhan Pemuda Umno itu.

Saya yakin banyak lagi maklumat yang ada dalam kepala mereka mengenai siasatan ke atas 1MDB, SRC International dan derma RM2.6 bilion yang boleh mereka ceritakan kepada polis demi membela diri.

Polis, khususnya pegawai penyiasat, tentu tidak berani main kayu tiga dengan tiga orang ternama ini kerana mereka mempunyai pengalaman yang luas di segi undang-undang dan pasti akan diwakili oleh peguam yang cekap.

Abdul Gani sendiri adalah peguam cergas setelah membuka khidmat guamannya sendiri selepas dibuang kerja kononnya beliau sakit teruk. Itulah tahap propaganda pemakan dedak.

Mahkamah Pendapat Umum

Di segi pendapat umum pula, simpati adalah bersama mereka yang dituduh oleh Pemuda Umno itu. Dalam mahkamah pendapat umum, juri rakyat memihak kepada mereka.

Jadi saya hairan apa maksud tersirat Pemuda Umno membuat laporan polis dengan tuduhan yang sangat berat itu.

Perbuatan mereka boleh menjadi senjata yang menikam ketua nombor satu mereka – Mohd Najib - sendiri.

Saya tidak berani mengatakan ada konspirasi halus oleh Pemuda Umno terhadap Mohd Najib melalui laporan atau ia sekadar publisiti murahan kelas pemakan dedak.

Mungkin juga ini adalah cetusan idea gilang-gemilang Pemuda Umno untuk mengalihkan pandangan umum daripada saman sivil KARI (Kleptocracy Asset Recovery Initiative) di Amerika Syarikat yang melibatkan ahli keluarga dan sahabat akrab "Pegawai Nombor Satu Malaysia".

Wallahuaklam.


Mahkamah rakyat pun si bacul takut..! apa lagi Mahkamah Tuhan Rabbul Jalil..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

33 ulasan:

  1. nak gelak pun pun ada dgn protun yg kuat bermimpi dan suka melancap bila ada bahan yg nak di spin ... wake up !! wake up !! protun faham tak apa yg sedang berlaku skrg ? kaum konspirator dgn madey akan dibungkus sebab bodoh percaya dgn plan madey nak topple PM ... korang tau tak apa natijah nya ??? tau tak apa itu treason or pengkhianat negara ?? dah gameover plot konspirasi madey dan protun ni semua .... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan syok sendiri la - dulu transfer duit tak boleh detect. Sekarang ada SWIFT transfer ni boleh detect money trail

      Pi belajar balik la

      Padam
    2. Jangan syok sendiri la - dulu transfer duit tak boleh detect. Sekarang ada SWIFT transfer ni boleh detect money trail

      Pi belajar balik la

      Padam
    3. Kalau kat Amerika sana, waima maklumat dalaman sebuah parti (parti demokrat) yang jatuh ke tangan asing pun dianggap kebocoran serius yang dikatakan mampu mengancam negara kuasa basar berkenaan. Masuk muka depan, yo.

      Padam
    4. Bah kata ustaz jangan jadi anai2 dalam masjid pon boleh jadi pemusnah di mana2 pon boleh jadi pemusnah ,jadi la lebah kat mana pon boleh memberi manafaat iaitu madu untuk manafaat manusia.Jangan jadi tuli disebabkan dedak

      Padam
    5. kalau mcm tu boleh track balik duit haram yg Ketom Nuar dr dr NOW Amaareekaa dan juga wang yg dicuri oleh Bapak Lanun Tua masa rompak PERWAJA dulu di Swiss Bank???

      kalau setakat AmBank Islamic dlm negara.... Najib punya bodoh sgt kot konon2 nk curi wang tapi buka akaun AmBank Islamic KL???

      Padam
    6. Apa punya spin kau ni. Ambank tu dah bayar pun denda yg dikenakan Bank negara kerana melanggar akta bank bank. Balik nanti cuba cari susu lembu yg dibela dalam kondo, semoga sel sel otak anda akan berhubung.

      Padam
    7. Siapa kata insect ini pemusnah dan insect itu beri manfaat? Walhal semua insects yang dijadikan Tuhan adalah untuk kebaikan.

      Sedarlah bila kamu kelaparan dan tiada makanan dan kalau anai anai saja yang ada, tidakkah anai anai tadi boleh dimakan yakni bermanfaat buat kamu?

      Dalam konteks manusia, bukankah dulu pembangang kata jangan jadi anai anai (merujuk kepada Marder dan juak2), tapi sekarang mereka telan balik tuduhan itu.

      Kata budus marah tapi bila sel otak berhubung dengan sel lutut, inilah jadinya. Muahahaha.

