Rabu, 9 Julai 2014

Siapa Yang Tun M Tampar..!


Ubat memang pahit..! namun kebenaran tetap akan mengatasi kepalsuan..!

Baca dan fahamkan…

1. Sekarang baru saya tahu kenapa kontraktor Melayu tidak pernah diberi kontrak oleh swasta Malaysia. Mengikut Fellow Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI). Dr Michael Lim Mah Hui, Bumiputra tiada kualiti.

2. Ketua Pakar Ekonomi RAM Holdings, Dr Yeah Kim Leng, pula berkata, swasta mementingkan meritokrasi, bukan menutup peluang kepada Melayu.

3. Kita tahu Kerajaan yang dikuasai oleh Melayu yang tidak berkualiti, telah mengambil hampir 100% Melayu untuk menjadi pegawai dan kakitangan Kerajaan. Hasilnya dapat kita lihat Malaysia tidak dapat ditadbir dengan baik dan pembangunannya memang buruk sekali berbanding dengan negara-negara lain yang mencapai kemerdekaan bersama dengan Malaysia.

4. Kerajaan yang dianggotai oleh Melayu yang tidak berkualiti ini gagal menangani kemerosotan ekonomi dan kewangan pada 1997/98. Ramailah peniaga dan pengusaha negara terutama dari kaum yang memiliki merit yang bankrap semasa krisis matawang kerana tindakan “control” oleh Bumiputera. Sehingga kini ekonomi dan kewangan negara tidak dapat dipulih oleh Kerajaan Melayu yang tidak berkualiti ini.

5. Sesungguhnya untuk mengelak kerosakan negara, Melayu yang tidak berkualiti ini tidak harus diberi apa-apa peluang menuntut ke peringkat universiti kerana mereka tentu tidak akan lulus dan mendapat apa-apa ijazah. Tindakan pemaju swasta mengutamakan merit memanglah wajar. Ini bukan kerana tidak mahu memberi peluang kepada Melayu, tetapi kerana mengutamakan merit.

6. Meritokrasi memang baik bagi Malaysia. Jangan bagi apa-apa pun yang tidak berasas kepada merit. Orang yang tidak berkualiti tidak mempunyai hak dan tempat di Malaysia. Biarlah mereka kekal dengan kualiti buruk mereka asalkan yang berkualiti, yang memiliki merit meraih segala-galanya untuk mereka. Kemerdekaan Negara dari dijajah oleh British bertujuan memberi segala-galanya kepada yang memiliki merit dan bukan untuk yang tidak berkualiti.

7. Dan saya bersetuju dengan pendapat pakar-pakar orang cina dari SERI dan RAM Holdings. Orang yang tidak ada kualiti tidak ada tempat di Malaysia kita yang Merdeka. Mereka harus tahu nikmat kemerdekaan bukan untuk mereka. Nikmat ini hanya untuk yang mempunyai merit walaupun orang cina tidak berjuang langsung untuk membebaskan Malaysia dari penjajah.

-Tun Mahathir- 

Baca juga kenyataan dibawah untuk ingatan melayu melayu liberal bahawa anda memang diperhatikan

 1. Johor Bahru akan bertukar wajah secara radikal. Pembangunan yang dicadangkan, dengan berpuluh bangunan pencakar langit yang tinggi dan indah, dengan mercu tanda yang berbentuk ‘sky scraper’ tertinggi akan menjadikan Johor Bahru lebih menarik dan mengagumkan dari New York.

2. Tidaklah salah jika JBB (Johor Bahru Baru) ini akan mengheret Malaysia ke era baru. Ia tetap mencerminkan kemodenan dan kemajuan Malaysia. Seperti dengan Kuala Lumpur, Johor Bahru akan sampai Wawasan 2020 lebih awal dari wilayah lain di Malaysia.

3. Walau bagaimanapun soalan yang timbul ialah siapa yang akan tinggal dan bekerja dalam puluhan pencakar langit ini. Dari manakah mereka akan datang. Dari Johor Bahru? Dari Malaysia?

4. Bangunan-bangunan ini bukanlah rumah murah. Tentulah bahan yang diguna ialah daripada marmar dan granit. Lif dan escalator memudahkan pelawat naik-turun. Di tingkat atas yang mungkin 30 atau 40 tingkat tingginya, tentulah disedia flat mewah dengan sewa puluh ribuan ringgit sebulan.

5. Mungkinkah yang akan isi pejabat mewah ini syarikat dari Majidee atau Gelang Patah? Dan Penduduk terdiri dari orang Melayu Johor Bahru dan kampung-kampung di sekitar. Di khuatir bukan.

6. Pada 1819 Singapura dijual kepada British oleh Temenggong dengan harga Dolar Sepanyol 60,000. Terdapat beberapa nelayan yang tinggal di pulau itu, pada ketika itu.

7. Pendatang asing membanjiri Singapura sehingga penduduk asalnya tenggelam dalam bandar besar yang didirikan. Demikianlah besarnya jumlah pendatang asing ini sehingga Singapura menjadi negara asing yang tidak dikembalikan kepada Johor apabila British bebaskan pulau itu daripada penjajahannya.

8. Apakah mungkin bandar indah dan mewah yang sedang didirikan tidak akan jadi satu lagi Singapura. Dalam sistem Malaysia sesiapa yang tinggal di negara ini selama 10 tahun dari 12 tahun yang lepas berhak mendapat kerakyatan. Dan kita tak pandai tolak permintaan orang. Lihat sahaja apa yang sedang berlaku sekarang.

9. Kawasan yang akan dibangunkan ini tentu akan menjadi sebahagian dari Malaysia. Ia akan memiliki beberapa kawasan pilihanraya. Kalau pun dicantum dengan kawasan lain majoriti penduduk akan terdiri daripada warga baru ini.

10. Sekarang kita tidak boleh sebut Melayu. Ia rasis. Tak apalah jika tidak ada seorang pun warga keturunan Melayu, asalkan yang akan mengundi dan memilih wakil rakyat terdiri dari warganegara Malaysia.

11. Saya mengalu-alukan transformasi di Johor Bahru seperti saya alu-alukan transformasi di lain-lain tempat. Yang penting ialah Malaysia menjadi negara maju walaupun ayam dikepok mati kelaparan dan itik di air mati kehausan.

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Apa lah Tun M Merepek pagi2 nieh

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu ni otak lembab

      Padam
  2. Kenaper perlu didengar Komen Seri & RAM nieh?

    BalasPadam
  3. Ic... lupa daa
    Nenek moyang dia pun pnh jual tanah milik johor
    Dan skrg dia pun nak jual

    Org dah mula marah
    Dia buat wayang nak tuntut pulau batu putih !!!
    Hmmm

    BalasPadam
  4. Dengan penjualan Tanah estet yg diusahakan India selama 1 abad dihakmilikan oleh Mamak ini untuk dibahagi bahagikan kpd kroni. Madey perlu ingat ada lebih 100 org2 UMNO yg sudah pun memiliki Semanajung dan Borneo. Inilah angkara Mamak pakai emosi Melayu utk menang.

    BalasPadam
  5. Sememang Madey terlibat dlm banyak pembunuhan politik dan bukan politik, sebahgian dari senarai komplot Madey adalah spt berikut:

    1. Mei 13 kerana tidak dapat terima kekalahan di Sgor. 2. Tun Fuad Stephen dibunuh atas arahan UMNO. 3. Memali - untuk mengaibkan PAS 4. Mustakizah di bunuh atas arahan isteri Megat Junid , Madir tutup kes bersama Hanif Omar. 5. Norlida Shamsuddin di bunuh oleh Shahidan Kassim tapi di tutup dengan mengenakan org lain sebagai cover. 6. Anwar Ibrahim nyaris2 dibunuh oleh Rahim Md Nor atas arahan Madir, tapi kerana takut pada bangkitan rakyat pelan tersebut tidak dilaksanakan. 7. Dan Banyak lagi sedang di rancang oleh parti Syaitan UMNO.

    Malaysia sdg Menunggu Malapetaka yg amat dasyat dari langit kerana mendukung Syaitan yg bernama Madir . Rakyat Msia bertuah memiliki Pemimpin yg mempunyai latar belakang Jenayah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahahaha................. bro boleh bukak posa da bro......... buat penat posa je kalau merapu mcm nie............. mamu penang adik beradik mamak penang tapi melayu...........

      Padam
    2. Ye la tu... tak samakan macam pemimpin2 spt mat sabu , hj adi. nick ajis, nuar brahim dan sebagainya yg terbukti membangun dan memakmurkan malaysia dan menjaga islam sebagai agama rasmi kan, kan.kan.

      Padam
    3. To Anon 11.19pg

      Betoi ka mat apa yg hang ckp ni ?
      Nak kata fakta, berterabur mcm taik ayam
      Stkt bg point, x dak bukti.. fitnah bro

      Tp apa nak heran. Anjing2 mcm nko buat apa pun sanggup
      Kalau anak jantan, letak la nama. Penakut puki ayam

      Padam
  6. Bila ayahanda tun bersora...tajam menikam tulang itam...lebiu ayahanda...

    BalasPadam
  7. Bila ayahanda tun bersora...tajam menikam tulang itam...lebiu ayahanda...

    BalasPadam