Ahad, 31 Januari 2016

Kejap..! Skrip Sedang Difikirkan..!


Kali ni berita BBC yang menyiarkan cerita AG Swiss tu takkan jadi bahan rujukan utama oleh cai pemakan dedak untuk membela 1MDB..! 

Berita BBC tu boleh baca di  sini.bbc. Tak macam cerita derma tempohari bukan main lagi BBC menjadi pujaan hati..! Walaupun BBC hanya berani menyebut sumber yang tidak dikenalpasti..! bagi cai ianya cukup memadai..! huhu..!

Dalam usaha menjawab persoalan AG Swiss, AG  Pandi dilaporkan berkata...

Peguam Negara (AG) Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata pihak berkuasa Malaysia termasuk Jabatan Peguam Negara (AGC) komited bekerjasama dengan semua entiti penguatkuasaan undang-undang luar negara berkaitan, menerusi konvensyen dan perjanjian antarabangsa yang sah.
Pada masa sama, beliau berkata 1Malaysia Development Berhad (1MDB), sejak awal lagi, turut memberi kerjasama setiap kali siasatan dijalankan.
"Saya mengambil maklum kenyataan Pejabat Peguam Negara Switzerland, dan kenyataan seterusnya yang dikaitkan dengan Peguam Negara Switzerland oleh sebuah akhbar Amerika, berhubung siasatan dibuat terhadap dua bekas pegawai 1MDB.
"Pihak berkuasa Malaysia dan saya sendiri berusaha keras mengumpul segala fakta berkaitan 1MDB yang membawa kepada pelbagai dakwaan terhadap syarikat itu baru-baru ini. Sebab itu beberapa siasatan sedang dijalankan oleh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Polis Diraja Malaysia dan Jabatan Audit Negara," katanya dalam kenyataan hari ini.
Mohamed Apandi berkata berikutan kenyataan Pejabat AG Switzerland baru-baru ini, pejabatnya akan mengambil segala langkah perlu untuk membuat susulan dan bekerjasama dengan rakan sejawatannya di negara berkenaan.
"Pejabat saya berharap akan menerima hasil siasatan dan bahan daripada mereka menerusi saluran biasa.
"Semua bahan ini akan diteliti, seiring maklumat diperoleh pihak berkuasa lain yang berkaitan dan siasatan kami sendiri, sebelum menentukan tindakan selanjutnya," kata beliau.
Beliau berkata bercanggah dengan laporan media baru-baru ini, siasatan mengenai derma kepada Perdana Menteri adalah berbeza sepenuhnya daripada siasatan yang dibuat terhadap 1MDB.
"Jabatan Peguam Negara mengkaji secara menyeluruh laporan yang disediakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, dan seperti diumumkan, tiada bukti salah laku ditemui, dan oleh itu mengarahkan kes itu ditutup," katanya.
Mohamed Apandi berkata sebarang cubaan oleh organisasi media untuk mengaitkan kedua-dua siasatan itu adalah perbuatan tidak bertanggungjawab dan bersifat prejudis.
Sementara itu, 1MDB dalam kenyataan hari ini, berkata syarikat itu tidak dihubungi oleh mana-mana pihak berkuasa undang-undang dari luar negara mengenai sebarang perkara yang mempunyai kaitan dengannya.
"1MDB sentiasa komited bekerjasama penuh dengan mana-mana pihak berkuasa sah dan siasatan, tertakluk kepada nasihat daripada pihak berkuasa tempatan yang sah serta sejajar dengan protokol antarabangsa yang mengawal selia perkara seumpama itu," katanya.
- Bernama
At least..ada jawapan..! Ada bunyi..! Soal lepas ni macam mana itu nanti dulu..! Itu kena tunggu skrip baru..! Skrip baru belum tahu..! Tengah haru biru..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Wah...bahaya nii..siapa lagi akan dikambinghitamkan mohd najib...kalah filem tamil..aku padayappa! ProOO00ootTt

