Ahad, 19 Oktober 2014

MB Negeri Sembilan Memulakan Langkah..!


Pemimpin UMNO perlu lebih ramai berani tampil untuk menyatakan kebenaran..! Sebelum ini seorang Ketua Bahagian, hari ini bangkit suara seorang Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, esok lusa kita harap ada ahli Majlis Tertinggi dan disambut dengan lbih panas oleh semua kepimpinan UMNO diseluruh negara..!

SEREMBAN: Malaysia memerlukan Akta Hasutan 1948 bagi menjaga sensitiviti masyarakat pelbagai kaum di negara ini, kata Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan.
"Memang benar, akta ini diperkenalkan oleh British semasa zaman penjajahan namun, secara amnya mereka mempunyai fikiran serta pandangan yang jauh.

"Ini kerana rakyat di Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum yang perlu dijaga tahap sensitiviti agama, bahasa dan kebudayaan masing-masing," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penganugerahan Pingat Jasa Malaysia (PJM) dan perasmian persidangan perwakilan ke-61 Persatuan Veteran Angkatan Tentera Malaysia (PV-ATM) cawangan Negeri Sembilan di sini, Sabtu.
Menurutnya pihak asing tidak harus campur tangan dan bersikap mendesak dalam perkara itu kerana ia menggugat kesejahteraan dan keharmonian rakyat. 

Sehubungan itu, beliau mencadangkan PV-ATM cawangan Negeri Sembilan membuat resolusi menggesa kerajaan supaya tidak tunduk kepada desakan pihak-pihak yang meminta akta itu dimansuhkan.

Mohamad juga meminta bekas tentera di seluruh negara supaya mendaftar seabagi anggota PV-ATM bagi membolehkan mendapat bantuan buat diri mereka dan keluarga.

Selain itu, beliau berharap Perbadanan Hal Ehwal Bekas Angkatan Tentera (PERHEBAT) dapat memberikan latihan sewajarnya kepada tentera dalam penyediaan ke dunia persaraan.

Pada majlis itu, Mohamad menyampaikan PJM kepada 70 veteran PV-ATM Negeri Sembilan. 

Bawa dalam mesyuarat Majlis Tertinggi, lepas tu bahas dalam Perhimpunan Agung UMNO..! nyatakan pendirian UMNO dengan jelas..! nyatakan pendirian BN dengan jelas..! Akhirnya nyatakan pendirian Kerajaan dengan jelas untuk terus mempertahankan Akta Hasutan 1948..! 

Najib FAHAM tak..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Penjajah British-ZIONIS-KEPARAT buat Akta Hasutan kerana terpaksa bukan sebab berpandangan jauh! Tetapi kerana dipaksanya ke atas BUMIPUTERA Tanah Melayu pusaka nenek moyang kita ini, berjuta PENDATANG dari Cina dan India yang sewenangnya diberi kerakyatan dan hakmilik tanah dgn. begitu mudah mengikut Perjanjian PENIPU yg. berasaskan undg-undg DAJAL Malayan Union, si British-ZIONIS “jus soli” dlm. tahun 1946)..

    SYUKUR ALHAMDULILLAH kita ada TOKOH terkemuka dan amat terpelajar spt. YAB Tun Abd. Hamid - patutnya dilantik sbg. PENASIHAT MT UMNO, yg. mendedahkan PEMBOHONGAN Pembangkang, kerana Akta Hasutan 1948 telah diPINDA oleh BAPA KEMERDEKAAN tercinta kita, YAB PM, Allahyarham Tun Abdul Razak kita, supaya bukan lagi menjadi legasi British-ZIONIS – lihat di - http://badutrakyat.blogspot.com/2014/09/eksklusif-adakah-benar-aktahasutan.html, EKSKLUSIF !!! ADAKAH BENAR #AKTAHASUTAN ADALAH WARISAN ZAMAN #BRITISH ??? WAJIB BACA !!!, Posted By Editor Badut Rakyat , September 08, 2014!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU “bangsa Malayan bersatu”, pelansungan dari Malayan Union-JAHANAM].

    BalasPadam
  2. Jalan paling mudah...

    Mansuhkan Najib lantik Tun M jadi penasihat!!

    Nyahkan Cina Kominis dan Keling Pariah dari Negara ini baru Negara selamat dan Skta Hasutan boleh di Mansuhkan.

    BalasPadam
  3. Akta Hasutan ini, akibat KEDAJALAN PENDATANG DAPBANGKAI pd. 13 Mei, telah dipinda oleh Almarhum Tun Abdul Razak, sekarang tujuan utamanya melindungi ISLAM/umatnya termasuk Raja-Raja Melayu serta kedudukan hak istimewa Melayu dan BUMIPUTERA lain!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. PEMBETULAN:

    Akta Hasutan ini, akibat KEDAJALAN PENDATANG DAPBANGKAI pd. 13 Mei, telah dipinda oleh Almarhum Tun Abdul Razak, sekarang tujuan utamanya melindungi ISLAM/umatnya termasuk Raja-Raja Melayu serta kedudukan hak istimewa Melayu dan BUMIPUTERA lain!

    Sebab itu mat dibenci oleh si DAPBANGKAI serta TUAN Barat-ZIONISnya!

    Makcik Sambal Belacan.

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  5. the root cause to all these issues is one person by the name ABI, he started to play a dirty politics by encouraging people to go against the constitution, who is he, is he morally fit to be the prime minister..., we need to look back at this morally corrupted person and reject him in totality...he is doomed now, and wish him to rest in peace in prison or below the ground..wake up Malaysian..."anwar has done enough trouble to the country" caption from karpal...we reject him entirely...say no to anwar..

    BalasPadam