Sabtu, 19 Julai 2014

IGP Tiba Tiba Buta Huruf Ke..?



IGP dan AG dah buta huruf?

Atau buta apa?

Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Cina buat seme boleyy..... mlayu ckp hepp pon x lehh.....

    Double standet....

    BalasPadam
  2. Undang2 hanya terpakai untuk Melayu?Melayu warga kelas kedua?Cina ni akan kata akaun dia kena hack..case closed.Ataupun paling kuat pun dia akan minta maaf,selesai...

    Esok2 perkara sama berulang,cina kurang ajar lagi dan lagi dan lagi,''akaun kena hack'',minta maaf,kes selesai.Buat report berpuluh2 takde siapa pun yg peduli.Begitulah nasib Melayu di bumi sendiri dilayan oleh saudara sebangsa..

    BalasPadam
  3. cina sedang menggali kubur sendiri......mereka dah bosan hidup d Tanah Melayu ini yang memberi keuntungan duit mudah kepada mereka.Banyak keuntungan dengan menipu Melayu....tetapi semua keuntungan itu tidak membawa berkat,malah menjadikan hati mereka kotor teramat sangat.Melayu yang menyokong mereka dan bersubahat dengan kafir ini adalah lebih hina daripada babi.

    BalasPadam
  4. Kan dah beribu kali orang kata, undang2 Najib tak boleh digunakan untuk orang cina, hanya untuk orang melayu saja. Lagi2 nak tanya kenapa tak ambil tindakan. Bodoh sangat blogger UMNO ni. Tu lah, siapa suruh belajat kat UITM seremban yg kos 1.5b tu.Orang UMNO ni memang otak lembu dok dalam kondo.

    BalasPadam
  5. tanpa nama 2.34.. bapak ko tu yg bodoh bahlol sbb tu dpt anak bangang sial mcm ko maki UMNO plak. yg setan sial Cina lahanat tu yg Pakatan Sial PAS tgh jilat dan jd hamba..
    bodoh bahlol ko ni sama mcm bapak ko sial 2.34ptg

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabar bang, sabar. bulan puasa nih, hilang pulak pahala puasa nanti. biarkan dia meroyan. mungkin dia terlupa makan ubat tuh.

      Padam
    2. walaupun aku ni neutral. tp sbg seorang melayu, aku setuju ngan pandangan tanpa nama 2.34..Cuma cara penyampaian dia tk bleh diterima sebab kasar sgt dan tak beradab. pada pemerhatian aku. UMNO lah punca kehancuran orang melayu di bumi malaysia tercinta ni.Org melayu diperbodohkan dari segenap sudut. tanah yg diduduki puluhan malah ratusan tahun dinafikan hak org melayu ke atasnya malah diberi kpd towkey2 mata sepet. maka terpinggirlah melayu. itu belum lagik soal2 lain yg menyentuh kebudayaan spt bahasa melayu, tulisan jawi, sekolah melayu, senibina melayu di bandar malahan nasib anak melayu di sektor swasta. UMNO dilihat gagal memperjuangkannya!.atas dasar itulah aku bersikap berkecuali dan membebaskan diri aku dari hidup dlm ruang lingkup yg dicanangkan kerajaan(UMNO). alhamdulillah..aku berjaya dalam hidupku sebagai seorang usahawan, petani dan juga pengkaji persendirian. hidup senang namun bebas hutang..bebas riba. Tapi aku sedih..sgt sedih. Bila aku ke restoran, pam minyak ataupun kilang, aku cuba bertanya kepada pelayan, pump attendant dan juga pengawal keselamatan di sana yg rata2 nya anak melayu. Adik ni mengaji sampai tahap mana. ramai diantara mereka menjawab.. kami ada ijazah bang!. aku tersenyum dalam sedih. inikah nasib anak bangsaku. Dimanakah UMNO yg konon nk pertahankan melayu. Melayu itu padaku bangsa yg paling tidak bermaruah di dunia. sanggup melihat anak bangsanya merempat dan melata. sehingga aku ada tulis lg sajak khas utk tema ini. amat menyedihkan!

      Padam
  6. Aku setuju dgn 356 ptg. Seb baik la puasa. Ada rahmat disitu. Kalau x, ada yg pecah kepala...

    BalasPadam
  7. Ini memang BETINA-PELAHAP-KANGKANG-BABI PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI, nak menggertak/menghina BUMIPUTERA ISLAM/umatnya! Dasar bangsa PENDATANG/PENCEROBOH LUCAH - asyik MENYAMUN/MEROMPAK/MAIN PORNO/MENYODOM!

    Bayangkan kalau umat Islam/Melayu HINA si Pilot Cina seorg. lagi tu mcm. ni - dan juga HINA Cina/Buddha/KristianHindu mcm. ni - tentu diTANGKAP dgn. amat cepat!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu termasuk pemimpin Islam/Melayu kita memang sampai boleh asyik diancam utk. diBUNUH/diHINA/diGERTAK bahkan sampai dilanggar dlm. kemalangan BUAS termasuk disyaki oleh pemilik/pemandu lori/bas si GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL – tapi mana pula suara KPN dlm. hal ini; tapi psl. nak Kiki tu, bukan main lagi mahu diSIASAT/diTANGKAP begitu cepat -sedagkan dia adalah MANGSA yg. diLANGGAR si Cina tu; yg. seolah dah tak jadi hal pula pd. polis! Bukan main licik lagi si Cina ni - si PELANGGAR Islam/Melayu pula dianggap hero!

    Dan lihat si Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL ni yg. patut dah MAMPOS kerana punya banyak rekod jenayah BUAS - dibiaq BEBAS sampai terus buat jenayah; apa nak jadilah NEGARA ISLAM ni (lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140715/je_02/Polis-tahan-Geng-36-edar-dadah , Polis tahan Geng 36 edar dadah)! Sedangkan umat Islam/Melayu kita kalau demonstrasi termasuk yg. KECIL, lawan MUSUH ISLAM, cepat pula ditangkap dan didakwa!

    Aku doakan ALLAH SWT hukum pemimpin Islam/Melayu yg. biaqkan umat Islam/Melayu diTINDAS sebegini kejam, walau di NEGARA ISLAM sendiri!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    BalasPadam
  8. alamat FB babi cina sundal ni SMK KUHARA TAWAU , aku tahu sekolah ni ..aku ramai kawan dekat sekolah tu, Tawau ni tempat aku membesar ! cuma sekarang pindah KK pasal kerja ..

    aku dapat betina ni aku ludah muka dia ! aku boleh upah bebudak simbah asid kat kereta dia , woii ...jangan main2 , kau maki hina agama aku, aku boleh maki dan kerat lidah kau ! faham !

    BalasPadam