Sabtu, 9 April 2016

1MDB ~ Zahid Nampak..!



Pelik juga kenapa Lembaga Pengarah tak buat report polis..! Penasihat tak buat report polis..! 

TPM: Laporan buktikan tiada 'tangan lain

Laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mengenai 1MDB membuktikan bahawa dakwaan wujudnya 'tangan lain' dalam mendapatkan keuntungan daripada syarikat kerajaan itu tidak betul, kata timbalan perdana menteri.
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, laporan itu turut menolak dakwaan bahawa seseorang telah mengarahkan transaksi dan perjanjian komersial dalam 1MDB. 
"Saya harap isu ini tidak lagi akan menjadi polemik politik dan laporan itu diterima sebagai laporan awam," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini. 
Sehubungan itu, beliau menggesa supaya semua pihak termasuk anggota parlimen dari kedua-dua belah pihak menerima hasil laporan tersebut. 
Selain itu, Ahmad Zahid yang juga menteri dalam negeri turut meminta supaya siasatan dilakukan terhadap mantan ketua pegawai eksekutif (CEO) 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi dan pihak berkaitan.
Sebenarnya siapa jua yang membaca sepenuhnya report PAC berkaitan perjalanan urustadbir 1MDB tentu akan menjumpai pelbagai penyelewengan. Blog ni pun masih lagi membaca dan akan mengeluarkan para demi para laporan tersebut agar pembaca semua tahu bahawa kewujudan penyelewengan dan salah laku yang cukup besar..! Jho Low, Casey Tang, penasihat dan banyak lagi yang meragukan..!
Dari sudut politik Zahid tentu berkata sedemikian, namun Zahid juga tentu mahukan kebenaran dapat ditegakkan..! Itu sebab ayat akhir Zahid yang mahukan Shahrol disasat pasti akan membongkar segala salah laku..!
Mungkin Zahid juga sudah nampak hujungnya..! Zahid sudah nampak bagaimana duit rakyat dikawal selia sebegitu rupa..!
Siapa lagi yang Zahid nampak???
Lu Fikir La Sendiri!!!

46 ulasan:

  1. The battle is just beginning, my friend. Truth will prevail.

    BalasPadam
  2. Siapa yg dah baca sepenuhnya memg percaya ada penyelewengan dana...Duit tidak dimasukkan kpd pelaburan yg sepatutnya..Penyalahgunaa Dana dan sebagainya.....Forensik Audit perlu dilakukan....

    BalasPadam
  3. Dulu 42 billion bila laporan PAC dikuarkan tetiba barua yahudi pluralist/syiah/komunis brkas PM dari utara dah up 50billion..sedap montot mamak tua bila kantoi bole plak up 50 billion...puiii.. malang lagi deklarasi kali ke 2 pun tak menjadi yg datang langau...lalat...tungau deklarasi tsb...acara di dataran spt yg dijanjikan tiap tiap minggu lansung tak jadi kenyataan ... dataran merdeka tak bersilau hari ini... nyata acara yv digembar gemburkan mme haprak..si botak dan gang pluralist/syiah/komunis pun tak sudi nak datang... alahaian kesian budak botak perasan hebat kat negeri sendiri pun kena rejek.... demi cita cita nak jadi PM maka fitnah dilancarkan.... berita separa benar berbntuk spekulasi dan info fitnah akhbar luar spt WSJ..Panama news... Bank Fitnah Singapore jadi rujukan...maka terkinja kinja macai barua yahudi spin dan sebarkan berita fitnah tsb....ini contoh baka haprak pemimpin dari Utara yang yg diwar warkan nak jadi PM.......kalau botak ni jadi PM mme sah Malllllaysia hancur ditangan barua yahudi pluralist/komunis/syiah ini.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yang kamu merepek ni? Deklarasi rakyat sudah lebih 30 ribu penandatangan, termasuklah saya sendiri.

      Deklarasi Kedah dan Deklarasi Kelantan tu berapa orang sahaja yang tandatangan, itu pun para pemimpin yang ditabur dedak oleh Najib sahajalah.

