Isnin, 14 Julai 2014

Israel Akui Boleh Dikalahkan Sekali Lagi..!


Israel boleh dikalahkan..! Israel sebenarnya bleh ditundukkan..!

Baca…

Tindakan memboikot barangan yang dikaitkan dengan Israel hanya memberikan kesan jika ia dibuat secara besar-besaran melibatkan masyarakat dunia.
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tindakan memboikot melibatkan kelompok yang kecil tidak mendatangkan hasil kecuali ia dibuat secara menyeluruh yang membabitkan seluruh dunia.
tun m gaza
“Saya menyokong usaha-usaha memboikot barangan Israel supaya dapat ditingkatkan ke seluruh dunia”, katanya pada sidang media selepas Majlis Berbuka Puasa dan menyampaikan sumbangan kepada anak-anak yatim anjuran Jetty Point Langkawi di Masjid Darus Salam Nyior Cabang, Ahad.

Cadangan memboikot produk berkaitan Israel itu berikutan serangan regim Zionis ke atas Palestin hingga mengakibatkan ratusan rakyatnya terkorban.
Antara produk Israel yang menjadi kesukaan orang ramai seluruh dunia adalah Mcdonald dan air coca cola.
Namun kedua-dua produk ini masih lagi diminati meskipun tahu ia berasal dari Israel. – bnbbc.my
Sebab tu pihak Israel ni dah mula goyang apabila dilaporkan
TEL AVIV - Dalam keghairahan membedil ratusan roket ke Gaza, Israel dilaporkan ketakutan susulan peningkatan kempen boikot produk-produk keluaran mereka.


Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu, menganggap kempen boikot itu adalah masalah terbesar jika ia benar-benar dilaksanakan.

Susulan ancaman beberapa negara termasuk Britain, beliau adakan mesyuarat Kabinet tergempar untuk cari penyelesaian.

“Jika negara di seluruh dunia setuju memboikot produk Israel maka ekonomi negara itu berada dalam bahaya,” petik laporan Jpost.

Februari lalu, ancaman boikot itu disuarakan Menteri Luar Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry ketika menjadi perantaraan rundingan damai Israel dan Palestin.

“AS mengancam untuk memboikot segala produk Israel, jika rundingan damai Israel dengan Palestin ini gagal,” katanya.

Sehari kemudian, Kesatuan Eropah (EU) menyatakan pendirian sama terhadap Israel.

Dilaporkan juga, Menteri Kewangan Israel, Yair Lapid, beberapa kali mengingatkan jika kempen boikot itu menjadi realiti terutama dari EU maka mereka akan terputus hubungan dagang terbesar di negara itu.

“Israel kemungkinan akan mengalami penurunan nilai eksport ke negara EU sehingga AS$5.7 juta (RM18 juta) dan 9,800 penduduknya akan hilang pekerjaan,” menurutnya.

Bagaimanapun, Menteri Strategi Israel, Yuval Steinitz berpendapat, ancaman AS dan EU itu bersifat tidak adil dan serius.

“Israel tidak dapat berunding mengenai ancaman itu jika pistol sudah diarahkan ke kepala kami. Ini sayu ugutan,” katanya dipetik Jpost

Namun, beliau kemudiannya mengeluarkan kenyataan sinis apabila menyatakan kedua-dua negara itu tidak perlu menipu diri sendiri.

“Kita seharusnya tidak menipu diri sendiri. Dunia sedang memerhati AS dalam rundingan damai ini.

"Kita harus akui jika rundingan dengan Palestin gagal, dunia akan percaya bahawa kita yang bertanggung jawab dan akan ada harga yang harus dibayar,” katanya. 

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. boikot negeri poojaan Bang Non Al Juburi ni.........

    BalasPadam
  2. Sebenaqnya, Hitler adalah disyaki anak haram Rothschild, iaitu Yahudi ZIONIS Jerman paling DAJAL, yg. menubuhkan Israel dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin (lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam , dan di http://ascendingstarseed.wordpress.com/2013/09/29/hitler-was-a-rothschild-and-so-was-his-daughter-angela/ , Hitler Was A Rothschild And So Was His Daughter Angela, Posted on May 8, 2013 by Dublinsmick)! Jadi usahlah kita terperangkap dgn. PENIPUAN Hitler ini!

    Hitler bersama Yahudi ZIONIS disyaki menubuhkan tentera NAZI Jerman untuk membunuh puak Yahudi tradisional/TULEN di Eropah, dan ini memberi alasan kpd. puak Yahudi ZIONIS utk. menawan Palestin (sebagai permulaan, utk. menawan seluruh Timur Tengah yg. amat kaya minyak-gas dan kerana kebencian Yahudi ZIONIS pd. ISLAM/umatnya) - lihat di http://cosmos.ucc.ie/cs1064/jabowen/IPSC/php/art.php?aid=4062, The hidden history of Zionism, Annie Zirin, International Socialist Review, issue 24, July 2002; di -
    http://www.counterpunch.org/2011/03/04/denying-nazi-zionist-collusion/, Denying Nazi-Zionist Collusion, by ALISON WEIR, Weekend Edition March 4-6, 2011; http://www.amazon.com/Zionism-Age-Dictators-Lenni-Brenner/dp/1556520778, Zionism in the Age of Dictators, Lawrence Hill & Co; Revised edition (December 1983), by Lenni Brenner, dan di- http://www.truetorahjews.org/antisemitism, Zionism and Anti-Semitism, By True Torah Jews: against Zionism.

    Dan malangnya seluruh Barat sudah diKUASAI ZIONIS, terutamanya di Jerman, yg. sebenaqnya pusat YAHUDI ZIONIS di Eropah, serta pusat SODOM termasuk utk. MEROGOL HAIWAN, yg. tak pula mahu berikan hak asasi kesamaan/kebebasan mutlak pd. umat Islam di Jerman, kerana mereka membenci umat Islam yg. ramai masih tradisional/alim yg. anti-ZIONIS dan MENGHARAMkan budaya SODOM – lihat di http://www.thelocal.de/20140512/german-social-cohesion-study-places-west-above-east , Germans accept gays more, immigrants less, 12 May 2014; dan di http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014; dan di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2352779/Bestiality-brothels-spreading-Germany-campaigner-claims-abusers-sex-animals-lifestyle-choice.html , Bestiality brothels are 'spreading through Germany' warns campaigner as abusers turn to sex with animals as 'lifestyle choice' By Matt Blake, 1 July 2013!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam