Selasa, 19 April 2016

HOT ~ Pelan Penyelamat 1MDB Di Tamatkan..!


Aiikk...kata sihat walafiat..! apa pasal pulak perlu penyelamat..! Bila dah busuk siapa pun tak nak dekat bro..!

IPIC tamatkan pelan menyelamat 1MDB

International Petroleum Investment Company (IPIC) yang berpangkalan di Abu Dhabi berkata pelan menyelamat 1MDB yang dimeterai syarikat itu dengan Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) tahun lalu ditamatkan.
Dalam satu pengumuman kepada Bursa Saham London hari ini, IPIC berkata ia dan anak syarikatnya, Aabar Investment PJS tidak lagi bertanggungjawab kerana 1MDB dan MOF telah gagal untuk membayarnya lebih AS$1 bilion seperti yang dijanjikan.
"IPIC telah melaksanakan semua obligasinya setakat ini mengikut perjanjiannya.
"1MDB dan MOF telah gagal untuk melaksanakan pembayaran tertentu dan kewajipan lain yang perlu dilaksanakan kepada kumpulan IPIC menurut perjanjian berkenaan, termasuk kewajipan untuk membayar kepada IPIC AS$1,102,725,000 ditambah dengan faedah.
"Hasilnya, 1MDB dan MOF ingkar menurut terma perjanjian itu dan obligasi IPIC dan Aabar di bawah perjanjian itu telah ditamatkan," katanya.
Pengumuman itu dibuat ketika laporan tersebar bahawa IPIC enggan membayar faedah AS$50 juta bagi pihak 1MDB yang matang esok bagi terbitan bon AS$3.5 bilion. Ini menyaksikan 1MDB menghadapi risiko gagal bayar.
Menjelang berlakunya kegagalan bayaran itu, IPIC berkata, 1MDB dan MOF perlu bertanggungjawab terhadap sebarang tuntutan yang dibuat ke atas firma milik Abu Dhabi itu.
Apa cer..! Makin terbelit..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

45 ulasan:

  1. Apakah ianya satu fitnah yang baru atau bangkai gajah yang ditudung dengan nyiru perytnya sudah mulai pecah.Adakah tipu helah yang baru akan timbul untuk menutup kebusukan ini?.

    BalasPadam
  2. Ini baru betul2 hot! Panas dan terbaik!

    Nah sekarang najib nak lari mana?

    Ini kronologi diantara 1mdb dan ipic aabar....

    1.najib tubuhkan 1mdb melalui penukaranan taraf dari Terengganu Investment Arm TIA kepada 1mdb.

    2 jho lo dan najib bersubahat dalam urusan ini.

    3.jho lo adalah dalang dan pengatur cara disebalik tadbir perjanjian 1mdb dan ipic.

    4.dengan bantuan 'orang dalam' ipic dan jho lo, wang 1mdb yang sepatutnya pergi ke akauan ipic telah diselewengkan dan dimasukan ke akaun palsu (modus operandi guna nama syarikat hampir sama)

    5.inilah yang dinamakan penggubahan wang haram disiasat oleh enam negara kecuali malaysia.(kenapa malaysia tak siasat? ni kena tanya najib)

    6.klimak dan kemuncak skandal 1mdb ini adalah apabila ipic aabar mengisytiharkan TIDAK MENERIMA wang yang dijanjikan oleh 1mdb (siapakah peneraju 1mdb? Sudah tentulah najib)

    7.pengesahan dari 6 buah negara yang melakukan siasatan akan mengesahkan terdapat penipuan, penyelewengan, pengyolapan,penyamunan dalam urusan 1mdb ini.

    terimalah dengan hati terbuka wahai pak menteri, punahsihat dan pencacai sekalian bahawasanya duit yang kamu sumbat dalam tembolok masing2 adalah HARAM! (haramjadah seperti kata najib) hasil dari perbuatan bersubahat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6 negara sahkan penipuan... cuba bagi negara mana yg buat tuduhan tuh... yg pasti USA.. singapork.. 4 lagi mungkin Lesotho. .. ghana... niger...dan Israel. ..ahakss... nnti suruh najib saman pulak 6 negara tu pulak.... ahakss

      Padam
    2. 12.08 takpayah saman 6 negara, saman wsj pon kira ok...dah.

      Padam
    3. Mana bole nak saman saman semua la... apasal nak pilih2 pulak suma ada fitnah ...suma.ada agenda yahudi .....ahaksss

      Padam
    4. 12.26 kalau najib ada teloq ler, ok je...

      Padam
    5. goldman sach tu pun yahudi besaq punya

      Padam
    6. Jap2..ari ni selasa kan..mcm pernah degar ayat ni tp di mana ya..??

      Padam
    7. mahathir dah 'hilang' teloq, itu pasal jadi pemimpin jalanan.

      wawasan boboi hanya berharap kpd putar-belit macai terutama Master Spinner Othman Ahmad.

      Padam
    8. 150

      ..'hilang teloq'.. jangan la sebut.. terasa najib tawww.. si najib ni bila menyamun duit rakyat pun takder perasaan!. TAPI.. bab 'teloq' dan hari selasa..dia terasa tawww.. maklum lah..dok declare pahlawan, pendekar, laksamana, panglima perang islam..dengan orang tua umor 91 tahun tu pun tak berani berdepan..

      Padam
    9. 150

      ..'hilang teloq'.. jangan la sebut.. terasa najib tawww.. si najib ni bila menyamun duit rakyat pun takder perasaan!. TAPI.. bab 'teloq' dan hari selasa..dia terasa tawww.. maklum lah..dok declare pahlawan, pendekar, laksamana, panglima perang islam..dengan orang tua umor 91 tahun tu pun tak berani berdepan..

      Padam
    10. Laksa mana..laksa Johor sedap, laksa Penang pun sedap. Laksa Pekan ok tak...????

      Padam
    11. Org pekan makan laksa gebok. Bila mkn jd x sedor, layu abis.

      Padam
  3. Kah kah sumber dari malaysiakini.... no wonder toilet paper news... ipoc tak seperti yang difitnah oleh malaysiakini.... biasala malaysiakini...malaysia insidee..the edge penyambung lidah yahudi fitnah wsj dan bank singapork.... biasa tu Arul kanda dah jawab oun IPIC ini... masih ingat lagi telor tony phua the chicken pork masuk lam perut bila Arul dicabar berdebat olrh Tony Pua...Tony Pua yg mula2 mainkan isu 1MDB ... bola ajak debat telo masuk lam perut.... alahai berita red bean army mudah dibaca... kalau tak dari WSJ yg mila kan fitnah mesti disambut
    Terkinja kinja oleh malaysiakini...the adge atau.. momok tua dan blogger red bean army... teori fitnah mereka mudah dibaca

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.00 Apa yang arul kandar dah jawab? Citer skit chai?

      Padam
    2. Alhamdulillah, Kementerian Kewangan malaysia dah 'pledges to honour outstanding commitments' yg ditanggung 1MDB.

      Aku harap sangat sebarang bayaran keluar dari kocek Menteri Kewangan sendiri, bukan dari kantung kerajaan.

      http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/mof-says-notified-of-1mdb-ipic-dispute-pledges-to-honour-outstanding-commit

      Padam
  4. News terkini laporan 1mdb oleh WSJ dapat hadiah Pulitzer.... peeergghhh.... mana boboi botak ...news dah kuar tu...bila lagi nak siar...maka terkinja kinja lagi la red bean army mcm murai tercabut ekor lagi bila WSJ diberi adiah Pulitzer.... kejap lagi blog boboi akan siar la berita nihh...

    BalasPadam
  5. Chai, chicken pork takder dalam menu, omputih kalau baca ni terperanjat berok, yang ada chicken chop atau pork chop.

    Inilah akibatnya asyik nak babitkan dengan nama babi.

    Chai dah ambik supplement vitamin ketum campur ganja tambah fumakilla ke belum?

    BalasPadam
  6. sudahlah Putra, dulu aq tepegaruh dengan Tun, akhirnya arab gila yang tun sebut mengaku hantar duit..cilake punya Tun, berapa bnyk dosa aq kutuk Najib..cilake pnya Putra aq percaya tulisan ni..cilake pnya abu bakar..pcya ckp ko selama ni..cukuplah..pada dato najib maafkan sy,rupanay org yg selalu sebut pemakan dedak..bodoh belake dan penipu!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.17

      "berapa bnyk dosa aq kutuk Najib.."

      Tak tau ni pencacai gred berapa?

      Padam
    2. Kesian Tanpa Nama 19 April 2016 12:17 PTG, bodoh bertingkat2. Kena tipu tak abis2. Sekarang kena tipu ngan tok arab plak...

      Camne kamu nie, tak befikir ke atau sememang takde otak. Mana bleh pecaya kalo stakat cakap modal airliur aje...

      Lain kali kalau ssiapa cakap ssuatu, tanya proof.

      Kalau Madey mintak sain Deklarasi dia, mintak proof dulu. Maksud aku RM10 atau 20 atau 100 ikut kebiasaan dan kelaziman kamu, habuan nak bagi makan anak bini.

      Kalau Mohd Najib cakap dia diFITNAH pun, kamu mintak proof jugak. Kan Mohd Najib cakap dah antar balik 2.03b kepada penderma Tok Arab tu. Tentu dia ada proof. Tak logik plak nak mintak TT slip dari Madey.

      Sekarang camne? Ada sedar tak lagi yg sebenarnya kamu tu yg sememangnya bodoh, dan asyik diperbodohkan...

      Padam
  7. He.he.he, minta wang bon matang perkara biasa, macai pkr mana tahu bisnes, tak pun sebut henti kerjasama, nampak sangat macai putar belit surut, icip berbincang dengan 1mbd masalah bon berhutang itu , nampak sangat macai dah terdesak menipu , kata perjanjian dibatalkan
    Dalam Surat ITU tak pulak dia cakap perjanjian sudah terbatal, dia cakap berbencang tentang hutang yg di tanggung oleh interest ITU saja, lupa lambat pembayaran bon interest perkara biasa,

    ingat rafizi cakap tabung haji tak banyar dividen akhir sekali macai kena tipu keluarkan Wang th ITU malah giliran naik bagi pada orang padan muka percaya lagi pada orang macai rafizi itu. Tak dapat tunaikan haji sebab percaya fitnah rafizi itu tambung haji lambat 1bulan je rafizi marah2 pada tambung haji, siapa haji mereka terbatal sebab percayakan rafizi itu boleh jumpa rafizi itu ia

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.31
      "...lupa lambat pembayaran bon interest perkara biasa,"

      Inilah akibatnya kaldai beri jawapan.

      Padam
    2. Lupa cai pkr ia he.he.he CAI batalkan perjanjian perlukan tandatangan kedua2 pihak perlu buat Surat pembatal perjanjian mana Surat ITU sila jawab, Surat minta hutang dengan Surat batalkan perjanjian lain tau

      Padam
  8. Tony pua the chicken pork ajak Arul debat 1mdb.. kan dulu tony pua ni yg kecut telo masuk lam perut... suma nak alih isu tokong LGE dng banglo terlajak laris.... blogger putrayahudimerdeka ada brani siar kaaa....?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.33 Tak payah debat pon takper, selesaikan skandal 1mdb ni dulu.

      Padam
    2. Nothing 2 hide sape yg lari dulu..??oopp,lupe..faktor keselamatan..kena tuka tajuk..everything must hide..hehe..

      Padam
  9. Chai bai, berilah sesuatu yang bermutu untuk kami jawab.

    BalasPadam
  10. Wakakaka....cai penyamun 1mdb masih katak bawah tempurung.
    IPIC dah announce di bursa saham UK.
    Masih lagi nak menafikan.
    Berita ni mana masuk tv3 dan media kerajaan.
    Takpe....sama2 kita tunggu, tak lama lagi akan lebih byk terbongkar.

    P/s...Pac member dah buka mulut, page yg ada nama jho low dan good star terlibat telah di edit oleh penerusi pac tanpa persetujuan semua.
    Cai 1mdb tentu suka sebab jho low gemok pujaan paris hilton dapat diselamatkan. Cai semua bolehlah lompat2 suka lps ni. Jho low gemok idola cai! Lagi kaya lg gemok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wei... jangan buat cerita suka2... Kat mana cerita Mr Hassan tu edit Laporan PAC berkaitan Jho Lo dan Good Star. Berdosa tau memfitnah Hassan, lebih2 lagi Jho Lo.

      Mana bukti mana proofnya? Kat mana kamu baca???

      Padam
    2. Dalam satu sidang media bersama anggota PAC pihak Pembangkang di Parlimen hari ini, Tony yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara memetik Laporan PAC mukasurat 25 yang menyebut “Berdasarkan dokumen yang dikemukakan oleh Datuk Shahrol Azral pada 5 Jun dan kenyataan beliau semasa mesyuarat Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara pada 25 November 2015, akaun tersebut adalah milik Good Star Std Limited yang merupakan subsidari Kumpulan PetroSaudi sejak 1 September 2009”.

      Bagaimanapun, jelas beliau, Pengerusi PAC telah memotong sepatah ayat lagi yang telah disetujui bersama dalam mesyuarat, iaitu ayat yang berbunyi “Bank Negara Malaysia (BNM) telah dimaklumkan secara sukarela oleh pihak berkuasa negara berkenaan bahawa Good Star Std Limited merupakan sebuah syarikat yang dimiliki oleh seorang individu yang tiada berkaitan dengan Kumpulan PetroSaudi.”

      Menurutnya, Pengerusi PAC juga tidak pernah membincangkan perkara tersebut dengan anggota PAC Pembangkang, sama ada secara rasmi atau tidak rasmi.

      Padam
  11. 12:31 ni specis bangla ke...atau srp tak lulus?
    Ejaan dan bahasa berterabur!

    BalasPadam
  12. Wow!!!

    Artikel pasal 1mdb jadi finalist utk pulitzer award?

    Kalau itu fitnah...takkan diiktiraf sedemikian rupa.

    Kalau itu fitnah...awal2 lagi dah saman dan artikel itu ditarik balik segera.

    Eh? Hari ni Selasa ke berapa dah ni? Kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. apalah korang bertekak tak habis-habis ni, mcm takde haluan langsung ...

      korang tak tau ke Mahathir tercungap-cungap kat Chow Kit lrg Hj Taib berceramah utk melaksanakan Wawasan Boboi. korang tak kesian kat dia ke?

      Padam
    2. Hadiah pulitzer tu diterajui yahudi... wsj akhbar yahudi.... kononnya bagi nnpk berita itu ada nilai exclusive yahudi pun bagi anugerah... sedangkan nilai berita itu sebenarnya oenuh dengan sampah sarap fitnah... itu la cara yahudi menutup fitnnah.... yg beruk red bean army lah yg terkinja kinja sahut menyahut utk sebarkan berita fitnah ini.... ninla bodoh melayu red bean army taj tahu menilai makna tersirat dan tersurat... asal wsj sebar fitnah kaut sebagai dan sebarkan... nabi dah pesan kalau orang fasik sebatkan berita krna hati hati....

      Padam
    3. Allo brother,

      Kalu yahudi tu tulis benda yg betul dan terang2 tunjok kan berlaku seleweng apa nak citer lagi? Jangan lah guna islam nak tutup benda tak baik. Sudah lah pahlawan bugis akan terkubor tak lama lagi. Jangan lah guna konflik islam dan yahudi untok bela najib. Kalu cam tu apa hal dengan segala benda yg najib deal ngan amerika/obama? Bukan ke amerika tu yahudi backing ka? So jangan lah jadi baghal bro!!

      Padam
    4. Takde idea lain lain ke...sikit2 yahudi, sikit yahudi.
      Penasihat bugis pun yahudi.
      1mdb pun bekerjasama dgn yahudi.
      Pinjam duit pun dari bank yahudi.
      Kalau tak suka yahudi, jangan double standard.
      Pilih2 mana yg korang suka, itu hipokrit.

      Wsj tu media, tugas dia publish berita.
      Dah kalau Ipic sendiri yg buat pengakuan kata yg 1mdb bayar tu bukan subsidiri dia, takkan media nak tulis lain.

      Cai malu lah jadi orang islam tp tak tahu apa itu makna 'fitnah'. Hari2 laung fitnah, fitnah, tapi bukti takde juga...saman pun tak mahu juga. Nak hina yahudi...tapi dia ada bukti apa yg dia tulis.

      Padam
    5. Woi brader..zaman nabi saw..ada yahudi yang bertengkar dengan seorang muslim. Tetapi setelah disiasat..yahudi itu di pihak yang benar. Adakah nabi saw cuba coverup? Malah si muslim itu dihukum...

      Yahudi ke..nasrani ke...yang penting tegakkan kebenaran. Penyokong najeeb dan 1mdb faham tak ni?

      Padam
  13. Bang Admin, yg dorang tulis 1MDB tu apa ye?

    Puas cari dlm dictionary tapi tak jumpa ...

    Nama astroid atau bintang baru ditemui ahli sains ke apa?

    BalasPadam
  14. Ringgit mengukuh lagi... gaji kakitangan awam sudah dikaji dan dinaikkan utk pelarasan. ... momok mudah lupa gigit jari...cemas... gelabah... tido mlm meracau racau spt digigit momok.. lebuhraya tanpa TOL akan dibina di semenanjung pulak....tungguuu...harap lebuh raya tanpa tol patut beri keutamaan pada bahagian selatan semenanjung dulu .... spt di NS..Melaka ..Pahang dan Johor...KL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebuhraya tanpa tol..?adakah ini impian,angan2 mat jenin,wawasan najib n co ataupun cai dedak tgh fly stim lps kena sebalot..klau begitu alhamdulillah..mujur ada pamoga..

      Padam
  15. Assalam Bro Semua,Allah Itu Maha Mengetahui......

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETULLL... Hanya kita tertanya2 kerana makhluk yg punyai bukti yg sahih masih mendiamkan diri. Dia lebih sanggup jatuhkan maruah dirinya sendiri, dia lebih sanggup biarkan rakyat jelata berantakan, tetapi segala dokumen, penyata dan bank statement dipendamkan.

      Dia itulah Perdana Menteri Malaysia dan Presiden UMNO yg bernama Mohd Najib, yg mengatakan semua tuduhan yg dilemparkan kepadanya adalah FITNAH semata2.

      Mungkin dia hanya nak tunjuk dalam mahkamah kot?

      Padam
  16. IPIC is wholly owned by the Abu Dhabi Government and they are walking away from the Malaysian Prime Minister controlled 1MDB, which is also wholly owned by the Malaysian Government. 

    What does that tell you? 

    The guys from Abu Dhabi no longer trust Najib Razak the Prime Minister of Malaysia, do they? 

    BalasPadam
  17. Cai najib jawab, kita mesti dapat maklumat yg tepat dari sumber yang benar seperti tv3, rtm, bernama, utusan, nst dan seangkatannya.
    Berita benar air liur 1mdb merupakan satu bentuk perniagaan yang idealistik. Kebenaran berfakta 1mdb perniagaan hutang dan tak beri impak kepada rakyat. Hanya beberapa ribu orang yg terima rasuah haji dsb.
    Berita benar air liur, 1mdb telah berjaya kurangkan hutang. Kebenaran berfakta banyak aset negara dijual untuk bayar hutang tapi tak ada keuntungan kepada negara malahan rugi kerana aset terlepas ke tangan asing.
    Berita benar air liur, tiada wang masuk dalam personal akaun najib. Kebenaran berfakta terdapat aliran wang masuk ke dalam akaun najib.
    Kebenaran air liur wang src juta2 masuk akaun najib tanpa kesedaran najib. Kebenaran berfakta, sapa arahkan wang dimasukkan ke akaun najib kerana ceo dah lari ke luar negara. Bagaimana wang juta2 boleh bergerak tanpa persetujuan orang yg sign bodoh kerana wang juta2 kena dapat kelulusan orang besar2 sebab wang besar nak bergerak.
    Alahai banyak la lagi ni. Penat dah. Cai nakib masih lagi guna kepala lutut

    BalasPadam