Rabu, 15 Oktober 2014

Menteri Bongok Boleh Berhenti Bercakap Tak..!


Kadang kadang lebih baik la Menteri dan pemimpin lebihkan kerja dan kurangkan bercakap..! Bukan semua perkara kita boleh sebutkan..! Makin banyak bercakap makin rugi..! makin lari pengundi..!

Nak bagi BR1M bagi ajer la..! rakyat bersyukur dan berterima kasih..! tak payah nak ajar rakyat nak guna duit tu..! Rakyat tak sempat pun nak bermewah mewah dengan duit BR1M tu..! Lagi pulak bagi runcit RM300..nak mewah apa?

Tak ramai rakyat yang ada anak di London dan boleh membelikan mereka iphone 6 seperti mana anak Mad Maslan buat..! Tak payah nak melaram..! 

Sambil menayangkan iPhone 6 barunya kepada kakitangan awam hari ini, Datuk Ahmad Maslan menerangkan pemberian tunai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dibayar secara ansuran supaya ia tidak disalahgunakan untuk membeli barangan mewah seperti itu.
BR1M dinaikkan dari RM450 ke RM750 dan dari RM650 ke RM950 bagi isi rumah berpendapatan rendah dalam kategori berbeza mulai tahun depan, dan akan diberi secara ansuran, dan bukan sekaligus seperti sebelum ini.
"Kalau diberi sekaligus RM950, dan bukannya tiga kali ansuran pada Januari, Mei dan September, mungkin kita boleh lihat rakyat mula membeli telefon bimbit baru seperti iPhone 6," katanya.
Ahmad ketika itu sedang berucap kepada kira-kira 200 kakitangan kanan Lembaga Hasil Dalam Negeri di Cyberjaya.
Beliau kemudiannya mengulang kenyataannya sebelum ini bahawa bayaran BR1M cukup untuk menampung tiga bulan perbelanjaan isi rumah rakyat yang layak menerimanya.
Seolah olah Mad Maslan hanya nak mengulang cerita yang sama dengan versi baru...versi anak dia belikan iphone 6...!!! pttuuiihhh..!
Lagi sorang Menteri ni pun sama..! Kalau setakat nak bagi tau pengusaha cendol kurangkan harga 20 sen, ianya tidak mengubah kenaikan harga barang barang keperluan lain yang sedang menyerang pengguna kini..! 
Sepatutnya Menteri mesti lebih fokus dan objektif dalam menyampaikan ucapan dan juga menjawab persoalan wartawan..! Isu penjual cendol seharusnya menjadi isu sokongan dan bukannya isu utama yang mahu disampaikan oleh Menteri dalam mengekang kenaikan harga barang didalam pasaran..!
Datuk Seri Hasan Malek meminta peniaga agar mencontohi pengusaha cendol di Kuala Selangor yang menurunkan harga sebanyak 20 sen selepas kerajaan mengurangkan subsidi bahan api baru-baru ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu berkata, perkara ini dikesan semasa pihaknya mengadakan 75,851 pemeriksaan di seluruh negara untuk memantau harga barangan bermula 2 hingga 12 Oktober lalu.


"Pengusaha ini menurunkan harga cendolnya 20 sen. Tindakan itu sepatutnya dicontohi pengusaha atau peniaga lain dan bukan mengambil kesempatan di atas pengumuman pengurangan subsidi berkenaan," katanya seperti dilaporkan Harian Metro hari ini.



Makin banyak bercakap makin meluat rakyat jadinya..! Akai ada kaa..!


Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Wow...dengki nya kat orang Melayu.

    Woi!! Kebanyakkan anak2 MElayu belajar overseas dengan bantuan KErajaan. Yang belajar kerana kaya raya memang ada tetapi TAK seramai anak2 cinapek yang belajar di Ausstralia, UK,USA dan Singapore!!

    Cinapek2 yang kaya raya melampau tu hang taknak dengki ke???

    Melayu BODOH nak menjatuhkan kaum sendiri. Orang cina ketawa menengokkan kebodohan Melayu.

    Walaupun ,orang Melayu ada yang kaya raya, kau nak mendengki buat apa. Cukup2 lah apek2 cina je yang mendengki dengan orang Melayu.

    BalasPadam
  2. MenteriNajibSenget15 Oktober 2014 1:02 PTG

    menteri2 haram jadah inilah yang mengampu2 Najib semasa mesyuarat kabinet 2 hari lepas.. lepas tu Najib ckp semua menteri kabiner 'SANGAT berpuashati dengan budget tin milo 2015.. celaka meneteri2 gaji buta ini..

    Najib mesti kena tau atau dia akan disepak sebelum PRU14.. pemansuh negara!

    BalasPadam
  3. Mat Maslan adalah contoh terbaik mengenai Industri Pembelajaran di Negara Kita, Bila hanya belajar pandai menghafal, sampai lulus cemerlang, TIDAK BERUPAYA menggunakan akal fikiran yang waras...

    Otak Praktikal tak ader, Otak hanya ada Otak Teori dek kerana terlalu Banyak Menghafal.

    Jadi Kesimpulannya, Mat Maslan hanya pandai Menghafal teori2, tapi dalam bab praktikal haram bodoh, bengal, bebal, bepam, baghal, bahalul.

    Nak Ambik kau 6B.

    Hasan Malek, Menteri Ayam dan Cendol nieh... Otak Menghafal dan Mempraktik Langsung tak der, jadi aper yang dia lalu dia nampak dia pon sebut lah..

    Sama macam BUDAK Tadika aka Tahun Satu...

    Najib aper lah sangat setakat Ketua Kelas Darjah 6 ajer.., boleh lah speaking English.. bruus braash.. Tapi Otak Nampak Macam ader, tapi Memang Sah ADA

    Otak Udang...

    BalasPadam
  4. Nampak tak? Samada yang rajin menghentam Menteri2 Melayu ni semuanya memang orang Melayu sendiri mahu pun orang kaum cina yang menyamar sebagai orang Melayu, yang pasti, puak2 DAP yang berjaya!!!

    Kita tak kan jumpa orang2 cina yang menghentam pemimpin2 DAP mereka. Kalau ada pun, segelintir dan hanya untuk mengelirukan orang Melayu. Perpecahan tidak akan berlaku bila tiba waktu mengundi. DAP akan menang di mana2 mereka bertanding.

    Yang KALAH bukan PAS, PKR atau pun UMNO......YANG KALAH ADALAH ORANG MELAYU!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab Menteri Melayu BODOH..memang patut kena hentam...tak kan sebab dia Melayu Otak Udang pun kita nak puji jugak..BODOHHHHH

      Padam
    2. 2:06PTG,Cina BODOH macam tian chua dan guan eng dan teresa kok dll kau tak panggil BODOH ke?

      Ketua Menteri Pulau Pinang macam celaka tu pandai sangat ke?

      TOLOL!

      Padam
  5. Jgn lah emosi sangat.Tegur menegur itu biasalah budaya kita.Saling menginggati sesama kita org melayu satu keperluan.Jgn lah dek sentimen parti diutamakan,melayu sama melayu asyik sengkita...Org luar ketawa menjerit2...

    BalasPadam
  6. Semoga lebih ramai bangsa Melayu yang berjaya!!

    Sorry, cinapek dan pariah dan anjing2 mereka, jangan jeles.

    BalasPadam
  7. patut la hanyir baunya, macai ahmad maslang ada disini rupanya

    BalasPadam
  8. patut la hanyir, macai mat mazlan ada sini ropenyer

    BalasPadam