    BalasPadam
  2. Kepala Hotak blogger ni sebenarnya yang haru biru.....
    Kan AG kata akan berkerjasama sepenuhnya dengan AG Swiss.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akan bekerjasama untuk konar baring......phewitttt

      Padam
  3. Anon 9:30. Awat hang bodoh dan bebal sangat. Jangan ingat PM perasuah ni boleh tipu selama-lamanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kecewa lagi, kecewa lagi, kecewa lagi. Nasib ko la labu. Nak menang makan la dedak fresh, jangan makan dedak expired. Aku? Haha...tak makan dedak macam korang. Dedak makanan ayam. Baik aku makan ayam. Najib? Mahathir? Sama saja. Mahathir yg pilih paklah jadi pm. Mahathir juga yang lingkupkan paklah. Mahathir juga yang pilih najib jadi pm, kini mahathir yg beria-ia nak najib digulingkan. Cerdik2 mahathirpun, pilihannya mencari pengganti tetap bodoh.

      Padam
    2. Anon 10.04,

      Tu pasal melayu dan bumiputra perlu bersatu dan pilihlah mana2 pemimpin yang bersih cekap dan amanah.

      Jika kita pilih, pemimpin yang disyaki,terdapat bukti sedikitpun perlulah digantung dari jawatan dan kerjaya mereka!

      Dan jika bukti mencukupi, didapati bersalah oleh mahkamah, heret dan sumbat mereka mereka kedalam jel.

      Tidak perlu kita sayang kepada sesebuah parti seperti umno, pas, pan dan sebagainya.

      Tidak sesekali dan Jangan pula kita sokong parti bernama dap, mca, mic dan sebagainya.

      Nasib tak boleh diperjudikan, masa depan fahaman agama islam yang sederhana, masa depan anak cucu kita inilah yang kita perjuangkan!

      Cukup cukuplah negara asing dimana rakyat menjadi mangsa kepada perbuatan hasil korupsi dan tidak cekap mentadbir menjadi contoh dan tauladan kepada kita semua!

      Padam
  4. Mereka pasti akan buat skrip...skrip macamana...TUNGGU...

    #ApaNakJadiDenganMalaysiaku

    BalasPadam
  5. YG SEBENARNYA ORG MELAYU KAT MALAYSIA NI MAJORITINYA BODOH-BODOH BELAKA.
    SBB TU DAP TAK SEGAN SILU KATA HARGA (OTAK) SETIAP ORG MELAYU HANYA RM100 SAJA, ITU PUN YG BERPENDIDIKAN DAN BERPENGETAHUAN, YG LAIN TU MCM SAMPAH TEPI JALAN AJA LE ...
    KEBEBALAN ORG MELAYU NI MMG DARI AZALI LAGI AGAKNYA, PANTANG ADA ORG MELAYU YG INGIN KELUAR DARI KEPOMPONG BODOH NI AKAN DICARI JALAN APA CARA SEKALI PUN MCM MANA NAK DIJAHANAMKAN.
    PATUTLAH TUHAN BERI ILHAM KPD ORG MELAYU UTK MENAMAKAN BANGSA MRK 'MELAYU', MEMBAWA MAKSUD TIDAK BERUPAYA UTK BERKEMBANG MEKAR DLM APA JUA PUN MALAH MAKIN LAMA MAKIN MELAYU DAN PUNAH JUA AKHIRNYA.
    SERBA SALAH NI, NAK NGAKU 'MELAYU' KE TIDAK? TENGAH AMBIK 'PHD' NI ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah ambik phd beb. Kalau mak bapaknya melayu, sebahagian besarnya sudah dipakejkan sekali dgn phd. Tak nak mengaku melayu hanya sebab melayu tu maksudnya semakin lama semakin layu bukan penyelesaian beb. Yg belum pasti, bolehkah kelahiran melayu ni diasingkan dpd pakej phd?
      (phd : perasaan hasad dengki)

      Padam
    2. KATA MAT SALEH 'IF U CANNOT BEAT THEM, JOIN THEM'.
      ITU AKU TENGAH FIKIR NI ...
      SAMPING ITU AKU PERKEMASKAN DULU 'PAKEJ' SEDIA-ADA TU SUPAYA KALAU AKU DAH AMBIK KEPUTUSAN JOIN SEKALI BIAR AKU SAMA-SAMA MELAYU LAIN PUNAHKAN BANGSA AKU SENDIRI.
      BAK KATA BIDALAN MELAYU SENDIRI 'ALANG-ALANG MENYELOK PEKASAM, BIAR SAMPAI KEPANGKAL LENGAN', TAK KIRALAH PERKARA BODOH KE ATAU BAIK KE ...
      DAH MELUAT AKU TENGOK PERANGAI BANGSA AKU YG TAK TAU NAK TERANG HATI DLM HIDUP DAN KEHIDUPAN NI, MCM DUNIA NI SEGALA-ALANYA BAGI MRK.
      MARI BERAMAI-RAMAI KITA PUNAHKAN SEGALA-GALANYA TENTANG MELAYU, ADA BRAN?
      MENYAMPAH AKU DAH OOOOIIII. CUKUP MENYAMPAHHHHHH ...

      Padam
    3. 11.10

      "Tak nak mengaku melayu hanya sebab melayu tu maksudnya semakin lama semakin layu bukan penyelesaian beb. Yg belum pasti, bolehkah kelahiran melayu ni diasingkan dpd pakej phd? "

      Betul tu bro,

      Tidak semestinya pakej phd tu terletak pada kaum melayu sahaja, kaum cina dan india pun ada malah lebih buruk, kejam dan zalim!

      Kelebihan yang mereka miliki,

      Semua maki hamun, cacian dan fitnah dihamburkan khusus dan dikhaskan kepada orang melayu sahaja.

      Manakala orang melayu yang simpati dan menyokong mereka akan diangkat sebagai emas dan permata.

      Kitalah mengacu dan mengadun perjalanan kehidupan dan politik negara kita dan bukan mereka kerana kita adalah majoriti!

      Kenapa parti bernama pkr dan pan boleh bersimpati dan mengadaikan maruah orang melayu kepada kaum india dan cina?

      Fikir fikirkan lah....

      Padam
    4. 10.58,

      "YG SEBENARNYA ORG MELAYU KAT MALAYSIA NI MAJORITINYA BODOH-BODOH BELAKA."

      Bukankah sifat Allah SWT sahaja yang PANDAI dan BODOH memang kepada kita semua bernama manusia tidak mengira kaum melayu, cina, india dan sebagainya?

      Padam
    5. Org Melayu ni pelik sikit kot kalau dibandingkan dgn Cina dan India (ambik cth):

      Berani memaki hamun mencaci bagai fitnah dan seumpamanya HANYA pada bangsa sendiri saja ... Pada bangsa lain takut menikus, tak berani. Takut kena saman kot !
      Kalau dapat burukkan bangsa sendiri mcm mendapat tiket kesyurga. Menulis mcm lupa diri, agung segala-galanya.

      Ada bangsa lain burukkan bangsa mrk sendiri? Kalau adapun setakat perselisihan faham secara peribadi. Ada mrk jatuhkan hukuman sendiri? Malah diorang boleh bersatu hati nak lenyapkan bangsa Melayu.
      Sbb tu mrk tak ulang-ulang dakwaan yg sama sampai menjadi 'zikir harian' mcm org Melayu bodoh bangang ni buat ... (mintak maaf, dah geram dah ni ...)
      Macm lah diri tu maksum sangat dan tak boleh dipimpin oleh Melayu yg kononnya terpalit dgn sesuatu yg mrk sendiri tak buat konon ...

      Rasuah tu bermcm-mcm cara. Ingat. Bukan dgn wang ringgit saja ...
      Artikel yg menghasut dan menfitnah yg tidak terbuktikan (bukan setakat dgr cakap org berkepentingan peribadi), pun satu rasuah jugak, merasuah minda org lain utk mempercayainya .... Kalau ingat hukum Tuhan lebih berat tanggunggung-jawabnya 'nanti'.

      Sifat Allah SWT kita tak perlu nak perdebatkan ...

      Padam
    6. 1.02,

      "Artikel yg menghasut dan menfitnah yg tidak terbuktikan (bukan setakat dgr cakap org berkepentingan peribadi), pun satu rasuah jugak, merasuah minda org lain utk mempercayainya .... Kalau ingat hukum Tuhan lebih berat tanggunggung-jawabnya 'nanti'."

      Artikel dan blog mana yang menghasut dan menfitnah.

      Sila namakan secara khusus dan spesifik?

      Dimana kandungan artikel yang dimaksudkan menghasut dan fitnah?

      Siapakah yang merasuah minda itu? Adakah kami yang beri komen ini yang tidak mendapat apa2 bayaran ini?

      Adakah kami yang tidak mendapat bayaran ini demi berjuang mendapatkan kebenaran dan keadilan ini?

      Adakah kami yang tidak mendapat sebarang bayaran ini boleh dikategorikan mendapat hukuman Tuhan berjuang atas nama Nya?

      Jika begitu kami diadili dan kehendak Nya,

      Maka kami bersedia menerima hukuman Nya.

      Adakah kami takut berani kerana benar?

      Padam
    7. 1:54 ptg.

      Aku heran jugak bila baca komen kau ni.

      Kau tak faham ke apa yg 1:02 ptg tu maksudkan?

      Dia tulis benda tu secara general aja ...
      Kalau kau rasa kau betul, teruskanlah, mungkin kau akan beroleh pahala pula, mana tau ... Hanya Allah SWT saja yg tahu.

      Padam
    8. Jadi apakah bangsa yg ko pilih utk dilahirkan.

      Nasib baik ko tak lahir kat Uganda, atau Vietnam.

      Bersyukurlah Allah lahirkan ko di bumi Malaysia, yg aman damai, senang carik makan, senang beribadat, makan angin dsb.

      Kebebalan dan kebodohan ada dlm semua bangsa dan diri manusia.
      Allah kurnia akal dan hidayah dgn memilih ko lahir dlm bangsa MELAYU.

      Padam
  6. Klau kat negara kapir dh kena tembak, kat negara islam malingsia, rakyat masih cium tangan pemimpin rasuah bilion bilion.....huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba ko yg paling putih bersih suci murni hati ni perturunkan nama-nama pemimpin (yg dulu dan skrg) yg tidak ada cacat-cela dlm kepimpinannya terutama sekali rasuah yg kau kata tu, boleh tak?
      setakat cakap semua org boleh kan?
      insaflah. jgnlah tunggu dah nazak baru nak ingat kesilapan diri sendiri ...

      Padam
  7. Insya Allah setakat nie kerajaan BN tidak mendatangkan rasa syak wasangka pada aku walaupun setiap hari fitnah bermaharajarela di fb, wussup dan blog kerana setiap kali fitnah datang akhirnya mcm angin juga dia hilang. Bak kata BRIM tu dedak, tapi pegi atm ambik juga huhu..
    Sedihnya Putra Merdeka masih tak merdeka-merdeka jiwa dan minda kerana mudah sgt ditiup sentimen emosi kebenciaan..Bak kata kalau sayang jgn sayang sesuatu 100% nanti sbb kalau dah benci susah nak maaf & jgn benci 100% nanti dah jatuh hati, takut malu dan menyesal kemudian hari.
    Kalau ubat hati kebenciaan petuanya banyakkan baca al quran..sila hafal buat bacaan sembahyang issyak surah alhujurat 49:6 Bak kata HAMKA , quran menyebut 2,3 kali je pasal orang kafir tetapi 13 kali pasal orang MUnaafik..
    Sebelum tidur Baca 3 Qul, selawat, istighfar dan tassbih tahmid takbir dan qaulullah. Moga kebencian hati kita redha dan sentiasa berbaik sangka.
    Ingatlah zaman Najib zaman info ditangan. PM mana yang zaman dia dapat gelaran FIRAUN dan PukiMak? Seteruk2 najib tak dapt de dia gelaran sebusuk itu...Ingat aku dahulu, zaman Semangat 46 maklumat yang dapat disebarkan pun ditampal kat pokok kelapa..itupun kalah juga KULI
    Jadi baliklah pada asal..kalau pun tak naak sokong kerajaan, dan nak join dark side..sekurang2 nya tak hasut dan sebar fitnah..kerana quran kata " Fitnah itu lebih teruk dari membunuh"..sebab orang membunuh dia takat bunuh satu orang tu je, tapi memfitnah boleh mengganda, ganda, ganda..............infinite.

