Sabtu, 16 Januari 2016

Sama Sama Gila..!


Dah sama sama bangang..! Gitu ler jadinya..!

Parti Amanah Negara (AMANAH) menyangkal dakwaan bahawa parti itu menyokong Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng sebagai calon Pakatan Harapan untuk jawatan perdana menteri.
"Hanya yang gila akan percaya fitnah gila sebegitu rupa," kata pengarah komunikasi AMANAH, Khalid Samad dalam satu kenyataan hari ini.
Beliau mengulas dakwaan tersebut yang menjadi viral di media sosial.
Khalid menyifatkan ianya sebagai bukti keadaan semakin terdesak mereka yang bencikan AMANAH.
"Sedangkan dunia maklum bahawa calon perdana menteri Malaysia yang telah diputuskan sebulat suara oleh Pakatan Harapan, sejak penubuhannya adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya.
Khalid menggesa orang ramai supaya tidak mudah terpedaya dengan fitnah yang dilemparkan itu dan beliau menjangka banyak lagi tuduhan bakal dilemparkan terhada parti itu selepas ini.
"Ini adalah hasil perasaan cemburu pihak tertentu betapa AMANAH dalam masa hanya beberapa bulan telah berjaya berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan rakan-rakan Pakatan Harapan," tegasnya lagi.
AMANAH sebahagian besarnya terdiri daripada golongan progresif PAS yang telah disingkirkan daripada kepimpinan parti oleh golongan konservatif tahun lepas.
Pakatan Harapan yang baru dituduhkan, dianggotai PKR, DAP, dan AMANAH, yang telah menetapkan rangka kerja yang ketat untuk mengelakkan wujud perbezaan pendapat yang membawa kepada berkuburnya Pakatan Rakyat sebelum ini.
PAS enggan bekerjasama dengan AMANAH dan mengisytiharkan parti itu sebagai musuhnya. Walau bagaimanapun, ia mengekalkan hubungan dengan PKR.
Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan