Sabtu, 30 April 2016

Tun M Ulangi Gesaan..!


Barang dah rosak..! buang ajer la..!

Mahathir ulangi gesaan Najib letak jawatan

JITRA - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengulangi gesaan supaya Datuk Seri Najib Tun Razak melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno kerana sudah hilang kepercayaan terhadap kepimpinannya.

Beliau berkata, ia perlu segera dibuat susulan kegagalan Najib menyelesaikan banyak isu berbangkit termasuk 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan kehilangan wang berbilion ringgit.

“Kalau dia (Najib) tak digugurkan sekarang, saya yakin (BN) akan hancur dalam PRU14. Najib akan kalah, BN akan kalah dan Umno akan Kalah. Apa jadi lepas itu, sama-samalah kita lihat.

“Tapi kalau kita dapat gugurkan Najib sekarang, mungkin parti yang terbesar dalam Dewan dapat memilih pemimpin baru yang tidak mengulangi apa yang dilakukan Najib,” katanya pada program bicara isu-isu semasa Selamatkan Malaysia (Team B Umno) di Dewan Lye Huat Garden, Napoh, di sini, malam semalam.

Menurutnya, parti keramat yang banyak berjasa itu juga kelihatan sudah tidak lagi berjuang untuk agama, bangsa dan negara.

“Kenapa saya tinggalkan Umno? Kata pepatah Melayu kalau sayangkan anak, tangan-tangankan; sayangkan isteri, tinggal-tinggalkan. Tapi saya juga tinggalkan Umno kerana sayang.

“Saya melihat Umno hari ini bergerak hanya untuk mempertahankan presidennya walaupun membuat benda yang salah. Mereka membisu kerana mungkin sudah disuap dedak ke dalam mulut mereka,” katanya.

Menurutnya, Umno yang dahulu memperjuangkan agama, bangsa dan negara sudah tidak lagi mengamalkan demokratik sebaliknya hanya untuk menyokong presiden parti dan perdana menteri.

“Melihat keadaan ini bahawa Umno tidak lagi memperjuangkan bangsa kita, saya tidak dapat lagi kekal dalam Umno. Sebab itu saya keluar Umno. Kita dapati Umno seolah-olah bisu dan tak boleh bercakap, bahkah dengar pun tak boleh.

“Dia percaya dengan duit boleh buat apa saja dan rakyat akan sokong kalau dia bagi duit. Sebab itu kita lihat dia ada BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) RM500 setahun. Mungkin bagi sesetengah orang RM500 itu besar, tapi kebanyakan yang terima lebih RM500,” katanya.


Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. Persaing sengit tun m telah mewakil team b pkr Dan mahu dalam umno mampukah tun m team b melawan anwar wakili team a dalam pkr
    Manakala team a dalam umno di wakili najib

    Team b ketua tun m dalam pkr
    Azmin
    Rafizi
    Tony pua

    Team b ketua Tun m team b dalam umno
    Mahnyuddin
    Syafei adal
    Mukhriz

    Najib berjaya menhapuskan pengangruh kekuasan anggap rijem umno

    Mampu wan Azizah mekekalkan kuasa nya Dan peraruh pkr dalam bayangan anwar dibawah kuasa nepotisma utara

    Mampukah tun m mempunyai kuasa nepotisma utara Dan kronismanya

    Tun m mula langkah kubang pasu

    Berdebat ikut fikiran 'bukan ikut bontot orang Dan ketua masing2

    Team b tun pkr and umno vs anwar pkr team a vs najib umno team a


    Cerita seterusnya tun m turuskan langkah kumbang pasu untuk menjadi menjadi mukhzir sebagai MB Kedah balik dengan bertanding di sana ITU sahaja Cara tun m meneruskan nepotisma utaranya Dan kronismanya.

    Mampu tun m menjadikan anak nya sebagai PM ,mampu najib pertahankan rejem nya, mampu anwar keluar Dari bambo river dengan pertolong tun m yg pergunakan anwar ITU,


    sila ikut cerita seterusnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pegi 'MAM' dgn ko punye cite!

