Jumaat, 11 April 2014

Apa Agenda Zaini & Utusan Terhadap Zahid..?


Takde ribut..takde taufan tetiba Utusan pulak dilihat menjadi lidah penyambung DAPig dalam menyebarkan fitnah terbaru mereka..! Lebih malang apabila orang kuat Utusan sendiri menulis diruang 'cuit' nya telah menghurai panjang lebar akan murahnya nilai kesetiaan kepada negara kesan 'baiknya' kerajaan akibat dari fitnah jahat dan terancang DAPig yang konon mengatakan kerajaan melalui Kementerian Dalam Negeri telah dengan sengaja 'bermurah hati' membawa pulang para petualang dan pengkhianat negara yang tidak bernegara.

Soalnya bagaimana Utusan sebagai media utama negara dan seorang wartawan kanan begitu cuai, culas dan tidak bertanggungjawab dalam menyampaikan hujah dalam penulisannya. 

Takkan la dengan hanya memetik berita dari sebuah laman web maka berita yang diterima terus dihadam dan ditelan lalu boleh disebarkan kepada umum..! Kalau begitu punya taraf mengumpul bahan dan penulisan paria bunting pun boleh lakukan..! 

Seharusnya maklumat yang diterima perlu diperhalusi agar berita yang mahu disalurkan tidak menjadikan ianya sensasi tapi tidak mempunyai integriti..! setakat nak sensasi 3 lori pun kita boleh kutip di Chow Kit..! 

Maklumat bukan wahyu..! maklumat perlu ditapis dengan ilmu..! dan tentunya kita semua akan berguling guling takkan percaya kalau orang besar Utusan ini tidak berilmu..!

Baca tulisan Zaini Hassan di sini-. Kalau dibaca pasti kita dapat menilai bahawa Zaini telah menunjukkan ketidakcerdikkan dirinya..! kesian..!

Utusan juga menerbitkan isu yang sama seperti dibawah ni…


Soanya kenapa dalam suasana begini boleh timbul isu yang boleh menyebabkan rakyat terutama Orang Melayu melenting..! Apakah benar Zaini dan Utusan memang gagal dan cuai dalam menyampaikan laporan..! 

Kalau begitu esok Utusan print permohonan khilaf akan laporan maka hilang la persepsi salah yang ditanggap oleh rakyat kepada kerajaan..! habis cerita..!

Cuma seperti mana tulisan Zaini diperengggan akhirnya memetik - 

Tetapi malangnya, kebaikan kita sering kali diambil kesempatan pula oleh orang lain. Kebaikan kita, dibalas dengan tuba.

Benar bahawa kebaikan kerajaan dan pemimpin sering diambil kesempatan bukan sahaja pembangkang terkadang dilihat 'orang sendiri' juga seakan mengambil peluang yang sama…!

Saya enggan mengulas panjang mengenai isu ini, bimbang nanti dituduh rasis pula. 

Saya juga malas nak menulis panjang kerana tak mahu dikata membela Menteri KDN. Tak mahu Zaini dan 'idola' nya demam…!

Tetapi fikir-fikirkanlah.
Benarkah kita ini terlalu lurus bendul? Allahualam.

Tapi fikir la..Apakah Zaini juga terlalu lurus bennndullll dulll !!!Wallahualam…
Zaini ajer yang boleh jawab..!

Hakikatnya…baca dan fahamkan !



Lu Fikir La Sendiri!!!

15 ulasan:

  1. kalau benda betul ini tak boleh dibiarkan kita jangan jadi bodoh pungut balik orang yang dah buang kerakyatan malaysia tu

    BalasPadam
  2. Apa masalahnya kalau utusan dan zaini menyampaikan berita begitu...betol arr 2...mmg pengkianat cilaka...senang senang bberi resident pass...boleh duduk 10 thn sah...per kes....lepaskan anjing tersepit....bangang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau utusan x bising mesti zahid x buat press statement macam ni..tahniah utusan dan datuk zaini..sekarang ni pemimpin umno dan kerajaan semua kena gertak macam ni baru diorg buat kerja dah tahu ramai yg memandang mereka

      Padam
  3. walaupun jumlahnya hanya 3 org, dr 1000 mahupun 10,000 org sekalipun, tp apa istimewanya 3 org PENGKHIANAT ni diberi keistimewaan memegang Pas Residen?....Anwar Ibrahim seorangpun TAK BOLEH NAK KAWAL, ni tambah lg 3 org PENGKHIANAT dlm negara?

    walau SEORANGpun pengkhianat negara wujud dlm Malaysia kita sepatutnya RISAU, ni mentang2 dlm negara dah BERLAMBAK PENGKHIANAT, NAK TAMBAH LG 3 buat apa?....menjana ekonomi negara?...memperkukuh HUBUNGAN DIPLOMATIK?, menunjukkan Malaysia ni yg terBAIK dr segi kemanusiaanya? atau Malaysia akan dipandang DAYUS sbb menerima PENGKHIANAT yg JELAS mengKHIANAT negara sendiri?....tu sbb pepatah Melayu ada mengatakan "buat baik berpada2, buat jahat jgn sekali"

    jd APA SIGNIFIKANnya KDN beri Pas residen pd 3 org pengkhianat selain atas dasar perikemanusiaan pd PENGKHIANAT?

    BalasPadam
  4. Ah Jib Gore Maa- trans4basi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi elok ah jib gore dari al jubori kaki liwati stor kunyiti....

      Padam
  5. Saya pembaca tetap Utusan Melayu. Saya rasa tidak ada salahnya dengan lapuran saudara Zaini ini. Walaupun hakikatnya hanya Pas Residen yang diberi dan bukan taraf warganegara secara automitik.
    Saya tetap berpendapat golongan 1000 ini tidak wajar diber apa apa pun 'pas' yang membolehkan mereka berkeliaran dan mencari rezeki di bumi bertuah ini. Mereka telah membuktikan jiwa mereka tidak kasih kepada negara ini.
    Buktinya mereka begitu mudah 'mengoyakkan' taraf warganeagara Malaysia dengan harapan mengejar sesuatu yang lebih 'menguntung' mereka. Bila gagal hendak kembali ke sini.
    Saya merasa begitu terhina dengan sikap mereka ini. Apakah Malaysia ini begitu 'bangsat' tempat mengutip sampah buangan yang tidak diterima oleh negara lain?.
    Saya memang amat kecewa dengan Zahid Hamidi. Bukan sahaja dalam kes ini. Semasa kempen pemilihan UMNO baru lepas berdegar degar cakapnya sehingga saya merasakan, ini lah pemimpin harapan UMNO.
    Rupanya 'lagak' tersebut hanya satu sandiwara untuk menang jawatan Naib Presiden UMNO. Bila menang sedetik pun tidak kedengaran lagi suaranya yang berdegar degar walaupun dalam isu isu hangat .
    Itu sebabnya saya tidak lagi begitu menghormati cakap cakap Zahid Hamidi sekarang. Jangan lupa sejarah Zahid sebagai KP UMNO. Dia adalah penyokong tegar Anwar dan telah digunakan untuk membelasah TDM dalam satu perhimpunan Agung UMNO!
    Padan muka dia kena belasah kaw,kaw TDM dalam ucapan penutup.
    Syabas Saudara Zaini kerana Tulisan saudara tidak jauh menyimpang! Saya yakin, mula mula beri pas lawatan, akhirnya akan dianugerah taraf warganegara. Terutamanya kalau orang seperti Zahid atau yang 'sewaktu' dengannya mempunyai kuasa untuk berbuat demikian!

    BalasPadam
  6. Setuju dgn Anom 6.24 : Tim Men KDN Wan Junaidi pernah cakap di parlimen bahawa malaysia menanggung berjuta ringgit belanja pusat tahanan untuk 'stateless pupils' yg datang ke malaysia di hantar pulang tetapi TIDAK DITERIMA OLEH NEGARA ASAL' kerana ketiadaan passport atau pengenalan masuk ke malaysia. Sekarang 1000 cHINA yang entah betulke asalnya dari Malaysia kita beri jalan pulak nak isi borang apa prosedur apa supaya dapat jadi warga malaysia balik siap nak buka kaunter khas lagi... buat apa zahid nak terangkan dengan panjang lebar! Just say NO. Mangkuk cina DAP tu pulak macam mana dia dah dapat surat dari Zahid. Tlg explain! Zahid jangan jadi pengkhianat orang Melayu!

    BalasPadam
  7. Apa tujuan bagi pas residen kepada 3 orang PENGKHIANAT ni ?

    Nasib baik UTUSAN dan Zaini dedahkan kalau tak, tak tahulah berapa ramai lagi PENGKHIANAT akan diterima untuk mencari rezeki di negara yang mereka HINA dan BENCI ni.

    Apa susah sangatkah Zahid Hamidi hendak berkata TIDAK atau TAK BOLEH ?

    BalasPadam
  8. Utusan selama-lama nya pembela Melayu,misti ada sesuatu yg tak kena dgn ZH yg sudah di cium oleh Utusan,kalau pun benar Utusan/ Zaini ada agenda terhadap ZH.Saya lebih mempercayai Utusan berbaanding ZH.

    BalasPadam
  9. dah tersampuk dengan bos dier - cina di dahulukan, cina di utamakan

    BalasPadam
  10. Salam,
    Sy sokong utusan dedahkan hal ni. Walaupun tak tepat faktanya, muka cina mungkin dr taiwan, china, singapura, thai atau lain tempat. Minta mereka nyanyi lagu negeri dan negaraku, kemudian baca rukun negara. Datozahid tak penting langsung. Yg penting jgn mudah terima rakyat asing.

    BalasPadam
  11. encik zaini dgn utusan tu bgtau yg buruk dulu tkut2 pkara tu benar2 terjadi yg ko pg sibok sgt dah knapa.betol la apa yg encik zaini dgn utusan tu cakap..utusan tu kan suara orang melayu yg masih ada kemelayuan nya..ko ni betol2 pnye samdol la

    BalasPadam
  12. ada juga wartawan utusan sekarang jadi pengkhianat melayu. apa pun boleh jadi sekarang.

    kita tak dapat terima sumber tak sahih dijadikan sumber penulisan. Apatah lagi di akhbar kesayangan kita Utusan Malaysia.

    nak hentam fikir dulu kerana ia boleh memusnahkan reputasi seseorang.

    susah sangat ke nak hubungi pegawai KDN atau Setpol Menteri ?

    ke saja nak cuit ?

    BalasPadam
  13. zaini tu manusia, tentu ada kecenderungan, jangan sampai Utusan hilang unggul kerana zaini semakin tumpul

    BalasPadam