Isnin, 18 April 2016

Apakah Benar Ku Li Di 'CheckMate' Najib..?


Gambar diatas ni ialah gambar hiasan..! sepertimana sekadar hiasan dalam barisan yang dilakukan oleh 'tangan tangan ghaib' didalam mengurus duit berbilion bilion di dalam 1MDB..!

Berpeluk tubuh juga perlu dalam mendepani situasi dimana Ahli lembaga Pengarah gagal bermesyuarat dan tidak diendahkan..! Malah berpeluh tubuh juga dilihat perlu dalam mendepani keadaan yang amat kelam..!

Yang tak reti berpeluk tubuh ialah orang politik..! Orang politik walau dah 'nipis' tubuh pun tetap berhasrat dan 'tebal' bercita cita..! Itu jenis orang politik..! 

Selain pendedahan Tun M mengenai 'hasrat' yang dirancang oleh Ku Li..! Ahli Parlimen pembangkang pun boleh mengesahkan bagaimana SD mereka terhidang didepan mata..! Itu semua ada 'ketua'..! Ada 'leader'..!

Tiba tiba Ku Li u-turn..! tiba tiba Ku Li sign sokongan terhadap Najib? Kata Zahid Md Arip tidak kurang 8 kali Najib mengadap Ku Li..! Kenapa?

Tentunya Najib tahu, hanya Ku Li bersama sama Ahli Parlimen yang lain boleh menyebabkan dirinya terhumban dari kerusi Menteri Perdana..! Najib tahu Ku Li perlu 'dijinakkan' Ku Li perlu diberikan perhatian..!

Atas hubungan Almarhum bapa tentu Ku Li akan 'cair' dengan pujuk rayu Najib..! Malah kalau Najib menyanyikan bahawa Ku Li satu satunya pengganti untuk meredakan keadaan juga merupakan satu bantal yang selama ini amat sangat disorong..! Soal Zahid itu bukan perkara..! Soal Zahid itu soal kedua..!

Hakikatnya...sehingga kini Najib masih dan kekal sebagai Menteri Perdana..! Hakikatnya Ku Li pula yang terpaksa terkebil kebil pedih mata dan hilang suara..! Sampai bila?

Setakat ini bacaan umum melihat Najib hanya akan turun jika Hisham dapat dipastikan menggantikan tempatnya..! Zahid dan Ku Li hanya sementara..! Zahid dan Ku Li bukan Joker..! Hisham jua la yang bersarang di dada dan kepala..!

Soalnya kenapa Hisham? 

Lu Fikir La Sendiri!!!

30 ulasan:

  1. Projek bakun menyebab glc tangung hutang aku pulak gara2 projek bakun semi daby tanggung hutang besar sehingga terpaksa jual syarikat tayar Dan gara bakun juga tak mampu bekal eletik ke semenanjung Dan kerajaan terpaksa bayar kroni tun projek llp, ingat APA tun m cakap projek bakun mampu bekal eletik ke semenanjung tapi sampai sekarang projek ITU gagal bekal eletik ke semenanjung, Di semenanjung eletik terpaksa di bekalkan pembekal llp swasta. Buat sesuatu tak mahu berfikir ITU tun m

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu nampak depan mata sahaja yg gagal ...tetapi disebalik kegagalan tu anda x pulak nak diungkitkan. Tahukah kamu projek bakun pakai pinjaman duit mana? Tahukah kamu sebab2 projek bakun gagal disiapkan mengikut jadual disebabkan oleh apa? Dan tahukah kamu bahawa bagaimana mainan orang barat membuat andaian -ve sehinggakan pinjaman projek bakun ditarik balik?
      Tahukah kamu bahawa projek bakin ini dibina utk support tenaga elektrik hingga ke mana? Dan tahukah kamu org barat mempergunakan isu alam sekitar, org asli dan loji nuklear sebagai utk sabotaj projek ini?

      Sila semak balik sejarah .....jgn main tuduh TUN begitu. Wallahuallam....

      Padam
    2. sampai sekarang projek Bakun gagal bekal eletik ke semenanjung sebab Najib merintah. 1MDB pun kelang kabut RM50 bilion hutang, mana projek lain tak sangkut.