      Padam
    2. Macam betol jer....

      Padam
  2. kesian tun m, dah bermacam macam yg dibuatnya untk menjatuhkan najib tapi hasilnya habuk pun tarak malah apa yg dibuat oleh si tua kutuk tak sedar diri akan membusukkan dan menghancurkan dirinya sendiri kih kih kih kih kih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. #undurnajib

      Padam
    2. Kesian tanpa nama 1202.. bodoww betul komennya..

      Padam
    3. hahaha.. tunggu jer nanti.. deklarasi rakyat pun dah 500 000 yg sain.. dah makin ramai yg menyampah kat najib cara terang terangan...

      Padam
    4. Ko sign lah banyak takdak maknanya...hakikat yg pasti majib adalah pm yg sah..sehigga pru14 ..selepas pru sdandai nya bn masjh mguasai krajaan persrkutuan.maka najib akan mneruskan tugas dia srbagai perdana menteri...samada ko suka atau tidak..

      Padam
    5. Usaha sia sia nak jatuhkan najib melalui jalan belakang..tunggu lah pru14...ikut cara demokrasi..serah pada rakyat nak pilih kerajaan mana..pakatan hsprak ke barisan..rakyat yg akan tentukan..jangan buang masa meroyan mintak najib undur ke apa bagai mak putus anak tekak...hakimat nya najib ada lah pm yg sah dari segi perlembagaan..sudah sudah lah ..tunggu jer pru14..

      Padam
  3. Gesa la si mamak tua tu sedar diri. Si boboboi jangan mimpi la nak jadi pm. Jadi la Penunggu Mati...buat byk2 amalan dan solat taubat. Dah berapa ramai org si mamak tu aniaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sembang lebih la ko..!

      Padam
    2. Sesiapa yg menipu rakyat hingga harus menanggung hutang hingga ke anak cucu dan mereka yg menyokong penipuan ini memang besar punya haram jadah...

      Padam
    3. Jari Tengah Untuk keris berayon POYO!!..

      Padam
    4. Hidup lagi celaka berayon bodoh ni...ingat dah mampus bangang nak mampus. Dasar buta hati dungu mengalah lembu

      Padam
  4. Dah kene penyakit...
    Dedak tegar..

    BalasPadam
  5. Mencari peluang pekerjaan sebagai blogger pemakan dedak. Sila pm utk tawaran upah. Memandangkan peluang pekrjaan semakin sukar..

    BalasPadam
  6. Arul kamda akan dikambing hitamkan , dia mntak brhenti dah tak sanggup tunggu lagi, 1mdh punya audit statement bila nak kelur,,,astik jual sana jual sini mesti banyak unting...tok ajib tunjukkan statrment 1mdb kt tun m biar dia maalu biar rakyat adili tin m, kesian tok jib hati2 jena ditnah yang percaya tok jib nibaik sokit jer ,,yang tak percaya ramai hujah diaorang betul gak kalau nl kira ya.g tok jib menyorok siaoa suruh jumpa wartwan lari so jadinya banyak persoalan tak terjawab...tulah cuba tok jib tangkap jh low lepas tu dakwa dia gunalah kuasa yang ada link dgan interpool ke, cia ker leoas seruh dia ngaku curi duit 1mdb....kes duit masuk dalam account jadilah anak jantan beb,,,suruh 2 orang yang lari balik cari bukti yang sebenarnya duiy tu diaorang songlap tinjukkaan dokumen yang sah lepas tu dpkumen tadi campak kat muka tun suruh dia baca , narulah metah padam muka tun, duit 2.6 b masuk account tok ajib bgitau duit tu derma..mungkin okla nole percaya jugakka duit tu tok arab bagi,tapi tok banyak orang kt kedai kopi tanya....selain pernah yertangkap menipu tujuaan duit derma yang tok Arab bagi tu derma alasan serin berubah la,mana satu ni tujuan dia kejap alasan derma utuk election la, kejap nak lawan is la manna satu ni,gua pening la, mana sagu ni tok jib comeon latok jib ,orang pasar cakap tok jib sering gagal dalam mbuat keputusan penting ,kenapa mereka yang plak kena bayar hutang mdb melaluai cukai gst jadi spkulasunya dengan isu yang tetpaloit rakyat menjadi marah dam masih menanti jawapan yang bole diterima logik , tak sanka pandai gak otang pasar ni kan,,,rakyat mau lihat ada ker rajaraja malaya bertindak mendahuluai kuada najib ...kalau raja bertindak rakyat mau tengok taja bedar ker atau nahib besar

    .

