Khamis, 14 April 2016

HOT ~ Boleh Ke Najib Di Tangkap..?



Jho Low, Suboh dan Faisal macam mana? menyorok di mana? kalau 3 ekor ni pun dilihat kebal..! Najib???

Adakah penyiasat asing berkuasa untuk mengambil tindakan terhadap Perdana Menteri Malaysia?
Perkara ini dibangkitkan oleh Datuk Mohd Hafarizam Harun, yang merupakan salah seorang peguam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
"Isu pertama yang perlu anda lihat adalah sama ada mereka mempunyai bidang kuasa untuk mengambil tindakan terhadap perdana menteri Malaysia, yang merupakan seorang warganegara Malaysia dan bukan warganegara Switzerland, Jerman atau Amerika Syarikat.
"Jadi boleh anda (penyiasat asing) melanjutkan bidang kuasa anda di luar negara dan mengikat seseorang yang bukan warganegara?" Soalnya menurut Channel News Asia hari ini.
1MDB, yang diilhamkan Najib, kini menjadi tumpuan beberapa negara luar termasuk di Switzerland, Singapura, Amerika Syarikat dan Luxembourg, berhubung dengan penyelewengan yang disyaki dan dakwaan pengubahan wang haram.
Najib juga merupakan pengerusi lembaga penasihat 1MDB.
Bulan lalu, Pejabat peguam negara Swizerland (OAG) berkata ia sedang berhubungan dengan Malaysia bagi meminta Bantuan Perundangan Bersama (MLA) dalam prosiding jenayah mengenai 1MDB.
Pakar komunikasi OAG Anthony Brovarone berkata pejabat beliau tidak boleh memberi maklumat lanjut mengenai perkara itu tetapi berpuas hati dengan reaksi Malaysia.
Sementara itu, 1MDB telah secara konsisten menafikan sebarang salah laku, tetapi berjanji untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak berkuasa dan penyiasatan yang sah.
Konvensyen antarabangsa
Mengulas mengenai kenyataan Hafarizam, peguam Andrew Khoo memberitahu Malaysiakini bahawa "perbuatan rasuah adalah satu perbuatan rasuah" tanpa mengira siapa yang melakukan jenayah itu.
"Kecuali orang yang menuntut kekebalan kedaulatan. Walaupun apa-apa kekebalan wujud dalam sesebuah negara, ia biasanya tidak meliputi tindakan-tindakan yang dikatakan rasuah,"katanya.
Khoo bersama dengan rakan peguam Syahredzan Johan juga memberitahu Malaysiakini bahawa negara mempunyai bidang kuasa ke atas kesalahan yang dilakukan di dalam sempadan mereka, walaupun orang yang dituduh atas suatu kesalahan bukan warganegara negara itu.
Terdapat juga konvensyen antarabangsa yang menyatakan bahawa ketua-ketua negara, menteri-menteri kanan dan ahli-ahli kabinet kebal daripada ditangkap dan didakwa, termasuk mereka yang di luar bidang kuasa.
Yang 2 ekor dibawah ni pulak dimana?
Soalnya..kalau mereka dipihak yang benar..kenapa mesti lari dan menghilangkan diri???
Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. 1mbd pembayaran hutang dekat ambar Abu Dhabi bukan dekat ambar Swiss ITU jangan malu ia sebab ambar swiss cakap dia tak penerima pembanyar ITU sebab code bank Beza ia. Jadi macai pembankang Cuba bodoh orang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesiapa yang menipu rakyat dan menyokong penipuan terhadap rakyat memang besar punya haram jadah..benih tak 786

      Padam
    2. Ari ni dah 6 entri blog barua red bean army fitnah najib dan 1mdb...mana beruk mak yeh osman amat... nak debat bole dng syarat blog ni siarkan dulu kes LGE dan pokok manggisnya ( banglo lajak noorr larisnyee)......

      Padam
    3. Sendiri komen sendiri balas? patutla najib bayar 50k satu website kena tipu, najib ingat rakyat bodoh?, taktau apa2 tentang 1mdb, buta2 najib kena tipu dengan pencacai beliau sendiri, tengoklah komen pencacai ni takder kualiti, takder mutu langsung, tin kosong je...

      Padam
    4. TN 7:50 cai,...mana dtg plak ambar2 ni,...mane punya berita lu tgok ni,...

      Aabar Investments PJS (Aabar) - milik Abu Dhabi

      Aabar Investments PJS Limited (Aabar BVI) - syarikat hantu y dibuka di kepulauan British Virgin Islands,....

      1MDB mmg nk byr hutang,..tp masalah 1MDB 'tersalah' byr pada syarikat hantu (Aabar BVI),....ngok!

      Abu Dhabi bgtau y Aabar BVI a.k.a syarikat hantu xde kena mengena dengan Aabar a.k.a milik Abu Dhabi,....

      1MDB menege billion2,...tapi bayar salah company,...xkan Protun dan pembangkang y jaga account 1MDB,...musykil beb,...xkan admin PutraMerdeka y jd ceo,...kalo admin jd ceo,..x mungkin bule tersalah bayar,...pening beb,...lu pun pening kn cai,..ke lu masih ingat ambar2 lg,...

      lu bikin ampeh la cai,....kekeke



      Padam
    5. Ambar, ITU, ia..
      La ni mat maslan dh hired bangla ko tau..
      Lg murah, lg untung banyak..
      Kahkahkahkah

      Padam
  2. Boleh kah kita percaya dgn Arul yg dia nak temberang konon 1MDB mangsa penipuan....???? Bukankah semua pegawai atasan 1MDB itu celik (tak buta), well educated & very experienced guys? How can they be so dumb-dumb issuing cheque/s or payments to the wrong company? Bukan sikit, tapi berbilion-bilion tau....!! Funny, very very funny & plain stupid, isn't it so......?????

    BalasPadam
  3. Woi ultraman aka abu bakar.. Tunjukan apa bukgi yg ko ada bab pnyalahgunaan dana mdb ni..kalu takat bukti dari sarasak repot,wsj,abc4konar,, tak cukup lagi nsk bawak kes.. Sia sia saja.. Bukti tu bukan bukti pun...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib, lihat la kualiti komen pencacai yang dibayar 50k satu website...

      Padam
    2. 8:45 ptg has demonstrated himself how unlearned & uneducated he is by virtue of his expression.

      Padam
    3. Boleh 8:45.... jelaskan why beruk2 maarif Wanted (Suboh Yasin dan Nik Fiasal) belaan Najib & Rosmah lari & menyembunyikan diri di luar negara sampai saat ini tak balik2.... dan kenapa tidak ada usaha dari pihak polis atau AG kita nmeminta bantuan Interpol untuk mengekstradisi beruk2 itu pulang ke tanah air? Sila jawab, jgn cabut lari ye....!!!

      Padam
    4. Kalu takat mamat 3ekor tu lari ker..hilang ker...sudah mati ker..belum cukup kuat untuk dijadikan bukti dimahkamah.. Silap silap buang kes saja ..cari lah bukti yg lebih konkrit ,asal bukan dari sarasak repot,wsj @ abc4konar..bukan boleh buat bukti di mahkamah pun..last last buang kes..

      Padam
    5. TN 8:45 -'Sia sia saja.. Bukti tu bukan bukti pun..',...

      ape y lu nk bgtau ni cai,...lu byk minum tuak ni,...kekeke

      Padam
  4. Mau tangkap , siapa mau tangkap maa aa . Peguam Negala kata tatak salah ,siapa bolih tangkap maa aa and siapa mau tangkap .

    Sendili pikir maa aa .

    BalasPadam
  5. Sampai bila nk makan taik najib..betulker najib tu betul bila segala isu dia buat bodoh jer wahai pemakan taik...boleker orang yang diam tanpa jawab tuduhan dianggap betul...kalau korang jawab betul ternyata korang memangla suka makan taik tupasal korang otak beku....sondol jer apa yang ajibngok cakap korang makanla lendir hisap telor dia skali...kitaorang umno gak tapi kita orang tak makin taik macam korang....korang pengkianat ....ajibngok cakap ruma mura mampo milik 200 ribu pun korang bole stuju siap tepok tangan lagi. Tupasala kita orang cakap korang makan taik otak beku main sondol jer ...

    BalasPadam
  6. Rasa2nya berapa peratus bputra yang dapat dibeli zaman ajibngok ni...tuhari konon dia macam baysrksn deposit utk rumah prima siap masuk tv lagi makan ramaila pemakan taik puji najib....horey pm...love pm....liar pm....tuan2 semua deposit tu sebenarnya hutang tapi kena bayar dgan gment plak ....sampai bila kita nk kena tipuni....

    BalasPadam
  7. Kata nk debat... letak syarat blog ni kena siarkan lapuran rasuah pokok manggis dan buah manggis( banglo dan tanah jln manggis) LGE syarat srbrlum debat. .... siar selama 3 hari berturut turut.... blog red bean army DAPigs ada berani ka...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorry Kejora (11.07) you must first learn what to prioritise among priorities. The big issue faced by the nation that the whole world is talking about is THE INTEGRITY of Najib & 1MDB.

      Penang is already a GONE CASE. No matter what comes may, the mass Chinese voters have rejected BN due to :-

      1. Sejak Pak Lah kuat zzzzzzz, Penang catit sejarah pertama kali jatuh ke pihak pembangkang. Itu juga kerana kualat derhaka terhadap Tun Mahathir. Melayu sana pun tak bersatu dan lebih mendewa-dewakan Anwar Ibrahim.

      2. Sejak peristiwa itu, Penang kita anggap 'GONE CASE'. Lagipun kita tidak lupa bagaimana Najibul Bullshit perabis duit & bagai nak rak mengampu Cina sana ketika kempen PRU 13 dah nak last kopek. Najibul Bullshit bukan main lagi makan besar berjamu selera dgn puak Cina Penang, siap dgn slogan "IM4U" & "I Luv PM" berkibar megah serta hiburan glamour gangnam diimport dari Korea. Lepas dia syok sendiri dibuai tinggi melambung dgn gelaran "Ah Jib Ghor", kesudahannya dia tersungkur rebah bila kaum Cina seluruh negara menolak BN. Untung masih ada Melayu (termasuk Tun Mahathir, saya & rakan2 seperjuangan) yg masih totok mengundi BN ketika itu. Itupun tak serik2, masih nak pakai baju tradisional Cina dan main tanglong pulak tu.

      Padam
    2. lu nama betul pun x brani letak,...nk cabar admin berani ke x,?,....

      lu byk sgt minum tuak ni,...kekeke

      Padam
    3. Nk mngangis dh cai najis ni merayu2 suh post psl buah manggis..
      Kahkahkah..

      Dia dh bodoh nk bodohkan org.

      Anti najis bkn pro dap.
      org yg btl2 sygkn umno pasti mau pemimpin kotor tercela disingkirkan.
      cacai najis mnyokong salah laku najis itu yg membantu dap.

      Padam
    4. Cai najis ni sebenarnya rba kucing kurap... Bila bn tumbang dia lah yg bersorak sorai gembira. Bangsat.

      Padam
  8. LGE.. lantak dialah, dia bukan pemimpin yang kita undi pun, dia bukan imam kita pun. Dia bukan pemimpin yang kita harapkan untuk masa depan kita. Tak ada kena mengena dengan kita.
    Yang penting adalah najib. Sebab dia adalah orang yang kita undi untuk menjadi pemimpin dan imam kita. Orang yanh kita harapkan untuk mencorak negara dan masa depan bangsa kita. Tetapi malangnya orang yang kita bagi kuasa ini telah menyalahkan gunakan kuasa yang diberi. Telah memusnahkan negara harapan bangsa kita. Sebab itulah najib mesti ditentang habis2an. Umpama dalam sebatang pokok, lge adalah ranting yang ditumbuhi dedalu. Manakala najib pangkal yang dimakan anai2. Tiada guna buang ranting yang ada dedalu sedangkan pangkal(negara) semakin mereput. Yang akhirnya seluruh pokok akan tumbang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. That's more like it, good job, pal. Salam Perjuangan

      Padam
  9. Jika Najib buat salah berdasarkan siasatan pihak antarabangsa tetapi tidak diambil peduli oleh pihak berkuasa di Malaysia, maka pihak berkuasa di Malaysia telah khianat terhadap rakyat dan negara.

    Jika macam inilah kelakuan dan pemikiran hafarizam, maka apa guna rakyat Malaysia bayar cukai kepada kerajaan jika pihak kerajaan dengan rileks bersubahat melindungi jenayah yang dilakukan oleh orang berjawatan tinggi dalam kerajaan seperti Najib ini?

    Apa guna rakyat bayar cukai gst, cukai pendapatan, cukai korporat, duti itu dan ini dan bermacam jenis cukai lagi, apakah rakyat syok membazirkan wang bayar cukai kemudian diselewengkan oleh manusia penyangak seperti Najib ini dan lepas itu tiada tindakan undang-undang dikenakan terhadap penjenayah itu hanya kerana dia berjawatan Perdana Menteri?

    Apakah kita rakyat Malaysia rela diperbodohkan sedemikian rupa? Kita bayar macam-macam cukai, tetapi bila harta negara diseleweng, tiada tinfakan diambil, apakah kita boleh terima perkara sebodoh ini?

    Rakyat Malaysia sekalian, bersatulah untuk pertahankan negara kita dan mempertahankan hak kita.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  10. Syukur Alhamdulillah, lega rasanya Sdra Seperjuangan masih bersama-sama dgn kita.

    Apa khabar, ke mana gerangan tak dengar berita? Salam Perjuangan.

    BalasPadam
  11. BANGUN BANGSA KU MELAYU
    BANGUNLAH MELAYU BERSATU
    BANGUNLAH MELAYU BERILMU
    BANGUNLAH DEMI AGAMAMU....
    Salam perjuangan buat kalian yg bijak, kurniaan Allah....
    Sebak rasa kerana masih ada yg berjuang demi mempertahankan kebenaran...anda hebat!
    Sebak juga rasanya masih ada yg termakan kata2 bodoh seorg yg kononnya panglima islam....
    Buat golongan pengampu....tidakkah kamu terfikir ttg kebenaran? Tidakkah kamu terfikir kamu di bodohkan? Harap sangat kah taburan wang dari org yg kamu ampu? Anda mmg LEMAH!
    Buat yg menulis dgn kata2 kesat....tak terfikirkah kalian dimana letaknya maruah kalian....mana ada maruah kan? Mcm boss kamu jugak.......bangsat lagi membangsatkan!
    Tahniah othman,abu bakar serta yg sama2 berjuang dgn komen yg bernas....ANDA HEBAT SEBAGAI MELAYU!

    BalasPadam
  12. Seseorang tidak bersalah.. Sebelum dibuktikan bersalah.. Itu prinsip keadilan...tunjukan bukti yg ko ada...dan buat lapuran dgn bukti ko ke sprm...kalu takat bukti dengar cakap dari wsj,ssrawak repot,abc4komar,..jawap dia hampeh lah bukti camtu..

    BalasPadam
  13. kekeke,...buat ape nak cari bukti penat2 bg kt ko pastu nk gi report kat SPRM,...kalo ko rajin sgt ko buat la,...tu FBI tgh siasat tu,...x tutup lg kes,...cuba ko pegi tanye FBI nun,...aku xnk campur,..aku nak tau keputusan je,...dari ko meroyan kat cni mintak benda bkn2,...baik ko kaco FBI tu,...mane tau ko bule dpt info ke,...bwk dtg share ngan kitorg,...bule cai,..ko pegi je,...x pyh malu2,...

    BalasPadam