      Apa yang jelas, berbilion-bilion wang hutang 1MDB yang merupakan syarikat milik negara telah lesap, berbilion-bilion pelaburan yang dikatakan dibuat tidak dapat ditunjukkan bukti, malahan penyaluran berbilion-bilion wang ke akaun-akaun syarikat yang merupakan syarikat tipu yang gunakan nama hampir sama menunjukkan penipuan besar-besaran telah dan sedang berlaku di dalam 1MDB.

      Itu pun kau tak oleh nak nilai lagi ke?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Ni jelah pemakan dedak...fitnah fitnah fitnah... Samannya tidak juga...

      Padam
  4. Lepas ni keluarga aku akan pangkah calon pemimpin yg punya cit-cita besar untuk negara ,bangsa dan agama saja...sekarang semua pemimpin UMNO cuma ada cita cita peribadi saja...ptuihhh.

    BalasPadam
  5. Dulu tolak campurtangan orang asing sekarang terkinja kinja mintak nyawa pertolongan orang asing.......kahakkk tuiiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab dalam negara sekarang ni semuanya dah tersedak dedak..itu pun xfaham ke? Kahakkkkthui!!!

      Padam
    2. Tun Dr. Mahathir bukan minta campur tangan asing dalam pentadbiran negara, tetapi meminta pihak yang berwajib samada di dalam atau di luar negara mencari kebenaran berkaitan kehilangan wang berbilion-bilion ringgit wang hutang 1MDB itu.

      Misalnya pelabuaran dan pinjaman murabahah antara 1MDB dan Petrosaudi, terdapat tiga nama syarikat nama Petrosaudi tetapi di tiga lokasi yang berbeza, yang pertama adalah Petrosaudi (Arab Saudi), kedua adalah Petrosaudi (Cayman Island), ketiga adalah Petrosaudi (Panama), dengan Petrosaudi yang mana 1MDB buat perjanjian usahasama dan ditukar jadi pinjaman murabahah melibatkan wang USD 1.83 bilion itu?

      Kemudian, apa dah jadi dengan 'unit' yang kononnya bernilai USD 1.103 bilion di BSI Singapore Limited itu? Ada lagi ke 'unit' tu?

      Ini bukan soal pentadbiran negara, tetapi soal kedaulatan undang-undang di mana jenayah yang berlaku itu turut melibatkan negara-negara lain di mana bank dan lokasi jenayah itu dilakukan.

      Bila tak faham itu terus merapu yang bukan-bukan, inilah tahap mentaliti kelas rendah para Cybertrooper Najib ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. 837 faham ke apa itu campurtangan? Yg diluar negara sana semua ada hubungkait kait dgn 1mdb...faham dulu satu satu kes sebelum memberi komen

      Padam
    4. Sesiapa yg benar2 menipu rakyat dan mereka yg menyokong penipuan ini memang besar punya haram jadah

      Padam
  6. Laporan Dari PAC...sumber2 yang sah...menyatakan :


    Artikel 117 M & A 1MDB yang antara lain menyebut, "kebenaran bertulis daripada Perdana Menteri adalah diperlukan bagi sebarang komitmen kewangan (termasuk pelaburan), penstrukturan semula atau perkara berkaitan jaminan yang dikeluarkan oleh Kerajaan Persekutuan Malaysia untuk kepentingan syarikat, kepentingan negara, keselamatan negara atau sebarang polisi Kerajaan Persekutuan Malaysia. Atas tujuan ini, penentuan maksud kepentingan negara, keselamatan negara dan polisi Kerajaan Persekutuan Malaysia hendaklah dimuktamadkan oleh Kerajaan Persekutuan Malaysia."

    Dalam hal ini, meskipun laporan PAC tidak menuding jari secara langsung kepada Najib dalam isu 1MDB, namun artikel 117 M&A 1MDB jelas menunjukkan sebarang keputusan pelaburan 1MDB memerlukan kebenaran bertulis daripada Perdana Menteri, bukan oleh Lembaga Pengarah, CEO atau sebagainya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang lebih pelik lagi, Lembaga Penasihat 1MDB langsung tidak pernah bermesyuarat berdasarkan keterangan oleh Irwan Serigar Ketua Setiausaha Kementerian Kewangan yang juga merupakan ahli Lembaga Penasihat 1MDB.

      Maka, apa gunanya Lembaga Penasihat itu sedangkan mereka sendiri tidak pernah bermesyuarat mengenai 1MDB?

      Apa gunanya 1MDB membayar elaun atau apa-apa bayaran yang berkaitan kepada mereka sebagai Lembaga Penasihat 1MDB?

      Saya tidak pasti samada PAC terlepas pandang atau ada orang di dalam PAC yang sengaja tidak mempedulikan perkara apabila perkara yang melibatkan Najib telah dikatakan tidak melibatkan Najib pula, dalam artikel 117 M&A 1MDB itu jelas bahawa sebarang komitmen kewangan termasuklah pelaburan hendaklah mendapat kelulusan dari Perdana Menteri, maka kelulusan pelaburan dengan Petrosaudi yang tak tahu Petrosaudi Arab Saudi, Cayman Island, atau Panama itu adalah kelulusan oleh Najib, manakala kelulusan kemasukan wang ke sebuah syarikat palsu yang menyamar sebagai anak syarikat IPIC Abu Dhabi juga adalah mendapat kelulusan oleh Najib.

      Apakah tak ada seorang satu manusia pun di 1MDB yang tahu begitu banyak penyelewengan yang berlaku, apakah Shahrol Azral Ibrahim Halmi yang dituduh bertanggungjawab sepenuhnya itu terhadap masalah dalam 1MDB itu melakukannya seorang diri?

      Mana dia peranan Lembaga Penasihat dalam perkara ini? Apakah Kementerian Kewangan tidak pernah menerima sebarang laporan daripada 1MDB mengenai urus tadbir serta perihal kewangan 1MDB selama ini?

      Inilah menjadi rakyat semakin pelik dengan perkara ini malahan menyebabkan rakyat menyimpan rasa yang tidak elok terhadap ketelusan PAC itu sendiri terutama Pengerusi PAC itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  7. Akhbar luar The Australian Daily siarkan (ini bukan coobaan fitnah ini betul betul kejadian) siarkan 'pusingan u turn paling luarbiasa dari nasionalis(barua rothchild) berusia 91 tahun yg tunggu masa nk golll paling tegas menolak campur tangan asing sekarang mintak nyawa dari kerajaan Australia menekan kerajaan sah Datuk Sri Najib'
    Apanamaaa dalam makna kata yg lain barua tua ni mengkritik kerajaan Australia berdiam diri dari mengenakan tekkanan kjaan Malaysia.......... nnpk sungguh terdesak...gelabah... cemas sepa jang masa .....kahak..puiiii.....cukup cukup la tuhhh tunggu 2 tahun jerlagi nak tukar dan pelingkup negara tunggu 2 tahun lagi.... kita tunggu pilihanraya sarawak ini sebagai pengukur pilihan rakyat nnti.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Dr. Mahathir bukannya minta Australia campurtangan dalam isu pentadbiran Malaysia, tetapi melibatkan isu 1MDB, bank-bank Australia juga terlibat dengan kegiatan wang-wang 1MDB yang dipercayai diselewengkan itu, Tun Dr. Mahathir hanya minta supaya Australia tegas dan bersikap jujur dalam siasatan melibatkan 1MDB itu sahaja, bukannya suruh masuk campur dalam hal pentadbiran negara.

      Kepada cybertrooper Najib ini, selain 1MDB, terdapat satu lagi isu besar yang kebanyakan rakyat telah tak ingat isu ini.

      Isu itu adalah mengenai tanah-tanah KTMB di Singapura melibatkan tanah landasan dan tanah stesen-stesen keretapi dari Woodlands hingga ke Tanjong Pagar, apa dah jadi dengan 'projek pembangunan' tanah tersebut? Kononnya pembangunan berbilion-bilion dolar, apa dah jadi dengan projek tu sekarang ni? Tanah tu pun apa dah jadi? Kalau tak silap saya dah dapat ke Singapura, maka KTMB dan Malaysia dapat apa? Dapat kena tipu sahajalah.