    BalasPadam
  7. Konon kalau najib resign maka umno & bn boleh kekalkan kuasa. Yang peliknya mahathir ni bukan ahli umnopun! Dah keluar umno lagi mau cerita nak selamatkan umno. Spa punya turr la orang tua ni. Fokus je kepada usaha jatuhkan najib, tak payah ulas pasal selamatkan umno/bn bagai. Awak bukan ahli, xde locus standy untuk merepek pasal selamatkan umno/bn. Yang bolehnya, kutuk umno/bn. Dah habis modal barangkali ini orang tua. Putarlah sejuta kali pasal 1mdb, kalau orang tak mahu lepas jawatan, awak nak buat apa? Kalau dia rasa jawatan tu hak dia sampai mati, awak nak dia matikah? Awakpun dah lebih 90 tahun, dekat 100 tahun. Tak fikir lainkah selain fikir jatuhkan najib yang sangat degil dan banyak akal? Biarlah Allah yang tentukan nasib najib, lebih baik awak buat persediaan sementara hidup ni untuk bertemu Sang Pencipta yang jaraknya semakin dekat. Biarlah politik malaysia diusahakan oleh orang yang lebih muda.

    BalasPadam
  8. Kalau dulu sesuatu isu dgn mudah diatasi jika ia sebulan...dua...sblm PRU tp kalau dah sampai bertahun isu 1Mdb ni melekat dalam kepala rakyat....fikirkanlah...

    BalasPadam
  9. Berita dari media antarabangsa:

    TAJUK: Switzerland requests mutual legal assistance from Singapore on 1MDB
    http://www.channelnewsasia.com/news/singapore/switzerland-requests/2688652.html

    TAJUK: Royal Bank of Scotland sucked into 1MDB probe
    http://www.cnbc.com/2016/04/30/royal-bank-of-scotland-sucked-into-1mdb-probe.html

    TAJUK: Shadow of 1MDB looms over departing Malaysian central bank governor
    http://www.channelnewsasia.com/news/business/shadow-of-1mdb-looms-over/2735564.html

    Selang satu dua hari aku masukkan pautan berita mengenai 1MDB dari media massa antarabangsa. Nak tunjuk bahawa skandal 1MDB ni memang serius di mata dunia, bukan mainan fitnah Sarawak Report, WSJ atau ABC saja. Ini juga bukan mainan TDM dgn niat jahat nak jatuhkan Mohd Najib utk naikkan anaknya Mukhriz.

    Yang pandai mereka FITNAH itu adalah orang 'sebelah sana'. Tak ada modal nak pertahankan Mohd Najib maka dema fitnah dan burukkan TDM. Demi kuasa politik UMNO, mereka sanggup tolak agama ke tepi. Maka bersekutulah kamu dgn pengkhianat negara itu, berdirilah rapat2 di belakang Mohd Najib di Padang Mahsyar nanti.

    Selagi aku mampu, aku akan terus cuba bagi kesedaran supaya kembali ke jalan yg diredhai Allah swt. Aku tak boleh paksa. Hanya akal dan ilmu saja yg boleh beri kesedaran kepada kamu.

    Yang semakin NYATA sekarang ini ialah Mohd Najib dan 1MDB membawa kerosakan kepada negara kita, memecahbelahkan bangsa kita. DIA harus disingkirkan segera jika kita mahu pertahankan kuasa politik utk bangsa Melayu di bumi Malaysia ini.

    BalasPadam