Ahad, 13 Julai 2014

Aziz Bari Kata PAS Hanya Anjing..!


PAS hanya layak jadi anjing ajer..! hanya layak menyalak..! kesian…

Profesor Dr Abdul Aziz Bari berpendapat jika berlaku pertukaran Menteri Besar Selangor, secara realitinya, ia akan berlaku di kalangan PKR dan tidak mungkin akan beralih kepada PAS, walaupun parti itu mendapat majoriti di Dewan Undangan Negeri (DUN).
“Umumnya, dari segi politik akan ada kesannya kerana kebiasaannya majoriti adalah penentu. Tetapi perlu juga diingatkan dalam isu ini, walaupun PAS mendominasi kerusi, adakah PKR dan DAP akan menyokong PAS? Memang kita ada dengar desas-desus PAS mahu calonnya jadi MB kerana syarat Melayu dan Islam tetapi masalahnya bolehkah PAS peroleh sokongan,” soalnya ketika diwawancara Sinar Harian.
Pada Pilihanraya Umum ke-13, daripada 56 kerusi DUN, PAS menang 15, DAP 15, PKR 14 dan BN 12.
Menurut Aziz walaupun pada pandangan kasar PAS adalah majoriti, namun perkiraan secara realiti ditentukan oleh sokongan dua parti lain terutamanya DAP.
“Jika dilihat kepada kerusi, PAS memperoleh 15 kerusi namun PKR dan DAP apabila digabungkan mempunyai 28 kerusi dan sama ada PAS boleh mendapatkan 28 sokongan dalam dewan.
“Dari segi politiknya, ini adalah satu angan-angan yang tidak berasas. Undang-undang mungkin memberi majoriti kepada PAS tetapi parti lain mungkin tidak menyokong.
“Dimaklumkan juga DAP tidak akan menyokong PAS dalam pelantikan ini dan dalam proses demokrasi, takkan PAS mahu gunakan pengaruh atas dasar feudal kerana kerajaan wujud adalah atas dasar kekuatan,”katanya.
LU Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Ahli parti porak peranda gelar pas parti anjing. Betul la tu. Pas selangor bukan dpt faedah apapun dr kemelut itu. Hatta tulang busukpun tak dpt. Yg dpt hanyalah nama sebagai tukang jahanam negeri s'gor.

    BalasPadam
  2. itu pendapat aziz buri...yang gagal dlm pilihan raya...mcm2 bleh jadi sbb belum tentu penyokong Khalid sided pkr+dap vote...gambar Cantikk...& ehemmm 3x..dpt kt mn?

    BalasPadam
  3. Walaupun prof ni prof kangkung + bayam tapi betul la kata dia tu!!Dari segi lain membuktikan bahawa sememang nya PAS parti bacul!!! Kalau PAS bukan parti bacul apa sepatut nya merka lakaukan tau tak? Mereka akan ugut DAP DAN PKR untuk keluar pakatan kalau tak bagi jawatan MB pada PAS.Ini saja boleh membuatkan pemimpin DAP dan PKR " demam" seminggu !! Yg kedua mereka akan buat pakatan secara sulit dgn UMNO untuk bergabung (UMNO tak ada masaalah utk bekerjasama untuk itu),Walau pun gabungan ni kurang satu kerusi berbanding PKR + DAP tapi ianya boleh meletakkan gabungan PAS + DAP diatas bara api dgn hanya kelebihan satu undi yg bila bila saja boleh tumbang.Baru tu berpolitik cara bijak demi kepentingan islam.Tapi masaalah nya PAS ADA LAH PARTI BACUL tu masaalah nya!!!!

    BalasPadam