Khamis, 14 April 2016

1MDB ~ Siapa Curi 13 Bilion..?


Kalau tak curi bayar kepada siapa? hantu???

1MDB bayar RM13 bilion kepada ‘JEBON’? – Mahfuz

Persoalan itu dibangkitkan, Mahfuz, susulan penafian yang dibuat IPIC bahawa mereka tidak menerima sebarang bayaran seperti yang dinyatakan 1MDB.
Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mempersoal kemana hilangnya wang sebanyak USD3.5 bilion (RM13 bilion) yang sepatutnya dibayar 1MDB kepada International Petroliam Investment Company (IPIC),
Menurut Mahfuz, 1MDB mengesahkan telah membayar sejumlah USD3.5 bilion kepada IPIC, namun perkara itu tangkas dinafikan IPIC yang mengatakan pihaknya tidak pernah menerima wang sejumlah itu daripada 1MDB mahupun Aabar British Virgin Islands (Aabar BVI).
Malah, tambah Mahfuz, Aabar BVI tidak tersenarai dalam kumpulan syarikat IPIC berdasarkan kepada Penyata Kewangan IPIC bagi tahun 2013 dan 2014.
Susulan penafian IPIC itu, pemimpin PAS itu mempersoal ke mana wang itu disalurkan.
“Sedangkan wang tersebut sepatutnya dibayar kepada IPIC atau Aabar Investment PJS (Abu Dhabi), dan IPIC serta Aabar Investment PJS mengesah dalam pengakuan bertulis kepada London Stock Exchange bahawa syarikat Aabar BVI bukan entiti di bawah mana-mana kumpulan (anak syarikat) syarikat milik mereka.
“Persoalan yang lebih besar ialah kepada siapa wang berjumlah kurang lebih USD3.5 bilion itu dibayar dan akaun mana wang tersebut di depositkan?
“Jika ke akaun Aabar BVI, siapakah pemiliknya? Adakah pemiliknya ‘JEBON’?,” katanya menerusi kenyataan hari ini.
Mahfuz berkata, dengan penafian yang dibuat IPIC, 1MDB kelihatan seolah telah menipu Jabatan Audit Negara (JAN).
“Pengakuan IPIC dan Aabar Investmen PJS sendiri telah mengesahkan Aabar BVI bukan milik mereka.
“Persoalannya, adakah sijil daripada Offshore Incorporation yang diberikan 1MDB kepada JAN itu palsu, atau adakah 1MDB telah memalsukan sijil tersebut?
“Daripada mana sebenarnya 1MDB mendapat sijil tersebut? Pada hemat saya, jelas 1MDB telah menipu Jabatan Audit Negara,” katanya.
Pun masih ramai yang mempertahankan 'pencuri'..!
Siapa dan kenapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

66 ulasan:

  1. Itu baru 13,000 JUTA (lihat jumlah angka)

    Ini ada masalah baru pula....


    Zaman Tun hutang negara hanyalah 100 billion

    Zaman pak lah hutang negara 400 billion

    Hari ini, dibawah pentadbiran najib hutang negara 800 billion.

    Najib? pak menteri? Punahsihat? Chai?boleh tolong bayarkan?

    BalasPadam
  2. Izinkan saya mendahului komen kerana ada orang yang berlagak pandai, mengutuk, mengecam, menghina, memaki, mencarut, meremeh, mengarut dalam blog ini dan semua blog2 lain.

    Justru, saya ingin menyampaikan kepada beliau.....

    Jgn cakap banyak dgn ngocehan temberang kamu...Satu Malaysia dah tahu & menunggu kenapa kamu asyik cabut lari & sampai bila nak sahut cabaran & menjawab soalan2 saya yang masih tergantung2. Tak ada telur & kote ke kamu...??? Berani debat dgn saya face-to-face...???

    Ke manapun kamu berada, saya akan terus jejak & tuntut kamu selagi hutang2 kamu tak dijelaskan....F A H A M ....??????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dapig harus hina he.he.he sepatut dapig menjawab isu tanah yg di jual oleh pada Rakyat he.he.he

      Padam
    2. Budak suman amat 3.28
      kah kah kah bongok ssguh ko ni suma korek dari sumber fitnah ...dari WSJ ke Mahpos Omar la pulak .. budak.mahpos tu SRP jer... bila terdesak ... cemas ... gelabah tak tau punca mana lagi nak buat fitnah ... cakap budak SRP ko kaut skali janji boleh fitnah. .. barua red bean army dari pagi tadi 4 entri suma berfitnah psda 1 mdb dan fitnah najib... bika WSJ dah tak jalan Budak Mahpos SRP pun ko henjut ... janji bole spin dan fitnah... kah kah kah... dah dasar blogger red bean army cuba la bawa ceruta LGE dan buah manggis(banglo) terlajak laris yg terang terang rasuah dan salah guna kuasa.... ada brani ....

      Padam
    3. Jgn cakap banyak dgn ngocehan temberang kamu...Satu Malaysia dah tahu & menunggu kenapa kamu asyik cabut lari & sampai bila nak sahut cabaran & menjawab soalan2 saya yang masih tergantung2. Tak ada telur & kote ke kamu...??? Berani debat dgn saya face-to-face...???

      Ke manapun kamu berada, saya akan terus jejak & tuntut kamu selagi hutang2 kamu tak dijelaskan....F A H A M ....??????

      Padam
    4. Sorry Kejora (4:10) kami tak layan perihal Penang sebab :-

      1. Sejak Pak Lah kuat zzzzzzz, Penang catit sejarah pertama kali jatuh ke pihak pembangkang. Itu juga kerana kualat derhaka terhadap Tun Mahathir. Melayu sana pun tak bersatu dan lebih mendewa-dewakan Anwar Ibrahim.

      2. Sejak peristiwa itu, Penang kita anggap 'GONE CASE'. Lagipun kita tidak lupa bagaimana Najibul Bullshit perabis duit & bagai nak rak mengampu Cina sana ketika kempen PRU 13 dah nak last kopek. Najibul Bullshit bukan main lagi makan besar berjamu selera dgn puak Cina Penang, siap dgn slogan "IM4U" & "I Luv PM" berkibar megah serta hiburan glamour gangnam diimport dari Korea. Lepas dia syok sendiri dibuai tinggi melambung dgn gelaran "Ah Jib Ghor", kesudahannya dia tersungkur rebah bila kaum Cina seluruh negara menolak BN. Untung masih ada Melayu (termasuk Tun Mahathir, saya & rakan2 seperjuangan) yg masih totok mengundi BN ketika itu. Itupun tak serik2, masih nak pakai baju tradisional Cina dan main tanglong pulak tu. BINAWE & CELAKA betul si Najibul Bullshit nie.......!!!!!!

      Jadinya usah merepek hal sepele di Penang. Isu negara bakal menanggung beban hutang dek perilaku Najibul dgn kuncu2nya di 1mdb lebih penting. Lalat mati sekor diheboh, bangkai gajah depan mata tak nampak. Jgn nak alih tiang gol. Hari ini JDT menang besar masuk last 16 dalam piala AFC 2016. Cakap hal ini lagi bagus. Good night & keep continue being a looser like the drifting kite blown away aimlesly.

      Padam
    5. Jebon ahmad osman sejujurnya ko asal dari utara ka selatan atau timur srmrnanjung.... kikiki

      Padam
    6. Woi ultraman ...ko nak debat pergi lah cabar arul kanda... Kalu ko ada telur lah.. Tony pun lari... Takat ko tak cukup tanah lah gamaknya nak lari..

      Padam
    7. Negeri Kedah bolehlah Najibul dgn puaknya sondol. Tapi Johor Darul Takzim, kalau berani cubalah. Siapa nak rasa penangan DYMM Sultan beserta Tengku Mahkota, silalah cuba. Sarang tebuan jgn dijolok. Jgn retak mencari belah, sudahlah....!!!

      Dengar sini baik2....

      Sultan Johor mengingatkan pihak yang tidak bertanggungjawab supaya tidak menangguk di air keruh dengan membuat fitnah terhadap kepimpinan negeri.
      Baginda bertitah masih percaya terhadap kepimpinan sedia ada, termasuk Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin.

      "Saya masih percaya dengan menteri besar sekarang dan yakin dengan barisan kepimpinan kerajaan negeri yang ada," titahnya.

      Minggu lalu, timbul desas-desus bahawa menteri besar Johor akan ditukar seperti Kedah.

      Shukur, anak kepada Speaker Johor Tan Sri Mohamad Aziz, mendakwa terdapat gerakan untuk menukar Khaled yang diketuai oleh seorang timbalan menteri di negeri itu.

      Shukur juga mendakwa gerakan itu juga merancang untuk menyingkirkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, timbalan presiden Umno yang digantung tugas, di peringkat akar umbi.

      BANK OF JOHOR

      Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, hari ini bertitah mencadangkan kerajaan negeri menubuhkan sebuah bank sendiri yang dinamakan sebagai Bank of Johor.

      Baginda bertitah, masih ramai rakyat di negeri ini yang tidak dapat memiliki rumah kerana gagal mendapatkan pinjaman bank meskipun kerajaan negeri dan Persekutuan terus komited dalam membina lebih banyak rumah mampu milik.

      "Bank ini akan memberikan perkhidmatan perbankan kepada rakyat Johor bukan sahaja untuk tujuan pinjaman perumahan atau pembiayaan projek pembangunan, tetapi juga untuk simpanan tabungan dan pelaburan.

      "Tambahan pula dengan rizab wang tunai kerajaan negeri yang mencecah RM3 bilion dan pendapatan kerajaan serta anak syarikat milik kerajaan negeri mencecah RM7.5 bilion setahun, sudah pasti mereka boleh menjadi pemegang saham untuk Bank of Johor ini," titah baginda.

      Baginda bertitah ketika berkenan berangkat merasmikan Persidangan Keempat Dewan Undangan Negeri Johor Ke-13 di Bangunan Sultan Ibrahim di Bukit Timbalan.

      Daulat Tuanku, Tuankulah tempat hamba rakyat berpayung kerana pimpinan kerajaan pusat sudah banyak menyeleweng hingga patik2 pacal yg hina tidak tahan menanggung keperitan kos biaya hidup gara2 GST dan MALU BESAR dipandang hina bila keluar negara. Ampun Tuanku.

      Padam
  3. biar betul HUTANG NEGARA 800 BILLION???

    Jadi apakebangangnya si najip pergi pulangkan balik 'DERMA' yang diberikan kepada dia tu? kenapa tak bayar hutang negara? hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang rakyat hidup bahagia dan aman. Semua ini fitnah nak jatuhkan pemimpin Melayu beragama Islam. Semua membuat fitnah adalah bersama dengan Yahudi

      Padam
    2. Jgn cakap banyak dgn ngocehan temberang kamu...Satu Malaysia dah tahu & menunggu kenapa kamu asyik cabut lari & sampai bila nak sahut cabaran & menjawab soalan2 saya yang masih tergantung2. Tak ada telur & kote ke kamu...??? Berani debat dgn saya face-to-face...???

      Ke manapun kamu berada, saya akan terus jejak & tuntut kamu selagi hutang2 kamu tak dijelaskan....F A H A M ....??????

      Padam
  4. Macai pembankang boleh tengok video ini ia https://youtu.be/dsAiYWgOjdY

    BalasPadam
  5. Masalah siapa jebon itu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jebon tu atok kau,kah kah

      Padam
    2. Atuk aku che embun..hehe..

