Khamis, 17 Julai 2014

Apa Dah Jadi Pemimpin Melayu Negara Ni..!


Kalau dengan sikap pemimpin dan IGP yang tunduk sujud kepada cina komunis dalam negara sekarang ni rasanya akan bertambah lagi senarai biadap dan kurang ajar cina komunis dalam negara..!

Kalau Melayu/Islam bukan main lagi…belum kering dah tangkap..! malah yang menjadi mangsa pun dah memaafkan…! pun kita cekup jugak..! pttuuiihh..!

KUANTAN: Warga tua mangsa buli jalanan mahu wanita yang berang terhadapnya dimaafkan walaupun kemarahan orang awam terhadap wanita itu masih belum reda.
Sim Siak Hong, 68, merayu kepada orang ramai supaya memaafkan Siti Fairrah Ashykin Kamaruddin, 30.

"Dia telah memohon maaf kepada saya dan kejadian itu sudah berakhir. Saya berharap orang ramai boleh memaafkannya dan juga berhenti mengkritiknya dan bercakap yang buruk-buruk tentang dirinya.

"Selepas apa yang berlaku, ia bukanlah sesuatu yang serius. Kita boleh memaafkan orang-orang yang membunuh, kenapa kita tidak boleh memaafkannya atas insiden kecil ini?," katanya ketika ditemui di sini, Khamis.

Dah maafkan tapi..! 

KUANTAN, 17 Julai (Bernama) -- Wanita yang bertindak ganas ke atas seorang warga emas Sim Siak Heong, 68, dalam satu insiden kemalangan pada Isnin lepas di bandar ini ditahan untuk membantu siasatan berhubung kejadian tersebut.

Wanita tersebut yang dikenali sebagai Siti Fairrah Asyikin atau Kiki, 30, tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan kira-kira pukul 4 petang tadi dengan ditemani kedua-dua ibu bapanya serta seorang adik perempuan.

Ketua Polis Daerah Kuantan ACP Abdul Aziz Salleh berkata polis kini sedang menyiasat daripada pelbagai sudut mengenai kejadian yang tersebar luas di media sosial itu.

"Polis juga sedang mengesan pengunci stereng yang digunakan wanita terbabit untuk mengetuk kereta warga emas berkenaan.

"Mengikut keterangan awal, wanita itu mendakwa telah membuang pengunci stereng itu di sekitar bandar ini dan kita dalam usaha mencari alat tersebut sebagai barang kes," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau berkata, selain itu pihaknya sudah mengenal pasti individu yang merakam video dan dimuat naik di laman sosial untuk membantu siasatan.

Abdul Aziz berkata polis juga sudah merakam percakapan Sim semalam dan sekiranya ada sebarang keperluan dalam siasatan, polis akan memanggilnya semula untuk memberi keterangan.

Katanya kes disiasat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah.

Dalam kejadian 1.10 tengah hari Isnin lepas, Kiki yang memandu sendirian mengamuk dan mengetuk kereta Sim dengan pengunci stereng setelah kereta Sim secara tidak sengaja melanggar kereta Peugeot 208 milik Kiki.

-- BERNAMA.

Apa dah jadi dengan pemimpin negara ni!!!

Nak bawa negara ni kemana? ke parit???

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Untuk menyelesaikan masalah sebegini mudah saja. Cuma perlu tumbangkan UMNO dalam PRU dan selesai masalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. WOI YOO!! MUDAH AJA TUMBANHKAN UMNO YE? KAMI JUGA GERAM DGN NAJIB DAN KERAJAAN ,TAPI DALAM MASA SAMA KAMI RASIONAL.KAMI LEBIH TIDAK RELA NEGARA INI JATUH KETANGAN PUAK PAKATAN YG JAUH SIFAT KEBINATANGAN DAN SIFAT BUAYA NYA DARI PEMIMPIN UMNO SEKARANG INI.KAMI WARAS ,KAMI TAK SALAHKAN UMNO .YG SALAH PEMIMPIN DIA YG LEMBIK SEKARANG NI,DIMANA ORG ORG DIBAWAH DIA PUN IKUT LEMBIK SAMAI,

      Padam
    2. kalau najib boleh ditumbangkan..bermakna pakatan pembangkang pun mudah ditanam hidup hidup..yang susahnya sekarang.najib sendiri yang sering mengikut telunjuk pembangkang. makan keliling katakan..akhirnya melayu yg lingkup..

