Khamis, 21 April 2016

PANAS ~ Individu Eric Tan Di Dalam Skandal 1MDB Di Dedah..!


Makin panas beb..! sama macam musim panas sekarang ni..! makin banyak ular keluar..!

Oops! Why Did 'Saudi Royal' Use Eric Tan To Set Up Offshore Company To Pay Najib?

Rather than send money to Aabar, however, the 1MDB fund ended up transferring $3.5 billion to a different company with a name nearly identical to Aabar’s, according to the report by Malaysia’s parliamentary committee. 
Some of that money in turn was transferred, via intermediaries, to a shell company called Tanore Finance Corp., registered in the British Virgin Islands, investigators in two countries believe. 
The beneficial owner of Tanore when it was first set up was Tan Kim Loong, a young Malaysian business associate of Mr. Low’s, according to people familiar with the matter. Attempts to reach Mr. Tan were unsuccessful. 
Global investigators believe it was from Tanore that $681 million was transferred to Malaysian Prime Minister Najib’s accounts at AmBank in March 2013, according to the people familiar with the investigations.

Comment

The piece of new information in this long article was that the beneficial owner of Tanore Finance Corporation, a company set up by Aabar’s Falcon Bank in October 2012, was Tan Kim Loong, whom a “person familiar with the matter” had informed WSJ was an associate of Jho Low.

Perhaps that person familiar with the matter had assumed that WSJ would themselves be familiar with the fact that they were referring to the Chinese name of none other than the famed ERIC TAN?!

Did WSJ fail to spot the significance of this name?

As SR has pointed out in previous articles, Eric Tan was a key fixer for Jho Low and is currently under investigation by the Singapore authorities.  In particular he organised with suspended Singapore banker Yak Yew Chee for US$20 million dollars to be wired by a Jho Low company Acme Time to PetroSaudi’s Tarek Obaid.

This means that the same fixer, who channelled millions from Jho Low to Tarek Obaid, who was linked to 1MDB through the PetroSaudi deal, was the man who incorporated Tanore Finance Corporation and gave it an account at Aabar’s very own Falcon Bank, which was linked to 1MDB via a different Abu Dhabi deal.

What a mighty bloody coincidence – given that Najib is still swearing that this money had come from a Saudi Royal figure!

Did WSJ miss the full significance of its own scoop? Looks like it!


Betul ke???
Lu Fikir La Sendir!!!

44 ulasan:

  1. WSJ lagiiiiii...... FUCKKKKKKK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu barulah 'fakta' bukan 'fuck auta'...???

      Padam
    2. Dulu wsj cakap derma
      Sekarang WSJ cakap 1mbd
      Mana satu betul ini?

      Padam
    3. Ya...derma yang penuh dgn kepalsuan & keraguan, kadangkala jadi pelaburan (investmest). Yang mana satu betul?

      Apapun, punca angkara terjadi berasal dari permainan Najibul Bullshit & kewujudan 1MDB yg tersohor seantero dunia dgn stigma korup & penipuan.

      Padam
    4. FUCKKKK???

      Fuck who?? AhJibNgoK la!!!!

      Padam
    5. SR dah tulis pasal pak arab palsu tu... WSJ tunjuk surat tu sebagai sindiran...

      Padam
  2. Tan Kim Loong..Eric Tan..Jho Low..Yak Yew Chee..????

    ishk.ishk..ishk..berapa banyak daa, talibarut diguna pakai Najib untuk menipu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak jasa dia orang ni ,tak lama lagi dapat Tan Seri lah tu .

      Padam
    2. Sebabnya!!!

      Najib is the Mother Of All talibarot!!

      Padam
    3. Seperti diduga, Najib akan berusaha untuk mengelak dari terpaksa menjawab di mahkamah. Najib memfailkan permohonan untuk membatalkan saman Tun Mahathir semalam atas alasan tidak terdapat elemen perbuatan salah laku (tort misfeasance) seperti yang terkandung dalam writ saman dan pernyataan tuntutan plaintif," kata peguam yang mewakili Najib.

      Kalau betul Najib tak salah kenapa TAKUT nak naik court? Padahal court itulah satu platform utk dia kemukakan semua bukti2 secara JELAS utk dia TUNDUKKAN dan KALAHKAN Tun Mahathir, dan secara langsung BUKTIKAN Tun yg SALAH.

      Di sini kita jadi pelik, kenapa Najib tak mahu ambik KESEMPATAN utk BERSIHKAN nama dan maruah diri??

      Kalau betul tak ada salahlaku dan memang ada bukti2 kukuh, bukankah ini masa yg paling SESUAI utk BUKTIKAN dirinya tak bersalah dan dgn demikian juga semua spekulasi dapat diTAMATKAN dgn cara yg penuh BERMARUAH?? Cara yg DIADILI dlm mahkamah inilah baru dikatakan NOTHING TO HIDE.

      Padam
    4. Saudara Othman,
      I DO NOT have any intention to embarrass you, but please create your OWN comment instead of taking my comment in Din Turtle's Blog as above. This is not fair. I don't use any name accept Anonymous. My comment above is not finish as the last paragraph went missing.

      I thought of posting the same comment here (I always surf through many blogs) but it has been DONE by you.
      Anyway, thank you.

      Padam
    5. Saudara Othman,
      Just a little more to add. We are here to be TRUE. So let us uphold our TRUTH and honesty.
      Thank you

      Padam
    6. My utmost apology for plagiarizing your comment as I do concur with your thought and appreciate such writing. Anyway, may I know what's your intention of revealing this? Thank you to you too.

      Padam
    7. Saudara Othman,
      Komen tu saya post pada 1.05pm (21 April 2016) dalam blog DT.
      Harap ini tidak berulang lagi dan akan datang, kita sama-sama BERKONGSI pendapat tapi dgn CARA TERSENDIRI.
      Sekian terima kasih dan wassalam.

      Padam
    8. Ok, allow me to add & I will make it brief. I trust there is nothing wrong with taking other people's ideas. If people, in general, had never borrowed or inherited ideas from others, society would never have grown to the majestic glory that it is today.

      Critical thinkers do use other people's ideas like from the wise ones even highlight further potentialities for growth/exploration or further studies in their own work. Borrowing and tweaking other people's idea is what propels society to go forward and progress, so long it is done in good faith. Good day & salam.

      Padam
    9. Saudara Othman,
      I am sorry I have to say it here, as I do not know how to reach you personally. Anyway you are forgiven, let us don't take it too serious.

      I always read your comments and respect your comments not only in this blog but also in other blogs as well. I too sometimes made my response towards your comments but in a proper and polite way, as I see that you are someone with BRAIN and therefore you deserved my respect.

      Well, we are just ordinary people and we tend to make mistakes but that's just a small matter. Anyhow, let us share our views. Let's move on.
      Thank you.

      Padam
    10. Saudara Othman,
      I sometimes do take up others view but I will make sure to MENTION that particular comment was made by others and I would like to SHARE it in this blog with other viewers. If it's not mentioned, people might thought that it's my own opinion and it's not fair for that particular person. Anyway, let us move on.
      TQ.

      Padam
    11. Let's not prolong this little misunderstanding as we got one common big matter to resolve demi Agama, Bangsa & Tanah Air. Let's forgive & forget. Salam Perjuangan, saudara ku.

      Padam
    12. Saudara Othman,
      I agree.
      May Allah swt bless your family and u always.
      Salam perkenalan, salam perjuangan ikhlas dari saya.
      Terima kasih.

      Padam
    13. Very good of both of you to resolve the matter in an amicable manner - in the interest of the common enemy i.e Najib, 1MDB, RM2.6 / RM4.2 billion, etc.

      Let's do all we can to have him resign or be replaced.

      Padam
  3. AIDCNews – 19/4/16 – Aktivis reformasi 1998 mendesak Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengambil tindakan disiplin terhadap timbalannya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali kerana menyokong deklrasi anjuran Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Desakan itu dibuat oleh tiga NGO reformasi, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM),Otai Reformasi dan Pahlawan.

    Kumpulan ini mendesak Azmin Ali digantung daripada jawatan Timbalan Presiden PKR kerana didakwa telah melakukan perbuatan khianat bekerjasama dengan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir.

    Selain Azmin, mereka juga menuntut dua Naib Presiden PKR Rafizi Ramli dan Tian Chua juga diambil tindakan yang sama.

    Pengerusi SAMM, Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali CheguBard berkata mood pembangkang sekarang telah diperalatkan oleh Tun Mahathir.

    “Berapa lama negara perlu terus berada dalam konflik atas kehendak politik Mahathir?

    “Negara kini di ambang perubahan, dan membenarkan mood rakyat yang akan digunakan oleh Mahathir hanya akan menyebabkan ia gagal,” katanya.

    Jurucakap Otai Reformasi, Abdul Razak Ismail pula berkata perbuatan Azmin, Tian Chua dan Rafizi bersekongkol dengan Tun Mahathir seumpama mensabotaj Presiden PKR, Wan Azizah.

    “Apabila kita melihat pemimpin PKR bekerjasama dengan Dr Mahathir dan mereka seperti acuh tidak acuh, ia adalah satu bentuk pengkhianatan dan sabotaj terhadap Presiden PKR.

    “Saya menggesa Datuk Seri Wan Azizah sebagai presiden parti, mengambil tindakan dengan menggantung jawatan Azmin Ali, Rafizi Ramli dan Tian Chua kerana mengkhianati perjuangan,” kata Abdul Razak yang juga ahli DAP.

    Otai reformasi adalah satu NGO yang diusahakan YB Saari Sungip, ADUN PAN Hulu Klang

    Kita akan lihat team a anwar vs team b protun m
    Dalam pkr
    Sila ikut cerita seterusnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Posting Kejora Liberal (4:08) langsung tidak ada kena mengena dgn topik. Dia berbuat demikian hanya untuk mengalih pintu gol..tapi dah masuk gol pun. Kami tak berminat langsung urusan dalaman PKR. Kami juga bukan Penyibuk-Pengadu Domba macam Kejora Liberal.

      Sorry dude, times over times, you're wasting time & space. Got it, punk...???

      Padam
    2. Sabar othman ahmad..anon 0408 sedang berhikayat..jika benar spt yg dikatakan,mgkin ada baik dan buruk ny..rakyat membuat pemerhatian ttg warlord para pemimpin ini..perang 3buah penjuru..dari mula asal tujuan dan matlamat ny satu,menjatuhkan najib..tetapi dlm ms yg sama berlaku pergeseran dalaman parti pkr..perang saraf sudah bermula ttp persoalan ny adakah perang kali ini akan melahirkan pemimpin berkualiti yang didambakan oleh rakyat..yang benar2 ikhlas membela nasib rakyat malaysia khusunya umat melayu..best man will win..tunggu dan lihat..

      Padam
    3. chegu Bud dgn Abdul Razak tu siapa ? just kucing kurap dlm pkr saja... asalnya dr kucing kurap UMNO la depa semua ni...dah tak boleh cari makan dlm UMNO pindah la pulak ke pkr...org mcm ni boleh ikut ka...

      Padam
  4. Derma derma derma...dpt derma tp pulangkan balik...rakyat di gstkan...babi betul najit losmah ni

    BalasPadam
  5. Kahkahkahkah..
    Satu lg tokoh melayu islam kebanggaan mangkok berayon dan go fly kite.

    Kahkahkahkah..
    Syeikh eric tan ni ahli DAP ke PKR?

    BalasPadam
  6. wsj is flying his kite high .... you all punya string intengle twisted by wsj .. but then its about flying kites !!! enjoy it !!

    BalasPadam
  7. Pergh...nak tanya je? Dia tu dap ke mca?

    BalasPadam
  8. Apa yang jelas adalah dari sehari ke sehari Najib makin cuak dengan pendedahan demi pendedahan kerana semakin dia menipu orang di kampung dan di kawasan pedalaman mengenai isu 1MDB dan isu 'derma' ke akaun peribadinya itu, makin hari makin terbongkar segala penyelewengan dan salah laku yang dibuat oleh Najib itu.

    Gerombolan tukang ampu dan cybertrooper Najib makin hari makin panas bontot dengan pendedahan demi pendedahan yang mereka sendiri dah jadi biul nak menjawab semua itu kerana makin mereka jawab makin menampakkan mereka ini menyokong kegiatan jenayah Najib itu.

    Pintu penjara sedang melambai-lambai Najib dan kuncu-kuncu yang terlibat dengan skandal ini, terutama Ahmad Maslan yang dapat RM 2 juta dari Najib, Shahrir Samad yang dapat RM 1 juta dari Najib, Mas Ermiyati yang mendapat RM 50 ribu dari Najib, Apandi Ali yang bersubahat membuang kes jenayah Najib, Hasan Ariffin The 'Cari Makan' Man yang bersekongkol untuk mengubah laporan PAC, masing-masing turut dilambai oleh pintu penjara untuk masuk ke penjara.

    Sebagai manusia yang normal, saya tidak dapat membayangkan betapa tidak tahu malunya Najib dan kuncu-kuncu serta cybertrooper Najib yang sudah terdedah dengan begitu besar skandal jenayah Najib ini, tetapi masing-masing mereka tetap hendak nafikan juga, sampaikan budak sekolah pun geleng kepala tak tahan dengan karenah Najib dan kuncu-kuncunya ini, penyamun dan penyangak pun urut dada melihat perangai Najib dan kuncu-kuncunya yang begitu tidak malu masih mengaku diri baik sedangkan jenayah yang dibuat itu terbentang satu persatu setiap hari.

    Ayuhlah rakyat Malaysia sekalian, mari kita semua tandatangani Deklarasi Rakyat untuk menyelamatkan negara ini dari bahaya bankrap.

    Ingatlah hutang 1MDB akan menjadi bom jangka kepada ekonomi Malaysia sebagaimana hutang Greece dan isu hutang suprima di Amerika Syarikat sebelum ini.

    Bila-bila masa bom jangka hutang 1MDB ini akan meletup dan menghancurkan ekonomi negara ini dan sedarlah rakyat Malaysia paling terjejas apabila ledakan bom jangka hutang 1MDB itu berlaku, kerana Najib dah ada 'derma' berbilion-bilion, kuncu Najib pun dah 'standby' dengan harta di luar negara, yang jadi mangsa adalah rakyat marhaen yang bergelut untuk mencari nafkah sesuap nasi untuk diri, bini, dan anak-anak.

    Jika PAS, PKR, DAP, atau Amanah menang PRU 14 sekali pun tak ada gunanya jika ledakan bom jangka hutang 1MDB itu meledak dengan dahsyatnya, kehancuran ekonomi yang berlaku itu bukannya mudah untuk dipulihkan, sesiapa yang jadi kerajaan selepas ledakan bom jangka hutang 1MDB yang pada bulan Januari 2016 berjumlah RM 50 bilion, dan kini sudah bulan April 2016, kita tak tahu dah berapa banyak hutang itu meningkat.

    Jika perkara ini terus dibiarkan, maka ekonomi negara akan hancur, rakyat akan menjadi mangsa.

    Oleh itu, ayuhlah semua tandatangani Deklarasi Rakyat, kita perlu sekurang-kurangnya 1 juta deklarasi rakyat yang ditandatangani oleh rakyat, ayuh tandatangani deklarasi rakyat ini, biar 5 juta rakyat tandatangani, biar 10 juta biar 20 juta ditandatangani, Tun Dr. Mahathir sanggup bawa lori untuk mengangkut deklarasi rakyat untuk dipersembahkan kepada Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dan KDYMM Sultan dan Raja Negeri-Negeri Melayu serta Tuan-Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri-Negeri supaya menyingkirkan Najib dari jawatan Perdana Menteri demi keselamatan negara ini dan kesejahteraan rakyat.

    Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian, tidak malukah kita semua apabila seorang tua berumur 91 tahun seperti Tun Dr. Mahathir sanggup berhempas pulas untuk menyelamatkan negara ini sedangkan para belia hanya tengok sahaja tanpa menghargai usaha gigih Tun Dr. Mahathir ini? Di manakah maruah para belia yang menjadi pengecut tidak berani menandatangani Deklarasi Rakyat sedangkan Tun Dr. Mahathir yang berusia 91 tahun gigih memperjuangankan hak rakyat hak para belia itu juga? Buatlah yang terbaik.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak 'Baka' yahudi komen panjanj lebar ...rupa2nya last komen merayu rayu..mintak nyawa .... meraung raung mintak sain deklarasi rakyat bersama momok sambil bawak lori.... kah kah dari porshe bawak lori... kah kah daklrasi dari dataran merdeka ke booth ajee tepi
      stadiom darulaman bila nak dpt 1juta mcm nihhh....... kah kah kahh...puiiiii..

      FuuccCCCKKKKK.....!!!!!

      Padam
    2. Apahal asyik mencarut ni? Kau tak nak tandatangan Deklarasi Rakyat tu aku tahulah yang kau tu dah ditabur dedak setiap bulan oleh Najib, itu lantak kau sahajalah.

      Kau menuduh aku sebagai baka Yahudi, tetapi cuba kau siasat baka kau tu pula, entah-entah keturunan firaun dan Yahudi Bani Nadhir di Khaibar, sebab tu buruk sangat perangai kau ni.

      Walau apa pun, ini sudah lebih dari 250,000 rakyat yang sudah menandatangani Deklarasi Rakyat, saya dan keluarga saya pun dan tandatanganinya sebagai tanda kesetiaan kami sekeluarga kepada Malaysia.

      Kau pula apahal tak tanya Najib pasal apa dia tak mau saman WSJ tu kalau dah Najib kata WSJ tu fitnah dia? Apa yang Najib takutkan? Sebab yang nak kena saman tu bukannya Najib, tapi WSJ, tapi pasal apa Najib takut saman WSJ?

      Sebabnya adalah Najib takut jika perkara ini dibawa ke mahkamah, maka Najib akan terpaksa untuk mendedahkan yang wang USD 681 juta bersamaan RM 2.6 bilion itu adalah wang daripada 1MDB yang disonglap melalui Aabar Investment PJS Limite BVI yang dibuat seolah-olah syarikat itu milik IPIC sedangkan syarikat itu adalah syarikat tipu untuk songlap wang 1MDB, lepas tu masukkan wang itu ke Tanore Financial, kemudian masukkan ke dalam akaun peribadi Najib di AmBank, lepas tu takut terdedah, keluarkan wang itu dan masukkan semula ke Tanore Financial di Singapura pula.

      Sila buktikanlah yang USD 620 juta bersamaan RM 2.03 bilion itu dah dipulangkan kepada Arab, sedangkan hakikatnya wang itu dibekukan di bank oleh pihak berkuasa kewangan Singapura.

      Teruskan membohong, satu persatu akan terdedah, hingga Najib jatuh terlentang dan para pengampu pun menggelapar mencari dahan lain untuk berpaut kelak.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Jangan nak melalut lah abu bakar..takdak bangkrap nya msia..hutang dlm proses rasionalisasi...boleh diselaikan..pemberi hutang berbkliom pun tak kalut..geng ko pulak terencat akal..

      Padam
    4. Takdak bangkrap jgnlah kenakn GST pada rakyat malaysia..!dah la barang naik,gst lagi..rakyat bwhan ni nk claim gst kat sape..?kat ko ke joe labu..bangang nk mampuih ang ni..bodoh piang..!

      Padam
  9. Apa apa berita mesti dikaut dari fitnah WSJ...

    Apa....? WSJ lagi.............

    FuuccccCCKKKKK.....!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa dia, sudah 43 kali selasa sudah berlalu sejak ancaman dari Najib nak saman WSJ pada bulan Julai 2015????????

      Pasal apa Najib tak saman lagi ni, sila buktikan di mahkamahlah yang WSJ tu menipu? Pasal apa Najib takut sangat nak berhadapan dengan WSJ di mahkamah?

      Jika Najib menyaman WSJ di Malaysia pun, saya rasa WSJ sanggup berhadapan dengan Najib di mahkamah di Malaysia.

      Najib hanya buat alasan untuk tak mau saman WSJ kononnya Najib tak dikenali di Amerika konon, kononnya nanti dapat pampasan ciput jika menang, sedangkan hakikatnya berbilion masyarakat dunia mengenali Najib sebagai perompak yang menyamun harta negara sendiri, malahan Najib akan kalah dalam perbicaraan di mahkamah dan akan dihumban ke penjara sebab Najib memang buat salah.

      Sebab itulah Najib begitu takut untuk berhadapan dengan mana-mana pihak mengenai isu 1MDB dan RM 2.6 bilion serta penyamunan wang dalam SRC International.

      Kepada pengampu teruskan mengampu, sampai bila korang nak mengampu, nak menongkat langit ke, sampai bila boleh tongkat langit?

      Bersatulah rakyat Malaysia sekalian, selamatkan negara ini, tandatanganilah Deklarasi Rakyat untuk menyelamatkan negara ini dan menyelamatkan kita semua juga.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu bakar..najib nak saman ke tak nak ker .dia punys pasal lah..tidak jadi kesalahan..dah tahu wsj tu kaki fitnah.

      Padam
    3. joe.. setiap artikel wsj satu2 dah terbukti... sikit2 pekung najib terbuka...

      Padam
  10. Terkini Raja Petra yang sering menyibuk menuduh Sarawak Report sebagai penipu dan sering mendewa-dewakan Najib telah dihantar surat saman oleh Pengarang Sarawak Report Claire Rewcastle Brown, kini Raja Petra pula yang memohon maaf di dalam blognya sendiri Malaysia Today kononnya dia tak tahu pasal penulisan yang menuduh Claire dengan tuduhan yang bukan-bukan itu.

    Claire dah hantar surat saman kepada Raja Petra, sekarang ni Najib bila lagi nak hantar surat saman kepada WSJ dan ABC News jika pendedahanan yang dibuat oleh kedua-dua media itu adalah fitnah terhadap Najib?

    Claire berani kemukakan saman terhadap Raja Petra kerana dia di pihak yang benar, dan Raja Petra pun goyang sampai minta maaf, tapi Najib sampai sekarang masih tak saman WSJ walaupun Najib asyik kata WSJ fitnah dia dan dah lebih 40 selasa sejak ancaman Najib untuk saman WSJ tetap Najib masih tak saman WSJ lagi, pasal apa ye?

    Apa kata Keris Berayon, Nek Tempoyak, sman, System baru, semangat Cash Is King, hadi, adi, dina, musang hitam, memang terok, adamyan, Lokman Nor Adam, Puad Zarkashi dan lain-lain kuncu serta cybertrooper Najib dalam perkara ini?

    Harapnya mereka dapat memberikan 'penjelasan' mengenai perkara ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah...

      Kan aku dah cakap ..rpk yang dipuja2 oleh pemakan dedak haram najip tu merupakan pemakan dedak tersohor..

      Padam
  11. Mana dia Najib? Awak kat mana Najib? Awak kat mana Najib?

    Bila nak saman WSJ pasal isu RM 2.6 bilion a.k.a USD 681 juta tu Najib?

    Katanya ada surat dari 'putera arab' yang derma dengan ikhlas kepada Najib, bawalah ke mahkamah ke sebagai bukti. Bawa juga Prince Saud Abdul Aziz Majid Al Saud tu sebagai saksi.

    Malahan Menteri Luar Arab Saudi pun dah buat u-turn, daripada wang pelaburan kini dah jadi wang derma pula, maka bawalah menteri luar arab saudi tu sebagai saksi.

    Malahan bawa juga Lester Melanyi yang kononnya mempunyai bukti dokumen mengenai 1MDB yang dipalsukan itu.

    Malahan Justo yang kini dipenjarakan di Thailand pun, Najib bolehlah buat permohonan untuk membawa Justo ke Malaysia bagi menjadi saksi terhadap kononnya dokumen 1MDB yang dipalsukan itu.

    Kalau betulah ada surat dari putera arab dan putera arab Prince Saud Abdul Aziz Majid Al Saud itu wujud, malahan kalau betullah Menteri Luar Arab Saudi itu yakin dan punya bukti wang USD 681 juta a.k.a RM 2.6 bilion itu adalah wang derma dari keluarga diraja Arab Saudi, malahan kalaulah Lester Melanyi punya bukti kukuh yang semua dokumen 1MDB yang disiarkan oleh WSJ itu adalah dipalsu, malahan kalau betullah Justo memalsukan dokumen 1MDB itu, malahan kalau betullah ada manusia yang bernama James Steward yang kononnya memalsukan dokumen 1MDB itu bagi pihak Sarawak Report, mengapakah sampai sekarang Najib tidak membuat laporan polis atau sekurang-kurangnya membuat tuntutan saman kepada WSJ dan Sarawak Report mengenai perkara ini?

    Apa yang Najib takut sangat nak buat laporan polis dan saman itu?

    Ini hanya mencerminkan Najib memang terlibat dengan kegiatan jenayah yang dilaporkan oleh Sarawak Report dan WSJ serta ABC News itu.

    Makin hari makin terdedah, Najib dan kuncu-kuncu tak ada bukti nak nafikan apa yang dilaporkan itu, mereka hanya nafi begitu sahaja tanpa bukti, siapa pun boleh buat kalau macam tu.

    Marilah kita selamatkan negara ini, tandatanganilah Deklarasi Rakyat, kita buatlah tuntutan kepada Seri Paduka Yang DiPertuan Agong, para Sultan dan Raja, serta Tuan-Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri-Negeri supaya mendesak Najib meletak jawatan dan kes ini di adili di mahkamah dengan segera, kerana apa yang berlaku sekarang ini bukan setakat memalukan Malaysia, tetapi memalukan kerajaan kerana kerajaan dianggap bersubahat dengan penjenayah, malahan memalukan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, Sultan dan Raja serta Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri-Negeri yang dianggap membiarkan kegiatan jenayah yang dilakukan oleh Najib sewenang-wengannya hingga mendatangkan rasa benci dan meluat serta tidak hormat kepada Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, Raja dan Sultan serta Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri-Negeri.

    Kita tidak boleh menyalahkan masyarakat antarabangsa dan rakyat yang memandang kerajaan negara ini membela penjenayah, kita tidak boleh menyalahkan masyarakat antarabangsa dan rakyat yang melihat Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, Raja dan Sultan serta Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri-Negeri sebagai tidak relevan dan tidak perlu kepada negara ini.

    Bersambung..............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sambungan...............

      Ini kerana kerajaan sendiri yang membiarkan isu jenayah Najib ini tidak ditangani dengan betul, malahan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, Sultan dan Raja, serta Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri-Negeri, mereka ini sendiri membiarkan kemelut ini berterusan tanpa mengambil inisiatif yang jelas untuk menyelesaikan perkara ini.

      Kesannya ekonomi negara makin teruk, rakyat semakin susah, ramai kehilangan kerja, ramai yang perniangaannya terpaksa ditutup akibat kerugian yang berpanjangan, tetapi tengoklah apa tindakan kerajaan, apa tindakan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, Raja dan Sultan, serta Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri-Negeri, mereka ini dibayar gaji, diberi elaun menggunakan wang cukai dari rakyat, tetapi apa balasan mereka kepada rakyat? Masing-masing orang atasan ini hanya mementingkan diri, tidak mahu ke hadapan untuk mempertahankan rakyat, masing-masing hanya menjaga temolok sendiri sahajalah.

      Apa orang-orang seperti para menteri, timbalan meneeri, ahli parlimen, pegawai kanan kerajaan seperti Ketua Polis Negara, Peguam Negara, malahan para raja dan sultan serta yang dipertua negeri-negeri tidak berasa malu membiarkan jenayah berleluasa hanya kerana jenayah itu dibuat oleh Najib, sedangkan setiap bulan mereka ini mendapat gaji dan elaun hasil daripada jerih payah rakyat yang berkerja keras untuk mencari rezeki dan kemudiannya membayar sebahagian wang itu kepada kerajaan sebagai cukai dan wang cukai inilah yang digunakan untuk bayar gaji dan elaun orang atasan ini, tetapi tengoklah apa balasan mereka terhadap kesetiaan rakyat selama ini?

      Jika ada yang nak mengatakan saya menghasut, menghina raja, sultan dan yang dipertua negeri, menuduh saya subversif, menuduh saya komunis, tuduhlah, hakikatnya saya bukan menghasut, saya bukan menghina, saya bukan komunis, saya bukan subversif, tetapi saya adalah rakyat yang mahu pertahankan hak saya sebagai rakyat negara ini.

      Jika hak saya sebagai rakyat juga dihalang untuk saya pertahankan, apa sudah jadi dengan negara ini? Negara wujud kerana adanya rakyat, malahan segala dengan menteri, timbalan menteri, ahli parlimen, ADUN, sultan, raja, yang dipertua negeri, itu semua ada disebabkan adanya rakyat, kalau mereka duduk seorang diri, macam mana mereka nak dapat jawatan itu semua?

      Jadi jika nak tuduh saya menghasut, fitnah, hina orang atasan, komunis, subversif, maka seeloknya orang atasan yang berkenaan cermin diri mereka terlebih dahulu, apakah peranan mereka kepada negara dan rakyat negara ini, apakah mereka itu ada jawatan untuk mendapat gaji dan elaun semata-mata tanpa mereka peduli kepada kepentingan rakyat dan negara? Mereka nilailah diri mereka sendiri sebelum hendak ambil tindakan terhadap saya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  12. Eh? Pelik la..

    Kononnya najip tak salah...
    Kononnya najip bersih suci dan tak terlibat langsung..
    Kononnya ini semua fitnah...
    Kononnya saksi pak arab boleh diterima..

    Tapi apakejadahnya najip memohon batalkan saman tun m? Nampak sangat dia sendiri tak yakin dia bersih...

    BalasPadam
  13. Marilah kita ramai2 pakat berdoa setiap hari semoga najib Dan koncu2nya dihinakan Allah dgn Cara mereka dapat dibicarakan Dan diadili dgn baik seterusnya dipenjarakan. Amin ya Allah.

    BalasPadam