Jumaat, 22 Januari 2016

Jawapan Mudah Lagi Gagah Menangkis Fitnah Duit SRC 42 Juta..!


Apa la kecoh Ling Liong Sik berkaitan isu ini..Kan peguam selasa dalam kenyataannya di laporkan berkata...

Peguam perdana menteri berkata, Datuk Seri Najib Razak tidak mengakui dana bernilai RM42 juta yang dipindahkan ke akaun persendiriannya datang dari kantung bekas anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd.
Datuk Mohd Hafarizam Harun membuat penjelasan itu kepada Malaysiakini berhubung kekeliruan dalam jawapan balas kepada keterangan bela diri bekas Presiden MCA Tun Dr Dr Ling Liong Sik minggu lalu.
"Saya rasa kita mesti bermula dengan keterangan bela diri Dr Ling pada perenggan 33.3 (ii) yang menyatakan defendan berkata "RM42 juta dipindahkan dari SRC ke akaun persendirian di AmPrivate melalui dua pengantara iaitu Gandingan Mentari dan Ihsan Perdana" (anak syarikat SRC) .
"Jika anda lihat kenyataan balas kami, anak guam saya hanya mengaku wang RM42 juta itu masuk ke akaunnya tetapi tidak mengetahui ia melalui dua pengantara seperti didakwa Dr Ling," katanya.
Hafarizam juga menyatakan Najib tidak pernah - dalam kenyataan balas itu - menyebut dana berkenaan datang dari syarikat milik Kementerian Kewangan, iaitu SRC International.
Kenyataan penuh Najib adalah: "Perenggan 33(ii) diakui dana RM42 juta dimasukkan ke akaun plaintif (Najib) melalui AmPrivate Banking. Bagaimanapun plaintif (Najib) pada setiap masa tidak tahu ia disalurkan melalui dia pengantara seperti didakwa defendan."
Perdana menteri, kata Hafarizam, mahu Dr Ling - sebagai defendan - membuktikan bahawa dana berkenaan datang dari SRC International atau dua anak syarikatnya itu.
"Justeru, ini yang perlu dibuktikan defendan," katanya.
Sebelum ini sebuah portal berita melaporkan Najib melalui jawapan balasnya mengakui dana RM42 juta di dalam akaun persendiriannya datang dari SRC International.
Sedangkan yang berjaya dibuktikan oleh Ling Liong Sik ialah kenyataan dan dakwaan yang selama ini 'didiamkan' berkaitan duit SRC 42 juta tu masuk ke akaun peribadi..! Itu yang rakyat nak tahu..! betul ke tidak???
Sepertimana biasa...dari awal perkara ini 'meletup' hingga lah terungkai di Mahkamah semua jawapan yang diberikan tidak pernah tetap dan tegas..! Senyap..! nafi..! siasat..! Akhirnya benar..! masyukk!!!
Berbuih mulut Rahman Dahlan, Saleh Keruak, Azalina, Aziz Kaprawi, Fuad Zarkashi dan kuncu kuncunya berkuntau..! Akhirnya benar masyukk..!
Teorinya sama macam isu Derma..! So lepas ni kalau dibangkitkan juga kenapa duit sebanyak 42 juta tu masuk ke akaun peribadi...jawab ajer duit derma..!
Jawapan Tak tahu punca duit macam kat atas tu pun ok jugak kerana almaklum sebagai kepala kerajaan tentu sebok dan tidak maklum mengenai kemasukannya..!
Mungkin terlalu ramai orang nak menderma kot..! Liong SIk mana tahu..!dia tak pernah jadi kepala negara..!
Liong Sik hanya rakyat biasa..! sama macam rakyat marhaien yang akan ditanya dan disoal siasat apabila membawa masuk atau mengeluarkan wang di bank yang hanya bernilai RM50 ribu..! 
Sign borang tu..sign borang ni..! tanya itu tanya ini..! Itukan standart rakyat marhaien..! Takut rakyat menyamun katanya..!
Mana sama dengan standart kepala negara..!
Lagi pun hanya kepala negara ajer yang boleh menerima masuk duit dari sumber kat atas tu..!
Rakyat marhaien??? jangan mimpi ler..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Biasalah...apalagi yg nk dibongkar lps nii...pemakan dedak perlu cari alasan lagi...nek tempoyak mkn ubat dulu..ProOO00ootTt


    Original by

    Ted Manoff

    BalasPadam
  2. Kenyataan penuh Najib adalah: "Perenggan 33(ii) diakui dana RM42 juta dimasukkan ke akaun plaintif (Najib) melalui AmPrivate Banking."

    Najib tu bukankah bodoh Dan dungu, dia tak kenal halal atau haram, dia ngaku tapi tak kisah Dari mana sumbernya?

    Senang jadi PM camni.

    BalasPadam
  3. Najib kalau letak jawatan pastikan diheret ke mahkamah dengan rosmah sekali.

    BalasPadam
  4. Adakah kita rakyat marhaen boleh menerima kenyataan Najib bahawa beliau mengaku menerima Dana 42 juta?

    Kenapa tidak dihebahkan? Kenapa berdiam diri, dah kantoi baru nak mengaku?

    BalasPadam
  5. Kenapa Najib tidak gunakan Wang 42 juta untuk bantu rakyat miskin? APA tujuan Dan disalurkan kepada siapa?

    BalasPadam
  6. Apakah duit 42juta ITU digunakan?

    BalasPadam
  7. Ya betul duit ini masuk dalam akaun aku dan duit ini bukan aku punya ,Tolong tunjuk bukti macam mana boleh masuk akauan aku ....apa punya manusia ini cakap macam ini, hantu ka beruk ka ,aku ingat orang gila keluaran Tanjung Rambutan lagi waras bila cakap. PEEE EEMMM konon Deeei pooorah paria.

    BalasPadam