Selasa, 12 Januari 2016

Alamak..!


Bekas presiden MCA Tun Ling Liong Sik hanya akan bersetuju dengan proses mediasi dalam kesnya di mahkamah dengan Datuk Seri Najib Razak jika perdana menteri hadir sendiri.
“Lagi pun, kedua-dua perdana menteri dan Ling suatu masa pernah berkhidmat dalam kabinet yang sama.
“Jika tidak, mediasi sebegitu tidak akan berjaya,” menurut firma yang mewakili Ling, Ranjit Singh and Yeoh, dalam kenyataan hari ini.
Kenyataan itu ditulis bagi pihak Ling.
Kenyataan itu menyebut, walaupun Ling setuju menyelesaikan kes itu, beliau tetap merasakan bahawa kebenaran dan ketelusan menjadi asas untuk sebarang perbincangan.
Semalam, peguam-peguam yang mewakili Najib dan bekas Ling bersetuju bahawa kes saman fitnah berkenaan dirujuk kepada mediasi.
Peguam Najib, Mohd Hafarizam Harun berkata kedua-dua pihak bersetuju untuk berbuat demikian bagi melihat kemungkinan sama ada ia boleh diselesaikan secara baik.
Dalam writ saman dan pernyataan tuntutan difailkan pada 27 Oktober tahun lalu, Najib berkata Ling yang juga bekas menteri pengangkutan, mengeluarkan kenyataan fitnah yang diterbitkan portal Malay Mail bertarikh 3 Oktober 2015.
Katanya, perkataan fitnah itu antaranya membawa maksud Najib menyalah guna dana kerajaan ke dalam akaun peribadi untuk kepentingan peribadi, menyalah guna dana 1MDB serta mengkhianati kepercayaan rakyat.
Ling memfailkan pembelaan dan tuntutan balas mempersoalkan mengapa beliau menjadi sasaran saman sedangkan ada ahli-ahli politik Umno lain yang juga mendesak Najib berundur.
Yang kena saman pulak yang garang..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Dia garang sebab banyak duit, tokee busat, anaknya pun billionair masa Madeyy PM lagi…setakat nak bayar lawyer sepuluh tahun pun boleh, lagi pun tokee2 lain mesti tolong punya termasuk tokee DAP…nama jee MCA ni ahli BN tapi kalau apa yang dicakap PM dilihat macam bertentangan dengan DAP, MCA mesti turut bersuara menyokong DAP…apa tah lagi melalui akhbar milik MCA tetapi sering menyalahkan kerajaan BN dan membawa idea dan pemikiran pembangkang…semua ini dalam MCA sangat berani kerana mereka kayaraya kalau PM dan BN jatuh pun, mereka takkan susah atau susah hati…ingat lagi PRU-13, lebih dari 90 peratus mereka bertanya “apa lagi lu orang Melayu ada??...Cuma kedudukan DS Najib sebagai PM Malaysia membuatnya berjiwa besar sebagi PM bagi semua rakyat M’sia berbagai kaum dan agama…percayalah kalau orang2 Melayu beragama Islam adalah rakyat minority di Negara ini, sudah pasti tidak akan timbul berbagai tuntutan, desakan mahupun asakan itu dan ini kerana sikap Melayu/Islam mudah akur kepada reality dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung…yang jadi PM pun seperti Singapura boleh membangunkan Negara dengan cepat dan selesa kerana tiada yang menjadi “pencetus” masalah agama dan perkauman…begitulah sepatutnya rakyat Malaysia amalkan, ikutlah pengorbanan orang2 Melayu/Islam yang tidak memaksakan agama Islam keatas penganut agama lain malah bebas mengamalkan agama masing2…sebarang ajaran sesat Islam dibenteras segera agar tidak menimbulkan kezaliman dan huruhara…kita semua telah pernah merasai keamanan, perpaduan dan keharmonian sebagai rakyat Malaysia sehinggalah wujudnya pihak yang merelakan diri disponsor oleh yahudi dan tangan2 jahat asing untuk menjatuhkan kerajaan yang sah di Negara ini…mereka membakar sensitivity bangsa dan agama agar rakyat saling bersoal jawab dan bertelagah sesame rakyat…jadi sekarang ini marilah kita rakyat Malaysia mungkin sekitar 70 peratus terus menguatkan kerajaan Malaysia disamping mengenepikan segala fitnah dan tohmahan batu api dengan memadamkan segala pencetus…katakanlah kepada pengkhianat asing seperti yang telah dilakukan orang2 Melayu/Islam bahawa kami mengamalkan segalanya mengikut cara Malaysia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia berani kerana ada bukti permasalahan IMDB.... So pihak kerajaan perlu juga ade bukti yg teramat kukuh untuk membantah hujah Dr Ling...dan bukannya melarikan diri atau mengalihkan kepada Isu lain... Walaubagaimanapun IMDB tetap rugi...

      Padam
  2. SPRM buka balik kes Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni – lihat di http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015! Buka balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) bawah si PENYAMUN BANGKAI BABI ni dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu!

    Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman si DIKTATOR/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

    Semua Tokey-Tokey ni yg. sebenaqnya PEMUJA JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 ni, aku syak akan DEDAHkan rahsia PEYAMUNAN/PENIPUAN-si DIKTATOR madey kalau dia tak ikut GULINGkan YAB PM kita serta LEGASI gemilang Ayahanda beliau, Almarhum YAB Tun Razak TERCINTA kita – yg. amat diBENCI oleh puak PENGGANAS PAP/DAPBANGKAI BABI!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah Bro! baik punya defend Bro! Ni mesti dapat dedak gred A punya ni!Hallo!! Zaman Tun apa yg dia buat,baik projek baik apa pun semua rakyat nampak.Zaman Najib Rosak ni semua pun main sorok sorok .Cuma bab kebas 2.6 dia tak pandai sorok hingga akhir nya terlondeh

      Padam
    2. Kalu tengok pada bahasa mangkuk ni guna ,maki hamun dia pada Tun tak syak dia ni X PI GAY R penyokong Nuaq Beraim.Ramai spesis Jenis ni masuk Umno la ni

      Padam
  3. Ini kes minta najib hadir ajelah...kenapa merapu meraban ni...tak paham aku...

    BalasPadam
  4. nek tempoyak tu makan tempoyak dah expire gamaknya ...bincang isu lain ..lain pula dia merapu ..

    BalasPadam
  5. Isu dibangkit minta hadir...sua muka agar ketegangan dapat dirungkai...tue je.. yang merepek lebih2...kenapa ya?..

    BalasPadam
  6. Kalo ingatla....
    Sebab ade org tue penah lari pintu belakang menyorok balik umh bila ade program tiada apa nak disorok..
    Kalo masih ingatla...
    Kalo beronani byk sgt mmg x ingat punya

    BalasPadam
  7. Apa mau susah DSN bukankah mengaku seorang gentlemen,apa mau takut sekiranya tak buat salah.Yang takut bila buat salah semua nak disorok.Harap TL pertahankan apa pun DSN mesti hadir menjawab sendiri.Ketar lututlah apabila pekong nak pecah.

    BalasPadam