      Padam
    3. Projek itu projek yg gagal hanya berjaya bekal eletik di Bandar serawak ,gagal bekal eletik di rumah panjang di bakun. Mungkin kau tak baca rancangan bina bakun itu, IQ mahu bekalkan eletik di semenanjung ,tapi gagal bekal eletik di semenanjung, gagal bekal eletik di sabah,Kalimantan, brunai, jadi ia angap projek tun m paling gagal sebab apa cakap rumah panjang di bakun gagal dia bekal eletik he.he.he kalau tahu sejarah bakun jangan cakap ia buat malu je kalau pun kerajaan tak rugi pun hanya pun sebab ia projek menbabit sime daby dia syarikat glc cuma kroni akan bising bekal simen Dan bahan lambat tempah untuk buat projek itu ,bahan pembinaan tak termasuk kontarak pejanjian pembinaan

      Sehingga Sekarang sabah masih pakai logi llp, Indonesia tak berminat, brunal jauh sekali

      Hoi cari projek bakun siap terang2 cakap mahu bekalkan eletik di broneo,kalimantan, semenanjung Dan brunai.
      Baik kau baca tentang projek itu ia, sime daby rugi sebab kroni punya kerja Dan semua rangana tun m itu

      Padam
    4. Sime daby bukan seperti proton itu dah swasta masih minta bilout mana lagi mahu tun m juga he.he.he siap 2012 masih gagal bekal eletik di semenanjung Malaysia he.he.he betapa hebat tun m itu he.he.he

      Padam
    5. Tun M sendiri pertikaikan siapa yg handle sime darby ketika itu..kerugian mencecah 1billion..,tun M dah tamat perkhidmatan..so nk cite ape lg cai..?

      Padam
  2. SELISIH......!!!! Semoga ianya tidak terjadi demi Agama, Bangsa & Tanah Air yang dah teruk di seleweng & dipandang hina gara2 tingkah Najibul Bullshit & Rosmelda Marcos.

    BalasPadam
  3. Minta seliseh hisham pondan jd pm malaysia.
    Hisham sepupu najib, bila dia dpt ganti tempat najib,seolah olah najib dpt nyawa utk terus brnafas semua salah laku dn kebangsatannya, hisham akan sapu bawah karpet maklumlah sepupu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hishaputing yg hanya berani gertak dgn mencabut keris tapi takut ambil tindakan ketika menjawat Menteri Dalam Negeri. Hisaputing yg sering mengganggu & campur tangan pentadbiran polis sepertimana yg dinyatakan oleh mantan KPN Tan Sri Musa Hasan. Hisaputing yg lembab bertindak & anggap pencerobohan Sabah isu remeh menyebabkan ramai anggota polis terkorban. Minta ampunlah kalau jenis hisaputing jadi PM.

      Padam
    2. Hahaha, betul kata Othman - Hishamuddin di panggil Menteri Amaran.

      Dia kena dapatkan sepupu nya jadi PM nak tentukan kemudian nya tak kena heret ke Mahkamh pasal 1MDB dll, Beb.

      Padam
  4. Najibul Bullshit gundah gulana & sedar BAHAYAnya jika Coolie dibiarkan bersama TDM kerana dikhuatiri akan menggugat kedudukannya dalam parlimen. Lapan (8) kali Najibul Bullshit datang menyembah ke bawah duli Coolie membuktikan betapa desperado Najibul Bullshit. Perlu kita ingat, TDM tidak mendatangi Coolie, tapi sebaliknya Coolie yg berbuat demikian. Coolie yg tidak berjiwa rakyat & tidak ada roh & semangat Melayu kerana cara hidupnya ala barat..kahwinpun tidak dgn perempuan Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia complex stricken le, brader. Mana nak ambik bini Melayu.

      Padam
  5. kau ni othman ahmad sibuk mengata, mencaci dan maki hamun manusia lain apa sumbangan kau pada bangsa agama dan negara... maksum sangat je diri kau tu... confirm ke betul benar benda yang kau kata tu... hebat mengata sebab confirm masuk syurga ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya tidak maksum dan juga bukan menyibuk tapi dgn nawaitu untuk membongkar perbuatan mungkar dan penyelewengan yang menjahanamkan bangsa dan tanah air. Coolie adalah pemimpin pertama merasuah perwakilan2 UMNO ketika pemilihan jawatan di Perhimpunan Agung pada tahun 1987. Ketika itu dia menjawat Bendahari & Menteri Kewangan Malaysia.

      Padam
    2. Aku sokong Othman. Kebanyakan yang dia kata aku tahu betul.

      Sekarang nakkan Najib undur atau di gantikan itu sumbangan besar kpd kaum Melayu. Sebab, kalau tak, UMNO akan lingkup di PRU14 dan lenyap hak dan kepentingan Melayu di ungkit dek DAP.

      Kamu sumbang apa, Mamat Idealis Malaysia? Harap bukan kera sumbang.