      Padam
  2. Pala hotak kau. Kau nak suruh lim kit sial jadi PM ke? Sorry. Over my live body. PR dulu kini dan selamanya pembangkang. Period

    BalasPadam
  3. tanpa nama 10.51,saya minta tuan tolong berikan siapa ygb boleh diharapakn sekarang/,pkr- mementingkan diri sendiri dan beri muka pada cina,pas - -tiada pendirian,macam lembu dicucuk hidung,sekarang melayu mesti fikir tentang kelansungan melayu tidak kira apa parti,melayu mesti di dahulukan jika mau melayu terus berkuasa,sekira keadaan sekarang yg berpecah belah dan bercakaran sesama melayu ,tidak mustahil malaysia memnjadi negara kristian atau budha yg baru,.fikirkanlah,pemerintah mesti bangun dari tidor ,jangan lembik,kena tegas,ini negara melayu ,hilang malaysia ke tangan bangsa asing hilang tanah untuk orang melayu di dunia ini.perdulikan apa orang cakap asalkan melayu tetap hidup dan berkuasa di malaysia ini.ini hak saya sebagai anak melayu.

    BalasPadam
  4. dari tulisan tuan tuan,saya sedar orang melayu sedang bangkit sebenarnya...teruskan sikap sayang bangsa agama sendiri sebelum sayang kat cina dan keling.Semangat semakin membuak perlu diteruskan...ketepikan pemimpin yang tak ambil berat perasaan bangsanya sendiri...dan jangan sekali jadi pengkhianat bangsa sendiri macam Pas dan Pkr ...

    BalasPadam
  5. UMNO ttp masih relevan utk membela org Melayu cuma Najib dan sekutu dia yg liberal saja yg xrelevan utk mmbela org Melayu....najib ,sepupu serta kroni liberal harus berundur atau di mansuhkan....ramai lg pemimpin umno yg berjiwa Melayu yg bole memimpin negara...pergila najib sblm Malaysia hancur ...

    BalasPadam
  6. AKU BOLEH TOLONG KAU ORANG.AKU NAK JUMPA NAJIB DAN CAKAP DENGAN DIA. TOLONG KASI AKU DIMANA AKU BOLEH CALL OR JUMPA DIA.THANK YOU.

    BalasPadam
  7. TOLONG KASI NAJIB EMAIL DAN TALIFON.AKU BETUL NAK TOLONG MALAYSIA. AKU NAK NASIHATKAN NAJIB. BTW AKU NOW AT UK.

    BalasPadam
  8. JGN SALAHKAN UMNIO!! KITA SAYANG UMNO YG TELAH BANYAK BERJASA ,CUMA UMNO SKRG SEDANG DIROSAK DAN DISESATKAN OLEH PARA PENGKHIANAT DARI PEMIMPIN PALING ATAS HINGGA GANG GANG NYA YG DIBAWAH NI,INILAH AKIBAT NYA JIKA MEMILIH PEMIMPIN YG SILAP DARI KALANGAN MANUSIA YG SUKA PLAY SAFE SEPANJANG MASA, TERMASUK SI IGP YG TERLEBIH LAGAK NI.

    BalasPadam
  9. Thursday, July 17, 2014SELEPAS ISU #CDM25 , WANITA DITAMPAR OLEH BULI JALANRAYA PULA JADI VIRAL ! #TamparKenari
    Jika sebelum ini, alam maya ini kecoh dengan video seorang wanita yang mengamuk dengan steering lock beliau, hari ini satu lagi insiden berlaku ke atas seorang wanita penguat kuasa agensi kerajaan negeri.





    Insiden ini telah menjadi viral sekarang.





    Sila baca di bawah :
    Berang tayar keretanya dikunci penguat kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), seorang wanita bertindak menampar muka seorang pegawai penguat kuasa wanita MPPP di hadapan sebuah kedai di Jalan Burma, di sini, malam kelmarin.
    Kejadian berlaku pada jam 9.45 malam ketika mangsa lingkungan 40-an bersama tiga pegawai penguat kuasa MPPP lain melakukan tugas penguatkuasaan trafik di hadapan kedai berkenaan sebelum mengunci tayar sebuah kereta yang didapati melanggar peraturan lalu lintas.

    Ketua Polis Daerah Timur Laut Asisten Komisioner Mior Faridalatrash Wahid berkata, ketika mangsa sedang menjalankan tugas mengunci tayar sebuah kereta Perodua Kenari, dia didatangi seorang wanita lingkungan 40-an yang dipercayai pemilik kereta berkenaan.
    “Ketika mangsa sedang mengunci tayar kereta berkenaan, tiba-tiba seorang wanita dipercayai pemilik kereta itu muncul dan menampar muka mangsa dipercayai tidak berpuas hati dengan tindakan penjawat awam terbabit - seterusnya
    Siapakah pemilik kereta Perodua Kenari, seorang wanita berumur 40-an itu?

    Perlukah pemandu wanita itu dicari hingga ke rumah

    BalasPadam