Khamis, 28 April 2016

1MDB ~ Masaalah Dalaman Kepala Bana..!


Setelah menafi dan mengelak..! seluruh jentera kerajaan termasuk para pemakan dedak dipaksa untuk menyanyikan laungan suci murni 1MDB..! 1MDB penyelamat..!Setelah membubar, membuang, mencantas, menggantung dan yang sewaktu dengannya..! Setelah laporan PAC yang di 'audit' oleh Pengerusinya sendiri..! 

Setelah dunia dan rakyat bangkit mempersoal..! setelah kaki terikat..! setelah terdedah..! setelah tersirna..! tiba tiba kata itu masaalah dalaman..! itu masaalah mereka..!

Woii..itu duit negara..! itu duit rakyat..! Jangan biadap dan kurang ajar dengan kenyataan tak bertanggungjawab..! Kenapa Arul tak report Polis? report SPRM? mana kertas siasatan sebelum ini? kenapa tiada lagi tangkapan dan siasatan yang dihadapkan keatas Shahrol?

Rakyat bukan bangsat..! Rakyat adalah 'tuan' kepada tanahair tercinta ini..! Anggota kerajaan adalah pemegang amanah yang diberikan oleh rakyat..! hak rakyat..! harta rakyat..! bukan harta pusaka dan harta mak bapak dia orang..!!!

1MDB: Kehilangan berbilion isu dalaman bagi IPIC selesaikan

1MDB hari ini berkata dana AS$3.5 bilion yang dibayar oleh firma pelaburan Malaysia itu tetapi tidak diterima oleh International Petroleum Investment Company (IPIC) adalah "masalah dalaman" untuk diselesaikan oleh firma milik Abu Dhabi itu.
Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan 1MDB Arul Kanda Kandasamy berkata ini kerana dana Malaysia itu berurusan secara langsung dengan eksekutif kanan IPIC dan anak syarikatnya, Aabar Investments PJS.
"1MDB menegaskan bahawa ia berurusan dengan eksekutif kanan, justeru urus niaga itu mengikat IPIC dan Aabar Investments PJS sebagai syarikat korporat - maka, ia adalah isu dalaman mereka untuk diselesaikan," katanya dalam satu kenyataan hari ini
Adalah dilaporkan bahawa penyiasat antarabangsa percaya wang berkenaan terpesong daripada 1MDB kepada sebuah syarikat di Kepulauan British Virgin yang mempunyai nama yang hampir sama dengan Aabar Investments PJS tetapi tidak mempunyai sebarang kaitan dengan IPIC.
Wang berkenaan adalah sebahagian daripada deposit yang sepatutnya dibayar oleh 1MDB kepada Aabar Investments PJS sebagai jaminan untuk dua bon yang diterbitkannya.
Ia juga sebagai bayaran bagi penamatan pilihan untuk Aabar melanggani 49 peratus pegangan dalam aset kuasa milik firma pelaburan Malaysia itu.
Walau bagaimanapun, Arul Kanda berkata 1MDB akan membantu dalam menyelesaikan perbezaan pendapatnya dengan IPIC.
"1MDB tidak akan menjauhkan diri dan berharap untuk menyelesaikan pertikaian ini bersama IPIC melalui perbincangan dan jika perlu ke timbang tara, untuk memastikan penyelesaian segera, demi kepentingan semua pihak berkepentingan.
"Dalam pada itu, 1MDB akan terus memberi kerjasama sepenuhnya kepada Polis Diraja Malaysia dalam siasatan yang sedang dijalankan ke atas syarikat itu.
"1MDB sentiasa berpendirian dan terus mengekalkan pendirian bahawa jika ada bukti salah laku ditemui, maka tindakan perlu diambil, menurut undang-undang," katanya.
Ketika kontroversi berbilion dolar yang hilang itu, IPIC enggan memenuhi peranannya sebagai penjamin bon 1MDB dengan membayar faedah.
Ini menyaksikan keingkaran di pihak 1MDB semalam selepas IPIC tidak membayar faedah AS$50 juta ke atas bon jaminannya itu.
Mana para Menteri pengampu? mana para penjilat? bangkit dan desak agar kehilangan duit rakyat ini dipulangkan semula kedalam kantung negara..!
1MDB kalau benar nak tolong...dedahkan semua dokumen..! dokumen yang dikeluarkan oleh The Edge, WSJ dan yang lain lain boleh dijadikan rujukan..! 1MDB perlu bekerjasama dengan pihak Switzerland, Singapore, Peranchis, Australia, Hong Kong dan lain lain..! Buat gerakkan secara besar besaran..! Dedahkan dalang dan kepala bana..! heret ke muka pengadilan..!
Mana Jho Low? Mana Suboh? Mana Nik Faisal? Mana Casey Tang? Mana Jasmine? Kenapa PDRM tak minta bantuan Interpol mengesan mereka ini???
Gabenor Bank Negara yang baru perlu diberikan ruang yang seluas luasnya untuk mengambil tindakan ke atas 1MDB..!
Jangan pulas telinga..! Jangan pijak kepala? Semata mata nak jaga kepala bana..!!!
Ada maruah ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

41 ulasan:

  1. Wooiiiiiiiiiii....macaiii berbayar bila nak sedarr..ProOO00ootTt

    BalasPadam
  2. Seorang mamat A yang disegani masyarakat pergi ke bank untuk membuat bayaran hutang sebanyak RM10,000.00 di kaunter bank. Setelah beberapa hari, tiba2 pihak pengurusan bank tersebut memberitahu ia tidak mendapat bayaran dari mamat A dan telah melaporkan kepada pihak berkaitan berkenaan masalah tersebut. Pihak bank juga telah menghebahkan perkara tersebut sehingga ke pengetahuan media. Apa tindakan pertama yang mamat A perlu buat?

    A) Ambil sikap tidak peduli kerana dia telah membuat bayaran.
    B) Membuktikan resit bayaran kepada bank secepat mungkin.
    C) Membuat laporan Polis
    D) Memutarbelitkan kenyataan.
    E) Mengadakan sidang media yang menyalahkan pengurusan bank.

    BalasPadam
  3. 3.37
    tidak ada satu pun yg tepat ....anda perlu lapor pada blogger batu api putramerdeka.blogspot.com terlebih dulu.... sbb blogger ni yg paling awal terkinja kinja akan buat spekulasi dan fitnah .... kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah..
      Kepakaran cai najis alih tiang gol

      Padam
  4. Oooh Yer Ker...Kesian Kesian Kesian... Kesian sungguh dengan Blogger Banggang nie..teruskan teruskan kah kah kah

    Mana pergi pengomen setia Babkar Babi macai mamakkuty haramjaddah mahathir pukisial mahacelaka ooooiiii

    dah tak nak komen lagi Bakar Babi oooi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Caiii...heran juga aku..mengapa mamaqkutty juga pilihan mohd najib ketuai mdb...dan mengapa perlu kaitkan tun m dlm setiap komen...orang yg sama saja...ProOO00ootTt

      Padam
    2. 356..adalah contoh terbaik hasil dari memakan dedak 5 kali sehari..

      Simpton simpton pemakan dedak:
      ● tiada langsung daya berfikir
      ● ketawa sorang sorang
      ● mencarut dan memaki hamun
      ● perasan
      ● bodoh

      Padam
    3. Kena biasakan diri dengan pemakan dedak. Kalau ada usaha nak sedarkan orang tak cerdik demi bangsa, agama dan negara. Itu baru usaha yang sedikit.

      Ramai yang sanggup difitnah dan dipenjara. Bukan baru. Dari zaman penjajah lagi.

      Padam
    4. Kpd 3.56 tak guna kau solat kalau diri tak berhenti mencarut memaki hamun org......atau kau memang org yg tak solat....atau kau bukan org Islam?? Sebab kalau org yg mengucap kalimah syahadah 9 kali sehari dlm tahiyyat tentu mulutnya takkan selesa mencarut memaki-hamun.

      Kalau kau org Islam baiklah muhasabah diri tapi kalau kau bukan org Islam tak apa teruskan saja dgn carut dan maki hamun kau.

      Padam
  5. Anon 3.52. Ikut crita member2 yang kerja guru, kebanyakan pelajar yang tak bleh jawab dlm peperiksaan biasanya dia edit soalan atau buat jawapan sendiri.

    Terutama pelajar yang memang dikenali pemalas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikut cerita member2 jer keww...? Ikut cerita2 member ko yg suka wat fitnah kew.... ada fakta tak tuh......ahakss...

      Padam
    2. Kalau orang tak cerdik memang amat susah nak nampak fakta bro.