      Padam
  6. Negara makin mundur sejak Najib menjadi Perdana Menteri

    Negara makin mundur sejak Najib menjadi Perdana Menteri
    Dua hari yang lepas, Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan merangkap Penasihat 1MDB dengan bangganya mengisytharkan bahawa pelan ekonomi beliau berjaya, dan 'asas ekonomi Malaysia mampan'. Syabas!



    Ini antara hujah-hujah beliau
    1. Keluaran dalam negara kasar (KDNK) naik 50%
    2. 1.8 juta peluang pekerjaan diwujudkan
    3. inflasi rendah
    4. pasaran modal naik
    5. Nilai ringgit tahun ini adalah yang terbaik di Asia

    Tapi betul ke?

    Mari kita lihat.

    Pertama, pendapatan per kapita ( dalam US Dollar) telah JATUH sejak beliau menjadi Perdana Menteri. Laporan terbaru BNM menunjukkan pendapatan per kapita rakyat Malaysia telah jatuh dari USD9508 pada tahun 2010 kepada USD9291 tahun lepas. Macam mana nak jadi negara maju? Najib kata ekonomi mengembang hampir 50% sejak beliau jadi Perdana Menteri, tapi BNM kata pendapatan per kapita rakyat jatuh! Baik tak payah ada economic growth kalau tidak memberi kesan positif kepada rakyat. Pertumbuhan untuk siapa sebenarnya?

    Kedua, hutang negara makin meningkat. Hutang luaran (external debt) telah naik dari RM434 billion pada tahun 2010 kepada RM834 bilion pada tahun lepas, atau dari 29% dari KDNK ke 74% dari KDNK pada tempoh yang sama. Adakah ini menjadi kebangaan kita? Siapa hendak membayarnya?

    Ketiga, inflasi rendah tapi hutang isi-rumah makin meningkat, dari 72% pada tahun 2010 kepada hampir 90% tahun lepas. Ini merupakan antara kadar yang tertinggi di rantau ini! Rakyat terpaksa berhutang untuk hidup.

    Ke-empat : ekonomi negara kata Najib naik 50% tapi gaji rakyat Malaysia tak naik banyak mana pun. Tahun 2011, gaji penengah rakyat Malaysia adalah RM1,340 sebulan. Tahun 2015? Ianya telah naik RM235 kepada RM1,575 sebulan. Ini juga bermakna separuh pekerja di negara kita ini bergaji kurang dari RM 1,575 sebulan. Tak ada ertinya pasaran modal naik, atau ekonomi naik 50% jika rakyat masih bergaji rendah.

    Kelima: Jumlah pengangur juga naik. Pada tahun 2010, jumlah penganggur adalah 387,900 orang. Ianya telah meningkat kepada 510,000 pada bulan Januari tahun ini. Masih nak berbangga 1.8 juta peluang pekerjaan wujud? Untuk siapa? Sektor mana? Tahun lepas sahaja, jumlah penganguran naik 11%.

    Keenam : Najib berkata nilai ringgit paling tinggi di Asia tahun ini. Beliau memang putar belit. Adakah beliau menjadi Perdana Menteri sejak awal tahun ini? Tidak. Kalau kita lihat pencapaian ringgit sejak 2010, ianya telah menyusut hampir 20 peratus, antara yang terburuk di rantau ini!

    Ketujuh : khas untuk kaum Melayu, sejak beliau menjadi Perdana Menteri, pegangan efektif melayu dalam sektor korporat hanya naik 0.7%!, dari 16.1% pada tahun 2010 kepada 16.8% pada tahun 2014. Jumlah doktor melayu jatuh pada masa yang sama, sebanyak 2%. Jurang pendapatan di anatar kaum Melayu dan kaum Cina langsung tidak berubah sejak Najib menjdi Perdana Menteri. Malah, jurang di antara kaum melayu dan India makin naik.

    Terakhir : 1MDB, SRC, RM2.6 billion. Tak perlu dihuraikan disini. Akhlak yang buruk dan hina.

    Pelan ekonomi beliau berjaya kah?
    'Asas ekonomi Malaysia mampan' kah?

    Memang Najib Razak adalah Perdana Menteri terburuk dalam sejarah Malaysia.

    Tandatangani Deklarasi Rakyat disini

    -Kredit kepada awangmatputeh.blog

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihat tu Kejora, cara orang menulis ilmiah, berfakta/berangka dgn lenggok bahasa cukup baik untuk kita & generasi muda teladani.

      Padam
  7. Kah kah kah copy paste ko kate ko yg tulis... ko asal maba brooo... klu utara ako tau perangai org utara... klu selatan ko silap cai...elok taubat jer.... bab buah banglo manggis smpi skg tak brani nk siar... blogger yg bagus ambil isu melebihi nilai nilai sejagat tanpa kira apa jua keadaan... baru blogger bermutu... blogger pengampu bukan our taste untuk berdebat... dari awal lagi nnpk bobrok... lunyai dan haprak. .. apa saja kebenaran tetap benar apa saja yg bersifat fitnah dan diolah dengan apa cara sekalipun supay kelihatan benar tetap nnpk keburukkan fitnah tsb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Liberal (6:26)

      Itu tak penting, asalkan isinya ada substance & well written. Unlike you, fond of writing rubbish with uncalled lewd foul language. Now, how about having a debate session with me, dude? Are you man enough.......??????

      Padam
    2. Tanpa Nama14 April 2016 6:26 PTG,

      Kalau hang kata hang tau perangai orang utara, tolong habaq mai kat aku macam mana perangai kami

      Padam
  8. bodohnya macai pkr ini meningkat kadar hutang isi rumah baik untuk Negara sebab mereka berhutang untuk memberi keuntungan pada bank, lupa kalau kadar hutang turun bank tak untung lupa keuntungan bank pada orang berhutang , tak baca oleh macai pkr itu, lupa bila anwar naik kadar interest 12% tak siapa mahu berhutang jadi bank hampir bankrap di buatnya pada 1997 itu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Both Anwar & Najib adalah perusak/penjahanam negara. Got it, dude?

      Padam
    2. both mamamktuntaik dan anwar perusak negara dan Agama. Tapi paling jahat dan rusak ialah mamaktuntaik mahazalim. dia tk ditangkap dia licik dan banyak tabur dedak expired. jadi untouchable.

      Padam
    3. Kejora Liberal Haramjadah 6:58 ptg....

      Sila perincikan satu persatu kesalahan atau dosa Tun Mahathir, bukan hanya tuduhan rambang membabi buta mulut lngkang kamu itu.

      Padam
    4. Satu bukti contoh penghargaan terhadap bakti Tun Mahathir daripada Dunia Luar. Baca ini.....

      In recognition of a lifetime of achievements International University ofSarajevo (IUS) awarded H.E. Tun Dr. Mahathir Mohamad

      An award ceremony was held at the International University of Sarajevo (IUS) on Friday May 17, 2013 and presented in recognition of a lifetime of achievements to H.E. Tun Dr. Mahathir Mohamad, Prime Minister of Malaysia from 1981 to 2003.

      “A Life time achievement award for being a role model and a source of inspiration for the youth of Bosnia and Herzegovina in education and science '', was presented to our distinguished guest by IUS Rector, Prof. Dr. Özer Çınar.

      At the award ceremony numerous guests were present, among whom were: Dr. Haris Silajdžić, Prime Minister of Sarajevo Canton, Mr. Suad Zeljković, Mayors of Ilidža, Old Town and New Town Municipality, Prof. Dr. Senaid Memić, Mr. Ibrahim Hadžibajrić, and Mr. Semir Efendić, former ambassador of Bosnia and Herzegovina in Malaysia, Mr. Hajrudin Somun, as well as foreign ambassadors in B&H, professors, students, and other distinguished guests from home and abroad.

      Addressing the gathering Dr. Mahathir, who was one of the most prominent political figures of Asia and around the world, stressed the importance of the role of education in developing countries, especially through the example of his own country.

      As proven friend of Bosnia-Herzegovina and its peoples, Dr. Mahathir acted as ambassador of peace, actively participated in defusing the conflict in B&H during the nineties and was also dedicated to reconstruction and development of our country.

      His role was very active in connecting the two countries through international business investment, and education, scientific research and other projects.

      In his welcoming speech, IUS Rector Prof. Dr. Çınar said "Malaysia has adopted a number of B&H refugees during the war, and many students were provided with free education. A number of those students returned to their own country, and found a job at the International University of Sarajevo”.

      The Mayor of the New Town Municipality, Mr. Efendic who was once a student from B&H in Malaysia said: "I will stay connected to Malaysia and I will always love that country". He presented His Excellency with a letter of appreciation for the reconstruction of the primary school, "Ćamil Sijarić", which was completely destroyed during the war and rebuilt thanks to the help of Malaysia.

      In addition to receiving the lifetime achievement award and the letter of appreciation, two other awards have been given to H.E. Tun Dr, Dr. Mahathir: a certificate of appreciation presented by the Prime Minister, Mr. Suad Zeljković and a lifetime leadership award presented by the Chairman of the IIUM Alumni Foundation, Mr. Dato Shaiful Hazizi Bin Zainol Abidin.


      Najib apa ada......??????

      Padam
    5. Najib apa ada......??????

      Najib dapat derma berbilyon2 masuk akaun sendiri. Itu pun sebab berjuang utk Islam jugak. Tidak kalau takkan lembu yg dia bela boleh bagi gelaran PANGLIMA ISLAM.

      Padam
  9. Memang dahsyat agenda untuk jatuhkan DS Najib dan UMNO. DS Najib diserangd dan disabotaj dari segenap penjuru. Allahu Akbar. memamg tabah dan sgt besar ujian Allah SWT kali ini.

    Yant tebaru skandal busuk dalaman SPRM makin terbongkar dengan tertangkapnya Kenny Pegawai Penyiasat SPRM.

    Kenapa Dato Bahri bini dua ekor dan Dato Syukri bekas calon PAS Pendang begitu beria2 mahu dakwa DS Najib ketika siasatan PAS belum lagi bermula.

    Sekarang satu persatu mula terburai.


    Gabungan DAPig+ PGayR + PAN dan saki baki PAS liberal bersama dengan geng penyangak Mamaktun Madey bersatu berusaha menjatuhkan Najib dengan apa cara sekalipun.


    dalam satu blog lain. hasutan untuk menggunakan kekerasan seperti 'tumpah darah, titisan darh akhir' demi nak jatuhkan Najib telah mula dilancarkan.

    PDRM terlalu lembik mengawal jenayah siber yg menggunakan fitnah hasutan ini untuk jatuhkan PM. Ini sgt buruk dan demokrasi akan mati. Rakyat takkan percaya lagi sistem pilihanraya jika ini semua dibiarkan.

    Pendedahan terbaru:

    http://www.masterdedah.com/2016/04/rahsia-besar-sprm-terdedah-melengahkan.html

    Dahsyatnya kejahatan dan khianat pegawai dalaman SPRM.


    Paling kena awasi ialah Dato Shukri dan Dato Bahri bini dua tu. Sekarang makin jelas kenapa mereka beria2 mahu AG dkwa DS Najib setelah mereka yang bocorkan maklumat pada pihak asing.

    Semoga Allah melaknat mereka2 ini. Kita ditupu oleh syaitan2 bertopeng kunun penegak keberan. Harap Pagar Pagar makan padi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blogger master dedah awesome membongkar kemungkaran...blogger contoh... bukan blogger barua red bean army komunis DAPigs spt merdekaputra.com .... klu nk debat siar dulu banglo LGE yg terang rasuah dan salahguna kuasa.... ada brani...

      Padam
    2. blogger2 ini mendedahkan dgn bahan bukti SAHEH sekali
      dokumen2 dr SSM, transaksi2 pindahan S&P pembelian. tukar status semua LENGKAP!

      tpi puak2 pendajjal Najib tk boleh buktikan satu pun dokumen saheh dan jelas. melainkan upah penyang2k juga utk tabur fitnah.

      KES LGE kes amat berat dan menakutkan kerana jelas penggadaian dan pencabulan serius seorang KM negeri. membuat keputusan ala kongsi gelap dan makan rasuah yg tiada sempadan.

      Kenapa kalau blog dedak haram ini betul2 nk tegakkan 'perjuangan' tidak langsung selongkar kes LGE dan DAPig?

      nampak sgt blog dedak haram ini ditaja oleh pakatan mamaktuntaik DAPig gabungan. mana mungkin ikhlas dan benar lagi kalau puak2 ini yg taja blog haram ini.

      fikir sendiri la xpyh ulng2 ckp. org tk betul tetap akan terzahir!

      Padam
  10. Tanpanama 6:58PTG,

    Apa kamu ni bangang sangat ka? Masih nak jilat pungkok najib dan rosmah. Berapa ko dapat dedak? 10 sen? Memang elok ko jadi penyokong tegar najib rosmah pun. Perangai pun sama macam laki bini perosak negara tu!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ayat2 kamu ini jelas menggambarkan otak kamu dan siapa kamu.
      Kamu gol pencacai mamatun + pakatan haparak yg sgt desperate, kecewa dan mula hilang akal.

      kamu yg bangang sbb xboleh nak jawba lepas tu label org lain bangang.

      Kamu tksub dan dirasuk syaitan untuk benci Najib dan Rosmah. aku bukan dr glongan bahlol bangang dan taksub jahil mcm kau wahai pemakan dedak tuntaik

      Padam
    2. Kenapa marah sangat sampai berasap telinga ni? Dedak dah kurang ke? Kalau nak kenyang dgn supply dedak yg sikit, kencing dan gaul buat bubur. Baru kenyang...

      Padam
    3. TN 7:09 otak kamu pun sama jgk mcm ayat kamu

      'Kamu tksub dan dirasuk syaitan untuk benci Najib dan Rosmah. aku bukan dr glongan bahlol bangang dan taksub jahil mcm kau wahai pemakan dedak tuntaik',...dasar otak taik,...kekeke

      Padam
    4. Sdra Seperjuangan QQ, Assalamualaikum......

      Perkembangan mutakhir memberi petunjuk perjuangan kita dapat restu dari Yang Maha Kuasa. Insya Allah...yg bathil akan ditumpaskan kerana puak2 mereka diserang hebat dari setiap penjuru alam sejagat. Tak lama lagi, si Tembam Jho Low akan dicekup oleh FBI. Maka dgn itu, akan terburailah segala kemungkaran yg dicetus oleh Najib, Rosmah & Reza Aziz.

      Salam Perjuangan.

      Padam
  11. Momok mudah lupa sekongkol dng pluralist/syiah/komunis.... ahmad osman pun sama letakkan diri dlm mangkok jamban pluralist/syiah/komunis... insyallah menentang golongan yg bersekongkol dng perosak agama insyallah syahid...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa itu Liberalisme, apa itu Pluralisme, sila cerita sikit? kenapa dulu kamu war-warkan dgn bangga pakai jolokan "Kejora Liberal" mendukung Najib & KJ yg umum tahu memang pendukung tegar Aliran Liberalisme.

      Nak berlagak ilmuwan agama konon, sepatah kata orang2 tua, mereka yg kuat mencarut cakapnya tak boleh pakai & dipercayai dan juga bukan ahli jemaah masjid.

      Padam
    2. org islam y menuduh org islam lain dgn kata2 hina adalah golongan perosak agama,...ko sure ke mati ko akan dapat syahid,...kalo ko islam cuba lafaz syahadah,...x pyh taip, .lafaz dgn mulut,...kalo ko bkn islam,...tp cuba untuk mengucap,...menunjukkan ko telah terima hidayah dari y Maha Esa,...ko semakin dekat dgn Islam,...alhamdulillah,...bertambah lagi umat Rasulullah,...tapi,..jika ko seorg muslim,...dan tahu tentang hukum,..dan cuba menggunakan nama Islam untuk menyebar kan fitnah,..bala pasti akan menimpa mu,...neraka la tempat mu,...insyaAllah,...ade berani x lafaz kan syshadah,...

      Padam
  12. dokumen dan bukti sah melibatkan penyelewengan terus LGE DAPig sengaja dialihkan oelh blog2 cacai mamak. Krn mamak sudah sign MoU dgn Pakatan Haprak dan berpelok2 dgn bapak LGE.


    LGE juga dilindungi oleh parasit SPRM- Dato Shukri dan Dato Bahri serta pegawai2 dalaman yng hebat disuap dengan dedak supaya PM Najib dan UMNO dapat dibungkus segera dengan isu rasuah.

    Terang2an isu Taman Manggis dan Banglo no swimming pool merupakan gateway kpd begitu dhsyat penyelewengan DAPig LGE di Penang termasuk penglibatan Kongsi Gelap Cina dan juga mengugut merampas hak rakyat.

    Ini sebenarnya ancamanan sebenar negara tetapi puak2 munafik ini hari2 memfitnah Najib manakala mereka seronok biarkan LGE dan DAPig meratah di sisi lain. Janji Najib ditumbangkan.

    Tp yakinlah setiap yng benar Allah SWT pasti akan berikan kemenangan. Najib diberikan kemenangan perlahan2.

    IMDB xboleh nk dipulas main lagi oleh musuh2 Najib. Isu korupsi dan menjejeaskan hak rakyat yang sebenar ialah isu DAPig Pulau Pinang.

    Blog dedak haram ini tk pernah satu entry pun sentuh isu itu. Ini bermakna jelas blog ini ditaja oleh kumpulan RBA yang sama atau gabungan yang sama Mamak + Pakatan Haprak.

    Jika ditaja oleh kumpulan jahat ini.. MANA MUNGKIN FAKTA dan HUJAH disini oelh puak anti Najib ialah fakta benar atau boleh dipakai. Sudha tentu ia adalah pembohongan dan fitnah berlapis.

    Apapun rakyat semakin sedar. menjelang PRN Sarawak, golongan sasaran DAPig utk dijadikan senjata penjatuh BN iaitu kaum IBAN Dayak sudha tak boleh nk dipergunakan lagi.

    Isu penyelewengan besar DAPig di penang telah menular dengan cepat di rumah panjang Iban. Ini semoga dgn izin Allah SWT menjadikan gelombang besar sokongan kpd UMNO BN dibawha DS Najib.

    Allah Maha Kuasa.

    Ameen.

    Salam Rejab 1437H.

    #RespectMyPM
    #HidupUMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Tp yakinlah setiap yng benar Allah SWT pasti akan berikan kemenangan. Najib diberikan kemenangan perlahan2."

      Ye ke? Nak perlahan macam mana gear 1? 2? 3?

      Najib dipihak benar? Yang enjoy dan berjoli sakan ketika rakyat dilanda musibah camner pula?

      Emmmmmhhh mungkin ada logiknya juga?

      Padam
    2. "dokumen dan bukti sah melibatkan penyelewengan terus LGE DAPig sengaja dialihkan oelh blog2 cacai mamak. Krn mamak sudah sign MoU dgn Pakatan Haprak dan berpelok2 dgn bapak LGE."

      Apakata kalau LGE disiasat begitu juga najib disiasat?

      Kedua duanya dihadapkan ke mahkamah?

      Amacam chai?

      Padam
    3. "IMDB xboleh nk dipulas main lagi oleh musuh2 Najib. Isu korupsi dan menjejeaskan hak rakyat yang sebenar ialah isu DAPig Pulau Pinang."

      Betul tu selagi yang paling atas tu tak bersihkan namanya (najib) inikan pula yang bawah2 tu,

      Najib perlu menunjukkan contoh yang baik kepada rakyat.

      Tak pon mudah je...saman wsj?

      Padam
    4. "Apapun rakyat semakin sedar. menjelang PRN Sarawak, golongan sasaran DAPig utk dijadikan senjata penjatuh BN iaitu kaum IBAN Dayak sudha tak boleh nk dipergunakan lagi."

      Adnan satem pon taknak kaitkan dengan najib dan bn.

      Team "adnan" itulah yang km sarawak perkenalkan menjelang prn sarawak, ada adnan satem bagitau team "1malaysia"? "1respectmypm"? Ada?

      Padam
    5. Parti Bangsa Sarawak tak ada ikatan dgn UMNO/BN, mereka boleh berdikari. Lagi pun Najibul Bullshit hari itu terlepas cakap fasal "curi kayu/curi balak'. Aduuhhhh..duuhh..duuhh..
      duuhhhhh...
      Taib Mahmud & Adenan Satem takkan terlupakan....!!!

      Sarawak dari dulu tidak ingin UMNO ada di bumi Kenyalang..!!

      Padam
    6. setiap y benar ke?,...lu lupa letak satu lagi tag,...

      #beranikeranabenar

      baru la lengkap cai,...salam rejab,..amin

      Padam
    7. Tanpa Nama14 April 2016 7:07 PTG,

      Kamulah penyembah taksub Mohd Najib. Buta dan pekak hingga tak sedar apa yg berlaku di dunia. Yg kamu tau, yg kamu percaya hanyalah apa yg tersiar di tv3. Yg lain semua masuk telinga kanan keluar telinga kiri, sebab tak ada otak nak tapis.

      Blog ni adalah blog penyokong UMNO (United Malays National Organisation) dan bukan (Untuk Mohd Najib Only). Kalau tak percaya, check le ARKIB dari tarikh diwujudkan. Tapi sekarang tuan tanah dah dedikasi utk menentang kemungkaran yg dilakukan oleh Mohd Najib.

      Kamu penyembah Mohd Najib fikir >> 2.6b yg masuk ke akaun Mohd Najib tu tak salah, baik dari segi undang2 dunia maupun akhirat. Memang tak ada undang2 yg katakan salah terima derma, tak kira sebanyak mana, tak kira utk apa tujuannya, KECUALI jika pemberi ada niat utk dapatkan sesuatu balasan ataupun penerima ada janjikan apa2 balasan yg menguntungkan penerima. Tok Arab mana pun boleh derma, jika derma tu bukan berpunca dari wang haram, bukan mengharapkan sesuatu balasan yg spesifik dari Mohd Najib. Perkara ni sah disahkan oleh SPRM dan juga Peguam Negara.

      Seluruh kaum puak kamu berpegang kepada aqidah ini, sebab tulah kamu sanggup bersumpah setia kepada Mohd Najib. Kamu meletak kepercayaan penuh kepada Mohd Najib, tak kisah derma itu nak masuk ke akaun Mohd Najib di AmBank ke atau ke akaun sesiapa. Kamu juga tak kisah derma itu digunakan utk tujuan apa. Itu hak dan budi bicara Mohd Najib. Jika Mohd Najib selewengkan penggunaan wang itu utk tujuan yg tak sepatutnya, Mohd Najib yg akan tanggung di akhirat nanti. Presiden2 UMNO sebelum ni pun buat macam tu jugak. << Itu kepercayaan anutan puak kamu.