      Padam
    3. Anak didik tun m si anwar itu perasuah terbesar dalam umno itu

      Padam
  6. Latest......esok dateline 1mdb bayar interest sebanyak US50 million (US bukan RM) untuk bond bernilai US3.5 billion. Sekarang ni IPIC sebagai guarantor taknak bayar interest lg sebab 1mdb ingkar kontrak bond dgn IPIC sebab bayar pd company bukan anak syarikat IPIC.

    Kesannya memang banyak...pihak creditors lain akan menuntut pembayaran awal atau mengenakan interest untuk jangkamasa lebih panjang lagi. Hutang sekarang pun dah US5.1 billion.

    Sekarang aku nak tanya....yg sokong sangat bugis dan 1mdb,
    Siapa nak bayar semua inetrest dan hutang tu? Nak perah duit rakyat melalui gst sampai cucu cicit?? Nauzubillah!
    Memang tak pernah terfikir pm malaysia boleh sampai tahap ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. semua macai macai blogeryahudi merdeka adalah pluralist...murtad

      Padam
    2. 1.08
      Allah kata Iqra, bacalah.
      Baca dan dapatkan pencerahan.
      Buka pintu hati untuk fahami keadaan.
      Jika anda seorang Islam.

      Padam
    3. Duit loan RM42 bilyon dialir keluar entah ke mana. Ya Allah, tersentak jantung bila dengar kita kena bayar duit bunga saja RM190 juta kpd pihak bank. Itu belum pinjaman pokok lagi. Busines jenis apa yg Najib/1mdb buat, takkan nak gadai semua tanah rezab Melayu? Power station yg digembar gembur sebagai asset pun dah tahap putus darah (monopause), tak laku lagi kalau dilelong. Temasek Holdings Spore ditubuhkan tak pinjam duit bank. Rezab simpanan Spura terlalu banyak. Najib nak ikut orang tapi tak ukur diri sendiri. Ada kah masuk akal dgn RM1juta hendak buat business real estate berbilyon-bilyon. Kesudahan Reza Aziz anak Rosmah yg beli aset/harta2 di Beverly Hills & New York, bukan 1mdb. Kejadah apa nie Najib.......??????

      Padam
  7. ifrit merdeka.

    BalasPadam
  8. HEBAT, TAK MACAM ABANG]

    Nazir bercuti sementara siasatan ke atas AS$7 juta Najib


    Pengerusi CIMB Datuk Seri Nazir Razak dilaporkan sedang bercuti untuk membolehkan siasatan bebas ke atas isu AS$7 juta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nazir ambil cuti untuk siasatan lebih telus...tapi najip?

      Nampak tak apa bezanya? Yang yakin benar pasti akan turun untuk sementara...yang takut? Komen ini ditujukan kepada kedua2 en.PM dan en.KM yg ada skandal tu..

      So penyokong2 PM dan KM tu...mana maruah pemimpin korang?

      Padam
  9. .IRID RADES NAD MAHAF KAN BABMEL HAD KATO AUT HAD ,HAD RAJAID HELOB KAT HODOB .AISYALAMES HANTIF GNANAC GNAKUT KAIBMEM TAPMET KOBUL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini komen orang songsang..penyokong LGBT kot sebab tu komen pun songsang..

      Padam
    2. 2:29 memang bukan Muslim sejati dgn pegangan songsang yg telah dipertonton dirinya melalui ulasan sonsangnya itu. Memang dasar Kejora Liberal petualang & penjahanam bangsa & negara.

      Padam
    3. Kalau tahu Dap itu Liberal petualang & penjahanam bangsa & negara kenapa tun m masih nak jalin kerjasaman jatuh orang islam,. Tun pun kena malukan semasa dekalrasi itu

      Padam
    4. Blog red bean army citer laen x der ke..... video 1mdb dah kuar menteri arab saudi dah cakap.. so kejap lagi koorang tolong spin dan fitnah video tu... cepat fitnahhh.!!!!..... sapa cepat fitnah dia dapat duit fitnah dari tokong...!! Cepat weiiii...!!!!DAPAT DUIT TOKONG DAPAT DOSA SKALI....SUMAN AMAT.... CEPAT FITNAH.....!!!KIKIKIKI....

      Padam
    5. 3.12

      Nak jatuhkan Najib je...bukan umno.

      Padam
    6. kejora Liberal

      Aksi lakonan cakap sorang2 kamu pd 2:29, 2:34, 3:12. 3:20 amat jelek. Dengar nie......

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam