Rabu, 9 April 2014

Bagaimana Yahudi Menguasai Dunia Melalui Media..!


Apabila mampu menguasai maklumat maka dunia didalam genggaman mereka..! Kita jangan kata nak bentuk pasukan media dalam negara Islam atau OIC nak melawan dan menyerang tentera cyber DAP @ Red Bean Army mereka pun tergaruk garuk..!

Baca pendedahan blogger  Badut Rakyat dibawah ni… 

Ketika Malaysia sedang berusaha sedaya upaya untuk mencari MH370,media asing begitu galak memainkan spekulasi dan mencipta berbagai teori untuk menaikkan ‘rating’masing-masing.Hari demi hari berlalu,media asing ini kelihatan semakin ‘prihatin’terhadap kerajaan Malaysia berbanding penumpang dan krew pesawat tersebut.Ketika mereka berusaha untuk melaporkan sesuatu yang tidak wujud,mereka memastikan yang ianya disimpulkan kepada satu persoalan iaitu,kredibiliti kerajaan Malaysia.

Bagi media asing,ia bukannya berkenaan apakah yang terjadi kepada pesawat tersebut tetapi berkenaan hubungan Malaysia-China.Ia bukan berkenaan MH370 langsung tetapi tentang apakah Malaysia mampu berdiri dengan sendirinya sebagai sebuah negara berdaulat.Jelas,MH370 hanyalah satu permainan bagi media asing.Bagi memahami permainan ini,kita harus terlebih dahulu memahami pemain-pemainnya.

Pada tahun 1983,90% daripada media Amerika dimiliki oleh lebih 50 syarikat.Bagaimanapun,pada tahun 2011,90% daripada media Amerika dikawal oleh hanya 6 syarikat seperti berikut :

1. NEWSCORP : Fox,WSJ,The New York Post etc..
2. TIME WARNER : CNN,HBO,Time,Warner Bros etc..
3. CBS : Showtime,Smithsonian Channel,NFL,Jeopardy,60 Min. etc..
4. GENERAL ELECTRIC : Comcast,NBC,Universal Pictures, Focus Features etc..
5. DISNEY : ABC, ESPN, Pixar, Miramax,Marvel Studios etc..
6. VIACOM : MTV,Nick Jr.,BET,CMT,Paramount Pictures etc..

Kita tahu bahawa pada dasarnya,sesiapa yang menguasai maklumat,menguasai dunia dan sesiapa yang mengawal media,mengawal pemikiran manusia.Jadi,siapakah yang mengawal media-media di dunia ??? Terdapat 7 orang Yahudi Amerika yang mengawal majoriti rangkaian televisyen,akhbar,industri perfileman Hollywood,industri percetakan buku-buku dan juga industri rakaman.Kebanyakan industri ini pula bergabung di bawa konglomerat media yang diterajui oleh :

1. Gerald Levin,CEO and Director of AOL Time Warner 
2. Michael Eisner, Chairman and CEO of the Walt Disney Company 
3. Edgar Bronfman, Sr., Chairman of Seagram Company Ltd 
4. Edgar Bronfman, Jr, President and CEO of Seagram Company Ltd and head of Universal Studios 
5. Sumner Redstone,Chairman and CEO of Viacom, Inc
6. Dennis Dammerman,Vice Chairman of General Electric 
7. Peter Chernin, President and Co-COO of News Corporation Limited 


Pendapatan konglomerat ini mampu mencapai sehingga USD300 billion yang mana cukup untuk ‘membeli’ sebuah negara kecil.Jika kita melihat lebih jauh,kita akan memahami kaitan antara konglomerat media ini dengan bagaimana mereka membantu Amerika atau lebih tepat,pihak Neo-Conservative untuk menguasai dunia.Untuk itu,media asing sering mengabaikan isu sebenar tetapi gemar menyemarakkan isu panas untuk membakar isu-isu politik yang membawa agenda tertentu di negara-negara sasaran.

Modus Operandinya sama saja iaitu jika mereka tidak mampu membuat rakyat negara itu percaya kepada mereka, maka mereka akan mengelirukan fakta. Kebanyakan kerajaan yang telah berjaya dijatuhkan oleh pihak Neo-Con ini mendapati rakyat mereka tidak mampu membezakan mana yang benar dan mana yang tidak, sehingga akhirnya memilih untuk mempercayai penipuan media asing. Satu rangkaian berita mungkin tidak mampu menggerakkan satu kumpulan yang besar,tetapi dengan beratus-ratus rangkaian dengan berjuta penonton dan pembaca di seluruh dunia,media asing mampu membuat manusia percaya kepada berita yang paling mengarut sekali pun. 

Ditambah lagi dengan pembikinan filem,program TV dan juga muzik sebagai makanan sampingan minda, media ini mampu membuat umat Islam dilihat sebagai pengganas,malah mampu membuat umat Islam sendiri percaya bahawa Islam adalah berkenaan keganasan. Media asing ini kini secara bersepadu menyerang Malaysia melalui modus operandi yang sama iaitu memanipulasi berita mengenai MH370.

Setiap hari mereka cuba membuatkan Malaysia kelihatan lemah dan tidak berupaya.Mereka tidak menuding jari kepada teknologi Satelit Amerika yang tidak berguna, atau aset negara itu yang ternyata tidak secanggih mana tetapi sengaja menyalahkan kerajaan Malaysia yang begitu merendah diri dan ikhlas hanya ingin mencari pesawat tersebut secepat mungkin.Mereka cuba melagakan China dengan Malaysia serta rakyat dengan kerajaan. 

Di masa yang sama,mereka cuba menggambarkan Malaysia sebagai berpotensi menjadi tempat melahirkan pengganas.Kesemua gambaran buruk ini direka bagi menyediakan alasan awal untuk campurtangan asing, apabila tiba masanya.Jika ada sesuatu yang positif dari apa yang berlaku pada MH370,maka ia telah membantu mendedahkan permainan media asing ini,bersama dengan pemain dan pemain simpanannya sekali gus.

Kita dapat melihat kini media manakah atau politikus manakah atau parti politik manakah yang sedang membantu pihak asing untuk menghancurkan kita.Melalui pendedahan ini,diharap kita mampu menyelamatkan Malaysia iaitu dengan dengan mengkaji maklumat yang diterima serta tidak mempercayai kesemuanya yang disampaikan oleh media.

APA KATA ANDA ???


RENUNG-RENUNGKAN

Lu FIkir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Kita tahu dan faham kandungan artikel ini. Persoalan lebih penting, kalau dah tau kuasa pengaruh media seperti TV, radio , cetak , internet dan social meida- dunia kandungan kreatif dan technology kreatif bawah kawalan badan kerajaan - Kenapa tak ada tindak balas yang CERDIK ? Kenapa KAKU, tak ada TRANSFORMASI, tak MAJU , tak ada
    aspek ANALYSIS yang boleh bantu kerajaan dan negara , tak ada INTERAKSI cerdik dengan rakyat yang USER GENERATED dengan berpijak di BUMI bukan terperangkap dalam gerak coverline minda mundur , TAK ada Tanggungjawab DEFENSIVE gagal BANTU kerajaan dan PERDANA MENTERI . Sementara TV dan media antarabangsa seperti CNN, SKY TV , Daily mail, reka cerita untuk menjatuhkan maruah Malaysia kerana berebut membodek negara CHINA .

    Sebab agenda sasaran empayar bisnes mereka organ kerajaan Malaysia GAGAL mencari pendekatan, analisis untuk tindak balas dengan membawa sudut yang sengaja tidak di usik oleh network antarabangsa - kerana itu HARTA kUASA BARAT - seperti Boeing, Rolls Royce. Dan juga kenapa satelite dunia berpaling berkuasa yg boleh nampak gerakan seorang manusia di dunia lain di timur tengah untuk hantar BOM kepada mereka tidka dapat mengesan sebuat Jet Boeign 777- kenapa tidak ada cerita kemungkinan- kerja agen asing yang boleh di analisa sehingga haus- di rangkaian Malaysia bagi mematahkan tuduhan keatas Malaysia?

    Tuduhan tiada fakta oleh network antarabangsa di sengajakan untuk menaikkan rating. Sudut rekaan cerita juga ada dalang seperti syarikat insuran dan tangan ghaib syarikat peguam yang boleh kaya dengan kes MH370 . KITA TAU .Tapi kenapa tiada BERTINDAK untuk mematahkan tuduhan ini? Tengok saja rancangan TV yang lebih TERIKUT IKUT. Tidak ada yang buat TINDAKAN untuk patahkan tuduhan liar atas Malaysia. Hanya protes senyap , protes di dunia cyber , pihak berwajib menjaga pengaruh media buat tak tau. Atau TAK TAU NAK BUAT APA

    Tentu akan ada bermacam alasan. Yang kita tidak akan dengar - mereka yang bertanggung jawab tidak berupaya, berkebolehan- seperti apa yang berlaku pada kerajaan yang tidak di bantu secara cerdik oleh organ komunikasi nya pada PRU 12 dan PRU 13.
    MALANG utk kerajaan- ini akan berulang untuk kali TERAKHIR pada PRU 2014.

    Sebab organ komunikasi ini masih tak terima kenyataan mereka telah jauh ketinggalan kerana tidak berupaya membuat TRANSFORMASI 360* seperti yang di laungkan. Kenyataan ini akan mereka telan bila kuasa bertukar tangan pada PRU 14.

    BalasPadam
  2. Anon 8:50
    Bukan kita tak boleh mempertahan atau membalas serangan media terhadap Msia...tp ada perkara yg lebih besar seperti aspek keselamatan negara perlu di fikirkan juga. Ini bukan sekadar citer politik dalam msia...ini membabitkan kuasa2 besar dunia. Bykkan membaca....jgn nk mengutuk je.

    BalasPadam