Rabu, 13 April 2016

Terpulang Zahid La..!


Itu pun kalau Zahid ada keberanian mempertahankan hak rakyat dan negara..!

KUALA LUMPUR: Semua pihak perlu memberi peluang kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi untuk menerajui negara bagi menggantikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim berkata, rakyat telah lama melalui kemelut yang berlaku dalam negara termasuklah skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan bersetuju dengan Perdana Menteri bahawa semua pihak mesti bergerak ke hadapan, tetapi bukan bersama Najib.
“Beliau (Ahmad Zahid) perlu beritahu perdana menteri, dengan tegas, bahawa peralihan kuasa perlu mengambil tempat sebaik sahaja pilihan raya negeri Sarawak selesai, tidak boleh tunggu walaupun untuk sehari lebih lama.
“Beliau mesti meletakkan kepentingan negara terlebih dahulu, walaupun ini bermakna mengambil sebarang langkah yang akan meletakkan diri beliau dalam risiko. Beliau perlu menjalankan ‘pemberontakan’ ini,”katanya, lapor Malaysiakini.
Dalam masa yang sama, Zaid turut berkata, meskipun Ahmad Zahid mungkin tidak demokratik dan tidak kelihatan ‘bersih’, tetapi selagi rakyat berpegang kepada prinsip Parlimen bahawa parti majoriti yang seharusnya memerintah, maka semua pihak perlu menerimanya sebagai perdana menteri yang baru.
“Pemimpin UMNO yang terus berkata berikan Najib peluang sekali lagi perlu menyusun semula kata-kata mereka..beri Zahid peluang,”ujarnya.
Mengakui bahawa dirinya tidak begitu mengenali Ahmad Zahid secara dekat, Zaid pasti bahawa adalah sukar untuk Timbalan Perdana Menteri itu menjadi lebih teruk daripada perdana menteri hari ini.
Berani???
Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. Tak setuju ........................................

    BalasPadam
  2. Pemakan dedak semua tak layak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua pemakan dedak tak yg layak. Yg layak anwar di bambo river jadi PM dekat sana

      Padam
    2. Lawak bodoh Kejora Liberal (1:40) nak memaksa orang ketawa. Yakkkkkkkkk, nak muntah........!!!!!!

      Padam
  3. La hai tak atikal lain balik2 1mbd macai pembankang mana nak maju, memang betul pun kena bergerak ke hadapan jangan pulak bergerak kebelakang nanti kena jubur dengan anwar he.he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lawak bodoh Kejora Liberal (1:23) tak lepas audisi Maharaja Lawak sebab paksa orang ketawa. Yakkkkkkkkk, nak muntah........!!!!!!

      Padam
  4. Tun m harus pilih anwar jadi PM pertama liwat orang terpulanglah PM liwat nak pilih Anak tun m jadi tpm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adegan babak cakap sorang2 nak menipu konon ada forum perdana. Juga masih jauh dari tahap pelawak Jamali Sadat. Sorry Kejora (1:38), you failed miserably.

      Padam
  5. Mari kita beramai buang LGE dari Penang dia telah halau orang2 melayu di Penang dengan merobohkan kampung melayu, 29kampung melayu telah musnah orang LGE dap ITU. Baru ini LGe dengan rakus menjual tanah milik orang miskin.
    Sebagai orang jaga integrity dap telah merosak integrity tersebut jual tanah orang miskin pada orang jaga dengan Cuba bina hotel di tanah milik orang miskin
    Dap telah menipu cukai tanah
    Dap telah upah Betty isteri LGE iaitu sebagai peguam untuk menjalankan penipuan dia pembelian rumah tersebut. Mana integrity di laung2 kan olen dap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorry Kejora (1:58) kami tak layan perihal Penang sebab :-

      1. Sejak Pak Lah kuat zzzzzzz, Penang catit sejarah pertama kali jatuh ke pihak pembangkang. Itu juga kerana kualat derhaka terhadap Tun Mahathir. Melayu sana pun tak bersatu dan lebih mendewa-dewakan Anwar Ibrahim.

      2. Sejak peristiwa itu, Penang kita anggap 'Gone Case'. Lagipun kita tidak lupa bagaimana Najibul Bullshit perabis duit & bagai nak rak mengampu Cina sana ketika kempen PRU 13 dah nak last kopek. Najibul Bullshit bukan main lagi makan besar berjamu selera dgn puak Cina Penang, siap dgn slogan "IM4U" & "I Luv PM" berkibar megah serta hiburan glamour gangnam diimport dari Korea. Lepas dia syok sendiri dibuai tinggi melambung dgn gelaran "Ah Jib Ghor", kesudahannya dia tersungkur rebah bila kaum Cina seluruh negara menolak BN. Untung masih ada Melayu (termasuk Tun Mahathir, saya & rakan2 seperjuangan) yg masih totok mengundi BN ketika itu. Itupun tak serik2, masih nak pakai baju tradisional Cina dan main tanglong pulak tu. BINAWE & CELAKA betul si Najibul Bullshit nie.......!!!!!!

      Jadinya usah merepek hal sepele di Penang. Isu negara bakal menanggung beban hutang dek perilaku Najibul dgn kuncu2nya di 1mdb lebih penting. Lalat mati sekor diheboh, bangkai gajah depan mata tak nampak. Jgn nak alih tiang gol. Hari ini JDT menang besar masuk last 16 dalam piala AFC 2016. Cakap hal ini lagi bagus. Good night & keep continue being a looser like the drifting kite blown away aimlesly.

      Padam
  6. RARA DAPigs "SAWAN"

    Hahaha!!! Sawan apa yang dah menyerang puak DAPigs ni? Takkan diorang pun dah berjangkit dengan penyakit yang sedang dialami oleh Si Guan Eng tu sampai tahap semua jadi 'Sawan' belaka?

    Hanya semata - mata kerana 'Tajuk Ceramah' je diorang boleh jadi hilang akal tak tentu arah dan mula membuat dakwaan yang bukan - bukan. Itu ke bukti puak DAPigs ni 'Matang' dalam pemikiran?

    Kot selama hari ini pun, bukan ke diorang jugak yang dok melaung - laungkan slogan 'Kebebasan Bersuara' demi untuk memenuhi kehendak 'Hak Asasi Manusia' dan sebagainya?

    Jadi, kenapa pulak diorang boleh menggelupor biawak bila dengar tajuk ceramah Dr. Zakir Naik yang membicarakan soal persamaan diantara Islam dan Hinduisme? Kenapa diorang takut sangat?

    Cuba korang bayangkan. Punya la puak DAPigs ni takut dengar tajuk, sampai tahap ada pemimpin diorang sanggup memalukan diri sendiri dan menggelarkan Dr. Zakir Naik tu 'Satan'.
    "Ayuh kita halau 'Syaitan' Zakir Naik keluar dari negara ini. Pendakwah, Syaitan Zakir Naik berada di dalam negara ini atas jemputan kerajaan negeri Terengganu," tulis Ramasamy di status Facebook miliknya.
    Yang peliknya, takde pulak orang nak kata kenyataan Si Ramasamy ni sebagai satu bahan hasutan dan menyemai kebencian terhadap Islam? Kenapa masing - masing hanya diamkan diri belaka?

    Mana perginya pemimpin yang mengaku kata diorang lebih Islam dari PAS tu? Apa pendirian Parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu dalam isu ni? Kenapa sekarang diorang 'Kecut Buah Kerandut'?

    Dan bagaimana pulak dengan pemimpin beragama Islam dalam PKR? Tak berani ke diorang nak menghentam pemimpin DAPigs yang biadap seperti Si Ramasamy ni secara terbuka?

    Budak Melayu Islam yang dibangga - banggakan DAPigs tu nak kata apa? Takkan kewujudan diorang hanya setakat jadi penghias Roketkini demi untuk melariskan jualan je semata - mata?

    Mana hilangnya Rara ataupun Dyana? Kenapa diorang tak berani bersuara bila pemimpin DAPigs ni bertindak biadap menghina seorang penceramah Islam secara terang - terangan? Kalau setakat jadi Penjilat Bontot DAPigs je, baik tak payah! Buat mengabihkan masa je!!!

    Dr. Zakir Naik vs RealitiIsunya bukan Dr. Zakir Naik tu nak mengampu Kerajaan Barisan Nasional. Isunya bukan dia nak aibkan budak tu. Tapi isunya, dia nak jelaskan realiti kepada anak muda bahawa dunia ni luas lagi.Baru belajar kat Universiti ambik jurusan Perubatan, jangan berlagak tak tentu arah kata dia mampu cipta penawar untuk penyakit kanser. Belajar tu bagi habis dulu, lepas tu pergi ke orang, sambung lagi belajar. Jangan suka sangat nak memalukan diri sendiri depan orang ramai!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok,...dah tu ko pegi la tanya Dap,,...pastu ko g tanya Pas plak,...pastu ko pegi jumpa Pan plak,...pastu ko pegi tanya Pkr,...dptkan jawapan,..pastu ko bgtau aku,...atau komen kat sini,...nanti aku bace,...aku x bule bg jawapan,...sbb aku pn xtau,..lgpun aku cuma baca posting admin tentang isu y dilontarkan di atas,...sebenarnye aku x paham ape y ko nk bgtau,..ko ckp rara sawan,...pastu ko tanya mana rara mana dayana,...kalo ko xtau mana dorg,..mcm mana ko tau si rara tu sawan?,....konpius aku beb,...Dr Zakir Naik tu ckp student kita jgn berlagak x tentu arah?,...ade ke dia ucap macam tu?,...ke ko saje tambah,...jgn main fitnah beb,...aku xnk subahat,...

      Padam
  7. DEBAT TAK MAMPU "SUCIKAN" GUAN ENG!!!

    Pendedahan mengenai isu Taman Manggis dan pembelian rumah banglow mewah yang dibuat sebelum ini tidak mudah untuk menamatkan persoalan mengenai integriti Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

    Persoalan skandal yang mengelilinginya masih Tidak Gampang untuk dibuang begitu sahaja. Bahkan ia hanya seperti kekabu yang terkena air, tidak mudah untuk dianginkan semula.

    Walhal, pendedahan yang turut hangat di dalam Palimen itu juga dianggap terbuka dan adil. Namun ianya masih tidak dapat diterima oleh sesetengah pihak, terutama dikalangan pembangkang.

    Apa yang diharapkan dari pendedahan itu akan dapat membuatkan rakyat berfikir mengenai integriti Guan Eng selaku Ketua Menteri. Maka sebab itu Guan Eng beria - ia mahu berdebat secara terbuka.

    Setidak - tidaknya, Guan Eng berharap ianya dapat menghentikan segala tuduhan yang terlempar terhadap DAPigs secara amnya dan penglibatan dirinya dalam skandal itu secara khususnya.

    Guan Eng berharap taktik itu mampu untuk membuatkan dirinya "di-baptis-kan" semula melalui perdebatan yang dibuat secara terbuka serta disiarkan secara lansung dikaca televisyen.

    Kenyataan salah seorang anggota DAPigs yang mahu Si Guan Eng tu 'Bercuti' bagi membersihkan nama baik parti memang wajar dituruti dan diterima. Namun lain pulak respon yang diberikan.

    Anggota DAPigs tu bukan sahaja menerima kecaman dari kalangan pimpinan DAPigs, malah dia juga turut menerima mesej berbaur ugutan agar dia meletakkan jawatan dan keluar dari parti.

    Walhal anggota DAPigs itu hanya mahu siasatan dijalankan dengan adil dan saksama berpandukan kepada apa yang telah didedahkan sedangkan ada lagi dokumen lain yang katanya masih disembunyikan.

    Mungkin bagi pihak DAPigs dan Rejim parti yang dipimpin oleh Guan Eng akan berasa lega apabila mereka mengeluarkan perintah 'Tutup Mulut' agar isu tersebut tidak menjadi bualan hangat.

    Sebaliknya, mereka hanya akan memberitahu rakyat apa yang mereka mahu sahaja dan menjadikan ayat dari wakil yang dipilih sebagai ayat kitab suci yang menyatakan bahawa Guan Eng tidak terlibat.

    Pun begitu, bagi pemimpin DAPigs lain yang memahami mengenai isu itu dan macam mana pendedahan itu diperbuat, hanya menerimanya dimulut tetapi tidak didalam hati mereka sendiri.

    Mungkin penerima bantuan secara "One-Off" di Kampung - Kampung Cina boleh menerima perintah itu seperti ikan lapam makan tahi di bawah pengkalan, sebab ia hanya dicerita oleh mereka sendiri.

    Tetapi bagi rakyat, Pegawai Kerajaan, Mahasiswa, Pesara dan cerdikpandai hanya tersenyum mendengar perintah itu kerana mereka sudah arif mengenai bentuk eksploitasi yang mereka alami.

    Pegawai kerajaan atau bekas pegawai kerajaan juga arif macam mana mereka menjadi "Kuda Hitam" oleh kuasa politik selama ini. Jadi arahan sebegitu bukan mudah untuk mereka telan begitu sahaja.

    Begitu juga bagi pemimpin yang diberi upah dan "ufti" agar tidak menungkitkan isu itu, boleh tersenyum tetapi dalam hati tetap pedih. Mereka boleh kata, Guan Eng baik, tetapi dalam masa sama, mereka juga akan mengatakan Guan Eng ni jahat!!!

    BalasPadam
  8. ZAID ,ZAHID NAMA PUN DEKAT DEKAT,TAPI DUA DUA PUN TAK BERGUNA

    BalasPadam
  9. YANG SENTIASA BERGUNA ADALAH MAMAKTUN SEBAB SUCI DALAM DEBU.
    KAH KAH KAH......

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1059.. kanak kanak sindrom down mengomen..overdose dedak gamaknya..

      Padam
    2. Sampaikan kat dia bila nak sabut cabaran & jawab soalan2 saya yang tak terjawab sampai la nie. Mana nak taruh muka, Satu Malaysia dah tahu & tunggu. Kejora Liberal memang dasar PENGECUT.....!!!!!

      Padam