    BalasPadam
  8. Hangpa ni la bodoh jdi keyboard worrior. Org politik dpt gaji dpt elaun. Hangpa dpt peluh dgn dosa. Sana sini berita fitnah. Politik mna pun sama. Umno, pas, pkr, dap parti komponen mna2 pun adun ka ketua bhgian ka lepa semua bukn kerja free. Duit x habih mkn. Dh nk sibuk sgt pi masuk politik x pun jdi sprm, polis...lg senang pi jdi lawyer. Hangpa semua sembang bgi org bimbang. Budak darjah satu pun blh jdi keyboard worrior. Org cari nafkah hangpa cari bala fitnah. Elok la melayu lingkup...hasad dengki smpai kiamat x selesai

    BalasPadam
  9. 2.06,

    "Org cari nafkah hangpa cari bala fitnah."

    Adakah nembiarkan sahaja korupsi,kezaliman Dan kemungkaran yang berlaku didepan mata kita boleh disiarkan sahaja?

    Adakah kita menunggu Dan biarkan sahaja sistem sebuah kerajaan bernama Malaysia ini runtuh?

    Adakah kita menunggu Dan biarkan sahaja negara menjadi kacau bilau sepertimana yang berlaku dengan negara2 asing?

    Kita tunggu Dan biarkan sahaja negara ini berbudayakan korupsi, zalim Dan menganaiya rakyat?



    BalasPadam
    Balasan
    1. Wali dia ni, aku ingatkan keyboard warrior.

      Ye lah, kalau dia cakap kita kat Malaysia diperintah kerajaan yg zalim, menganiaya rakyat, penuh kemungkaran dgn korupsi jadi amalan, mmg betullah tu ...

      Kita tidak boleh tunggu, kita tak boleh biarkan. Kita kena bertindak sekarang.

      Amacam kalu kita bagi Pakatan Harapan menang PRU nanti. Negara akan dapat pengkalan tentera baru kat PD, buka peluang pekerjaan utk rakyat tu ...

      PKR, PAN, DAP tu pemimpin-pemimpinnya semua berhati mulia tulus ikhlas suci murni berjuang utk rakyat terutama utk org Melayu.

      Padam
    2. Woi 3.28 mangkuk yg bahlul. Zalim kepala bapak ko. Elok ko ni berambus masuk syria. Baru tau beza yg mna zalim...yg mna aman. Nk komen jgn pakai kpla lutut. Jenis ko ni yg malaysia jdi huru hara.

      Padam
  10. Chai 3.45,

    "Amacam kalu kita bagi Pakatan Harapan menang PRU nanti. Negara akan dapat pengkalan tentera baru kat PD, buka peluang pekerjaan utk rakyat tu ..."

    Amacam kalu kita ada adakan gabungan permuafakan parti parti melayu,bumiputra dan ngo2 terdiri dari umno, pas,isma, perkasa dan lain2?

    Pasma, pan, pkr pula wajib berkiblatkan ketuanan islam, melayu, bumiputra dan adat budaya. Mereka juga wajib meninggalkan parti DAP.

    MCA, MIC dan lain2 parti yang ingin menyertai gabungan majlis permuafakan ini wajib patuh dengan ideologi dan doktrin baru ini.

    Teras,tunjang dan kriteria memilih pemimpin adalah mestilah bersih, cekap, amanah dan tiada korupsi.

    Amacam chai ok tak?

    BalasPadam