      Padam
    8. Cuba tengok dokumen ITU macam menipu je, perkataan melalu siap potong pulak ITU, dokumen macam tak boleh pakai he.he.he

      Dan CAI protun dan probanglo jangan menipu orang lain dengan pemasuan dokumen

      Padam
    9. Bangang... tak tau isu nak komen

      Padam
  2. Dulu Pembangang juga yang komplen Mantan AG itu, ini dan bla, bla dan minta diundurkan. Bila dah diundurkan pembangang juga komplen kenapa diundurkan. Macam manalah rakyat nak berikan kuasa kalau loklak memanjang. Kecoh, nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu Mahahtir pun dia orang suruh undur sekarang Mahathir pulak jadi keuta mereka ,begiu lah sebaliknya Mahahtir terhadap mereka.

      3 Mantan tu sekarang sedang dalam masalah besar ,geng protun terus mendesak mereka.Mereka ini di pergunakan oleh Mahahtir,sekarang mereka yg susah,Mahathir boleh buat apa sekarang?.Mampukah Mahahtir membantu mereka seperti membantu melepaskan Ling LS.

      Padam
    2. Ini lagi protun yg memerlukan susu lembu yg di bela dalam kondo. Siapa yg seret mantah ber3 tu. Umno lah yg jolok. Cepat cari susu yu kerana anda menghadapi masalah sel² otak tdk berhubung yg agak serius.

      Padam
    3. Pembetulan. Bukan protun tapi projib. Maaf kesilapan tdk disengajakan.

      Padam
    4. "Maaf kesilapan tdk disengajakan."

      Kah kah kah .. contoh sel otak yang dihubungkan ke sel kepala lutut, kah kah kah.

      Padam
    5. He.he.he Cuba tengok Surat bikin orang ketawa je

      Ini Cara probanglo untuk palsukan dokumen
      1)Kes no tangkap tak ADA nombor
      2)perkataan melalui dipotong dengan pen.

      Aku cabar macai protun pergi sah Surat sampah di balai polis atau di sprm
      Pasti di orang ketawa macai protun sebab perolehi Surat bertaraf sampah he.he.he

      Padam
  3. Bawak la documents ori bukan draf la bodo....ni pun nak kene ajor gak kee...

    BalasPadam
    Balasan
    1. alaaa skrg ni kalau najis babi boleh jd bahan bukti mereka puak2 dajjal ini akan sodok ramai2 dr kandang taukeh DAPiG utk ambil juga. puak2 terdesak ini.. xboleh pakai punya.. balik2 carta alir..

      DoJ dh slow skrg main sampah basi pulak.. yg mreka nk ialah main sentimen benci Najib 24 hours!365days

      Padam
  4. Bahan sampah ni di angkat jadi bukti kah..kah..kah..

    lepas tu sebut pasal "Mahkamah Tuhan Rabbul Jalil..!"

    Macam dah tau2 di Mahkamah akhirat puak2 laknatullah ini selamat dan Najib yg akan di hukum Tuhan?

    Ini puak2 SESAT yg sikit2 guna nama Tuhan.. semua benda utk halalkan tindakan mereka.

    Lupa aku tentang pembunuh org2 Kampung Memali.. Kadiaq Jasin dedak haram xmau sebut pulak pasal Mahkamah Akhirat?

    Bapak Kepala Lanun aka Mahadey penyagak yg songlap duit negara besar2an itu apakah telah di'disucikan' dosa2nya oleh POPE setelah Marina Mahadey menjadi pembela Gereja?


    bahasa2 puak2 ini cukup hebat.. tp merekalah RAJA MUNAFIK yg berbohong dengan Allah dan Rasul-Nya demi mengekalkan kuasa dan kejahatan berabad2.

    Kamu juga takkan lepas di Mahkamah Akhirat Allah SWT wahai Kadiaq Jasin!! konco2 Mahazalim Laknatullah!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan hairan kafir pun kata mereka yg benar dan akan masuk syurga.

      Padam
    2. Jangan ko perli AKJoke, bro. Banyak jasadnya pada nusra, bangsal dan kerbau. Hehe.

      Padam
  5. Gani, Abu Kassim serta Zetti dah pun berada di luar kerajaan. Apasal mereka bertiga tu diam je? Mabuk dedak ke?

    Pembangkang Malaysia ni, kompang je lebih, habuk pun tadak. Setakat tunjuk draf tu apa pekdahnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib setakat draf je. Itu pun Najib dah menggelupur. Habis di arah pecat tukar dan letak jawatan. Kalau dokumen original sudah tentu kedalam org tua tu. Pekung dah mul berbau bngkai. Tak lama lagi Macai boleh pakai penutup hidung semasa jerebu tempohari. Secara tidak langsung orang ramai tak boleh cam penyokong Najib yg minda lemah otak udang apabila ditelanjangkan. Sebab malu bila didapati tak ada telo. Kira² kegunaan 2 dalam 1 lah tu.

      Padam
    2. Draf atau bank draf?

      Padam
    3. Cuba tengok dokumen ITU macam menipu je, perkataan melalu siap potong pulak ITU, dokumen macam tak boleh pakai he.he.he

      Dan CAI protun dan probanglo jangan menipu orang lain dengan pemasuan dokumen

      Kami dah tak percaya pada macai protun selagi tak ada Draf atau bank draf akuan masuk kedalam akuan najib ITU he.he.he
      Kalau ada Draf atau bank draf baru boleh cakap he.he.he

      Padam
  6. Bila periksa no acc tu.. no acc tak wujud lansung.. klu tak bohong tak sah puak nih.... babi sungguh....

    BalasPadam
  7. korang kena cakap kat najib jadila anak jantan korang dok pertahankan dia tapi dia plak tah ke mana.....tottot...kapal selam razak baginda dapat komisen 30 juta,,,,totott najib dapat 2'6 b mula2 tak ngaku,,,,oii mmangkak jawab la soalan kenapa 1mdb bayar kt salah kompany...tottooot mana reza aziz dapat duit siapa bagi dia ni sampai amerika nak dakwa....kawan baik amerika ajib ngok kena malu balik dekat amerika punyala bodek obama last 2 kena hina,,,,,,kenapa dia jual tanah dekat komunis .....tottot jawab soalan...kalau pendakwaan tusalah reza jolly katak berjudi kalau tk betul samanla amerka , ni takda setiap pertuduhan bole kr buat bodo macam dungu...kalau macam ni gaya hancur....najib pejuang islam sory la pejuang mana yang lari bila kena tuduh,,,,,,korang bole cakap macam2 sebab umno dah jadi periuk nasik kan takut kalau unno jatuh melopong...mainan umno aku tahu semua asyuk..komen 2 pencacai ajibngok ,aku baca aku pening ...ada tu cakap nak pertahankan negara sampai titisan darah terakhir semangat.....tototoot ,,,tak yah la beriya najib dah jual dah pun tanah, kt komunis plak tu ...tu salah satu komen sampah,,,,,memali punya isu pun dia bwak jugak lagi satu bahalol punya komen ,aku nak tanya korang la pegawai polis yang tembak tu bole ker dia diam bila nyawa dia teranccam tu la cuba baca sejarah dulu siapa yang ula tembek atau korang tak ujud lagi kot zaman tu tu yang dungu tu, macam 2 la malam ni najib punya trooper cakap dia orang ni aku tengok macam gotong royong plak bagi komen asyik diaorang jer tapi semua komen maxam orang pas pun ada ,,,aku perasan maha zalim la, memali la ,,,,walaumacamana pon komen diaorang semua tak menjawab persoalan, takpa bagimler peluang diaorang pun nak cari makan ....kesian...tak memberasangkan.

    BalasPadam
  8. sudah2 la nak menipu membohong dan mereka2 cerita dan bukti palsu tu wahai admin... mungkin perbuatan ni tak salah bagi admin sbb admin adalah kafir harbi penjilat lobang taik DAP PKR RBA... setakat draf camtu budak2 darjah 6 pun boleh buat... kan lebih bagus anda terangkan kpd rakyat tentang kes rasuah Lim Guan Eng yang sarat dengan bukti yg sangat jelas dan sahih...anda pun tau tentang tu kan... daripada anda putarbelit dengan cerita2 rekaan ttg 1MDB dgn sokongan pihak asing yg memang nak tengok negara ni kucar kacir... pihak asing tu sendiri dapat maklumat2 palsu tu dari penipu2 dari negara ni juga...

    BalasPadam
  9. Sokong pendapat saudera. Memang pening bila tengok hujah mereka ni. Sendiri soal sendiri jawab. Tapi kita maafkan lah mereka² ni. Anggap aje dia orang belum "mumaiyiz lagi". Kalau kencing pun masih bercabang sebab belum dikhitan kan.Dalam ghairah untuk mempertahan Najib sampai orang dah meninggal dunia pun dijerah dan dihidupksn semula utk menunjukkan sokongan. Tapi kita tidak perlu hiran sebab ketua IT mereka ni "MAT Maslan" Dari wajah pun kita tau tahap pemikiran macamana. Berbangga dengan cgpa 3.85 dia tu. Entah² dia masak nasi goreng utk pensyrah dia agar dpt markah lebih. Yg macai² pun menganga mulut menanti kalau ada berbaki nasi goreng utk disumbat ke mulut.

    BalasPadam
  10. Komen yang bertaraf selipar jepun

    BalasPadam
  11. He he.he ni sepanduk gergasi ni kalu tak silap tepi federal highway mungkin kawasan Lembah Pantai,Siapa lah yg punya usaha tu ya??

    BalasPadam
  12. Hahaaahahaaaa...tu je...komen selipar jepun? Hahahaaa

    BalasPadam
  13. Ini kot draf gani patail ketika kena buang. Siasatan belum mula, plot citernya dh siap di karang. SPRM cuma cari jln mcmana nk buat ikut plot tu. Tak fhm lg ke cai protun?

    BalasPadam