Selasa, 7 Oktober 2014

Betina MCA Ni Dah Menyalak..!


Betina yang dilantik sebagai Timbalan Menteri dan meletak jawatan kerana masaalah dalaman partinya, Betina ni tak mahu bertanding dalam PRU13 namun dijadikan calon dalam PRK Kajang dan KALAH seterusnya dilantik sebagai Senator lepas tu diangkat semula sebagai Timbalan Menteri..! 

Punya lah bernasib baik betina kat atas ni..! Jangan kata kaum sejenisnya..! Wanita Melayu pun tak merasa nikmat yang diberikan oleh pemimpin hari ini..!

Tapi betina yang mendapat limpahan nikmat ni nampaknya tak pernah berterima kasih..! Takkan la orang Melayu baru nak berbincang dan berbahas isu yang menjadi hak orang Melayu selama ini menjadi satu kesalahan..! Siap nak report Polis bagai..! 

Ini la bahananya apabila kaum pendatang diberikan tempat dan ruang yang seluas luasnya..! pttuuiihh..!

GEORGE TOWN: MCA akan terus mempertahankan hak masyarakat Cina dalam memastikan sekolah vernakular Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) terus wujud di negara ini, kata Naib Presidennya, Datin Paduka Chew Mei Fun.
Beliau berkata, MCA tidak akan sesekali berkompromi dengan cadangan Timbalan Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Utara, Mohamad Azli Mohemed Saad supaya Perwakilan Umno membahaskan untuk mengekalkan atau memansuhkan SJKC pada Perhimpunan Agung Umno, November ini.
Mohamad Azli mendakwa sistem sekolah vernakular dijadikan alat oleh pembangkang untuk menabur sentimen perkauman dan antikerajaan.
"Ini tidak betul untuk menghalang mempelajari bahasa ibunda kerana ia adalah satu hak di bawah Perlembagaan," kata Chew, yang juga Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP) yang dianjurkan MCA Pulau Pinang dan Persatuan Industri Kecil dan Sederhana Malaysia cawangan Pulau Pinang, di sini, Ahad.
Chew menyeru semua kaum perlu saling menghormati bahasa ibuanda masing-masing dan isu ini tidak patut dibangkitkan kerana tidak ada masalah dengan sekolah vernakular Cina sejak merdeka 57 tahun lepas.
Beliau berkata, saranan untuk memansuhkan sekolah vernakular Cina bukan dasar dan pandangan majoriti pemimpin Umno tetapi ia hanya pendirian segelintir pemimpin yang tidak faham bahawa pelbagai budaya, bahasa dan kaum adalah kekuatan Malaysia bukannya kelemahan.
"Oleh itu, saya yakin kekuatan bahasa ini harus diteruskan dan ia akan mendatangkan manfaat kepada perkembangan ekonomi negara dalam menarik pelaburan asing ke Malaysia khususnya dari China," katanya.
Berikutan itu, Chew berkata, satu laporan polis telah dibuat terhadap Mohamad Azli oleh Pemuda MCA Petaling Jaya kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan beliau.
Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Pembelajaran bahasa Cina dan Tamil boleh diserapkan kedlm Sek. Keb.Jika pelajar Melayu belajar Pendidikan Islam,pelajar Cina dan India boleh belajar bahasa Mandarin & Tamil.

    BalasPadam
  2. sokong Ah Jib Gor!!Bapa Pemansuhan Negara!!

    BalasPadam
  3. Lihat saja paparan latar belakang di belakan beliau. Mana Bahasa Kebangsaan nya ? Perkara nyata MCA tidak pernah menjunjung Perlembagaan Malaysia.

    Beliau pun menghasut juga..... hanya menjaga kepentingan sendiri ! ISMA dan gabungan Melayu bokeh juga bertindak. Kenapa tdak ? Selama ini Umno sentiasa menjadi sasaran mereka. Ini kah sifat Komponen BN ? Gunting dalam lipatan...

    BalasPadam
  4. Cina tetap Cina, Bangsat tetap bangsat.

    BalasPadam
  5. Tiada perpaduan yg wujud di Tanah Melayu dlm erti kata sebenar..
    Yg ada hanyalah tolak ansur bangsa Melayu..
    Haram jadah..!!

    BalasPadam
  6. Bahasa cina iaitu Mandarin telah lama diajar sbg satu mata pelajaran di sekolah2 rendah kerajaan.Maka tak payahpun nak buka SJKC jika nak belajar Mandarin.

    BalasPadam
  7. cakap pun tak guna macam anjing menyalak bukit..sakit hati lagi ada

    BalasPadam
  8. Contohi Brunei,Indonesia,Thailand,Philipine..
    Wujud..tapi macam takde..

    BalasPadam