      Ini adalah hasil 'daya usaha' mangkuk hayun oleh Najib dan kuncu-kuncunya, kononnya nak bangunkan tanah milik KTMB di Singapura, akhirnya tanah terlepas ke tangan asing, Malaysia melopong kena tipu bulat-bulat tanpa dapat buat apa-apa.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. 9.04 chai Lu ada masalah mental ke? Camni punya pencacai pun ada...kalau dah tak boleh berhujah...tanya pada orang berpengalaman seperti abu bakar, kami rakyat amat kagum membaca tulisan dan hujah2 abu bakar begitu padat, bermutu, penuh dengan fakta dan tersusun rapi.

      Nasihat kami, belajarlah dari abu bakar tu, jangan malu, dia boleh tunjukkan jalan yang benar, pepatah ada berkata, malu bertanya sesat jalan, gelap sepanjang jalan, takder penghujung, hati menjadi marah, gundah gulana dan sentiada dalam ketakutan...macam pencacai ni dan najib.

      Chaijangan malu dan jangan segan kalau nak menuntut ilmu dengan abu bakar tu. Satu hari nanti kamu pasti akan berjaya jika rajin dan berusaha, patuh apa yang abu bakar ajar dan tunjuk, itulah kunci kejayaan kamu chai.

      Sebelum mulakan pelajaran dan berguru dengan abu bakar..... bertaubatlah, jauhi benda2 haram, beri makan anak bini sedara mara, kawan2 hasil duit haram, bersihkan jiwa dan minda tu dulu.


      Padam
    3. Hahaha... Abu bakar masuk fb azmi pun cabut lari..

      Padam
    4. Korang tak kesian ke tengok pencacai sorang ni? Kami yang baca amat bersimpati dengan tulisan pencacai ni....

      Itu hari dia suruh abu bakar pergi fb azmi dah pergi dah, suruh plak abu bakar mengutuk Tun Mahathir, bersumpah , maki hamun, berbohong dan fitnah adalah makanan harian nya, dia juga yg cakap Tun masuk ijn, dia letak komen, dia srndiri balas, ajak abu bakar bertumbuk....

      Kesian dia ni....

      Dah makan duit haram camne? Nak tolong tapi....entahla.


      Padam
    5. BN Sarawak akan menang Pilihanraya Negeri akan datang ini bukan pasal pembangunan, dia menang bukan pasal Datok Najib, dia menang pasal Ketua Menteri Sarawak ni dendangkan lagu2 Sarawak Untuk Orang Sarawak !

      Dia nak autonomi, dia nak 40% minyak royalti. Dia macam Kelantan lah..... kenegerian dia menebal, semangat negeri dia tebal.

      - ... pasal tu dia akan menang. Bukan pasal lain.



      PS -Secara jujur lah, kalau kita ditempat KM Sarawak pun, berdepan dengan Pilihanraya Negeri .... takkan nak main isu Pilih Najib = Pilih BN ? Hancur lah .....

      Tapi cai2 Najib patut teruskan kempen menggunakan modal Najib sebagai membuktikan rakyat Sarawak memilih BN kerana mereka mahukan Najib ! 

      Bukankah itu yang sering kita dengar ketika ini - jika mahukan perubahan PM, maka tunggulah PRU ! Makanya, buktikanlah di Sarawak dulu.

      Jangan nanti SELEPAS MENANG baru nak heboh kononnya rakyat Sarawak sokong Najib sebab itulah BN menang. Padahal masa kempen langsung tidak disebut nama Najib pun....

      KM Sarawak terdesak ...... terpaksa main isu kenegerian jika mahu terus menang. 

      Padam
    6. Bn sarawak menang erti nya pru14..nanti dalam genggaman lah...maka najib lah pm.. Geng mamak tertonggeng lah jawabnya.. Hahaha...

      Padam
    7. Parti Bangsa Sarawak (PBS) tidak terikat (beholden) dgn UMNO maupun BN. Mereka bebas memilih. Sedarlah orang Sarawak sebenarnya tidak ingin UMNO bertapak di sana, mentelah lagi dgn tindak tanduk Najib yg telah dibongkar oleh Sarawak Edge. Makin menyampah lagi adalah......!!!!!!

      Padam
    8. Taktik dun untuk bn tapi parlimen bukan bn akan berlaku bukan sahaja di sarawak...tetapi negeri2 lain esp sabah.

      Padam
    9. Patutlah najib pergi sarawak tak dapat sambutan...agak agak lah mak temberang pun...hehehe..

      Padam
  8. Malam tadi aku mimpi bugis letak jawatan. Pagi bangun eh..belum lg...keh keh keh...

    Geng semua jgn stress. Cai ternakan najib memang semua hati dah hitam sebab tu tak dapat beza mana salah atau betul. Menteri guardian bugis pun sama. Tgk aje cara hidup mereka dan cara fikir mereka.

    Mintak umur aku panjang....nak sgt tengok apa akhirnya kisah drama hidup bugis/hippo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak mantan nanti yg tersungkur...hahaha..

      Padam
  9. Bashah Boboi lancarkan program 'Barakah' dengan peruntukkan RM 2 juta bagi 20,000 penerima.

    Bantuan ini diberikan secara one-off, sekali dapat sahajalah.

    Jika kita kira semula kadar bantuan ini, RM 2,000,000.00 dibahagikan kepada 20,000 penerima, maka setiap penerima hanya menerima RM 100.00 setiap orang sahajalah.

    Inilah cara Bashah Boboi nak beli sokongan rakyat, tabur RM 100.00 kepada rakyat di kalangan penduduk miskin, dah tiru cara Najib iaitu BRIM, Najib tabur BRIM RM 1,000.00 setahun, tetapi cekik rakyat beribu-ribu ringgit melalui GST.

    Bashah pula tabur RM 100.00, lepas tu rakyat pun kena GST beratus ringgit jugalah, berkali ganda dari yang dapat.

    Inilah cara Najib dan Bashah menggula-gulakan masyarakat beri BRIM, beri Barakah, kenaikan gaji yang tak munasabah, akhirnya harga barang meningkat, ramai pekerja kena buang kerja, yang jadi mangsa adalah rakyat jugalah, Najib hanya tau mengabui masyarakat sahajalah, kononnya prihatin, perihatinlah sangat dengan GST yang berkali ganda yang dicekik dari rakyat itu.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan, bukan kenaikan gaji, tetapi gaji minimum yang tidak munasabah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Negara lain yg ada cukai gst ..gamak nya ramai fakyatnya yg kdbulur... Agak agak lah anu bakar kalu nak temberang pun...

      Padam
    3. Tanpa Nama9 April 2016 9:41 PTG, negara lain memang ada GST, tetapi apa yang berlaku di Malaysia ni dah caca marba, tunggang langgang sana sini.

      kau tak tengok ke Ahmad Maslan dalam suatu rancangan di TV 1 dengan bongkaknya kata GST akan turunkan harga barang, tapi tengoklah apa jadi sekarang ni.

      Peniaga boleh claim balik dengan kerajaan, tetapi rakyat yang bayar GST tak boleh claim balik.

      Kononnya nak elakkan peniaga larikan diri dari bayar cukai, larikan diri apa, kerajaan bayar balik GST kepada mereka, tapi rakyat yang kena tanggung semua.

      Oleh itu, tak payahlah nak merapu tak tentu hala, buktinya dah ada.

      Padam
    4. Apa yg susah nya kalu ko tak mahu bayar gst..ko jangan beli barang tak perlu.. Tak mati pun... Beras gandum gula zero gst.. Ikan ssyur zero gst.. Beli barang bunddle mufsh jrr.. Tshirht baru 5 himggit.. Asal boleh pakai sudsh lah.. Yg ko gi beli brg jenama mahal kt mall ..bila kens gst mgamuk plak.. Dah ko beli bayar lah gst tu..

      Padam
  10. Yg ulas dan siarkan the Australian Daily.... kul dah mamak tua mudah lupa minta australia beri tekanan pada kjaan malaysia itu kira campurtangan asing untuk menekan kjaan najib...abubakak... klu dah barua tetap berhujah mcm batua semata mata nak jaga hati untuk tuannya yahudi rothchild WSJ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Dr. Mahathir tak suruh pun Australia campur tangan dalam hal ehwal negara ini, malahan tak suruh Australia beri tekanan apa-apa pun, apa yang yang dipaparkan dalam temu bual itu adalah Tun Dr. Mahathir minta Australia tegas dan bersikap jujurlah dalam isu 1MDB ini, terdapat bank-bank di Australia yang terlibat dengan isu penyelewengan wang hutang 1MDB, malahan dalam isu USD 681 juta a.k.a RM 2.6 bilion dalam akaun Najib itu, bank di Australia juga terlibat iaitu ANZ yang merupakan antara pemegang ekuiti dalam AmBank, tetapi pihak berkuasa Australia seperti tidak berminat untuk menyiasat ANZ.

      Lain kali baca tu betul-betul, fahami betul-betul, bukannya tengok tajuk terus buat kesimpulan yang tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. 9.35 bertaubatlah chai,

      Kalau tak faham isi kandungan interview aust. Daily tu, cuba tanya baik2, cer tanya abu bakar macam ni...

      "Errr maaf En. Abu bakar, saya kurang jelas interview Tun dengan Aust. Daily tu, boleh Tuan terangkan supaya saya boleh memahaminya?"?

      Bukan kah molek?

      Padam
  11. Tpm tu baca tak laporan pac dan analisanya. Kalu setakat dengar drpd orang suruhan, mungkin kena cari tong kosong yang lebih besar untuk bunyi lebih kuat tapi tarak apa.

    BalasPadam
  12. Rancangan untuk siarkan para demi para laporan PAC dialu-alukan, mari kita ulas laporan itu. Kita bicara soal isu bukan individu. Dari tahun 2009 hingga 2015 CEO langgar arahan Lembaga Pengarah, siapa suruh? tak kan suka-suka?..tapi yang menyuruh main kenyit mata, tak ada arahan bertulis jadi tak dapat dibuktikan dan dilapor dalam laporan rasmi. Kenapa tiada tindakan tegas oleh lembaga pengarah? ada yang kenyit mata juga ke?...agaknya siapa yang ada kuasa kenyitan mata tu?..
    Rasanya Jadual 15 dalam laporan itu patut disiar dulu...kemudian kita akan faham kenapa di ayat terakhir laporan ada mencadang.. "Oleh itu, pihak agensi penguatkuasa diminta untuk membuat siasatan ke atas
    Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi dan lain-lain pengurusan yang berkaitan."
    Jika laporan itu diterima maka seharusnya permintaan agar siasatan dijalankan juga diterima dan dilaksana. Ianya belum selesai, malah baru bermula...panjang lagi nii...

    BalasPadam
  13. Senangnya cakap, suruh rakyat terima aja penipuan najiborosmah...
    Pi mampoosss lah!!!
    Sialan!!!

    BalasPadam
  14. Ada najib ada hippo mesti akan ada 'kambing hitam'
    Pukihamak betul!

    BalasPadam
  15. "Setakat ini kita telah memperoleh lebih 200 000 tandatangan di atas deklarasi ini dan kempen deklarasi ini akan bergerak seluruh negara di mana ia akan diteruskan dalam usaha menggalakkan reformasi yang lebih besar. Ini adalah satu mesej jelas bahawa anak muda mahu bangkit, tidak mahu lagi berada di bawah kerajaan rosak di bawah pimpinan Najib,” katanya.
    -Syed Saddiq-

    Fuh dah 200k....tapi apa nak ditakutkan...'baling kaca tak pecah' kan.
    Hidup Tun M
    Hidup Deklarasi Rakyat!

    BalasPadam
  16. Hahaha 200k.. Soran pakat sign 1k.. Banyak lah angka nya budak dilouse hei.. Fb azmi pun budak ni cabut gak.. Dulu aku harap abu bakar tolong defence budak ni.. Rupanya sama sa cabut.. Hampeh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 200k tak banyak!...50b...42m...4b...tak cukup banyak ke?

      Padam
    2. Sebut fasal cabut, sdra2 pembaca blog sekelian, siapa sebenarnya yg calibut macam pengecut...bukankah diri dia, si Kejora Layang Hanyut melarikan diri dari saya, baik di blog ini maupun di blog Kluangman. Saya baru habis cekup dia di sana... Dasar muka tak tahu malu.......!!!!!

      Padam
    3. Dah cabut dari fb azmi tak ngaku pulak.. Fb azmi tengah ulas lapuran pac tu....prrgi lah masuk balik...kalu ada telur lah...

      Padam
  17. Sebelumnya perkenalkan nama saya Rahmad Bastian di jawa tengah ingin menceritakan kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling susah kampungku,buat makan aja harus ngutan dulu ama tetangga itupun kalau ada yg mau ngasi,semakin saya berusaha semakin susah juga dapat pekerjaan dan selama saya ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yang benci ama saya dan cuma dianggap orang rendah,miskin,tidak punya apa-apa. Maka dari itu saya akhirnya bertekat untuk pergi mencari dukun yang bisa merubah nasib saya disuatu hari saya bertemu sama orang yang pernah dibantu ama AKI ALIH dan dia memberikan nomer AKI ALIH ,dia juga bilan kepada saya kalau AKI ALIH bisa membantu orang yang lagi kesusahan,dan saya tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALIH dengan senan hati AKI ALIH ingin membantu saya dengan jalan togel,dan alhamdulillah saya sudah menang togel yang ke3 kalinya.setelah keberhasilan ini rencana saya ama keluarga ingin buka usaha demi untu kebutuhan keluarga yang tercinta sekali lagi makasih ya aki atas bantuanya jasa aki tidak akan perna saya lupakan.bagi teman-teman diluar sana yang ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALIH di 082--->"313--->"669--->''888 atau silahkan dan saya sangat bersyukur kepada allah swt karna melalui bantuan AKI ALIH kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tidak akan datan untuk yg kedua kalinya.


    KLIK DISINI 4d 5d 6d































    Sebelumnya perkenalkan nama saya Rahmad Bastian di jawa tengah ingin menceritakan kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling susah kampungku,buat makan aja harus ngutan dulu ama tetangga itupun kalau ada yg mau ngasi,semakin saya berusaha semakin susah juga dapat pekerjaan dan selama saya ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yang benci ama saya dan cuma dianggap orang rendah,miskin,tidak punya apa-apa. Maka dari itu saya akhirnya bertekat untuk pergi mencari dukun yang bisa merubah nasib saya disuatu hari saya bertemu sama orang yang pernah dibantu ama AKI ALIH dan dia memberikan nomer AKI ALIH ,dia juga bilan kepada saya kalau AKI ALIH bisa membantu orang yang lagi kesusahan,dan saya tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALIH dengan senan hati AKI ALIH ingin membantu saya dengan jalan togel,dan alhamdulillah saya sudah menang togel yang ke3 kalinya.setelah keberhasilan ini rencana saya ama keluarga ingin buka usaha demi untu kebutuhan keluarga yang tercinta sekali lagi makasih ya aki atas bantuanya jasa aki tidak akan perna saya lupakan.bagi teman-teman diluar sana yang ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALIH di 082--->"313--->"669--->''888 atau silahkan dan saya sangat bersyukur kepada allah swt karna melalui bantuan AKI ALIH kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tidak akan datan untuk yg kedua kalinya.


    KLIK DISINI 4d 5d 6d




    BalasPadam
    Balasan
    1. Woi nak nual no ekor tempat lskn lah...ni blog politk bukan nkaga no..

      Padam
    2. Kau tulis apa ini pukimak macam budak tadika tulis,sial

      Padam
    3. Blog ni dah jadi blog cai no ka??? Oh.. Patuf lah blog sampah rupamyer.... Segala benda ada..nauzullbillahminzalik..

      Padam