      Dalam kelas, si guru bentangkan seribu fakta pun, yang dungu masih begitu juga. Bagilah kanta sebesar manapun mereka tak nampak. Lebih malang ada yang saja buat tak nampak.

      Usaha terakhir guru mungkin masukkan ke kelas pemulihan.

      Padam
    3. Kahkahkah..
      Cash is king.
      Nk buat ape blaja. Final exam rasuah cikgu.

      Kahkahkah

      Padam
  6. Pemakan dedak akan menerima balasannya lambat atau cepat. Tunggulah. Satu komen yang relevant Putra Merdeka

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MDB tak akan terlepas sehebat mana dia berkuntau. Sebab lepas ni akan keluar berita bagaimana wang yg tersesat masuk dalam Aabar BVI tu menjelajah ke mana pulak.

      Jangan hairan jika tuduhan:
      1MDB > Aabar BVI > Red Granite (Wolf of Wall Street)
      dapat dibuktikan dgn jelas. Maka wang yg tersesat itu sememangnya sengaja disesatkan oleh 1MDB atas arahan Pengerusi Lembaga Penasihatnya sendiri.

      'The FBI has issued subpoenas to several past and present employees of film production company Red Granite Pictures in regards to allegations that US$155 million was diverted from 1MDB to help financed the 2013 film The Wolf of Wall Street, and which has Najib's stepson Riza Aziz as its co-founder and chairman'

      Padam
    2. Tumpuan kita bukanlah kepada pemakan dedak. Tetapi kepada Mohd Najib. Kita mau dia turun takhta secepat mungkin. Kita tak mau kewangan dan ekonomi negara kita makin teruk. Kita tak mau segala aset yg ada dalam 1MDB habis terlepas ke tangan negara luar.

      Kalau nak tunggu siasatan agensi penguatkuasa luar negara tu entah bila nak habis. Itu yg Tun M minta bantuan luar, keluarkan hasil siasatan secepat mungkin. Bukan nak suruh datang jajah Malaysia dan heret Mohd Najib ke muka pengadilan. Kalau nak harap kepada penyiasat Malaysia, memang tak boleh harap. Setakat pakai airliur saja sebagai bahan bukti.

      So kita kena tunggu hasil siasatan dulu baru boleh ambil tindakan? Kalau lima enam tahun pun ok jugak?

      Untuk kesejahteraan dan keselamatan negara, Mohd Najib perlu bercuti. Biar kita sendiri siasat pun tak apa, tapi tanpa gangguan dari dia. Tak ada penyiasat yg dilantik jadi menteri, tak ada pendakwa yg sakit tenat dan tak ada saksi yg kena bom. Kalau dah disiasat atau dihukum tak bersalah, dunia tak boleh salahkan kita pertahankan Mohd Najib sebagai Perdana Menteri.

      Padam
    3. Ini antara siasatan yg dijalankan di US. Siasatan bukan sebab peribadi Mohd Najib. Dia dah mula ngam dgn Obama, baik utk hubungan diplomatik kedua negara. Baik utk perhubungan dgn negara Islam moderat. Kita juga dah masuk TPPA. Merugikan Amerika utk memusuhi Malaysia.

      1. FBI in the United States had begun investigations regarding money laundering involving 1MDB.
      2. US Justice Department's international corruption unit has begun a probe looking into property purchases (properties that have been purchased by shell companies that belong to Riza Aziz and close family friend Jho Low) in the United States's involving Najib's step-son Riza Aziz and the transfer of millions of dollars into Najib's personal account,
      3. FBI has issued subpoenas to several past and present employees of film production company Red Granite Pictures in regards to allegations that US$155 million was diverted from 1MDB to help financed the 2013 film
      4. FBI and Department of Justice is investigating the role of Goldman Sachs in allegations of money laundering and corruption. Tim Leissner, the former chairman of Goldman Sachs' Southeast Asia branch was issued a subpoena.

      Padam
    4. Agensi Penguatkuasa Undang2 Antarabangsa Menyiasat 1MDB. Mereka buka kertas siasatan sebab laluan jumlah wang yg banyak melalui bank2 negara mereka. Bukan suka2 nak siasat syarikat mengaut kerugian berlebihan seperti 1MDB ini.

      1. Financial Market Supervisory Authority (Finma), Switzerland
      2. Serious Fraud Office, United Kingdom
      3. Office of the Attorney General of Switzerland
      4. Hong Kong police
      5. Justice Department's International Corruption Unit, USA
      6. Monetary Authority of Singapore
      7. Commercial Affairs Department, Singapore
      8. State prosecutors in Luxembourg
      9. Financial Intelligence Unit, Seychelles
      10. FBI, USA
      11. Australian Securities and Investments Commission

      Padam
    5. hebat sangat ke malaysia ni sampai Amerika takut memusuhi malaysia..Amerika amat tegas jika berdepan depan pemimpin yg korup..atau saje je nak tengok contoh negara Islam konon, yg akhirnya hanya bertopengkan agama..auyai..

      Padam
    6. Bagi kawan2 yg bijak berhujjah dan bercerita tentang Tun M tu aku mintak fikir dalam2. Lebih2 lagi yg gunakan kitab kelabu RPK tu.

      Aku bukan nak kata dia tipu. Kebanyakannya memang benar. RPK memang bijak dan berpengetahuan tinggi, berkali ganda bijak dari aku, tapi...

      Sori, ada hal berbangkit, malam ni aku sambung...

      Salam,
      QQ

      Padam
    7. Aku hanya minta dalam dekarasi bukti wang 1mbd di bank JP Morgan masuk wang ke akaun ambank najib ,sampai macai sekarang gagal bagi bukti pada aku ini

      Hanya dua muka Surat je tapi gagal bagi

      Padam
    8. Mana siasatn di buat 'cerita aku satu persatu
      1. Financial Market Supervisory Authority (Finma), Switzerland
      2. Serious Fraud Office, United Kingdom
      3. Office of the Attorney General of Switzerland
      4. Hong Kong police
      5. Justice Department's International Corruption Unit, USA
      6. Monetary Authority of Singapore
      7. Commercial Affairs Department, Singapore
      8. State prosecutors in Luxembourg
      9. Financial Intelligence Unit, Seychelles
      10. FBI, USA
      11. Australian Securities and Investments Commission

      Semua menipu tak siasatn di buat
      FBI di amerika tak nak siasat najib ITU
      Di Swiss pun tak ada siasat najib semasa dia Swiss
      Di Hong Kong menanbah cerita bagi sedap
      Di Australian tak pun pelaburan 1mbd ITU buat apa dia siasat

      Lain Kali kalau menipu biar betul dok menambah cerita je

      MaCai senang je kau bodoh orang ia

      Macai gagal yakin aku untuk tandatangan dekarasi Rakyat ITU

      Aku minta dua muka Surat transfer wang 1mbd di bank JP Morgan ke masuk ke dalam akaun najib di ambank ,ITU gagal di bagi blog ini

      Padam
    9. aku28 April 2016 5:23 PTG tanya ‘hebat sangat ke malaysia ni sampai Amerika takut memusuhi malaysia’
      >> Kat mana aku cakap Malaysia hebat? Kat mana aku cakap Amerika takut? Adakah kerana aku tulis ‘Merugikan Amerika utk memusuhi Malaysia.’

      Lepas tu kamu cakap ‘ (1) Amerika amat tegas jika berdepan depan pemimpin yg korup..(2) atau saje je nak tengok contoh negara Islam konon, (3) yg akhirnya hanya bertopengkan agama..auyai..’
      >> Pandai pulak lepas tu. (1) Memang Amerika tegas dgn pemimpin korup. Pada Sidang Kemuncak Keselamatan Nuklear, bulan Mac lepas berpuluh ketua negara hadir, tetapi Malaysia diwakili oleh TPM. Kenapa agaknya ye? (Semasa Forum Ekonomi di Arab Saudi sebelum tu, tak dijemput pun dia nak hadir jugak, buat ucapan pun kena bayar ‘sebagai paid sponsor’). Itu cara Amerika mengelak dari berkawan dgn Najib. (2 & 3) Betul, Amerika mau Malaysia jadi negara Islam contoh yg berpendirian sederhana, mengutuk keganasan dll. Samada dia yakin Malaysia boleh laksanakan pendirian itu lain cerita, tetapi Amerika mau tunjuk kepada dunia dia mahu berbaik dgn negara Islam. Dan kalau bukan kerana Islam pun Amerika mahu luaskan pengaruhnya kepada negara yg sebelum ini renggang dari mereka. Niat yg sama juga ada pada Arab Saudi. Di satu pihak mereka menjadi negara suaka politik bagi pemimpin korup negara Islam, tetapi mereka juga beri bantuan kepada negara yg terbabit. Misalannya: ‘Takpa aku simpan Najib di sini, tapi kita boleh kerjasama lebih erat, ok?’. Antara menteri Arab Saudi yg jalankan usaha ini ialah Adel Al-Juberi, sejak dia jadi Duta ke Amerika lagi.

      Padam
    10. Tanpa Nama28 April 2016 6:20 PTG tulis ‘Aku hanya minta dalam dekarasi bukti wang 1mbd di bank JP Morgan masuk wang ke akaun ambank najib.’

      >> Kamu budak TADIKA semalam ke? Siapa kamu nak mintak2 itu ini. Dekarasi apa? Kalau bukti wang 1MDB tu masuk ke akaun Mohd Najib, kenapa mintak dekat aku, atau tuan blog, atau Tun M. Kamu mintak le Mohd Najib yg tunjukkan. Wang tu masuk dalam akaun dia, bukan akaun aku atau sesiapa. Kalau Mohd Najib kata kena fitnah, buktikan yg dia berada di pihak yg benar. Jika betul, barulah tuduhan yg Tun M, Sarawak Report, WSJ dan lain2 menjadi FITNAH yg amat jahat. Tapi ada dia peduli dgn ‘fitnah’ yg dilemparkan kepadanya. Dan atas sebab itulah Tun M saman Mohd Najib di mahkamah.
      Mohd Najib takde telor nak saman sesiapa pun sebab takut tembelangnya sendiri yg akan meletup.

      Padam
    11. Tanpa Nama28 April 2016 6:31 PTG
      1. FBI di amerika tak nak siasat najib ITU
      >> Takde siapa siasat Mohd Najib. Yg disiasat ialah sejumlah wang yg terbang ke sana sini melalui bank mereka. Dan sumber itu dari 1MDB.
      2. Di Swiss pun tak ada siasat najib semasa dia Swiss
      >> sama seperti 1 di atas
      3. Di Hong Kong menanbah cerita bagi sedap
      >> Polis HK siasat wang USD250juta di Credit Suisse yg ada kaitan dgn 1MDB
      4. Di Australian tak pun pelaburan 1mbd ITU buat apa dia siasat
      >> Yg pertamanya ialah sebab ANZ Bank yg ada saham minoriti di AmBank di mana akaun Mohd Najib berada. ANZ nak lupuskan sahamnya dan jauhkan diri dari Mohd Najib, Kemudian ada syarikat2 2 Miami Key, Avestra Asset Management dan beberapa sykt lain yg ada business deal yg meragukan. Sykt2 ni ada kaitan dgn anak Mohd Najib.

      Aku dah cakap awal2 lagi, dema bukan siasat Mohd Najib sebagai individu. Kebanyakannya atas syak pengubahan wang haram yg entah macam mana timbul pulak nama 1MDB, Mohd Najib, anaknya, Jho Lo dll.

      Aku bangkitkan semua ini supaya kita sedar bahawa ada sesuatu yg amat tak kena dgn 1MDB. Hasan cari makan nak cakap 1MDB sihat walafiat pun dah jadi amat diragui. Dia kata OK di Malaysia saja, tapi wang 1MDB menjelajah rata di negara yg tak sepatutnya bersangkut paut seperti yg anon 6:31 cakap.

      Takkanlah media antarabangsa yg dikawal Yahudi punya kerja. Habis satu dunia dema kawal ekonomi. Sampai Mohd Najib sendiri kena jemput Goldman Sachs utk urusan2 jualbeli bond 1MDB. Mungkin jugak lahhhhhhhh…..

      Padam
    12. Malas dah aku nak layan soalan2 bodoh yg lain tu. Letih nak melayan korang yg serba kekurangan ajaran ni...

