Rabu, 20 April 2016

HOT ~ Cubaan Bekukan Aset Najib 2.6 Bilion..!


Banyaknya aset dia..! Mana dia dapat?

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memfailkan permohonan injuksi mareva menentang Datuk Seri Najib Tun Razak bertujuan membekukan atau penyekat perdana menteri daripada memindah, mengeluar atau melakukan sebarang urusniaga ke atas aset beliau yang bernilai RM2.642 bilion.
Bekas perdana menteri itu bersama-sama bekas naib ketua Umno cawangan Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan bekas ahli Umno Langkawi, Anina Saadudin, turut memfailkan permohonan pendedahan yang menghendaki Najib untuk memaklum dan memberi butiran aset-aset beliau termasuk artanah, baki kredit, tunai dan aset-aset lain dalam bank, institusi kewangan dan saham syarikat.
Permohonan itu difailkan hari ini pada jam 10.40 pagi menerusi firma guaman, Haniff Katri di pendaftar Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur.
"Arahan kepada Najib untuk menyediakan senarai aset dalam masa 10 hari bermula tarikh penghantaran surat ini kepada beliau," kata permohonan itu.
Permohonan itu adalah berlandaskan kesemua mereka telah memfailkan tindakan sivil menentang Najib, pada 23 Mac yang lalu, bagi kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah laku tort misfeasance dalam jawatan awam.
Menurut mereka, Najib selaku perdana menteri, pengerusi BN dan presiden Umno dengan niat jahat menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri berhubung skandal 1MDB berserta kemasukan dana dalam anggaran AS$700 juta (RM2.6 bilion) ke dalam akaun peribadi banknya.
Mereka juga menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta.
Mengulas lanjut, tambah mereka, telah dibuktikan RM2.6 billion dimasukkan dalam akaun perbadi Najib menerusi Ambank pada bulan Mac 2013, dan RM42 juta dari SRC International Sdn Bhd yang merupakan bekas anak syarikat 1MDB.
Ketiga-tiga mereka turut mendakwa Najib tidak menafikan wang masuk ke dalam akaun peribadinya dan dakwaan itu telah disahkan menerusi kenyataan Peguam Negara dalam sidang medianya.
Menabong kot..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

21 ulasan:

  1. Tapi PM kata, Ringgit mengukuh dan antara terbaik dirantau ini...
    apa??? jawapan tak berkaitan?...
    Apa tak berkaitan pula, kan ada perkataan Ringgit kat situ?
    apa?? saya bahlol?
    Bahlol pun tak apa, kurang2 dah bilionaire youuuu!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begini :-
      J - Ringgit mengukuh dan antara terbaik dirantau ini...
      s - Tak berkaitan langsung dgn soalan/isu
      J - apa??? jawapan tak berkaitan?...
      Apa tak berkaitan pula, kan ada perkataan Ringgit kat situ?
      S - Bahlol betulll
      J - apa?? saya bahlol?
      Bahlol pun tak apa, kurang2 saya dah bilionaire youuuu!!!!

      Padam
    2. Dulu macai anwar turunkan 1usd sampai RM 5 ringgit
      Mata Wang kita dulu sebelum 1998 RM 2.50sen tun m turunkan 5rm gara Anak didk tun m si anwar
      Najib hanya turun 3sen je bakal meningkat lagi, bakal Naik balik ke 3.80sen
      Tun m gagal turunkan 2.50sen balik ,malah duit kita 3.80sen utk 1usd
      Tun m pengurus kowangan paling gagal

      Padam
    3. Kahkahkah..
      Cai baca tambatan ringgit. Br tulis.
      1998 ade krisis ekonomi dunia.
      2013 smp la ni krisis 1mdb dan derma..
      Kahkahkahkah

      Padam
    4. Jap2 anon 1242 cube bercerita bab ekonomi..padai pulak cai kite ni cerita psl ekonomi..aku igt keje dok mngampu mintak dedak je..kahkahkah..anon 0140 pm,jom gelak sama..kahkahakah..fakta 1242 merapu..kahkahkah..

      Padam
    5. anon 1242
      kahkahkahkah..najib ajar ye...

      Padam
  2. Helo cai penyamun bugis...
    Makin tenat dah susah kerja korang...wakaka...

    Keep moving tun m. We're behind u. Bravo!
    Aku seronok sangat media mcm tv3 dan seangkatan tidak melaporkan movement tun m. Nampak mcm tak buat apa2 tp groundwork superb.

    Cai nak kutuk ke, hina ke...tak jadi kudis pd tun.

    BalasPadam
  3. He.he.he layan protun m itu, kita akan lihat kemusnahan pkr sikit Demi sikit ,yg di buat protun itu, sekarang dalam pkr ADA dua puak satu anwar satu lagi puak protun. Lihat dap buat pada pas itu, lihat je tun m buat pada umno dulu berpecah sampai dua . nanti pkr berpecah pada dua di sebabkan protun m.
    Aku tungu kemusnahan pkr itu dah terang dah nampak Bibi perpecahan pkr itu di sebabkan oleh tun m pada keluarga anwar itu

    BalasPadam
    Balasan
    1. anon 1233
      bila tun masuk PKR..confius den..macai pemakan dedak ni x tahu nak beza pe2 dah..syg najib sangat sampai buta mata, buta hati..alahai...

      Padam
    2. Silap hari tunggu bukan PKR dan Tun yg musnah tapi umno yg musnah kerana rasuah.

      Padam
  4. Hoii berok!!! 12:33 Apa kena mengena dgn pkr, yg nk tumbangkan najib orang2 umno sendiri la...bodoh!!!

    Padan muka najib hippo.
    Good job tun m

    BalasPadam
  5. Tula dh la bodoh pengecut pulak
    ,ikut sgt nafsu serakah bini hippo tu, kan sendiri susah...
    Apa pun padan muka najit

    BalasPadam
  6. Tindakan Tun Mahathir menghantar saman kali ke 2 ternyata bukti seorang pejuang berani, cekal & yakin diri tanpa perlu penasihat orang asing, terutama puak Yehudi Zionist. Tidak seperti Najibul Bullshit Bacol yg terus kecut penakut untuk menyaman media2 asing & Tun Sendiri. Siapalah Najib kalau nak dibandingkan dgn World Class Grand Old Statesman yg tak pernah gentar & tunduk dgn pemimpin2 terkemuka dunia seperti Margaret Thatcher, Bill Clinton, Bapak & anak George Bush, Slobodan Milosevic, Paul Keating, Lee Kwuan Yew dll.

    Najib jilat lagi ada pd pemimpin USA malah bawa presiden USA ke tanah air untuk diraikan dgn hamparan permaidani merah beserta jamu selera perabih perbendaharaan negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihat je kemusnahan pkr disebab protun m itu. He.he.he
      Dulu sebab proton m itu buat umno berpecah pada dua
      Sekarang kita Bibi perpecahan pkr yg di buat oleh tun m itu

      Umno terima kahsih pada tun m 'buat dua puak dalam pkr
      1)puak protun m
      2)puak keluarga anwar
      Tun m buat team (a) team (b) kuli ,macam zaman tun m lawan kuli dulu

      Kita lihat kemusnahan pkr sikit Demi sikit yg di buat oleh tun m Dan puak protun m

      Padam
    2. Cai 0130pm alih topik..kahkahkah..xde modal lain..

      Padam
  7. Sokong 1.30
    Pro Aljuboori yg cepat mampos... protun tunggu masa bak kata pepatah yg menang jdi arang yg kalah jdi abu.... protun dan macai pluralist/syiah/komunisnya pun akan jadi abu... teruskan tun hancurkan aljuboori dan baka2nya sekali...dengsn kata lain hapuskan dulu musuh yg paling yahudi kemudian pluralist yahudi... semoga islam naik semula.... teruskan pergaduhan protun dan pro aljuboori..... trringat kata2 momok mudah lupa... masa jadi PM..... kita lah the fudementalist Islam....skg sekongkol dng pluralist/syiah/komunis sekali pakej.... fuckkkkk

    BalasPadam
  8. Najibulshit dan hippo yg jemput yahudi bertapak di bumi malaysia ni dan guna penasihat yahudi biar mampoos perlahan lahan, rakyat akan kenang sbg 'Bapa Perompak' bkn saja di msia tp diseluruh dunia..fuckkkk pm hippo!

    BalasPadam
  9. Syabas dan menyokong penuh tindakan Tun dan lain lain untuk menyelamatkan masa depan negara daripada terus dirosakkan oleh Najib dan punahsihat.Sebagai rakyat biasa yang dulu menyokong Najib (kerna beliau mewakili Umno/BN)..sudah tidak mempercayai beliau lagi untuk memimpin negara, beliau sudah terdesak(pembohong,lemah,pecah amanah,salah guna kuasa)..terus berdoa agar Najib dan sekutunya akan menerima pembalasan,InsyaAllah. ...mendoakan agar Tuhan memberikan semangat,kekuatan serta perlindungan kepada Tun M.

    BalasPadam
  10. Saman 2 kali tu pasal BOBOI nangis kuat sampai satu kuarga tak dapat tidur nyenyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye ke?

      Saja je tu tun m nak tunjuk beliau ada telo...berbanding dengan najib chicken korang tu.. nak tunggu berapa kali selasa lagi ni haaa? awwwwwww..

      Kah kah kah

      Padam
    2. Dalam setahun ada berapa Selasa?
      Tuuungguuuuu dan terus menuuungguuuu ajela.........

      Padam