Rabu, 16 Julai 2014

JPJ Pun Nak Gulingkan Kerajaan?


Ini ke yang PEMANDU harami tu nak..! menimbulkan kemarahan rakyat keatas kerajaan Barisan Nasional..! Ada kita dengar sebelum ni mana mana pengusaha pusat latihan memandu yang balik kampung gulung tikar kerana muflis berniaga?

Ada kita dengar syarikat belajar memandu buang pekerja atau kereta kancil mereka ditarik?

Jadi apa sebabnya yang tetiba nak naik harga yang tinggi melangit?


Untuk apa? untuk meningkatkan lagi pemandu Malaysia tidak mempunyai lesen? Untuk menyemarakkan lagi minat warganegara untuk mendapatkan lesen 'terbang'?

Tidak ke ini bakal menambah isu yang melengkari rakyat..! pembangkang akan spin isu dan  akan dikatakan sebagai pra GST yang bakal membelit rakyat..!

Yang pasti…yang jelas…! ada orang yang bakal untung..! yang untung kapitalis..! yang untung minoriti..!

Yang rugi? rakyat..! yang rugi majoriti..! Akhirnya siapa yang bakal untung dan siapa pulak yang terus terusan rugi dalam politik? 

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. apa punya bodoh laaa otak mereka ni..caj yang ada skarang pun dh ramai yang merungut, ni nak naik lagi.
    Haramjadah betullaaaa!

    BalasPadam
  2. LESEN 1M mana?

    BalasPadam
  3. Laaaa ..kerajaan kan kaya ... lepas ni mesti ade bantuan dapatkan lesen dari PM .. jadi yg untungnya sape ????? .... ha ha peminpin melayu memang bodoh...

    BalasPadam
  4. lepas ni lagi ramai yg guna lesen AGONG je, mana mampu, dah la gaji kecik, sara hidup meningkat, barangan termasuk api/air akan d tambah GST. cukai asal mmg x de tapi harga akan makin meningkat.
    kalau ini cara BN pasti saya pun x kan undi lagi, LANTAK la, janji dan JAMINAN hanya sekadar ungkapan utk sedapkan rakyat, yg nyata semua rega barangan n perkhidmatan meningkat sedangkan pendapatan masih ditakuk lama. inflasi pasti mencanak naik, tahniah PM kerana berbangga dgn 1M, apa apa pun bantuan yg d beri hanya akan meningkatkan kos, dan masih tidak adil kepada rakyat sebab bersifat terpilih., x semua merasa

    mie

    BalasPadam
  5. ape ke bengap sangat dh BN skrg nie..???? lesen mahal gler..nk mudah kn rkyt ke nk susah kn rkyat nie...???? baik pkai xyh amik lesen..pling2 kna smn 300 tu pon kalo kna...huh...!

    BalasPadam
  6. betul ker nie?kalau betul maka makin ramai pemandu yang akan mati (katak)..tiada lesen insuran pun xderlah..harap kerajaan bagi kenyataan rasmi

    BalasPadam
  7. orang kaya ajelah bole ada lesen..orang miskin kena naik basikal...tanyalah menteri pengangkutan yang baru tiong lai...semua macam kaninavucibai.

    BalasPadam
  8. Bila rakyat marah, rakyat akan menyokong pembangkang tanpa memikirkan akibatnya. Itulah yang bakal berlaku bila tidak mengambilkira kepentingan dan kemampuan rakyat.

    Menteri Pengangkutan dengan konco2nya tak berapa cerdik kot atau sengaja nak melingkupkan kerajaan. Tahniah la Najib.

    BalasPadam