Khamis, 17 Julai 2014

Parti PAS Lantik Amil..?


Ini kes berat beb..! kalau dah parti boleh melantik dan ahli parti boleh dilantik menjadi amil ini kes teruk ni..! Benar yang hanya membayar nanti tentu lah kuda belang PAS tapi apakah amil yang dilantik oleh parti politik ini sah..! Apakah jaminan duit bayaran zakat ini tidak diseleweng?

Kepada kuda belang PAS…cukup cukup la dibodohkan..! Parti PAS bukan agama Islam..! Jabatan Agama Islam tak ambil tindakan ke? atau orang Jabatan Agama sendiri yang jadi tali barut PAS ni..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Zakat amalan fardhu, sah zakat dgn niat dan diberi kpd yg berhak, salah satu dr 8 asnaf. Jika diserah kpd amil, mestilah amil yg ditauliahkan / dilantik oleh pemerintah (ulil amri). Bila diberi kpd yg tidak berhak, tak jadi zakat, jadi sedekah je la, kewajipan zakat belum terlepas.

    BalasPadam
  2. mari kita sebar sebarkan...parti PAS sebenarnya perosak agama islam di malaysia.Tiada kebaikan yang ditunjukan utk di jadikan tauladan.Anehnya mereka ni semua pakai kopiah dan berjanggut. Perangai macam penyamun ,dah la tu pura pura sembahyang kat kaki lima. Apa yang mereka sembah pun mereka masih keliru Allah atau God.

    BalasPadam