Sabtu, 25 Oktober 2014

Sekor Lagi Lari Cari Suaka..!


Dasar puaka lari cari saka..! Kalau benar benar anak jantan dan berpegang kepada 'dimana bumi dipijak. disitu langit dijunjung' tentu tiada lagi tanah tumpah darah untuk kita lahirkan ketaatan dan kesetiaan untuk hidup didalam dunia ini..! Disini kita lahir dan disini juga kita mahu menghembuskan nafas..!

Tentu berbeza dengan para pengkhianat..! Itu sebab si cina komunis Alvin Babi lari dan kini sakanya pun mula mengikuti..! 

Aktivis Ali Abd Jalil yang berdepan dakwaan dan tekanan pihak berkuasa Malaysia kini berada dalam keadaan selamat di luar negara dalam usahanya mendapatkan suaka politik, kata kakaknya Asiah.
Beliau mengesahkan kepada The Malaysian Insider, adiknya ada membuat panggilan telefon memaklumkan dia tiba di negara tersebut Selasa lalu, tetapi Asiah enggan menyatakan negara yang dimaksudkan.
"Saya boleh sahkan Ali selamat berada di negara tersebut bagi mendapatkan suaka politik," katanya hari ini, sambil menerangkan dia merahsiakan lokasi adiknya atas faktor keselamatan.
Asiah berkata Ali tidak memaklumkan kepada keluarganya mengenai rancangannya ke luar negara, dan mereka hanya mengetahuinya selepas Ali tiba di negara tersebut.
"Pihak keluarga tidak mengetahui, kami juga terkejut dengan langkah tersebut," katanya.
Menurut Asiah, sebuah badan hak asasi manusia antarabangsa membantu proses Ali keluar dari Malaysia, tetapi enggan menyatakan secara spesifik badan tersebut.
"Ali berjaya menjalani proses mendapatkan visa. Majistret negara tersebut sudah meluluskan visa. Kini Ali dalam proses memohon suaka politik daripada negara itu.
"Tetapi, beberapa proses perlu dijalani terlebih dahulu, antaranya pengesahan yang Ali ialah warganegara Malaysia dan bentuk ancaman yang dihadapinya," katanya.
Ada lagi yang nak lari..! lari laa..! Negara tak rugi apa pun..!

Paling tidak kurang pengkhianat ada ler..! Ada kita kisah..!!!

Lu FIkir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Kata kak dia badan hak asasi antarabangsa tolong dia lari keluar. Hak asasi ale uto lah. hak asasi dia nak fitnah adakah negara tak dak hak nak pertahankan? Biarla pegawai negara tu datang Malaysia sahkan apa bentuk ancaman yang dia hadapi. Biar depa terkejut tak dak pulak ancaman macam masyarakat Rohingya kena di Myanmar.

    BalasPadam
  2. Pergi mampos lah dengan babi ni. Ada tak menambah, tak ada tak mengurang....

    BalasPadam
  3. Nape lari sorang2. Bawak la sekali jibraun2 yg x suka duduk malaysia. Tu, yg lahir kt malaysia tp x reti bercakap bahasa malaysia boleh hangkut sekali...

    BalasPadam
  4. Amat dialu alukan golong sejenis Alvin belah ambus keluar Negara. Selesai satu masalah Negara. Tidak ada siapa yang akan menangisi dan merindui kamu. Semua rakyat yang cintakan negara ini akan menadah tangan tanda kesyukuran. Tapi ingat. "Don't ever come back to Ma;aysia"!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat Malaysia tak kira apa bangsa sekali pun yang lari keluar negara mencari suaka politik harus dibatalkan passport dan kerakyatannya. Umum tahu Malaysia bukan negara zalim politik hingga pihak pembangkang boleh menang pilihan raya dan menguasai tiga negeri. Orang orang seperti ini hanya boleh mencetus huruhara dalam negara dan elok lah mereka nyah diri mereka dari negara ini.

      Padam
  5. SALAM HIJRAH

    MAKLUK MCM NI TAK TAU BERSYUKUR
    BAGI SAYA CDGKAN KEPADA NEGARA
    SESIAPA YANG NAK MENCARI SUAKA
    PATUT DILUCUTKAN KEWARGANEGARAAN NYA

    BIAR DIA TAU MCMMANA HIDUP KAT LUAR NEGARA
    BURUK BURUK NEGARA SENDIRI PUN
    TAK JUGA DITINDAS
    MAKLUK MCM NI SEHARUSNYA TIDAK DIBAGI MUKA LANGSUNG

    BalasPadam
  6. Tengok berapa lama boleh tahan..
    Dengaq lagu Raya meleleh...pirrah..

    BalasPadam
  7. Syukur pd Tuhan..Pergi berambus dan mampus d luar pd Malaysia ni

    BalasPadam
  8. Cuba masuk tengok facebook budak ni, siap tersenai semua yang membantu budak ni cabut lari termasuk banyak NGO kat Malaysia. Polis boleh bertindak keatas NGO ni semua kerana bersubahat dengan OKT melarikan diri.

    BalasPadam
  9. lepas ni adam adli plok pi cari saka kat myanmar...

    BalasPadam