Jumaat, 22 April 2016

Bantuan Dunia Perlu Demi Menyelamatkan Malaysia ~ Tun M..!


Semalam seakan mendapat wahyu baru apabila berita yang kononnya Tun M mahukan campurtangan asing ke atas hak dan kedaulatan negara..! Bergema seluruh negara memperkatakannya..! (macai ler)

Soalnya semasa pemerintahan Tun M la dunia belajar dan mengakui bahawa Malaysia merupakan negara Merdeka lagi berdaulat dalam mempertahankan hak dan kebebasan..! 

Malaysia sebagai negara merdeka dan berdaulat semasa menambat ringgit dari terus dikerjakan oleh zionis Soros dalam serangan matawang dunia..! Malaysia sebagai negara Merdeka dan berdaulat dalam mempertikai segala tindak tanduk salah barat ke atas dunia ketiga, Palestin serta seluruh umat Islam dalam dunia..!

Zaman Tun M la Malaysia disegani oleh kawan dan lawan..! Malaysia negara membangun contoh..! negara Islam contoh..! Malah Tun M diangkat sebagai pemimpin dunia contoh..!

Tun M tak perlukan Paul Stadland sebagai punahsihat..! Tun M tak perlukan APCO sebagai pembangun imej..! Tun M tak perlu main golf ketika rakyat dan negara menerima musibah banjir..! Tun M tak perlu tandatangan TPPA untuk menjadi paksi Amerika dalam perniagaan..! Tun M tak perlu tunduk kepada penjajahan barat..! Itu semua tertulis didalam lipatan sejarah dunia..! 

Dalam negara pula, Tun M tak perlu hapus Kementerian Pembangunan Usahawan untuk mengampu cina malah Tun M tak pernah bawa Sy atau Jackie Chan untuk menarik sokongan pengundi cina..!

Apa yang Tun M katakan ialah Malaysia perlukan sokongan dan bantuan dunia bagi mengembalikan kegemilangan dan kedaulatan yang telah terhakis dan hilang didalam kemelut skandal yang amat buruk dalam sejarah Malaysia Moden..! Itu persoalannya asasnya..!

Mahathir rayu penyiasat antarabangsa dedah isu 1MDB

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad membuat rayuan kepada penyiasat antarabangsa untuk mendedahkan kepada orang ramai berhubung penemuan dalam siasatan mereka ke atas 1MDB.
Akhbar The National yang beribu pejabat di Emiriah Arab Bersatu memetik Mahathir yang berada di Dubai bagi menghadiri Persidangan Antarabangsa Kepimpinan, Inovasi dan Keusahawanan, semalam sebagai berkata gejala rasuah di Malaysia kini mencapai tahap yang tidak pernah disaksikan.
"Semua siasatan hendaklah akhirnya didedahkan kepada umum kerana soalan yang dirahsiakan adalah tidak berguna kepada sesiapa. Akhirnya kebenaran perlu didedahkan.
"Menjaga diplomasi tidak akan membantu Malaysia atau sesiapa. Mereka perlu mengenal pasti tindakan yang perlu diambil dan apa yang mesti dilakukan," beliau dipetik sebagai berkata.
Pada masa ini, siasatan sedang dijalankan oleh sekurang-kurangnya lima buah negara termasuk Amerika Syarikat, Switzerland, Luxembourg, Singapura dan UAE.
Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali telah menolak cadangan Bank Negara untuk mendakwa mereka yang bertanggungjawab terhadap skandal 1MDB sementara siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pula buntu kerana Apandi enggan memohon bantuan undang-undang bersama (MLA) yang akan membolehkannya mendapatkan maklumat dari pihak berkuasa luar negara.
Siasatan SPRM berhubung wang berbilion ringgit yang disalurkan ke dalam akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak juga ditolak oleh Apandi yang membersihkan perdana menteri daripada sebarang salah laku atas alasan wang berkenaan adalah "derma" yang telah dikembalikan.
Apandi juga membebaskan Najib daripada sebarang pertuduhan berhubung jutaan ringgit wang SRC International milik negara yang berada di akaun banknya atas alasan bahawa perdana menteri tidak tahu mengenai perkara itu.
Najib menafikan wang yang diterimanya mempunyai sebarang kaitan dengan 1MDB dan bahawa beliau tidak pernah mengambil wang rakyat untuk kepentingan peribadi.
Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dalam laporannya mengenai siasatan 1MDB mendapati kedudukan wang berbilion ringgit tidak dapat dipastikan. Polis sejak itu telah memulakan siasatan.
Minggu lalu, didedahkan bahawa 1MDB memindahkan AS$3.5 bilion yang sepatutnya dibayar kepada anak syarikat, International Petroleum Investment Syarikat (IPIC), Aabar Investment PJS, tetapi disalurkan kepada sebuah syarikat yang mempunyai mempunyai nama yang hampir sama tetapi tidak ada kena mengena dengan firma Abu Dhabi itu.
The Wall Street Journal mendakwa bahawa sebahagian wang daripada syarikat palsu itu kemudiannya berakhir di Tanore Finance Corp yang juga berpangkalan di Kepulauan British Virgin, entiti sama yang memindahkan AS$681 juta ke dalam akaun bank peribadi Najib.
Pegawai Najib menegaskan bahawa cubaan untuk menghubungkan wang berbilion di akaun bank Najib dengan 1MDB adalah rekaan oleh Mahathir.
IPIC sejak itu membatalkan perjanjian pertukaran hutang-aset dengan 1MDB, meletakkan pelan rasionalisasi firma dana negara menjadi terumbang ambing.
Jangan menyorok dan bersembunyi dibelakang kuasa..! Keluar dan berani membuktikan kebenaran..! Kalau betul berada didalam KEBENARAN..!
Akal ada ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

59 ulasan:

  1. dah tak lama dh...dah dekat sangat dah kes najib ni nak terburai. cai cai mintak standby utk tukaq tuan atau nak cabut lari luaq negeri. dedak mana yg lebih tu cepat cepat simpan takut nanti tak makan pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes Najib memang dah lama berborai, Bang. Ha nya nakkan dia meletup hingga Najib tak tahan dan letak jawatan.

      Atau meletup cara kuasa nuklear. Supaya Ketus2 Bahagian, MT, Pemuda dan Wanita UMNO tukarkan dia.

      Depa dulu dah pernah buat - bantah bila Najib buat keputusan buang Akta Hasutan. Gila Najib, nak buang Akta yang melinndungi Ketuanan Melayu, hak dan kepentingan Melayu yang tersemat di Perkara Perkara sensitif di Perlembagaan yang di lindungi Akta Hasutan itu.

      Sekarang kita laungkan supaya depa yang pegang jawatan dlm UMNO itu buat macam dulu lagi. Keluarkan suara dan desakkan supaya dia letak jawatan. Atau adakan undi tak percaya atau gantikan dia apa cara pun mengikut Perlembagaan UMNO.

      Padam
  2. Inilah Tun Mahathir, walaupun umur dah 90 tahun masih lagi berjuang untuk anak2, rakyat dan masa depan negara.

    Hari ini nama dan maruah negara dicemari oleh perbuatan pemimpin yang korup, zalim dan menganaiya rakyat.

    Adakah kita hipokrit dan bermuka muka dengan melihat sahaja Tun Mahathir berjuang bersendirian?

    Adakah kita melihat sahaja harta milik rakyat disamun begitu sahaja?

    Siapakah yang perlu membayar hutang 1mdb selama berpuluh puluh tahun lamanya?

    Hari ini kita merasa selesa dengan apa yang kita ada, bagaimana pula dengan hari esok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun m hanya berjuang untuk Anak dia jadi PM. Ada faham

      Padam
    2. Tak. Aku tak faham.

      Kalau Tun M nak anak dia jadi PM dia dah asuh Mukhriz sejak mula pegang jawatan PM dulu lagi. Kalau tak terlintas di kepala hotaknya, dia dah dapat ilham bila lihat Mohd Najib di asuh oleh Tun Razak. Takkanlah manusia yg punya wawasan 2020 ni terlupa nak didik anak dia jadi PM. Dengan jangkamasa 22 tahun memerintah, Mukhriz boleh terus mewarisi jawatan itu kalau Tun M mau.

      Tapi Tun M hanya benarkan Mukhriz giat dalam politik setelah dia bersara.

      Anus 4:52 hanya pandai buat kelentong saja di petang Jumaat ni. Malulah...

      Padam
    3. Najip hanya berjuang untuk bini dia jadi de facto Pm. Ada faham

      Padam
    4. Cai cai pemakan dedak trpksa ckp sesuatula, dedah dah ambik. Konon nk jatuhkan najib supaya mukhriz jadi pm. Kalau 22 tahun perintah dgn niat tu, hari ni mukhriz yg pm dan bukan najib.
      Bodoh tahap gaban depa ni.

      Padam
    5. Cai cai pemakan dedak trpksa ckp sesuatula, dedah dah ambik. Konon nk jatuhkan najib supaya mukhriz jadi pm. Kalau 22 tahun perintah dgn niat tu, hari ni mukhriz yg pm dan bukan najib.
      Bodoh tahap gaban depa ni.

      Padam
  3. Meminjam kata-kata Tun Dr M " Fikirkanlah generasi akan datang", maka Tun berusaha keras...mudahan-mudahan...Tun berjaya bertemu dengan Raja Salman..merungkai kononnya "DERMA"...dan Tun Dr. M bertemu Pemerintah U.A.E merungkai perjanjian TIPUDAYA yang Aabar BVI milik siapa..

    Kononnya Pelan Rasionalisasi 1MDB berakhir pada 2039...kini Hutang 50 Billion...

    Najib benar-benar merosakan MALAYSIA

    BalasPadam
  4. ha ha ha lawak lawak lawak

    BalasPadam
  5. Ha.ha.ha tun m kaya terkenal seluruh dunia kalau betul tun m hebat kenapa dia tak bertemu raja Arab ITU cakap Tanya dia betul tak duit derma atau bukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Mohd Najib dianiaya, diFITNAH, kenapa dia tak tunjukkan bukti yg dia berada di pihak yg benar.

      Buku akaun ada di tangan dia. Akaun pulak di AmBank, bukan di ayman Island atai British Virgin Island.

      Mohd Najib sendiri dah mengaku wang 2.6b tu wujud dan dah dipulangkan kepada Tok Arab. Dia yg tahu dan dia atau hamba abdi dia yg uruskan baki 2.03b tu kembali kepada Tok Arab.

      Kalau Mohd Najib berani, tunjuklah semua bank statement tu. Dari bank mana masuk ke akaun bank dia, dan dikembalikan ke bank mana.

      Tapi mana dia berani, takut terlondeh habis segala rahsia dia. Yang dia berani hanya tuduh Tun M memFITNAH, mintak orang tu pulak tunjukkan bank statement. Gila punya Perdana Menteri Malaysia ni. Gila lagi pengikutnya yg buta tuli percaya macam orang tak ada otak.

      Padam
  6. Assalamualaikum kpd semua yg pro-anti rasuah......

    Saya nak minta satu favour....tolonglah JANGAN sekali-kali kita menggunakan kata2 KESAT, SUMPAH-SERANAH, MAKI-HAMUN dlm komentar yg kita buat.

    Tolong jadi insan yg BERAKAL yg BERADAB walaupun dlm keadaan MARAH. Itulah BEZANYA antara kita dgn mereka yg menjadikan sumpah-seranah spt AIR MINUM.

    Semua pro-anti rasuah.....nak marah ke, nak berdebat ke, nak membangkang ke....tolong jangan menyumpah-seranah....tolong ada sifat MALU sikit. Jangan sampai HILANG PERADABAN kita sbg MANUSIA hingga TAK ADA SEGAN SILU guna kata2 kesat contoh babi, sial, the F word, celaka dan lain2.

    Ingat, cara bercakap kita tu MENCERMINKAN PERADABAN DIRI dan DIDIKAN yg kita terima. Hanya ADAB DIRI yg membezakan kita dgn yg lain. Tolong jangan sampai merendah HINAKAN diri sendiri.

    Kalau dah mereka MEMILIH utk BUANG PERADABAN DIRI.....kenapa mesti kita ikut sama??

    Nak komen, nak marah boleh marah tapi biar cara yg berhemah. MAAF dari saya.

    Wassalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya nak tambah sikit.....sekiranya PIHAK LAIN tu nak mencarut, memaki hamun, sumpah seranah....itu dia punya pasallah....sekurangnya kita tahulah mereka jenis org yg macam mana dan tidaklah menghairankan sangat.....tapi kita yg WARAS ni TAK PERLU ikut cara mereka.

      Padam
    2. Kadang2 memang itu saja caranya nak berhujah dgn geng pemakan dedak ni.

      Padam
    3. dan itu juga cara berhadapan dgn penfitnah .. yg tuduh sapa saja makan dedak ... sebab mmg budaya madey suka beri makan dedak !! go fly kite la !!

      Padam
  7. Ya najib, anggota kabinet kayunya,ahli Majlis tertinggi,ketua2 umno yg korup Dan org2 yg menyokong najib si perasuah benar2 merosakkan Malaysia. Ya Allah tolonglah,tolonglah jatuhkan kesemua mereka ini Dari jawatan Dan kedudukan mrk sekarang ini Dan bagilah pembalasan yg sepadan dgn kerosakkan yg mereka telah lakukan kpd negara tercinta Dan rakyat jelata.selamatkanlah Malaysia dr perosak2 ini semua ya Allah. Ya Allah tunjukkanlah kebenaran dgn nyata kpd kami semua.Wahai rakyat Malaysia yg cintakan kebenaran marilah kita beramai2 berdoa setiap hari dgn doa di atas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya Allah saudara...sama2 kiya doakan moga Allah selamatkan negara ini dari amalan rasuah kerana rasuah hanya MELEMAHKAN dan menjatuhkan ummah saja.

      Padam
  8. Bg mereka yg kurang fhm ttg penglibatan negara asing berhubung kes ini,mereka perlulah mengkaji dgn lebih teliti agar tidak menyalahkan tun m semata mata..perlu dijelaskan disini penglibatan asing perlu bg menerangkan perjalanan penggubahan wang bg setiap negara yg terlibat..bkn ny panggil pihak asing utk mentadbir urus penyiasatan sprm..kdg2 cai dedak ini menukr fakta dgn mengatakan tun m memanggil pihak luar utk campur tgn urusan dalaman negara yg boleh mengubah persepsi rakyat trhadap tun m dan melabel beliau sbg pengkhianat negara..adalah tidak bertanggungjwb bg mereka yg menyebarkan fitnah jht trsebut bg tujuan memburukkan mantan perdana menteri kita..

    BalasPadam
  9. TUN M- Melayu terlajak lupa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ajib gor manusia terlajak bodo..macam penyokong2 dia jugak. Kah kah kah

      Padam
    2. yg bodoh lah buang masa ikut madey .. ikut org nyanyuk .. takda hala tuju !! go fly kite la !!

      Padam
    3. 718.. yg BENAK tak tau nak membeza perkara bathil jer yg ikut najib!!!..

      Padam
    4. 835/839 - PENYAPU yg sama..

      .. ini ajer yg ngko bole kutuk Tun..alahhh siannyer..pegi ajer la menyapu..

      Padam
    5. Ye lah tuduh tun m mcm2 tapi mana faktanya. Tak ada modai tapi kena ckp sesuatu jugak sebab dedak dah makan.

      Padam
  10. Sebaik-baiknya untuk Tun Dr Mahathir Bin Mohammaed Nasi Kandar ialah melabur RM1 dalam Unit Saham PANADOL.

    Tak perlu pun bantuan sesiapa.

    BalasPadam
  11. Kepada geng protun@team b pkr dgn hati yg tulus ikhlas saya menasihatkan kalian hentikanlah dari memanjangkn fitnah dajjal.Totally usaha kalian telah gagal.Ambil yg jernih marilah kita sama2 memandag kehadapan.Wariskan Malaysia yg lestari kpd generasi Y kita.Yg lama jadikan sejarah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klau ikut pemikiran kamu, tak lama jahanam lah dunia. Siapa saja buat salah, kamu kata jadikan sejarah saja. Apa daaaaaaaa

      Padam
    2. Satu2nya makhluk dajjal yg menjaja kesuciannya dan membiarkan FITNAH merebak ke seluruh negara ialah Mohd Najib.

      Dia yg ada semua bukti yg boleh tunjukkan di mana kebenaran berada. Tetapi dia lebih rela rakyat mencaci cerca antara satu sama lain semata2 utk menjaga kepentingan dirinya sendiri. Selama mungkin dia mahu berkuasa dan berharta.

      Mohd Najib ada buku akaunnya, dan dia yg kendalikan urusannya, terima dan pulangkan wang yg dikatakan dari Tok Arab itu. Kalau dah dibakar hangus pun buku itu dia boleh dapatkan segala penyata dan transaksi akaun itu dari AmBank.

      Kenapa dia takut utk tunjukkan penyata2 itu utk buktikan kesuciannya, buktikan yg dia diFITNAH. Adakah susah benar utk dapatkan penyata kewangan sendiri? Adakah terlalu perit utk ceritakan kebenaran jika dia sebenarnya jujur tulus dan ikhlas, tidak bersalah mencuri dan menyeleweng harta negara? Tapi dia tak upaya nak tunjukkan kerana dia memang bersalah, dan mungkin akan terburai lagi rahsianya jika ditunjukkan.

      Tun M hanya berupaya mengharap dari laporan siasatan oleh pihak2 berkuasa luar negara atas penyelewengan dan pengubahan wang haram yg berkait dgn syarikat2 yg berkaitan dgn Mohd Najib, cuba mengait antara satu maklumat dgn maklumat yg lain, dari satu sumber di satukan dgn sumber yg lain supaya satu gambaran yg makin jelas dan nyata akan terserlah. Bukan sesuatu yg mudah bila sejumlah wang dihantar dari satu destinasi ke satu destinasi yg lain, berpusing2 supaya susah utk dijejaki. Itu bantuan yg Tun M minta dari penyiasat antarabangsa. Tak masuk akal pasukan penyiasat dari 6-7 negara berpakat utk mengada2kan tuduhan palsu utk jatuhkan Mohd Najib.

      Siapa yg mahu jatuhkan Mohd Najib yg semakin rapat dgn Obama, semakin dihormati kerana pendekatan Islam sederhana. Malah pentadbiran Mohd Najib juga dilihat semakin mantap dgn pelbagai pendekatan dan pembaharuan. Tetapi kerana gilakan kuasa dan tamakkan harta, anak Tun Razak ini menjadi dajjal Malaysia.

      Padam
    3. Kejora Liberal

      Cerminlah diri kamu sebelum menyeru orang mengikuti kamu. Adakah patut orang ikut terjerumus dgn contoh tingkah....

      Kamu yg menuduh orang sebagai sesat tanpa dalil
      Kamu yg gemar memaki seranah dgn carutan kotor
      Kamu yg berlakon pelbagai watak untuk menipu
      Kamu yg tak beradab sopan
      Kamu yg pengecut berani mengata tak berani bertanggungjawab
      Kamu yg tak diketahui asal usulnya
      Kamu yg tak diketahui tahap pendidikannya, berguru di mana?

      Padam
  12. WSJ lagi..... asyik2 WSJ.... asyik2 WSJ.... WSJ.. WSJ...WSJ....WSJ lagi....Fitnah Lagi WSJ.... WSJ... WSJ.......fitnah....fitnah...fitnahh....

    WSJ....WSJ ..lagi lagi WSJ...



    FuuuCCCKKKKKKKK.....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.26 Fumakilla itu jer?

      Padam
    2. Takda hujah dan fakta ke kamu? Maca mana kamu nak bantu Najib? Selalu nya penyokong Najib mmenafikan saja, memmaki hamun saja, tak membantu dia keluarkan fakta dan hujah. Lingkup le dia macam itu.

      Padam
    3. Bersama muuuuuu di TV Tigaaaaaaaaaaaaa...

      Kah kah kah...

      Padam
    4. Hiiyyyy.....S e l is i h.....!!!!!!!

      Padam
  13. Bekas pekerja Tun M kata Tun M ada buat projek under ground ... Duit bnyk di saudi japan... Abdul hameed namanya.. En Admin Hurai sat atau saman je ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.27 Fumakilla,

      Iya ke? Banyak mana? Masyuk?

      Padam
    2. Fumakilla 6.27,

      Sendiri bikin cerita? Ada link? Artikel sebelum ni pun ada nama abdul hameed cakap najib beri? Cash is king?

      Padam
    3. hameed nasi kandaq ka??

      Padam
  14. "In 1999, Malaysians sympathised with the Anwar mata lebam and Anwar the innocent victim and Mahathir the dictator story. But five years on, by 2004, those stories no longer could sell and people went back to Barisan Nasional (while the opposition performed its worst ever in Malaysian election history).

    The next general election and Umno party election is in two years’ time. If Mahathir and the ANC are merely going to repeat that some old hit song without coming out with something new, not many people are going to be concerned about these old stories when they go to the ballot box.

    Back in 2004, Umno just allowed the old 1998-1999 stories to burn themselves out, which is what happened. And that is why Prime Minister Najib Tun Razak is very economical with his rebuttals. He knows that the more he responds the more Mahathir and the ANC are going to whack back. So he keeps quiet and watch the fire burn itself out.

    If the 1MDB and the RM2.6 billion issues are the only issues Mahathir and the ANC have to try to oust Umno and Najib and give the country to the DAP-led Pakatan Harapan, then I can place my bet on the opposition not winning more than 100 seats in Parliament. In fact, unless they can come out with a new ‘hit song’, Pakatan Harapan might not even win 80 Parliament seats."

    Kesian Mahathir nak teruskan Wawasan BOBOI ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa cakap tak ramai yang ambil kisah "cerita lama" kau kata tu? Begitu ramai pengundi dah faham dan mangkin bosan kat Najib.

      Kami tulis pun dlm Bahasa Melayu. Depa senang faham. Kamu tulis Bahasa Inggeris, pahlawan Bugis pun ramai yang tak faham.

      Padam
    2. 6.27 Fumakilla,

      Ini mana mari punya komen? Baik punya spin,analisa syok sendiri, alahai, pencacai boleh nasihatkan najib buat pru? Atau buat referendum ke....amacam?

      Padam
    3. Suruhlah Mahathir spin cerita lain pulak, asyik2 cerita Najib sapu duit 1MDB. Begitu ramai pemakan dedak sorang pun tak boleh kasi idea baru ke? Apa punya teruk penyokong Wawasan Boboi ni?

      Aku ingat kalau skrg buat PRU, alamat meraunglah pembangkang, krn fitnah putar belit Mahathir suma dah tak laku dan buat org bertambah bosan. PKR main bontot sama sendiri, DAP tengah sibuk nak selamatkan kepala gangster PP. BN akan menang besar woooooo ...

      Atau puak protun terlebih telan Fumakilla ke?

      Padam
    4. Fumakilla berkata; "Aku ingat kalau skrg buat PRU, alamat meraunglah pembangkang,..."

      Tak tau le sape yg meraung nanti....

      Padam
    5. >> If the 1MDB and the RM2.6 billion issues are the only issues…

      Betul itu saja isu yg TDM bangkitkan. Kerana itu saja salahlaku yg Mohd Najib buat, songlap dan seleweng harta negara. Sebab dia jadi pengkhianat negaralah dia patut diturunkan. Bukan sebab bini dia nama Rosmah atau sebab Altantuya meletop.

      >> opposition not winning more than 100 seats

      Aku pun harap macam tu. Tapi orang Melayu tak boleh berpecah macam sekarang. Kalau setakat orang UMNO 3juta nak menang PRU14, memang tipis. Dalam PRU13 BN dapat 5.24juta undi (47.4%). Kalau nak harap 3juta orang UMNO yg bersumpah setia memang lingkup BN. Taruk pulak ajinomoto Mohd Najib yg rakyat makin benci ni, memang hancur UMNO.

      Aku tak taulah macam mana orang UMNO konfiden sangat nak menang sedangkan dlm PRU13 dulu pun lebih buruk dari PRU12 dibawah PakLah.

      Padam
    6. Boboi dear (6:27)...

      I'd love very much to have a full debate with your good self in English. Hope, you'll never turn me down, okay...??

      Padam
    7. Special Attention: Kejora Liberal (6:27)

      No Excuse for Committing Corruption

      If guidance from history is needed that there is no excuse for committing corruption, just read this passage on the conviction of Dato’ Harun Idris who was once a hero of the Malays. Tun Razak may also be a hero, but, make no mistake.. NAJIB IS NOT..!!

      Just look at all his policies that are causing endless miseries not only to the rakyat but also to the future generations when they will have to pay for the crimes committed today.

      A Footnote in History per Almarhum Sultan Azlan Shah, when sentencing Allahyarham (Dato’) Harun Idris for corruption in 1976:

      ” It is painful for me to have to sentence a man I know. I wish it were the duty of some other judge to perform that task. To me this hearing seems to reaffirm the vitality of the Rule of Law. But to many of us, this hearing also suggests a frightening decay in the integrity of some of our leaders. It has given horrible illustrations of Lord Acton’s aphorism “power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely”, and has focused concern on the need of some avowed limitations upon political authority.

      “…the law is no respecter of persons. Nevertheless it will be impossible to ignore the fact that you are in a different category from any person that I have ever tried. It would be impossible to ignore the fact that, in the eyes of millions of our countrymen and women, you are a patriot and a leader. Even those who differ from you in politics look upon you as a man of high ideals. You had every chance to reach the greatest height of human achievement. But half-way along the road, you allowed avarice to corrupt you.

      Padam
    8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  15. Tun momok mintak dooooonia selamatkan malaysia


    Peerghhhh...... doooooniaaa beb......

    Doonia slama ini ada suparman.... bat man... kluang man.... dan memacam lagi la

    Malayasia ada supermomok man.... kah kah kah





    FuuccCCKKKKKKK. ....!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini angin sejuk panas dah mari...jauh2 semua, dah kronik ni...

      Padam
    2. ^41 itu macam DAP Red Bean. Najib nampak nya ada pakai Re Bean. Takda keluarkan fakta dan hujah, ha nya maki hamun.

      Teruk lah nasib Najib. Dan UMNO. Malang lah nasib Melayu. Melainkan Najib di gantikan.

      Padam
    3. itu psycho madey nyanyuk.... kerja malas.. kerja buang masa ... kerja fitnah... guna perception jahat dan buat tuduhan tak berasas .. pastu senang hati nak DSN lepas jawatan ... dan kroni madey berkuasa semula ... pirahhh go fly kite !!

      Padam
    4. 6.41, rendah betul cara pemikiran anda.

      Padam
  16. Kehilangan 50 billion siapa mahu bayar,rakyat juga yg tolong bayarkan melalui GST.Kemungkinan GST akan dinaikkan lagi pd masa hadapan utk membayar hutang 1MDB.Berapa ribu 1MDB menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia jika dibandingkan dengan Proton.Tun M membangkitkan perkara ini kerana beliau sayangkan rakyat negara ini daripada menanggung hutang 1MDB

    BalasPadam
  17. Kehilangan 50 billion siapa mahu bayar,rakyat juga yg tolong bayarkan melalui GST.Kemungkinan GST akan dinaikkan lagi pd masa hadapan utk membayar hutang 1MDB.Berapa ribu 1MDB menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia jika dibandingkan dengan Proton.Tun M membangkitkan perkara ini kerana beliau sayangkan rakyat negara ini daripada menanggung hutang 1MDB

    BalasPadam
  18. Penyokong Madey terlebih telan Fumakilla.

    BalasPadam
  19. Protun sememangnya dah banyak tertelan Fumakilla.

    BalasPadam
  20. Ya Allah Yang Maha berkuasa dan yang Maha mengetahui ranapkan lah, musnahkanlah parti UMNO pd pru 14 nanti...parti yang terlalu lama memerintah, parti penipu sejak zaman british,parti rasuah terbesar dlm dunia, parti yg terdiri dari menteri2 bodoh, parti menjual harta negara sendiri,parti yg membodohkan dan menzalimi bangsa sendiri, Ya Allah makbulkanlah doa2 rakyat yg membayar gst utk membayar hutang pemimpin boros dan yang dizalimi ini...Aamiin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Doa spesis pas kat stadim kota bharu..ko.umno..ko..hmmm..last last yg didoa tak ko..yg mdoa pulak..ko...tulah..nak berdoa ikut lah adab adab berdoa..bukan sedap mulut jer..

      Padam