Sabtu, 23 April 2016

1MDB ~ Dakwaan Pengubahan Wang Haram Di Singapura..!


Malaysia mungkin boleh menghantar 'kawat' kepada negara jiran agar menggantung seterusnya memecat Peguam Negara tersebut..! Paling tidak pun Malaysia mesti mengambil peluang sebagai Pengerusi ASEAN untuk 'menyekolahkan' semua AG negara negara Asean dengan memberi kursus agar setara dan setanding dengan Pandi..! Baru kufu..!

Isu 1MDB: Bekas pegawai BSI didakwa di S'pura

Bekas ahli perbankan BSI Bank dari Switzerland yang beroperasi di Singapura didakwa dengan pengubahan wang haram ekoran siasatan 1MDB oleh pihak berkuasa negera tersebut.
Ini disahkan oleh Peguam Negara Singapura, menurut Today Online di Singapura.
Laporan itu menyebut Yeo Jiawei, bekas perancang kewangan di bank itu, didakwa atas kesalahan di bawah Akta Rasuah, Pengedaran Dadah dan Jenayah Serius lain (rampasan manfaat).
"Sementara dakwaan tersebut tidak menyatakan 1MDB atau entiti berkaitan atau individu, ia berpunca daripada siasatan ke atas aliran dana," kata laporan itu yang memetik mereka yang biasa dengan perkara itu.
"Yeo telah mencadangkan produk pelaburan kepada 1MDB, dan disoal siasat sebagai sebahagian siasatan Singapura," tambahnya.
Pada bulan Februari, seorang lagi bekas pegawai BSI, Yak Yew Chee turut disebut dalam laporan berita setelah beliau memohon kepada mahkamah untuk tidak membekukan asetnya.
Seperkara lagi...ini urusan negara orang..! takde kena mengena pun dengan negara dan pemimpin kita..!
Jangan kesah la..!
Buat bodo jer...sebab selama ni pun dalam menghadapi isu 1MDB memang dah nampak bodo..! Apa ada masaalah..!
Tak gitu???
Lu Fikir La Sendiri!!!

41 ulasan:

  1. Makin tak lena tidur mohd najib...ProOO00ootTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra Ted...

      Bukan Najibul Bullshit je kena sembelit, tapi si AG Pak Pandir pun serupa kena tempeleng ditunjuk ajar macam mana nak buat kerja betul berlandaskan undang-undang.

      Padam
  2. Sudah pun bermula! Fumakilla cakap nak taji kepala pendakwaraya singapura?

    BalasPadam
  3. Dah telanjang bulat pun nak taji? Apalah malangnya ada muka setebal buaya menyokong penipuan terhadap rakyat....semoga mereka lekas memohon ampun pada rakyat yg mereka bodoh2kan

    BalasPadam
  4. Bro admin;

    "Paling tidak pun Malaysia mesti mengambil peluang sebagai Pengerusi ASEAN untuk 'menyekolahkan' semua AG negara negara Asean dengan memberi kursus agar setara dan setanding dengan Pandi..! Baru kufu..!"

    Pembaca dan rakyat marhaen budiman sekalian mesti memahami tugas pencacai seperti fumakilla dan bloger najib ni....bukan kerana tugas harian mereka maki hamun, membohong dan menyebar fitnah...tetapi duit haram yang disumbat kedalam tembolok masing2 tu, kemudian beri makan pada anak2, isteri, sedara mara dan kawan2.

    Tak pon ini ada cadangan... macam ni,

    Sebelum beri makan atau belanja kawan2 tu, boleh tak pencacai najib seperti fumakilla,malahan bloger yang sokong najib tu, boleh tak bagitau....

    "Harap maaf ye kawan2 semua, ini duit haram ni sumbernya dari najib, kemudian disalurkan melalui proksi
    dia, dari proksi masuk akaun kami, jadi sumber haram ni halalkan ye..."

    Jangan pula niat dalam hati tawww....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak cukup begiitu aje, Bng. Kena mereka mengaku di pihak berkuasa dan minta maaf. Dahtu, atas Peguam Negara le, mau maafkan atau tak.

      Kalau Pandi, hari ini minta maaf, semalam dia dah maafkan. Sebab dia kata Najib takda salah laku.

      Jadi nak kena dapat PN baru le. Tapi selagi Najib jadi PM, tak akan ada PN baru.

      Jadi, kena tukar Najib le. Tapi dia Pengerusi ASEAN sekarang. Jadi, kena cari lain cara le. Mana tau, Tuhan tu kaya, tunjukkan kita esok lusa.

      Padam
  5. Siapa cakap "ini urusan negara orang..! takde kena mengena pun dengan negara dan pemimpin kita.." Tak setuju, Beb.

    1MDB memang ade kene mengene dengan negara kita. 1MDB ada lah negara kita. Mesti di follow up.

    Kita mesti desakkan pihak berkuasa di mana mana saja untuk ambil tindakan di atas sesiapa saja yang ada kaitan dengan salah laku 1MDB yang di lakukan di negara depa.

    Ini yang Tun cakap mintak negara lain ambil tindakan tuh.

    BalasPadam
  6. Kah kah.... tajuk pun suatu 'DAKWAAN'... ahaksss... fakta ... bukti.... document. ....mana...?
    terkinja kinja la red bean army sahut menyahut cerita
    Dari Singapork pusat fitnah asia tenggara.... kah kah kah..... janji siar dlm blog 20K tiap2 bulan sapa tak nak.....

    Tiap2 bulan bagi anak bini hasil duit tak halal... janji fitnah .....kikiki


    fucCCCKKK....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah keluar si penyokong Ah Jib Gor yang batuk kering selalu buang kahak di khalayak ramai.

      Dia nuduh orang dapat 20K tiap bulan. Tak tau dia dapat berapa.

      Tapi sebab dia batuk kering, cakap pun selalu kahak aja, takda isi, takda fakta, kot dia dapat makan dedak Ajib aje.

      Padam
    2. Cisss....mangkok hayun jadii anon pulak...ProOO00ootTt

      Padam
    3. Tau pulak minta bukti..dokumen bagai..

      Tu pak arab ko tu pakai air liur je boleh korang percaya..kah kah kah

      Padam
    4. FUCKKK UU.......Bila pak arab ckp air liur jer....melompat2 puak makan taik Najib ni......takda pun minta bukti.....tapi yg bangangnya ni minta bukti walhal dah didakwa di mahkamah...dah tentu2nya ada bukti.......BAHLOLLLLLLLLLLLL.....BANGANG>>>>>

      Padam
  7. 1.39
    Spinnnn dan putarrrr itu kerja RED BEAN ARMY...spinnnnn dan putarrrr lagiiiii...... ahaks...

    BalasPadam
  8. PUUUUUTAAAAR LAGI (HALIM) FUMAKILLA 1.43!!!

    BalasPadam
  9. Najib tak bersalah dan tidak bertanggung-jawab. Dia sign apa pun dia tak tahu. Sebagai PM dan pada masa yang sama, melantik diri-sendiri sebagai Menteri Kewangan, dia terlalu sibok untuk ambil tahu segala document yang ditanda-tangani.

    Dia lantik banyak Timbalan Menteri di PMO. Tetapi, semua kerja mereka, dia buat. Lawat rumah orang -tua, anak-yatim, sekolah keb./agama, klinik/hospital....hulur bantuan. Ucapkan berjaga-jaga bila jerubu melanda, ucap selamat pada perayaan 'kecil' kaum minoriti, yang sebelum ini, tiada siapa yang tahu atau perasan. Ucap tahniah kepada athlete yang berjaya mengharumi nama Negara dipersada dunia. Merasmikan berbagai kemudahan awam seperti UTC, KR1M dan lain-lain.

    Sunggoh sibok nampaknya PM kita, 'berkerja' siang-malam demi popularity. Akhirnya....setiap hujung tahun, hilang bercuti Krismas dan bershopping diluar Negara bersama keluarga secara senyap-senyap. Sama seperti Tentera kita dihantar ke Arab Saudi untuk latihan 'Northern Thunder'. Langsung tidak dibawa berbincang dalam kabinet dapurnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dunia luar pun geleng kepala apa kejadahnya Najib lantik terlalu banyak Menteri dalam Jabatan Perdana Menteri, hanya duduk sembang2, mengampu, dapat gaji/elaun/kemudahan taraf menteri dan bonos sagu hati juta2 lagi. Tak pernah dibuat orang dalam mana2 catatan rekod atau sejarah pentadbiran negara. Kesudahan...Too many cooks, spoil the soup. No action but talk only (NATO). And when they talk, they talk cock...exactly like their cybertrooper, Kejora Liberal...!!

      Damn you Najib....!!!

      Padam
  10. "Najib tak bersalah dan tidak bertanggung-jawab"? Apa maksud awak? Tak bertanggung jawab di atas kesalahan nya? Ikut logik mana? Mengarut le.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Err...sorry, salah taip.
      Sepatutnya; 'Najib bersalah dan tidak bertanggung-jawab'.

      Tak bertanggung-jawab, kerana dia langsung tidak mempertahankan diri-sendiri. Dia hanya biarkan orang lain bercakap bagi pihaknya. Bila ramai orang mempertahannya, mereka akan bercanggah fakta dan menampakkan Najib seperti orang bodoh.
      Cuba kamu beri contoh apa yang di Fitnah oleh WSJ, SR atau NYP?

      RM2.6 Billion, RM27 juta masuk akuan Nazir, Rosmah shopping RM3.3 juta, RM100 juta untuk Wolf of Wallstreet, 70k untuk anak-DJ.....semuany betul belaka. Kalau tak betul, mengapa tak saman?

      Padam
    2. Macai 2:54, Shopping APA kah bendanya kalau beli kain dekat jeker pun salah, beli main Kain untuk kebajikan pun salah, APA salah kita Bantu peniaga bumiputera, Cuba kalau najib beli Kain peniaga cina Tak satu macai dap bising
      , ADA ke korang dengar macai dap bising, Wang petronas tipu oleh ytl itu Tak pun, Anak tiri najib buat filem pun sex pun Tak pun gunakan duit mak bapa tiri dia ADA faham, Anak tun m marinah itu minta peruntukan kondom pecuma untuk bagi pada pelacur Tak satu dap bising sebab.
      Sila bagi satu dokumen menyatakan najib masukan wang untuk filem Anak tiri dia, sila bagi bukti Wang di masukan kedalam akaun Anak tiri dia ke amerika

      Yg aku tengok dokumen bodoh yg bagi bank rbs pindahkan Wang JP Morgan tak ada penama akaun Anak najib tiri najib atau akaun syarikat Anak tiri najib sila jawab.
      Aku sendiri pergi dekalasi Rakyat hanya cakap tin kosong hanya tahu burukan orang zaman bukti ,sekarang politik macam itu dah tak boleh pakai ADA faham

      Padam
  11. Ngo rahsia justice for papa telah kembali aktif menentang kekejam tun m, kami dulu telah berjaya mememaksa dr m melepaskan jawatan pm keluarkan kebusukan tun m itu menipu petronas dengan mengunakan kroni Dan buat bailout untuk syrikat kapal anak nya. Kami menasihat para ahli justice for papa 'jangan ikut dekalasi rakyat untuk Anak tun m jadi PM, ingat kami berjaya mengegarkan tun m sehinggin beliau melepaskan jawatan, kami Tak takut pada tun m ,khairuddin telah mangikihanat anwar dengan menghasilkan buku 50dalil berunsur fitnah konon mengangkui sudaraMara anwar, khairuddin lupa jasa anwar bagi dia kaya raya ketika di merempat dulu, dia juga konon bercakap ada orang pecah perpaduan deklarasi Rakyat untuk Anak tun m jadi pm, cukup2 lah penipuan anda khairuddin anda telah bankrap, hutang anda banyar oleh tun m supaya anda buat kerja menjatuhkan najib,
    Saya meminta ahli ngo refomasi 1998, otai refomasi bersama2 kami NGO justice for papa menentang penipuan khairuddin Dan tun m deklarasi menjadikan Anak tun m jadi pm
    Kami mendapai cerita peintip kami dalam umno 'dulu tun m telah memaksa najib menjadikan mukhriz sebagai MB sebelum dia jadi pm malaysia perkara mesti menentang nya sebab cita2 tun m menjadikan Anak dia jadi pm adalah salahan, apabila najib Tak mahu ikut cakap tun m dia menjadikan Anak dia TPM, tun m telah marah pada najib, Malaysia bukan Singapore segala kuasai oleh keluarga Lee.
    Bantu kami menentang tun m Dan menentang deklarasi melantik Anak sendiri jadi pm, penipuan ini mesti hentikan

    Justice for papa pasti akan kembali gegarkan tun m itu
    Seperti mana kami berjaya lakukan pada 1997-98 dulu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fumakilla 2.30,

      "Bantu kami menentang tun...."

      Kah kah kah kah kah......dah senget chai ni.

      Padam
    2. Malaysia pun bukan hanya untuk keturunan Bugis, atau lebih tepat lagi keluarga anak beranak Tun Abdul Razak. F A H A M..????

      Padam
  12. Lu melayu sama sendili gaduh bagus maa.. Itu pilhan laya mali..lu olamg boleh kasi goodby itu umno..wa mau lu olang pilih wa punya pati..wa misti jaga baik sama ini lakyat..makan wa kasi free..lamyat tslak susah..hati banyak sinang..hali hali wa bagispesial itu lauk ikan sardin.. Dulu melayu plintah.lu olang makan sardin masa banjir saja...wa plintah hali hali wa bagi makan sardin free maa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fumakilla 2.36,

      Kah kah kah kah....tu hari loghat pantai timur.

      Padam
    2. Puak cybertrooper dah hampir muflis, tinggal sekor dua. Yg ada pun cuma Keris Berayon & Kejora Liberal aje di blog ini. Si Kejora pulak macam2 watak dia berlakon konon nak tunjuk Najib masih banyak lagi sokongan. Nampak sangat dia memperbodohkan diri. Semua blog2 pro Najib nak dapat 5 komen
      pun sakit. Kebanyakan 0 & sepi saja.

      Padam
  13. for all that matters its about singaporean wrong doings ... its thier internal matter.. RBA will keep on slander... spin .. spin... perception game at the highest rot !! better go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.36

      cakap omputih? Wow!!! Omputih faham komen2 kat tu ekkk?? Wowww!!!

      Perception? Pi counter sue le chai...

      Padam
    2. Spin what..spin your bloody brainless head..?? Come.. let's have a face-to-face debate, and this is an open challenge, dare you coward....????

      Padam
    3. Kah kah osman bakar.... ooo... osman bakar.. oooops itu citer p.ramlee family 69... othman ahmad klu nak face to face debate... lets the bloody blogger putramerdeka ... rise up the issu banglo terlajak laris dulu.... kah kah kah... ada bran osman bakar... ooops suman amat... kah kah kah...

      Padam
    4. Stop making stupid excuse.. you dare or not, just answer me, yes or no.....!!!

      Padam
  14. Justic for papa pluralist vs momok pluralist/syiah/ komunis.... both entity same people same supporter. .. both can kill each others.... let's them kill and kill... both of them are useless peoples.....

    They re can go to hell.....yeahhhhh...



    FucccCCCCKKKKK......!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.37 fumakilla,

      Lu nak kill sape chai...kat sini takder killing field.

      Padam
  15. Yehh..they go to hell to regroup..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah akibatnya pekena ganja+ketom=Fumakilla 2.41

      Padam
  16. A recent statement from WSJ Finance Editor:

    "WSJ Finance Editor Ken Brown stressed that the RM2.6 billion was not a donation from the Saudi royal family as claimed by Apandi on January 26. Instead, Brown said the money was linked to 1MDB. Brown was telling ABC News Australia, in an interview, that WSJ’s reports for months showed that the RM2.6 billion did not come from the Saudi royal family, but from companies and accounts connected with 1MDB. “Just for everyone’s information, our reports are no longer being disputed as we have plenty of supporting evidence” said Brown."

    So the WSJ is not backing down.

    So, the lanun’s lawyers can immediately sue the WSJ.

    As a witness, they can now call Adel Al-Jubeir, who will produce a verified forensic trail that proves that the RM2.6 billion came from Saudi Arabia.

    There will no escape for the WSJ now.

    They must be made to pay.

    It is very important to Malaysia for the lanun to sue immediately, as the WSJ, NYT, FT and other international media have wider global reach even than Parti Najib’s media titans - Mumblin' Lester, RPK, Ramesh al-Bankroop, and even the APCO Jews who charged RM77 million to polish the turd called Nacheap Tong Rosak. (They failed, of course.)

    The lanun must clear not just his name, but Malaysia’s.

    BalasPadam
  17. Masuk sini tengok komen banyaknya takat caci cerca komen org lain, takde fakta langsung, auta melempah ruah ...

    Nama blog ok 'Putra Merdeka', tapi yg kunjung ramai mcm baru lepas gian ketum dan singgah utk melepas gian melancap aje ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru masuk sini ke? Sblm komen..check dulu sape yg tukang makihamun tu..semuanya penyokong najib kan?

      Padam
    2. Betul ke ulasan 4:14 mencerminkan orang mukmin sejati pejuang kebenaran?

      Padam
  18. Betul tu 4.14 ptg blog ini tempat bersarang nya mat2 gian.Dia orang bertekak,bergasak dan macam-macam tapi otak kelain krn masing-masing sedang inzal masa menaip tu hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemakan dedak haram..confirm suka makihamun je...yang masuk dalam perut haram..so yg keluar tu haramjadah..sebab tu tak habis2 memaki..haha

      Padam
  19. Jom pi baca dokumentari mengenai 1MDB. Bagi penyembah Mohd Najib yg berminat, dinasihatkan bawa pembimbing yg bukan baghal juga.

    http://kluangmanexpress.blogspot.my/2016/04/tulisan-akademik-jangan-malas-baca-ulas.html

    BalasPadam