Sabtu, 16 April 2016

Itu Sebab Kapir Tak Mahu Dr Zakir Datang..!


Apabila datang kebenaran maka akan lenyaplah kebathilan..! Itu sebab ler kapir bukan main menyanggah lagi kehadiran Dr Zakir Naik ke Malaysia..!

Semuanya kerana taufik dan hidayah Allah..! Dr Zakir Naik hanya penyebab kepada ribuan manusia yang bershahadah didepan beliau sama ada disaksikan secara umum mahupun tertutup..! 

Itu kelebihan Dr Zakir yang Allah anugerahkan..! Umat Islam seharusnya bersyukur kerana masih ada lagi ulama' yang berani berterus terang dan berilmu dalam menyampaikan risalah..!

Kalau lah pihak bukan Islam ada tokoh yang setara dengannya tentu mereka akan mengajak Dr Zakir berdepan...tapi..!

Gadis Kristian masuk Islam ketika ceramah Dr Zakir Naik di Kemaman

CHUKAI, Jumaat – Kehadiran pendakwah Islam antarabangsa, Dr Zakir Naik ke Malaysia kali ini melakar sejarah apabila berjaya mengislamkan seorang remaja perempuan beragama Kristian.
Gadis itu Woo Nina Grace yang berasal dari Filipina dan menetap di Johor telah melafazkan kalimah syahadah kira-kira pukul 12.05 tengah malam ini di hadapan lebih 40,000 hadirin dalam syarahan umum di Padang Astaka, Kemaman malam tadi.
Nina berusia 19 tahun itu dikatakan dengan rela hati untuk memeluk Islam selepas berpuashati mendengar penjelasan Dr Zakir mengenai konsep ketuhanan dan kenabian Muhammad.
Ketika ditanya Dr Zakir adakah dia percaya kepada Jesus, dengan penuh yakin remaja itu mengatakan tidak sambil menyatakan kepercayaannya kepada Nabi Muhammad.
Kesediaannya untuk bergelar saudara baru bermula sebaik sahaja dia menjawab InsyaAllah kepada persoalan Zakir untuk melafazkan kalimah itu.
Nina memberitahu beliau mula membaca surah dalam Al-quran iaitu Al-fatihah dan tiga Kul sejak berusia 13 tahun lagi.
Malangnya dalam umat Islam bersyukur akan kehadirannya dan kapir gundah gulana dengan kepetahannya..ada pulak Menteri Melayu Islam yang katanya gentleman tidak gemar akan kehadiran Dr Zakir Naik..!
Kenapa dan mengapa?
Lu FIkir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. Menteri umno hari ini semua pun cari makan....

    BalasPadam
  2. Menteri makan dedak dah siap sedia. Masing2 dah beli rumah di oversea. Ada beli di Europe, UK, Australia. Setiap hari kata2 dan komen mereka untuk menyambung talian hayat sebelum bugis diturunkan. Jika menang pru, itu bonus. Jika tidak, mereka dah bersedia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selagi masalah 1mdb tidak diselesaikan, selagi itulah masaalah imej/maruah bangsa yg tercemar & hutang menimbun membebankan rakyat... ianya tak boleh dianggap basi & wajib terus diselidiki ke akar umbinya untuk diperhitungkan.

      Padam
  3. Mungkin menteri BN semua kaki cari makan tapi yang penting mereka tak Go Fly Kite :)) Rasuah tu tak pe, asalkan jangan kuat main layang-layang takut kena kejat letrik. Mwahahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. zakir kn da ckp 10org islam akn ada 2 3 org pmbrontak KEBENARAN

      Padam
    2. Ha mcam tu lah tuan admin pos tajuk lain plak..syabas. Muak dah tajuk mdb ni...hari hari mdb.. Yg ulas orang yg sama gak.. Dah naik basi dah mdb ni..

      Padam
    3. Selagi masalah 1mdb tidak diselesaikan, selagi itulah masaalah imej/maruah bangsa yg tercemar & hutang menimbun membebankan rakyat... ianya tak boleh dianggap basi & wajib terus diselidiki ke akar umbinya untuk diperhitungkan.

      Padam
  4. Tun arah najib supaya Naik Anak itu nepostism namanya, apa najib tak dengar kata2 tun m tun terus buat fitnah pada najib, tun m tak tahu menkenang budi di buat oleh najib, apabila mukhriz dibuang oleh umno Kedah najib Cuba selamat keria mukhriz dalam politik apabila dibuat dari umno ditolok oleh mukhriz ITU malah menuduh najib ambil duit 1mbd ITU sikap keluarga tun m itu. Anda berfikirlah Ini sikip Keluarga tun m itu suka menuduh Orang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni macai 2.18 mana mari plak ni?

      Padam
    2. Nak jadi menantu najib ke chai?

      Padam
    3. TN 2:18 cai,...spin2,..spin2,...kekeke

      Padam
    4. Bahasa ape yg kau ckp ni..berterabor..

      Padam
    5. TN 2:18 cai,.. lu bangla mari,...jgn kaco ini melayu punya hal,...lu diam2 duduk mkn itu 'dhal' sudah,...jgn taip itu keyboard!,...lu punya tulis itu bangla saja faham,...kita melayu bule baca,...tp kita x bule paham apa lu mau cerita,...ada paham ka bai!,....

      kalo lu betul Malaysia punya orang,...sapa Raja pertama Malaysia?,...

      lu jwb bai,...lain org jwb,..aku x lyn,..kekeke

      Padam
  5. ITU tanda MIC sangat kuwat. ITU umno boleh goyang kalu ITU mic komplain ia..

    Bangla ia tade masala.
    Mic ITU ia bangla tade

    BalasPadam
    Balasan
    1. TN 3:15 cai,...apa MIC,?...lu tau ka itu MIC ade berape kerusi dlm parlimen?!,...

      lu itu bodo bangla simpan sket kasi lu punya bos,...sini melayu x mkn lu punya bodo bangla,...

      kalo lu lagi pandai dari lu punya bos,..lu punya gaji x dpt tau,...kasi igt sket bai,...kekeke

      Padam
  6. Menteri melayu yg kurang hajar tu APA nak heran?? Satu Malaysia day tau feel dia yg bangsat da biadap tu!

    BalasPadam