      Padam
    13. Pasal cerita RPK tu aku KIV sekejap. Ada tetamu di rumah aku. Sori

      Padam
    14. Bravo QQ! Tq

      Padam
  7. Kelam.kabut apa kata ko sendiri yg molakan siasatan... ko duk merenyeh renyeh ... msksn tido berak cangkung ....tup ..tup.. barua red bean army masyukk 20k setiap bulan
    apanama elok ko dan macai momok yg molakan siasatan... klu asyik nk tungguuuu siasatan FBI jer bila nak selesai daaaa....kes LGE banglo lajak laris suma dah selesai la... tunggu bila lagi LGR mau
    saman jer lagi.... lu brani lu siasat la... mana tau nnti najib saman ini blogger ..... ada brani broo otak kelamqabut.....!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 528... '..mana tau nnti najib saman ini blogger..'.. KAHKAHKAHKAHKAGKAHKAHKAHKAH.. adoyyyaiii.. lawak larr.. mmg lawak lu cai...

      Padam
  8. KITA ORANG SAMPAI LA NIH...... MASIH MENUNGGU
    SURAT SAMAN DARI LGE DALAM KES BANGLO LAJAK LARIS. ....MASIH LAGI TAK SAMAN KANINNA.... TIEWWWE NA SENGGGGG

    BalasPadam
    Balasan
    1. 551.. KANNINA .. itu LGE dan najib arr.. dua dua olang pun manyak Cibai larr.. sampai sikalang pun talak saman...

      ..eiii.. mau tanya sikit arr.. lu punya stok dedak banyak lagi ka??!!.. Ma Ka Hai lu.. makan solang solang!!..

      Padam
  9. Simpton simpton pemakan dedak:
    ● tiada langsung daya berfikir
    ● ketawa sorang sorang
    ● mencarut dan memaki hamun
    ● perasan
    ● bodoh

    BETUL TU!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang aku berdebat Cara matang
      Aku hanya minta dalam dekarasi bukti wang 1mbd di bank JP Morgan masuk wang ke akaun ambank najib ,sampai sekarang macai gagal bagi bukti pada aku ini

      Hanya dua muka Surat je tapi gagal bagi

      Padam
    2. 6.21 lu nak bukti? berdebat lu sape? Lge punya bukti apa yg ko ada? Stakat tabur air liur? Nak bukti jp morgan dah beri, nak bukti tandatangan najib dah beri, nak bukti duit derma datang dari 1mdb dah beri, masuk akaun najib dah beri bukti, tu pasal soklan pertama tu nak tanya balik...lu sape?

      Padam
    3. 6.21 Lu kerja mencacai je chai, lihat 6.15 & 6.35 betul tak? Sebenarnya lu sorang je komen kat blog putra merdeka ni...betul tak? Pastu adala guna nama samaran lain, kunun2 lu ramai le...

      Macam mana kami boleh kesan? Hasil tulisan tu....bertaubatlah chai.

      Padam
    4. Bukti JP morgan la masuk acc Ambank..?tandatangan dah beri..? Kenapa lu tanya kami..? Kami tak ada bukti tu.. itu tuduhan kamu saja... tunjukkan bukti dan siar dlm blog ini bukti masuk ke acc AmBank pun cukup la... tandatangan skali tunjuk dan siarkan dlm blog ini...jgn nak spinn lgi..tunjukkan..NOW... ada brani broo...

      Padam
    5. 7.25 macam burung kakak tua plak pencacai ni...kalau lu takda bukti, lu nak suruh kami beri plak ke? Macam najib juga la, tandatangan keluarkan duit rakyat, tapi tak sedar wang berjuta masuk akaun? Jap jap jap...tak sedar duit masuk akaun tapi boleh menghabiskan 15 juta untuk berjoli sakan.

      Tu yang pencacai nak now tu?

      Padam
    6. Bodoh 7.42
      lu yg tuduh dlm deklarasi tandatangan la...duit masuk acc AmBank la....lu kasi tunjuk la bukti... hodoh bodoh..... NOW.....show it's to NOW. ...

      Padam
    7. Dokumen bank mana boleh suka2 dedah camtu...nak kena bafia tak? So jgn tunjuk bodoh awak kat sini mintak bukti camtu...kalau betul berani..bawa ke mahkamah. Bagitau najib chicken jangan batalkan saman..ada berani?

      Padam
  10. Tambah lagi...


    * meniru idea
    * membohong dan menipu
    * bersumpah tak terima duit haram
    * mereka reka fitnah
    * mengajak abu bakar bertumbuk
    * menyuruh abu bakar kutuk Tun Mahathir
    * alih tiang gol
    * jiwa kacau, ketakutan dan gundah gulana
    * mental akut dan kronik.

    Bertaubatlah chai....

    BalasPadam