      Maka bila orang2 seperti admin, aku, Othman dan ramai lagi merasa ada sesuatu yg tak kena dgn Mohd Najib ni, kamu akan serang kami habis2an. Segala apa yg kami cakap dan bagitau itu semua fitnah belaka. Walhal sedikit demi sedikit dah mula tunjuk kebenaran.

      Betul Mohd Najib tak terima 2.6b dari 1MDB tetapi Mohd Najib juga menipu pada awalnya dgn berkata akaun tu tak wujud. Dah bukti semakin nyata baru dia mengaku terima 2.6b itu. Manatau bila 1MDB dah jumpa balik bank statement yg tak dapat serahkan kepada Audit Negara dan PAC, muncul pula bukti yg sahih 2.6b itu datang dari 1MDB.

      Begitu juga dgn 13b yg 1MDB bayar kepada Aabar BVI. Arul Kanda kata dia kena tipu. Tapi kalau ikut siasatan sumbagan dari Aabar BVI inilah yg digunakan oleh anak tiri Mohd Najib biaya filem Wolf of Wall Street.

      Secara ikhlasnya memang aku tak mau percaya maklumat2 yg tak sahih tu. Aku takut mala petaka yg akan menimpa negara kita jika semua ini benar2 berlaku. Mintak Tuhan simpangkan. Tapi sedikit demi sedikit kebenaran mula terserlah. Mohd Najib mengaku wang 2.6b tu wujud. Nazir Razak mengaku tolong edarkan wang berjuta kepada pemimpin UMNO semasa PRU13 dulu. Blogger proNajib sendiri cerita tentang belanja di Jakel. Setakat ini secara amnya tuduhan itu adalah benar dari segi kewujudannya, cuma kurang tepat ke sasaran. Apa akan jadi sekiranya 1MDB boleh tunjukkan setiap transaksi kewangan mereka? Terasa takut juga aku nak hadapi saat itu.

      bersambung...

      Padam
    8. Tanpa Nama14 April 2016 7:07 PTG,

      Admin dan kebanyakan dari kami yg sehaluan dgnnya adalah orang UMNO. Tak ada niat kami nak hancurkan UMNO, sebab itu kami berharap sangat Mohd Najib turun (sekejap pun takpe) dan bagi peluang satu siasatan menyeluruh dan terperinci dijalankan. Jika benar dia tak bersalah aku rasa tak ada masalah utk kami terima hakikat itu. Kami hanya mencari kebenaran, bukan mencari kesalahan Mohd Najib. Dan kami juga bukan memuja Tun M membuta tuli. Jika dia bersalah sengaja memfitnah, pasti kami akan tinggalkan dia.

      Kami tak percaya dgn Peguam Negara, dengan PAC kerana jelas cuba melindungi Mohd Najib. Tak cukup sekadar buat pengumuman Mohd Najib tak bersalah, siasatan ditutup. Kita kena ingat Mohd Najib bukan rakyat biasa, dia Perdana Menteri kita. Jika nak dibersihkan namanya dari segala tuduhan, maka tunjukkanlah bukti2 yg sahih dan boleh diterima akal. Jika nak tunggu ‘kebenaran akan terserlah akhirnya’, maka inilah yg berlaku sekarang. Jika dulu hanya Sarawak Report saja yg mengorek, kemudian WSJ, kemudian ABC, dan selepas ini lain2 agensi kewangan negara lain pula mendedahkan hasil siasatan mereka. Mereka menyiasat bukan kerana ada komplot yg mahu jatuhkan Mohd Najib atau sabotaj ekonomi negara kita, tetapi kerana ada unsur2 pengubahan wang haram.

      Bila aku katakan kami juga orang atau penyokong UMNO, aku bagi pihak kawan2 memohon maaf atas bahasa kasar kami pada sesetengah masa. Tapi percayalah niat kami baik dan ikhlas dalam usaha mencari dan menegakkan kebenaran. Cuma intrepetasi kebenaran dan kesetiaan kita saja tak sama. Dan kami berharap sangat perbezaan itu terhapus secepat mungkin supaya kita dapat bersatu semula dalam perjuangan utk agama, bangsa dan negara.

      Yang ikhlas,
      QQ

      Padam
  13. Dali Ali Hamsa kena segera bersihkan SPRM dr dajjal2 bertopeng.

    Dato Syukri dan Dato Bahri antara dua ekor pengkhianat yg gunakan SPRM untuk jatuhkan UMNO dn PM. bukan pasal integriti dan rasuah

    Kenny kes Kenny Chua begitu pantas di 'selesaikan' SPRM. Hanya 7 haru terus konon selesai. cuci baik punya. tuduh pulak bkn akt SPRM.

    nampak sgt ini nk tutup celaka2 besar dlm SPRM yg jadi alat perkakas untuk jatuhkan org2 Kerajaan semata2.

    Kebenaran akan muncul. isu KBS juga salah satu lagi duplicated strategy of imdb case utk jatuhkan musuh2 politik mereka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saja dia nak alihkan tiang gol, tapi JDT tetap sumbat 3 gol untuk mara ke suku akhir piala AFC 2016. FAM, KJ, Annuar Musa & Najib apa ada.......?????

      Padam
    2. "Dato Syukri dan Dato Bahri antara dua ekor pengkhianat yg gunakan SPRM untuk jatuhkan UMNO dn PM. bukan pasal integriti dan rasuah"

      Alahai suruh najib saman wsj je...apa susah? Ini bukan pasal wang tetapi maruah la chai.

      Padam
    3. "Kenny kes Kenny Chua begitu pantas di 'selesaikan' SPRM. Hanya 7 haru terus konon selesai. cuci baik punya. tuduh pulak bkn akt SPRM"

      Kenapa pula kes 1mdb bertahun tahun?

      Padam
    4. "nampak sgt ini nk tutup celaka2 besar dlm SPRM yg jadi alat perkakas untuk jatuhkan org2 Kerajaan semata2."

      Kalau bersih, tak bersalah kenapa perlu takut?

      Padam
    5. "Kebenaran akan muncul. isu KBS juga salah satu lagi duplicated strategy of imdb case utk jatuhkan musuh2 politik mereka"

      Memang betul tu, kebenaran akan muncul, memang itu yang rakyat tunggu selama ini, insya Allah.

      Jika bukan hari ini, PRU akan datang tetap akan tiba.

      Sabar chai, sabar, tengok siapa yang kena nanti.

      Padam
    6. Menyentuh tentang KBS, isu penyelewengan RM100 juta sampai kini belum terselesaikan dari zaman Pengkid sampailah ke tangan menantu Tun Dol. Kini ada kes baru bila dibangkitkan dalam parlimen bulan lepas berkaitan dana yg diperuntukkan untuk kebajikan kaum India sebanyak RM19 juta hilang lesap kelabu asap melibatkan kementerian sama di bawah seliaan Khairy Jamaludin @ KJ & MIC.

      Sebagai pemuja Khairy Jamaluddin, boleh Kejora Liberal huraikan agar tidak ada syak wasangka....????

      Padam
    7. kartel penyangak yg diternak sejak zmn TDMamak jd PM gagal di hapuskan smpai skrg.. bkn shj dlm Proton malah kemtrian mcm KBS.

      Padam
    8. merepek meroyan si otaman laknatullah komen mcm kunun nk tnjuk dia boleh jawab . pdhal memesong.. merepek2. apalah makhluk mcm ni pn ada dibyr dedak dlm negara. lbh baik kasi duit tu pd pndtng nepal cuci toilet lg berguna dr hire org gila mcm ko otaman.

      Padam
    9. TN 9:39 sape y meroyan,..sape y memesong,..sape pulak y bwk masuk pendatang tu semua,..sape pulak y mkn dedak,...ayat ko contoh ayat org meroyan sampai termasuk kan nepal segala bagai,...ko minum air sabon ke?,...kekeke

      Padam
  14. otaman laknatullah. mmg cara ko bls hujah ko dh kering akal. loyar buruk dn jelas munafik.
    golgn mcm kau tkkn berjaya apa2 malah pasti akn terima balasan Allah Taala. tk hbis2 nk alihkan isu dari penyangak2 kpd DS Najib. semua org yg faham urus tadbir korporat blh fhm isi Imdb bkn salah laku dn jauh sekali ada kaitan Najib menyeleng. ceo ialah primary manager bg mna2 entiti korporat. lembaga Pengarah dn pengerusi secondary. nmpk sgt kerja tabur bnci hnya motif utk utk jatuhkan Najib. lg byk kau tabur bnci lagi dtg Rahmat Allah padanya. Ekonomi ckup strong skrg wpun disabotaj truk. usd per Rm tlh melonjak lbh dr 10% dlm masa xsampai 6 buln. ini turut menampar muka tun madey yg kerja tambat ringgit utk tutup kegagalanya. pak lah dn najib berani apungkan RINGGIT dn sedia harungi serangan brbnding pm angkuh sorng tu.

    Alhamdulillah. Hidup DS Najib. Hidup UMNO BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "semua org yg faham urus tadbir korporat blh fhm isi Imdb bkn salah laku dn jauh sekali ada kaitan Najib"

      Siapa korporat tu? Cer bagitau nama chai?

      Tiada kaitan dengan najib? Agaknya masa tandatangan, najib tengah tidur kot, itu yang dia tak tau apa2 pon, tapi pergi menyopping sakan sedar plak dia ekkk?

      Padam
    2. "Ekonomi ckup strong skrg wpun disabotaj truk. usd per Rm tlh melonjak lbh dr 10% dlm masa xsampai 6 buln."

      Sepatutnya 1usd = 3.5 myr.(atau 2.8 myr masa zaman Tun dulu2)

      Padam
    3. "pak lah dn najib berani apungkan RINGGIT dn sedia harungi serangan brbnding pm angkuh sorng tu."

      Pak lah ngan najib tau ke tentang ekonomi? Najib mengyonglap adalah.

      Padam
  15. Kejora Libral
    3:39/3:59/4:10/4:17/5:13/5:32/5:54/6:26/6:50/6:58/7:04/7:07/7:08/7:09
    7:13/7:16/7:7:43/7:47/7:57/7:59/8:03/9:31/9:36/9:39

    Not bad eh...you've been continuously busy posting without even a break to perform Maghrib solat. Well done, indeed boy......!!!!

    Look boy.... allow me to sum up and let you know that I've got my training in Japan & UK in Quality Management and I'm a qualified professional in such field. When I speak or write, I don't simply express them unless with substantial fact backed with authentic evidences in professional mode.

    To-date, you've got nothing to deliberate or show us but only frustration, anger & hatred and WORST OF ALL... made in an uneducated manner, coupled with your lewd foul language and lies. Got it, you silly dude....???

    BalasPadam
  16. You are just apaid blogger... Ultraman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Is that all you got to say, eh dude? When can we have a brainstorming session? Are you man enough?

      Padam
    2. Chai 11pm

      Dah tak boleh balas soalan, beri gelaran la...kalau dah kaldai...

      Padam

  17. Tuan Nyonya
    Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
    Keuangan *
    * Home Loan
    * Investasi Pinjaman
    * Auto Pinjaman
    * Konsolidasi hutang
    * Line of Credit
    * Kedua Mortgage
    * Akuisisi kreditan
    Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
    Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
    dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam