Rabu, 22 Oktober 2014

Asri Wal Babi Bila Nak Bertaubat..!


Secara sengaja menyentuh najis muhallazah adalah haram dan bertentangan dengan mazhab Shafie..! Baca lagi di sini, sini dan sini. Jelas..!

Apa kata Asri Wal Babi...

Menyatakan haram bagi umat Islam untuk menyentuh atau memegang anjing merupakan satu kesimpulan hukum yang cetek.
Demikian pandangan bekas Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin atau lebih dikenali sebagai Dr. Maza.
Menerusi status terbarunya di laman Facebook, DrMaza.com yang bertajuk `Anjing Dan Isu Masyarakat Malaysia’, beliau menulis, berdasarkan pandangan ulama tersohor dan beberapa mazhab, menyentuh anjing hukumnya tidak haram.
“Ada pula yang cuba menyatakan haram memegang anjing kerana najis. Kalau kerana ia najis haram dipegang, maka haram juga seseorang menyentuh najis dirinya, ataupun anaknya ataupun sesiapa di bawah jagaannya ketika membersihkannya.
“Haramlah juga mereka yang bekerja membabitkan bahan-bahan bernajis seperti mencuci tandas ataupun darah ataupun nanah dan lain-lain. Begitu juga dengan doktor veterinar. Maka itu kesimpulan hukum yang cetek,” katanya.
Dr. Maza memberikan pandangannya itu dengan memetik hukum dari beberapa mazhab tersohor.
“Maka tidak haram menyentuh anjing. Ulama bersepakat bahawa menyentuh anjing yang kering adalah tidak najis, sementara hukum menyentuh anjing basah pula adalah khilaf (tidak sependapat atas sesuatu perkara) bagi pendapat dalam kalangan sarjana.
“Mazhab Syafie agak tegas dalam hal ini. Namun, pendapat-pendapat mazhab lain lebih luas dan mudah,” tulisnya lagi.
Ulama' suq atau ulama jahat ini lah jadinya..! sesat dan menyesatkan..! Sebab tu puak kapir pantas mengambil kesesatan yang ada padanya untuk dijadikan panduan kerosakan hidup mereka..!

Yang lebih merbahaya kenyataan Asri ini ialah ianya menyentuh isu najis..! Ada najis bermakna sembahyang umat Islam tidak sah..!
Isu yang utama ialah bagaimana musuh Islam mahu merosakkan ibadah utama umat Islam apabila sentiasa berada didalam najis..!
Sedangkan kita semua tahu bahawa  sembahyang merupakan tiang agama..! Ibadah  utama yang akan dipersoalkan..! Rosak sembahyang maka rosak lah segala gala..! Ini bukan isu kecil..! bukan isu picisan..! Ini  syariah Rasullullah..!
Rosak agama umat Islam maka makin mudah dan senang la musuh Islam menghancurkan Islam dan umatnya...! Nauzubillah..!
Asri sedar atau tak dia jadi barua dan tali barut musuh Islam..! Atau Asri memang berniat untuk merosakkan umat Islam dari dalam?
Bertaubat la Asri..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. Salah seorang pengikut Dajjal dari golongan ulamak yang merusak agama

    BalasPadam
  2. Dia ni selalu mengeluarkan kenyataan pelik2..dia ni wahabi nak mengaplikasikan di Malaysia yang keseluruhannya bemahzab syafie....kalau baca buku mamat ni aku pun naik keliru apa yang yang ditulis menyatakan kafir boleh masuk syurga!!!!APA yang tertulis dalam alquran menyatakan kafir semua akan ke neraka kecuali Muslim.....?????puih wahabi!!!!

    BalasPadam
  3. Sekarang Asri boleh berpuas hati pendapatnya diambil pakai oleh parti kapir untuk memecah belahkan orang Islam di negara ini!

    BalasPadam
  4. Tidak usah terpengaruh dengan Asri ini. Fahaman nya memang bukan selari sunnah wal jamaah dan kekerapan nya menyanggah Ulama-Ulama lain di sini memang viral. Maaf kata, seperti OTSB juga, sentiasa memperlekehkan Umat Islam Malaysia dengan memanggil perkataan jelek kepada Ulama- Ulama Islam lain dan konon 'fatwa' nya lebih betul dan benar !

    Dua jenis manusia ini memang menjadi perosak jika komen-komen di blog mereka kita baca. Begitu jelek pengaruh nya keoada yang lain !

    Hakikat nya, apa yang mereka lihat hanya zahir sahaja. Rujukan AlQuran, Al Hadith dan Kitab-Kitab Ulama Muktabar tidak bercanggah. Persoalan nya Najis Berat. Najis yang di cuci secara sembrono tidak melayakkan kita dekat dengan Allah. Selagi tidak di cuci ikut nas, selagi itu zahir dan bathin sentiasa dalam hadath besar. Seperti tidak mandi wajib ! Maka berkafiran lah di pagi dan petang nya kita. Solat sudah gerenti tidak di terima bersandarkan dalil-dalil merujuk tidak sah nya amalan yang bercanggah. Di mana amal dengan ilmu nya ?

    Kerajaan masih senyap dan tidak mengambil tindakan. Enakmen Syariah ada peruntukan ini di setiap negeri. Boleh sahaja bertindak termasuk kepada kafirun harbi jika di rujuk Perlembagaan Persekutuan.

    Dalam waktu itu lompang undang-undang tifak juga di kemaskini.

    BalasPadam
  5. asri ni bukan ulama. sapa yang pandai-pandai kata dia nie ulama. membuat perbandingan pun tak fikir. betul laq kata nik aziz, kepala ada tapi otak takde. ade ke najis anjing disamakan dengan najis budak kecil/manusia dalam usaha nak membenarkan pegang anjing. mengong mengong......

    BalasPadam
  6. Sambil buat ulasan, kita minta asri peluk dan cium anjing. Baru serupa dengan apa yg dikata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye tak ye juga. Minta asri al ustaz ni tunjuk pegang anjing, peluk anjing dan gomol anjing. Biar semua orang tengok perbuatan dia, bukan setakat baca pendapat dia. Kalau tak sanggup, maknanya asri al ustaz ni mendekatkan diri dengan kemunafikan...

      Padam
  7. Minta bks mufti ni peluk cium hanjing bila ada majlis lepas ni...tanda dia mghargai hanjing kan..

    BalasPadam
  8. asri patut walk the talk...boleh tak asri buat apa yang dia cakap, peluk anjing, biar anjing jilat, gosok kepala anjing, dan terbaik cium mulut atau hidung dengan anjing, kalau benar apa kata asri tu, buat lah, ambil gambar, ambil video..asri sayangkan anjing...ini ustad standard bagi ceramah pukul 2 pagi di hotel..

    BalasPadam
  9. Asri, kami tunggu gambar anda dengan anjing.

    BalasPadam
  10. asri -wahabi -wal- babi

    BalasPadam
  11. si asri celaka ni memang dah mabuk dengan sanjungan puak2 kafir. tu pasal lah dia kerap mengeluarkan pendapat2 yang sangat disukai oleh mereka walau pun dengan demikian he's only making a fool of himself. tetapi oleh kerana pujian dan sanjungan puak kafir beliau sanggup mengeluarkan pendapat2 songsang. mana boleh perbuatan mencuci najis kerana keperluan diqiyaskan dengan perbuatan dengan sengaja menyentuh/menggomoli najis? apa punya bodoh ni? kalau begitu, lumurkan sahaja sebarang najis kebadan atau pakaian sendiri & kalau begitu ambil lah seekor atau beberapa ekor babi dan peluk ciumlah haiwan itu! Dia ni jadi bangsat dah. Kalau betul pun ada nas yang menyatakan menyentuh anjing tidak najis, nyatakanlah nas2 tu, biar pembaca buat penilaian. Walau bagaimana pun, mengadakan pesta memeluk, mencium, menggomol dsb anjing adalah perbuatan kurang ajar dan berniat jahat untuk mempersendakan sensitiviti umat Islam. saya sendiri berpendapat bahawa menyentuh anjing tidak najis berdasarkan ayat qur'an yang membenarkan haiwan pemburu, yang semestinya merujuk kepada anjing, dan dibacakan bismIllah semasa dilepaskan untuk menangkap binatang buruan. tiada arahan untuk menyamak binatang yang telah ditangkap dan dibunuh oleh anjing tersebut. tetapi terdapat banyak hadis yang menyebut bahawa anjing boleh dipelihara untuk tujuan2 tertentu sahaja, bukannya untuk dijadikan "pet". sungguh pun pendapat peribadi saya menyatakan boleh tetapi ilmu saya tidak menyeluruh, jadi saya "refrain" atau mengelak daripada menyentuh anjing dan akan tetap menyamak kasut atau pakaian saya jika tersentuh najis atau dijilat anjing. lebih baik salah dari segi keharamannya daripada salah dari segi kehalalannya, yakni, kalau benar anjing itu bukan najis berat tapi saya tidak menyentuhnya saya tidak berdosa tetapi jika anjing itu benar2 najis berat tetapi saya tidak membersihkan diri atau pakaian secara yang sewajarnya apabila menyentuhnya, apa akibatnya? saya sentiasa akan berada didalam keadaan bernajis! si asri tu memang manusia celaka. siapa yan selama ini menyanjungnya, sila tukar kpd ustaz lain.

    BalasPadam
  12. Alahaiii....kesiannya baca komen-komen niii....

    BalasPadam