Ahad, 24 April 2016

1MDB ~ IPIC...MOF Letak Kepala Lutut Jer..!


Memang masaalah antara dua syarikat tapi siapa yang jamin???

MOF tak campur tangan pertikaian AS$50 juta 1MDB-IPIC

Kementerian Kewangan (MOF) menjarakkan dirinya daripada pertikaian antara 1MDB dan International Petroleum Development Company (IPIC) berkaitan faedah AS$50 juta yang dikenakan ke atas bon yang dikeluarkan oleh dana pelaburan negara itu.
Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Johari Abdul Ghani berpendapat ia adalah hanya pertikaian perniagaan di antara dua syarikat berkenaan.
"Jadi, ia tidak akan melibatkan kerajaan, tetapi kerajaan mengambil perhatian terhadap isu itu. Pada tahap ini, saya fikir, kita tidak mahu campur tangan.
"Kami membenarkan 1MDB dan IPIC untuk menyelesaikannya di antara mereka," katanya dalam satu sidang akhbar di Kampung Baru hari ini.
Johari bagaimanapun berkata kerajaan akan meneliti perkara itu sekiranya masalah timbul, dan akan memantau kemajuan dan juga menunggu keputusan muktamad mengenai pertikaian itu.
"Bagi kerajaan, kita adalah kerajaan yang bertanggungjawab. Apa komitmen dan jaminan kita, kita akan memastikan kita memenuhinya," katanya.
Ingat rakyat lupa apabila terpaksa menjual harta untuk membayar hutang..!
Siapa yang sebenarnya menanggung???
Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Siapalah agaknya pengerusi 1MDB?

    Lawak, lawak ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si Arul Kandasamy pun dah give up & berkata....

      "Penat... Saya Dah Melakukan Lebih Dari Apa YG Sepatutnya Di 1MDB Kata Arul - 1MDB Pinjam 800j Duit SOSCO Tak Ganti Lagi".

      Amacam Kejora...masih nak mengampu Najib lagi ke...???

      Padam
    2. Kami lebih rela dipimpin oleh Mamak Muslim daripada Melayu Liberal budak suruhan Zionis Yahudi, USA, & UK.

      Telah tercatat dalam sejarah, selain bangsa Arab, pedagang Malabar & Gujerat dari benua India turut berdakwah mengislamkan umat Melayu di nusantara termasuk kerajaan Melayu Hindu Melaka di zaman pemerintahan Parameswara. Sebab itu bendahara ketika itu dipanggil oleh Sultan "Mamak Bendahara".

      Bukankah kita semua ketahui British & USA adalah budak suruhan Zionist Jew, dalang kepada Ad Dajal pembawa fitnah & kemusnahan. Dari awal lagi saya sudah terhidu penyimpangan Najib bila dia menyandar & mengguna pakai khidmat sykt yahudi Apco & Goldman Sachs.

      Great Britain satu masa dulu adalah the world ruling state (kuasa dunia) & peranan itu kini diambil alih oleh USA. Kejatuhan peradaban Al Khulifah empayar Islam terakhir pd 1917 di Turki adalah titik mula negara teluk & Arab dijajah oleh kuasa barat British. Semenanjung Arabia bertukar menjadi Saudi Arabia & pihak British telah melantik keluarga Saud sebagai raja baru tapi tetap di bawah pengaruh & kuasa British. Dunia Arab dipecah belahkan hingga timbullah kerajaan baru seperti Kuwait, Qatar, UAE, Abu Dhabi melalui konsep 'Divide and Rule'.

      Kemudian pihak British mewujudkan negara Israel dgn merampas bumi hak kepunyaan Palestin. Kuasa dunia kini diambil alih oleh USA atas percaturan zionis & dajal. Oleh yg demikian, saya berpendapat mana2 pihak yg bersekutu dgn British & Amerika adalah tidak layak menjadi pemimpin tanah air tercinta kita dan sekali gus dianggap petualang bangsa.

      Malang sekali semua ayam2 tambatan Tun Mahathir seperti Musa Hitam, Anwar Ibrahim, Abdullah Badawi & Najib Razak gagal menyedari hakikat ini yang awal-awal lagi telah diwahyukan dalam Al Quran & sabda Rasulullah saw dlm hadith2nya berhubung kait dgn ilmu eschatology atau ilmu akhirul zaman.

      Ingat...Arab Dogol keluarga Saud bukan pemimpin mutlak mengikut takrif khulifah. Mereka menobatkan diri mereka tidak sebagai khalifah tapi raja (king). Mereka adalah raja boneka (puppet king) buatan rejim Zionis, Amerika & British yg diketuai oleh Sir Lawrence of Arabia. Saya pernah memulis thesis ini semasa menuntut dulu. Sebab itu, saya tak ambil pusing pun kenyataan dari Menteri Luar Saudi tempoh hari. Keluarga Saud terkenal hidup penuh dgn glamour & berpoya-poya, ada yang dah murtad pun.

      Padam
    3. Najib lah.....

      Padam
  2. Teruk betul la pengerusi 1mdb ni....tak ambil tahu langsung! Sapa la agaknya,punya company tapi niaga bangang nak mampus? Eh tapi company tu kan cash rich? Betul...tapi simpan tempat lain....hahaha.Buat bekalan cicit2,oneng2 Nnt....masa tu datuk dah jadi bangkai dah!

    BalasPadam
  3. Zahid dah bawa pengerusi penasihat wanemdebee tgk lokap modern dan mana ka,baru ni..igp pun ikut....agak agaknya,bila,pandi nak boh depa,dlm tu ya..

    BalasPadam
  4. Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB akan berjumpa dengan Menteri Kewangan berkenan usul tersebut...Kemudian Menteri Kewangan akan bertemu dengan Perdana Menteri untuk memohon bantuan...Perdana Menteri memandang serius perkara ini dan akan duduk semeja dengan Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB dan Menteri Kewangan. Akhirnya kata putus telah dipersetujui oleh Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB...memberi bantuan DANA atau ASET NEGARA untuk digadaikan agar Pelan Rasionalisasi dapat dilaksana. Jika ada unsur PECAH AMANAH, Perdana Menteri, Menteri Kewangan serta Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB bersetuju Pasukan KHAS ditubuhkan..untuk mengkaji jika ada unsur tersebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.18 ini baru lawak!!!! Pencacai dan fumakilla najib sepatutnya mengambil ikhtibar dan contoh bagaimana Perdana Menteri, Menteri Kewangan serta Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB bersatu padu membenteras jenayah korup pengubahsuaian wang haram ini.

      Syabas kepada Perdana Menteri, Menteri Kewangan serta Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB!!!!

      Kah kah jah kah, errr jangan pencacai dan fumakilla najib jadi biul kronik dah le....

      Padam
  5. Jgn campur tangan mahupun kaki..
    Punaisihat emiritus pun jgn campur tangan..
    Kalau nk sign doc pun jgn baca. Sign je..
    Mmg ptt MOF jgn campur tngng. Tp ni ayat kementerian ke ayat menteri?

    BalasPadam
  6. Aku berseru kepada menteri2 yg ada maruah, yg mahu letakkan agama di tempat yg paling suci dalam hidupnya supaya mengundurkan diri dan berjuang di pihak yg benar.

    Marilah kita sama2 menentang kemungkaran. Rakyat mengalu2kan anda bersama2 kami. Selamatkan negara kita dari kemusnahan.

    BalasPadam
  7. cai najib, pemakan dedak najib tak mahu ulas ke hal 1mdb berkaitan isu ini. 1mdb kan bagus bangat. najib punya buah tangan dan tak hilang wang negara kata najib. tapi nampak gayanya akan hilang lagi wang negara untuk bayar usd50 juta faedah bon. nak harap 1mdb, kena jual la lagi aset negara. tapi cai guna kepala lutut dan kepala bu*** untuk berfikir. jadi salahkan tdm la lagi mudah. maki hamun tdm la baru lebih dedak dapat.

    BalasPadam