Selasa, 15 Julai 2014

AG Anti UMNO?


Asal UMNO cepat ambil tindakan..! asal Melayu cepat ambil tindakan..! asal Islam cepat ambil tindakan..!

Tapi bila cina komunis senyap..! bila keling paria senyap..! bila kapir senyap..!

Apa hal? Anti Melayu dan Islam ke? Anti UMNO ke?

Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan Mohd Razlan Muhammad Rafli menggesa polis dan Peguam Negara tidak mengambil tindakan secara 'pilih kasih' dalam membuat penghukuman serta adil dalam melakukan siasatan.


Menurut Ketua Pemuda Wilayah itu, polis juga perlu bertindak ke atas ahli demonstrasi Bersih 2.0 yang merosakkan banyak harta benda di ibu kota sebelum memulakan siasatan terhadap pemuda UMNO yang melakukan demonstrasi dihadapan Ibu Pejabat DAP, Mei lalu.

"Wajah 20 orang (peserta Bersih 2.0) telah disiarkan di media. Kita juga mengenali sesetengah daripada mereka. Jangan beritahu kami tiada satupun telah dikenalpasti. Apa dah jadi dengan kes itu?," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


Beliau ditemui media dihadapan Balai Polis Wangsa Maju setelah beliau dan lima lain dipanggil untuk memberi keterangan diatas insiden demonstrasi pada 22 mei lalu.

Pada tarikh tersebut, Pemuda UMNO melakukan melakukan demonstrasi sebagai tanda protes kepada ADUN Seri Delima RSN Rayer diatas kenyataan 'UMNO Celaka' yang dikeluarkan ketika persidangan DUN Pulau Pinang.

Kenyataan Rayer turut mendapat perhatian ramai pihak yang mendesak Setiausaha DAP Lim Guan Eng mengenakan tindakan tegas termasuk memecat ahli politik tersebut. - rakyatnews


BAGAIMANA DENGAN INDIVIDU YANG JELAS
BERTINDAK MENENTANG UNDANG-UNDANG INI?

Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Ini memang DISKRIMINASI pd. umat Islam/Melayu - yg. mempertahankan ISLAM/umatnya dari si MUSUH ISLAM - kat NEGARA ISLAM yg. makin diJAHANAMkan MUSUH-dlm-SELIMUT-plg MERBAHAYA, si Islam/Melayu LIBERAL atau PENYAMAQ ISLAM! Lihat di - http://epondok.wordpress.com/2012/05/21/golongan-munafik-lebih-bahaya-daripada-kafir/Golongan munafik lebih bahaya daripada kafir, Posted by epondok di Mei 21, 2012!

    Dan AG SYARIAH mesti dilantik kerana apahal AG biasa yg. tak dak latarbelakang kelayakan TERTINGGI ilmu ISLAM/Syariah dan seolah kuasa MUTLAK terletak kat tangan si AG ni seorg, boleh pula nak masuk campur hal ehwal pentadbiran ISLAM; yg. secara MUTLAKnya terletak di bawah kuasa EKSEKUTIF DYMM YDPA/Kesultanan Islam/Melayu kita dgn. dinasihati MAIN, di SELURUH negara, mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1); dan hak Keistimewaan Melayu/Bumiputera mengikut Perkara 153!

    Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang MAIN di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri mengikut Perlembagaan Persekutuan pun! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    Dan lihat bagaimana YAB Ayahanda Tun sendiri telah MEMERTABATkan kuasa Mahkamah Syariah dlm. Perlembagaan Persekutuan, dari genggaman MUSUH ISLAM, yg. begitu galak menggunakan undg-undg sivil si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, utk.menjatuhkan KEDAULATAN ISLAM dan hak umatnya di NEGARA ISLAM ini - di
    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0223&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm , Jangan usik perkara 121 Perlembagaan, Oleh ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, 23/02/2012!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    BalasPadam
  2. Ye lah. Agak pelik PN yang ini... mungkin Tun Hamid boleh cerahkan sedikit

    BalasPadam
  3. ds najib, kenapa orang kepercayaan ds macam tu ye. tak adil la. kalau pro kerajaan, asyik kena je. kalau pembangkang asyik lepas je. tak kesian ke pada orang2 sendiri ds najib? ke memang ds najib ni BELAJAR JADI PEMIMPIN PEMBANGKANG????

    BalasPadam
  4. Aku tak pandai undang-undang sebab tu ikut semua peraturan yg di tetapkan...takut nak langgar undang2...Tapi kat malaysia mereka yang suka membelit dengan tujuan ketepikan undang2 adalah mereka yang bijak bermain dengan undang2.Tak bolehke kita ujudkan peraturan supaya mereka yang membelit ,ada niat jahat dan temberang ni boleh di tahan dan di bicara lepas tu di jatuhi hukuman.

    BalasPadam
  5. Mgkn Ghani Patail ni.. dah dijadikan alat oleh Najib.. utk buktikan yg dia telus...
    Celakalah Najib
    Calakalah Ghani Patail..

    BalasPadam
  6. Balik Sarawak la..manusia tak tahu kenang budi atau nak balas dendam kerana terikut terikut dgn permainan orang Sarawak yg menganggapkan kerajaan BN ni sebagai penjajah moden ke atas sarawak...Ghani Patail..baik letak jawatan..sebab telur engkau dah dipegang cina dan keling..
    letak jawatan lah kalau tak bolih bersikap adil...

    BalasPadam
  7. INI AG MEMANG HARAMJADAH,TAPI NAK SALAH KAN DIA 100 PERSEN PUN TAK BOLEH YG SALAH YG BANGANG YG TUKANG LANTIK DIA

    BalasPadam